Se mikä on nyt myös tullut aika selväksi kaksi kertaa on se että krossilla ei ole jakoa rajullakaan moottorilla, niinku Vesku sanoi pitää olla asfalttiauto..
Kyllä krossarilla on jakoa... Se vaan pitää olla rajusti eritavalla säädetty että sillä kovaa asvaltilla pääsee.
Veskuhan ajoi krossarin pohjalle tehdyllä Escortilla...
Eli voi sanoa että ihan ralli autolla.
Maavara ja ulosjousto monta senttiä liian korkea asvaltille jne.
Eikä kyseistä autoa voi puhtaasti krossariinkaan verrata, johtuen juuri korista.
Se että pärjääkö krossarilla IGT tai vastaavalle autolle, on tietysti niin ja näin.
Oikeastaan ainoa asia missä krossari antaa selkeesti tasotusta on suora.
Mutta itseasiassa sekin on korjattavissa vaihteilla.
HoBaolla ainakin on olemassa vaihteet jne.
No mutta asiasta toiseen.
Eli kysyin ylempänä että mistäs kannattaa lähteä kyselemään isommalla hammasluvulla olevaa 2 vaihde kelloa???
Ja tärkeämpi... Onko noissa kelloissa samanlaiset laakerit kuin krossarin kytkinkellossa?