RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Täikampa - 05.09.07 - klo: 17.13
-
Muutin vähän nimeä, joten kertokaapa mikä auto minun kannattaisi ostaa kokeneempana? Kiitos etukäteen. Toki voitte kertoa ensimmäiseksi autoksikin hyvän, joka oli aikaisemmin koko jutun jyvä, mutta nyt mikä auto sitten seuraavaksi? Eihän tässä kiire ole, mutta kunhan kyselen jo etukäteen. Onhan minulla omatkin ajatukset, mutta teidän? :wink:
-
Omasta mielestä roto paljon parempi. Mutta voisit kokeilla käyttää tuota hakua nimittäin näitäkin topicceja jo varmaan miljoona!
-
Omasta mielestä roto paljon parempi. Mutta voisit kokeilla käyttää tuota hakua nimittäin näitäkin topicceja jo varmaan miljoona!
Niin on. Roto- tai muu sähköstartti on parempi.
-
Itteni eka ja nykyinen auto on Kyoshon Inferno TR-15 Stadium force. Auto on niinkun monsterin ja buggyn väliltä, ja sen käsiteltävyys on melkoisen hyvä eli se ei ittellä ole kertaakaan kaatunut tiukimmissakaan käännöksissä. Siinä on nitromoottori .15 kokoa(eli noin 2,5 cc)(GXR-15), vaihteita vain 1 eteen, öljyiskarit, todella pitävät nappularenkaat, moottorissa tehoa ei nyt kovin hiriveesti ole mutta pärjää sillä, helppo käynnistää.
Itte olen enemmän isojen maastoautojen puolella näissä vehkeissä, kun ei läheltä kovin hyviä ratoja löydy jossa jollain touring-autolla vois ajaa(paras ehkä urheilukenttä :tongue:). Auton hankinta riippuu vähän käyttömahdollisuuksista ja -tarpeista.
Kyoshon jotkut autot, kuten Fazer(touring-auto), on vähän semmosia muovirimpuloita jotka kestää ajoa ja pieniä törmäilyjä, mut ei niillä oikeesti voi hauskaa pitää( :grin:). Toi mun Inferno on nyt vähän kestävämpi mutta ei sekkään nyt paras ole. Voin suositella tätä jos haluat ajella maastossa ja koitenkin pitäis olla autolla hyvät ajo-ominaisuudet.
Kun ostin auton, myyjä sano että moottori on hyvin luotettava, mutta minäpä sain sen rikki jo n.2kk:n päästä auton hankinnasta, ei sillä että myyjä olis satuja kertonut. Tuli vaan säädettyä moottori todella laihalle ja sehän kulu loppuun melkoisen nopeasti :mrgreen: :undecided:. Huomenna menen hakemaan auton huollosta(joita suoritta AtalaRC:n Lempäälän liikkeen myyjä ammattitaidolla ja 40 euron palkkiolla+osien hinnat). Ei siihen tarvinnut vaihtaa kun mäntä&sylinteri-pakkaus 26e:n hintaan ja tankki! Tossa on muuten ERITTÄIN huono tankki, voin sanoa ja valmiiksi.
Ostin koko pakein tasan 400 erkkiä eli on se nyt vähän enemmän kuin Nikot(ups, pääsi lipsahtamaan kirosana!).
Tossa olis AtalaRC:n hinta: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=KYOFEXHF28
Ja tossa Kyoshon sivuilta lissää inhvormaatinkia: http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100270
(auto on sama mutta kori on vaihtunut eri väriseksi, ittellä kun on toi sini-keltainen versio)
Kysele lisää jos kiinnostaa(mutta en ole myymässä tätä, ainakaan vielä!)!
-
Njoo.. Ehkei kuitenkaan ensimmäiseksi autoksi kannata käytettyä ostaa, jos sillä haluaa ajella. Niissä on kaiken maailman vikoja ja lähes jokaisesta käytetystä voi heti sanoa että koneet ovat aivan loppu.
-
Ei tota voi mitenkään yleistää. Tarkkana on hyvä olla ja helmiäkin löytyy.
-
Mun mielestä ekan auton ostajan kannattaa ostaa "kunnon" auto, uusi tai hyvä kuntoinen käytetty, eikä sortua ostamaan sitä halvinta roisketta. Ei mitään väli malleja("rallimallit" ym.) vaan joko krossi, truggy tai rata-auto. Noissa buggyissä ja truggyissä (nitro) on omasta mielestä 1/8 koko aika ehdoton..Roto startti on iha jees, mutta startti laatikko on kyllä ihan ykkönen..Aiheesta vois tarinoida viikon..
ps.toi kyösti stadium force hehkutus oli hyvä :grin: Käsiteltävyys on melkoisen hyvä :lipsrsealed:ja vielä kaatumatonkin...(Ite joskus kokeilin kaverin vastaavaa, oli se kauhea kuten kaikki yks kyrsät ja keski diffittömät, se on mun mielipide) ja noi kyöstin "muovi rimpulat", viimeksi ku noilla rata autoilla kävin ajamassa, niin oli ne vielä "muovia" muillakin merkeillä :shocked: Ja joka väittää ettei rata vehkeelläkin voi pitää hauskaa, ei tiedä mistä puhuu..
-
No tänään oltiin ajelemassa urheilukentällä ja kaverilla on juuri tämä "muovirimpula" ja ei se poika saanu kuukauden vanhaa konetta pysymään ees käynnissä kunnolla ajamisesta puhumattakaan. Vähän aikaa se siinä ajo ja sitten rupes "muovirimpula" leikkimään ja ei pysynyt käynnissä millään ja kytkin meni muusiksi(se oli jopa metallia paitsi tietenkin palat :shocked: :roll:). Eipä siinä mitään, nakkia se vähän poltteli ja siinä se. On vaan niin säälivä kuski ainakin vielä vähän aloittelijana eikä aja niinkuin(minun mielestäni)pitäisi eikä se oikeen kestäkään sitä (se rimppeli siis).
Kyllä mä sen uskon että kun ei säälis vehkeitä liikaaa ja olis taitoa ja hyvä rata/paikka/ vehje jossa/jolla ajella niin kyllä se sitten olis pirun hienoa kahteltavaa/ajettavaa mut ei se ole mittään verrattuna 5 metrin korkeuteen meneviin hyppyihin ja keulimiseen joita monstereilla voi vetää(minun mielestäni)!
-
Joo, kyllähän se niin on et rata autolla on sata kertaa hienompaa vetää radalla kuin jollai p*skasella parkkiksella(melkee vehkeellä ku vehkeellä radalla paljon hienompaa)ja pta ja muut vastaavat on ihan eri planeetalta kuin kunnon rata vehkeet..Onse mahtavaa ku tolla evolvalla avaa kaasun pääsuoralle ja pari sekkaa ni huntti lasis ja mutkaan voi painaa iha possuna, jos siltä tuntuu ni voi vaikka driftata radan ympäri, teho/paino suhde ihan hirveä! Yhdyn kyllä siihen että truggyllä on todella hieno vetää, sillä sitä on itekkin pari suvea jo tullu vedettyy.. :grin:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mikä osa kytkimestä on metallia jousta/jousia lukuun ottamatta? Vai lasketaanko kytkinkello ja laakerit kytkimeksi..(palathan ei täs tapaukses ollu)
Noissa joissain kyöstin rtr autoissa(esim.fv-05t,gxr15) on koneen perälevy ollut jo ostettaessa löysällä, joka johtaa siihenkin että kone ei toimi ja sammuu koko ajan..(eikä ollut yksittäis tapaus, rtr autot kannattaa läpi käydä ja lisäillä tarvittaessa ruuvi lukitetta ja tarkistaa muutenkin, jos sellanen pitää ostaa..)
-
Juuri näin, ja kun vielä asuu semmosenna käpykylällä kuin Orivesi ja täältä on lähimmälle asfalttiradalle(siis varmaankin tampereella oli lähin) noin 40km. Eipä tulis kyllä mopoa ostettua sen takia että sinne pääsis ajelemaan kun olen vasta 14 ja muutenkin, tykkään enemmän siitä että oikeesti voi vetää miljoona kertaa katolleen ja voltteja ja keulia ja varsinkinrikkoo kavereiden "muovirimpulat" ajamalla kerran tai pari päältä :evil: :mrgreen: :p ja oma vehje oikeesti kestää valittamatta! Prkleen hienoo jos oli monsteri mutta kun ei ole!(vielä)
Kytkimessähän siis mitä nyt parissa sekunnissa ehti kattomaan niin kaikki paitsi palat ja laakerin runko on metallia.
Täytyy ehottaa kaverille että tsekkais sen "kyöstin" motin takalevyn. Jos nyt uskaltaa, kun ei saanu edes kytkimen päässä olevaa ruuvia auki edes vääntimellä! :shocked: :undecided:
-
Älä osta monsteria, 1/8 truggy menee joka paikasta mistä monsterikin ja vielä paljon paremmin..Ajo ominaisuudet ihan eri planeetalta(ei ole korkea koppi ja KESKI DIFFI), monsteri heittää volttia joka käännöksessä, mut jos keuliminen on ainoa mitä autolta hakee ni sit sellanen. Vaikka truggy on matalampi niin menee maastossa paremmin kuin monsteri, ainoa mis häviää on keuliminen, mutta muut ominaisuudet onkin niin paljon paremmat et kannattaa monsterit unohtaa..(itseäni ei tuo keuliminen juuri edes kiinnosta, vaan kunnon pommitus, hypyt ja RADALLA AJO)
-
kyllähän tuo truggy radalla on parempi kuin monsu, joskus jopa parempi kuin M8, mutta että maastossa parempi kuin monsu, älä nyt jaksa höpöjä puhua. Millä perustelet, että keski-diffillä varustetulla ja ilman alennusvaihteistoa oleva rata-auto olisi oikeaa monsua parempi maastossa? Eikä monsutkaan joka mutkassa ole kaatumassa radalla, jos yhtään on älyä säätämisestä. Ei se minunkaan Losi koko ajan ollut nurin niissä Ulvilan eka monsu-kisoissa, kierrosaikakin oli kunnon kuskin ajamana yllättävän hyvä huonolla moottorillakin. Mutta, radalle se truggy sopii paljon paremmin, mutta ei maastoon.
-
Älä osta monsteria, 1/8 truggy menee joka paikasta mistä monsterikin ja vielä paljon paremmin..Ajo ominaisuudet ihan eri planeetalta(ei ole korkea koppi ja KESKI DIFFI), monsteri heittää volttia joka käännöksessä, mut jos keuliminen on ainoa mitä autolta hakee ni sit sellanen. Vaikka truggy on matalampi niin menee maastossa paremmin kuin monsteri, ainoa mis häviää on keuliminen, mutta muut ominaisuudet onkin niin paljon paremmat et kannattaa monsterit unohtaa..(itseäni ei tuo keuliminen juuri edes kiinnosta, vaan kunnon pommitus, hypyt ja RADALLA AJO)
Älä nyt viitsi puhua mistä sinä et tiedä mistään mitään.
Jos otetaan pieni rata maastossa kuin maastossa niin tottakai monsteri on selvästi parempi ja voi olla jopa sileällä radalla huomasti nopeampia koska noissa monstereissa on lähestulkoon aina tuo 2 vaihde.
Joten älä sekoita noita autoja ja älä viitsi kertoa potaskaa koska se sinun kokemus ei vissiin ole kovin kummoinen näistä hommista.
Jerzi
-
Sitä paitsi ekaksi autoksi ei todellakaan kannata ostaa polttisautoa vaan joku hyvänlaatuinen sähköauto.
Käytettyä kisa peliä kannattaa katsoa.
Jerzi
-
Perustelen sen maasto ajon kokemuksella!!(omistin samaan aikaan savagen ja truggyn)
Ja Jerzi, sileällä radallako huomattavasti nopeampi..Heh..Se on kuule kokonais välitys joka määrää nopeuden(itellä HB trukki, kaveril savage 3 vaihteisel lootal(oli myös 2 vaiht.) ja kummassaki SAMANLAINEN 28 kone vieläpä pillitkin oli samat, niin savage jäi lähös ku tikku p*skaan, huiput oli suht samat..Eikä todellakaan pärjänny tasasella.(kun oli korkea,kaatuili ja ilman keski diffiä kääntyi veto päällä tosi huonosti)
Ja Jerzi, jospa et siellä pätis siitä mistä minä tiedän, koska sinä et tiedä yhtään mitään siitä mitä minä tiedän. Älä jauha p*skaa asiasta mistä et tiedä!(ei ole fiksua lähteä laukomaan henkilökohtaisuuksia, varsinkaan jos ei kestä kuulla niitä itsestään..)ja olet vielä ihmetellyt miksi jengi kinaa täällä.
Olet vissiin loukkaantunu jostain ku taas hyökkäät mun viesteihin kiinni ja dissaat mun kommentteja, kasva mies..
ps.jos kaveri haluaa aloittaa polttiksella,miksi pitäisi sähköauto ostaa,kyllä minä pystyin aloittamaan polttiksella ilman suurempia ongelmia..Mut hyvät jatkot kaikille, myös Jerzille.. :angel: :kiss:
-
Itse suosittelen kaikille hobaon truggyjä...Itse en ole omistanut mutta olen kateellinen niille jotka omistaa :D
-
Perustelen sen maasto ajon kokemuksella!!(omistin samaan aikaan savagen ja truggyn)
Ja Jerzi, sileällä radallako huomattavasti nopeampi..Heh..Se on kuule kokonais välitys joka määrää nopeuden(itellä HB trukki, kaveril savage 3 vaihteisel lootal(oli myös 2 vaiht.) ja kummassaki SAMANLAINEN 28 kone vieläpä pillitkin oli samat, niin savage jäi lähös ku tikku p*skaan, huiput oli suht samat..Eikä todellakaan pärjänny tasasella.(kun oli korkea,kaatuili ja ilman keski diffiä kääntyi veto päällä tosi huonosti)
Ja Jerzi, jospa et siellä pätis siitä mistä minä tiedän, koska sinä et tiedä yhtään mitään siitä mitä minä tiedän. Älä jauha p*skaa asiasta mistä et tiedä!(ei ole fiksua lähteä laukomaan henkilökohtaisuuksia, varsinkaan jos ei kestä kuulla niitä itsestään..)ja olet vielä ihmetellyt miksi jengi kinaa täällä.
Olet vissiin loukkaantunu jostain ku taas hyökkäät mun viesteihin kiinni ja dissaat mun kommentteja, kasva mies..
ps.jos kaveri haluaa aloittaa polttiksella,miksi pitäisi sähköauto ostaa,kyllä minä pystyin aloittamaan polttiksella ilman suurempia ongelmia..Mut hyvät jatkot kaikille, myös Jerzille.. :angel: :kiss:
Arksa, Jerzi ei luultavasti tahalleen väitä vastaan ja en usko että hänellä on sinua mitään vastaan, joten älä ota noita kommentteja liian henkilökohtaisesti. Jerzi on kaikenlisäksi kisakuski joten tietää mistä puhuu. Monsterit kyllä pärjää hyvin sileilläkin radoilla, riippuu tietysti säädöistä, renkaista, maavarasta ja mallista + kuskista sekä muista pikku seikoista. Truggyt ovat joissain määrin monstereita parempia nopeilla radoilla, mutta ei todellakaan kaikilla radoilla. Tuo 2 vaihde tuo oikeasti reilusti nopeutta lisää ja on kiva lisä ominaisuus, keskidiffi tosin täydentää auton ominaisuuksia.
-
Joo, kiitos Tapsalle kommentista, tiedän kyllä kuka kyseinen heppu on..Tuo nyt kuitenkin on Minun Mielipiteeni asiasta, itsekin pari trukkia ja pari monsteria omistaneena(tällä hetkellä ei ole monsteria, honkkarin trukki ja gs buggy kylläki), mutta jokaisella on omat mielipiteensä ja se heille mielestäni suotakoon..(ilman halventavia,loukkaavia ja asiaan kuulumattomia kommentteja,vailla todellista tietoa)
Mut ei mitään ei mun elämä kaadu "asiallisiin" kommentteihin..kukin tyylillään :grin:
-
Itsekin tähän "vääntöön" osallistuneena. Miksi esimerkiksi monsterista pitää ottaa Savage, ja koska puhut menneessä aikamuodossa, niin kyseessä oli vielä jokin vanhempi versio ko. autosta. Onhan sekin omien kokemusteni perusteella parempi kuin Mad, mutta jos monsterista puhutaan...
Jos monsteri osataan säätää (kaverisi joko ei osannut tai ei halunnut) niin ei se kaatuile radallakaan holtittomasti. Painopiste ei ole kovin paljon korkeammalla kuin Truggyssakaan, mutta hieman kuitenkin. Mutta, suhteessa leveyteen niin ero ei ole dramaattinen. Kiihtyvyydessä on toki eroa, koska monsteri on painavampi. Mutta, jos monsteria haluava ei aja radalla (kuten suurin osa ei aja) niin miksi truggy? En keksi mitään parempaa siinä jos ko. autolla ajetaan maastoajoa tai trial-ajoa mikä on enemmänkin luontaista monsterille. Silloin keski-diffillinen, vaihteeton auto on aika köpönen. Miksiköhän jotkut täällä kuvittelee, että kaikki haluaa ajaa jokaisella autollaan M8-rataa ympäri päivät perätysten. Itselläni on sitä varten tuo Hobaon ja BJCon. crossarit, monsukin oli joskus rata-säädöissä, mutta ei enää. Mutta, siis edelleenkin haluan kuulla perustelusi (siis ei mitään minulla oli joskus Savage) miksi tuo Truggysi peittoaisi esim. minun vanhan monsterini (Team Losi LST) maastoajossa, trialissa ja muussa monstereiden ajopaikoissa.
-
Voin vastata tähän että truggy ei missään nimessä voi olla mitenkään minkäänlaista vastusta monstereille vaikeissa maastoajoissa, siis ei mitenkään.
Pahimmassa tapuksessa vain 1 kpl pyörä voi vetää jos truggy jää kiinni mutta monsterissa sitä ongelmaa ei synny.
Jerzi (semi kisakuljettaja)
-
:kiss:No savage vaikka sen takia että on yleisin monsteri ainakin suomessa(minun mielestä) ja koska itsellä kaksi sellasta ollut ja kun menin sillä ja trukilla yhtä aikaa ajamaan trukki meni mielestäni paremmin tai pystyi runnomaan vauhdikkaammin samat paikat(trialis(erittäin hitaassa ajossa) voi monsteri olla hyvä joo, esim. keski lukon takia,parashan tohon ois rakennettu crawleri lukoilla..jos ns. trial(crawling) kiinnostaa ni toki myönnän ettei trukki siihen kovin kaksinen ole)),mutta en ton enempää en ala nyt perustelee, mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiin, en ole alan tohtori joten jätän sadan sivun esitelmän aiheesta teknisin sanastoin väliin..ja itse ainakin ajan myös paljon muuallakin kuin radalla..savagen säätänyt heppu ajaa m8 luokkaa ja varsin menestyneesti, joten eiköhän se jonkunlaisiin säätöihin saatu, vaikka monsteri ei ole krossi..Edelleen sanon että tuo on vain minun mielipiteeni, toivottavasti minulla saa olla oma..
-
Tokihan omat mielipiteet saa/pitääkin olla, pitää vain perustella ne. Perustelusi on ok, itse olen vain eri mieltä :grin:
Mielestäni monsterin hitaat välitykset (esim. omani alennusvaihteiston hidas alue) ja pakki tekevät paljon toden tuntuisempaa ajamisesta maastossa, tietty se keskitasauspyörästön lukko vielä lisänä. Tuolta sivuiltani löytyy videon pätkä ( http://www.lynxracing.net/6 ) , jossa mielestäni (minun mielipide) monsteri on omassa elementissään. Siitä ei ajeta pakittomalla, pitkillä välityksillä ja ilman keskilukkoa. Itse nautin monsun kanssa nimen omaan maastoajosta, mutta haluan samalla kuulla polttomoottorin äänen ja myös haistaa sen...
-
Jep, kävin vilkasemassa videon, täytyy myöntää että auto on hieno ja erikoinen, olen joskus aikaisemminkin käynyt tutustumassa sivuihisi ja tuohon autoon, olet vissiin muokannut taas uuteen uskoon sen.. Joo, tuollaiseen rauhallisempaan menoon esim. kivikossa ja vastaavassa on monsteri kyllä paikallaan..Tossa kun maasto ajosta aikasemmin oli puhetta niin tulee vaan yleensä mieleen jossain soramontuilla tai metsäpoluilla kaahaus ja hyppiminen(bashaus vai miksi sitä kutsutaan)..Itseänikin kiinnostaa vähän vastaava, ns. crawling eli juuri kallioilla ja kivikossa erittäin hissukseen kiipeily, autot vain yleensä on sähkö käyttöisiä(ja itse tehtyjä)mutta itseä kiinnostaisi tehdä polttis crawleri,esim. tuo xtm x-factor(jäykät akselit) olisi kyllä pienillä muutoksilla valmis peli(saa optiona esim. kytkintä joka tehty crawlinkiin(luistaa jotenkin),se mahdollistaa sen ettei renkaat niin helposti ala sutimaan ja pito karkaa kriittisessä paikassa..), no alkoi tarinaa tulemaan liikaakin, mutta ymmärsin pointin..
ps.kyllä munkin mielestä autossa pitää olla ääntä ja polttiksen voima tuntuu erilaiselta kun sähkiksen..
-
itse olen hommaamassa ensimmäistä POLTTIS autoa.. Eli kokemusta vähä löytyy.. Kyosho inferno mp-7.5 4wd vai hpi firestorm, kummalla on tuo ajettavuus helpompi? Infernoon osat maksaa kuulema enemmän 4wd:n takia ja säädöt vaikeammat.. Mut toisaalta mulle haasteet on kivoja ja olen automekaanikko alalla amiksessa.. Eli ja kauheen iso ja raskas syö enemmän polttoainetta.. Paljonkohan noi kuluttaa 1h tai missä ajassa menee litra polttoainetta. Kertokaa myös kokemuksia autosta jos löytyy..
-
4wd helpompi ajaa kuin takapotku, omasta mielestä tuo 4wd ei nosta osien hintaa, vaikka onhan siinä joitain osia tietenkin enemmän..(puhutaan että kyosholla osat maksaa enemmän kuin moneen muuhun merkkiin ja kai siinä jotain perääkin on..)
-
Voisikohan tuollaista Hong Nor X1-CRT RTR mallia harkita ensimmäiseksi polttisautoksi? Mitään suurempaa kisailua ei ole aikeissa ruveta ajamaan korkeintaan ehkä jotain leikkimielistä kaverin Mad Forcen kanssa.
-
Kelaa vähän semmoista pikku poikaa joka haluaa ostaa monsterin ja sinä kerrot täällä omas mielipiteesis ja kerrot suoraan että älä osta monsteria koska sitä ja tätä vaikka kaikkien mieleen tuo monsteri on parempi maastossa kuin mikä tahansa 3 diffinen auto vai mitä. Tietysti kaikkia autoja pitää säätää semmoiseksi kuin sen itse haluaa ja aina voi löytyä jotain mikä tekee autosta paremman.
Että silleen.
Jerzi
-
Olikohan toi edellinen taas mulle, no jos oli ni yritähä vähä rajottaa mun mielipiteiden kyseen alaistamista(mul saa vissii olla oma), jos ei ollu pyydän anteeksi..
"Kaikkien mieleen", edustatko sinä kaikkia..Toka edellises viestis jo tarkensin mielipidettäni, eli hitaassa erittäin vaikeassa maastossa monsteri on jees(juuri esim. tuon keskidiffittömyyden takia), mutta jossain esim.hyppimiseen, pihasuttaukseen, soramontuilla "bashaukseen" vai miksi sitä nyt kutsutaankin, on mielestäni trukki parempi ajo ominaisuuksiensa vuoksi(trukinkin saa halutessaan korotettua jousilla yhtä korkeaksi kuin monet monsterit on..), mutta meillä kaikilla on omat mielipiteemme..onse kumma kun omaansa saa selitellä, kun ne joilla erimielipide eivät voi hyväksyä että toisella eri kuin oma.. :undecided:
-
...ja ehkäpä kannattaisi miettiä kaksi sekuntia ennen sanaisen arkkunsa avaamista jos sattuu olemaan jonkinlaisessa välittömässä kytköksessä johonkin alan kauppaan.
-
en tiedä onko tuo osien hinta sama saksassa (miks kukaan tilaisi sitten muualta euroopasta jos hinta on sama suomessa) voi olla et eri merkkien osat maksaa saman verran..
-
Joidenkin merkkien joidenkin osien hinnat ovat lähellä toisiaan tilasi ne sitten Suomesta tai muualta. Itselläni syynä ulkomailta tilaamiseen on lähinnä saatavuus, ei niinkään hinta. Mielelläni kotimaista tuen jos sieltä päästä vihjeitä tulee tyyliin "jos on käyttäjiä ja tilaajia niin on myös varaosia". Mielelläni maksan tuosta hieman extraa.
-
Voisikohan tuollaista Hong Nor X1-CRT RTR mallia harkita ensimmäiseksi polttisautoksi? Mitään suurempaa kisailua ei ole aikeissa ruveta ajamaan korkeintaan ehkä jotain leikkimielistä kaverin Mad Forcen kanssa.
Moni on hankkinut kyseisen auton ekaksi polttikseksi ja palautteesta päätellen hyvin ovat pärjänneet.
-
Itse ostin eka autoksi buggyn, myöhemmin vaihdoin tuohon X1-CRT:hen. Omasta mielestäni tuo truggy on helpompi huollettava suuremman koon vuoksi, minunkin nakkisormet sopii vähän paremmin sekaan. On myös mielestäni rauhallisempi ajettava tuo truggy.
-
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
-
voi sentään.. ihan hyvä aloitusauto, siinä missä muutkin .15 koneella varustetut pihasuttaus vehkeet...
en tiedä mitä vastauksia odotat.. luultavasti tulee puolesta ja vastaan joiden merkitys loppupeleissä on aikalailla zero..
mitäs jos päätät autovalintasi itse näkemäsi pohjalta.. suosittelen kuitenkin pysymään jokseekin tutuissa merkeissä kuten Kyosho, HPI, CEN, Traxxas jne.
-
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
-
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
osia en meinaakkaan hommata suomesta..
-
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
osia en meinaakkaan hommata suomesta..
"(Suomessa)" Taitaa meinata juuri sitä..
-
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.
Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
-
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.
Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
kiva ku sentään joku on tuon auton kannalla voinhan hommata siihen sitte gx-21 koneen, jos musta tuntuu että tarvitaan lisää potkua.. Ps: rikkaammalla koneella on pitempi elinikä kun laihalla, kun laihalla se kiertää huiput ja on hiuskarvan varassa ettei kone mee.. Parhaat säädöt ois ei iha laihalla, laittaa sitä vähä rikkaamalle niin konekkin kestää pitempään..
-
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.
Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
kiva ku sentään joku on tuon auton kannalla voinhan hommata siihen sitte gx-21 koneen, jos musta tuntuu että tarvitaan lisää potkua.. Ps: rikkaammalla koneella on pitempi elinikä kun laihalla, kun laihalla se kiertää huiput ja on hiuskarvan varassa ettei kone mee.. Parhaat säädöt ois ei iha laihalla, laittaa sitä vähä rikkaamalle niin konekkin kestää pitempään..
Jos nyt sanoisit tän jollekin asiasta tietävälle niin... :mrgreen:
-
Joo, jos nyt itte olen ymmärtänyt oikein niin rahalla et ainakaan saa GX-21 tohon autoon. TR-15 on 1/10 luokan auto ja .21 ja isomman koon koneet on tehty 1/8 autoihin, jota ei ihan helpolla saa mahtumaan 1/10 autoon. .18 koon moottori ainakain on niitä isoimpia koneita joita 1/10 autoon mahtuu kun ne on tarkoitettu ton kokoluokan autoille.
Ja tosta sun seossuhdejutustas vielä sen verran, että jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin noin ei kyllä käy todellakaan helposti, jos kone on laadukas. Säädöt omasta mielestäni vaikuttavat siten, että kun nämä moottorit mitä useammin ovat 2-tahtikoneita, eli polttoaineen seassa on öljyä, joka voitelee moottoria. Kun säädöt on rikkaala, öljyä siis menee hyvinkin paljon moottorissa yms. ja kone kuluttaa kriittisiä kohtia kuten mäntää ja sylinteriputken sisäpintaa, vähemmän, kun siellä on sitä öljyä! Laihalla taas moottori ei saa tarpeeksi öljyä, ja kuluttaa näin mäntää ja sylinteriputkea aika nopeaan tahtiin ja näin kun niiden kulutuspinnoilta hioutuu joka iskulla muutaman atomi metallia pois, koneesta häviää puristukset eli se käy väljäksi.
Kertokaa joku kokeneempi, että puhunko palturia tiällä vai onko se niin kuin luulen VAI onko jesse-m-90 oikeassa tässä asiassa?.
-
Ostin Schumacher Havocin. Mitä mieltä olette autosta?
-
Mulla on kyseinen auto. Tähän asti on ollut kyllä todella hyvä auto :smiley: Missäs päin asustelet? Voitas käydä ajelemassa joskus.
-
Ja tosta sun seossuhdejutustas vielä sen verran, että jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin noin ei kyllä käy todellakaan helposti, jos kone on laadukas. Säädöt omasta mielestäni vaikuttavat siten, että kun nämä moottorit mitä useammin ovat 2-tahtikoneita, eli polttoaineen seassa on öljyä, joka voitelee moottoria. Kun säädöt on rikkaala, öljyä siis menee hyvinkin paljon moottorissa yms. ja kone kuluttaa kriittisiä kohtia kuten mäntää ja sylinteriputken sisäpintaa, vähemmän, kun siellä on sitä öljyä!
Teoriassa asia voisi ollakkin näin, käytäntö on sitten eri asia. Eli rikkaalla käyvässä koneessa polttoaineen jäähdytävä vaikutuskin on suurempi --> koneen käyntilämpötila jää alle suunnitellun --> sylinteriputki ei laajene tarpeeksi --> sylinteriputki kuluu enempi
-
Juu asun tuolla Riihelässä, tässä Hämeenlinnantien alapuolella. Entä itse? Ilmanmuuta voitaisiin mennä! :grin:
-
Oolrait nyt sain ittelee lisää hyvää ifnormaatinkia! Mutta senmoista jutskaa ihmettelen, että kaikki sanoo,että "kun moottori lämpenee, sylinteriputki laajenee." Löytyy niin todella monesta viestistä. MUTTA eikö muka mäntä laajene? Onhan sekin hyvin pitkälti suurinpiirtein tasan reikä reikä moottorin kuumimmassa paikassa. Ovathan ne tietenkin eri materiaalia, mäntä on alumiinia ja sylinterinputki kromipäällysteistä messinkiä (ABC eli aluminum-brass-chrome moottoreissa). En tiijä siitä nii....
-
just niinku sanoit, eri matskua joten pytty laajenee enemmän
-
Kertoisitteko joitain vinkkejä Schumacher Havocista?
-
Nosta tankin etuosaa n. 4mm prikkojen avulla ylöspäin niin saa paremmin löpöä.
-
Mitä bensaa suosittelette, ohjekirjassa Model Technicsiä.
-
bensaa en suosittele nitro koneeseen, Byron ja Werks ovat suosittuja ja hyviksi todettuja(?) aineita..
-
Niin siis, tarkoitin nitroa :smiley:
-
Morgan Sidewinder on myös hyvä polttoaine.
-
Mitkä ovat Havocin helpoiten rikki menevät osat? Ja onko auto niin kestävä, kuin kehutaan?
-
Morgan Sidewinder on myös hyvä polttoaine.
Niin sekin vielä, itelläni oli tota sidewinderiä 16 prosenttisena, ja nyt byronia (20%) ja kyllä kummatkin toimii yhtälailla hyvin :afro:
-
Mikä olisi sitten myöhemmin, kokeneempana, hyvä auto? Onhan minulla omat ajatukseni, mutta teidän?
-
Riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, se mikä on hyvä auto. Nää on näitä mielipide kysymyksiä, ei ole varmasti edes tietyssä luokassa yhtä hyvää, omat mieltymykset isossa roolissa myös..sellaiset autot millä suuri joukko ajaa esim.kilpaa niin ei varmasti mene paljon valinnassa metsään..jos krossiradalle(tai piha suditukseen) hakee hyvää vehettä niin esim. hobaon ja hong norin krossit tai truggyt ovat varmoja valintoja..itse pidän trukeista..
-
Ei tässä mitään nyt erityistä autoa ole. Mutta joku hyvä, mielummin ei mitään leluja. Sanokaa vaikka oma lempparinne, niin saahan siinä vähän käsitystä, vaikka jonkun muun ostaisinkin.
-
Minä taas moikka! :)
Olen ostamassa itselleni noin 400€ rc-autopakettia ja vaihtoehtoja on joitakin sähkö- ja nitropuolelta. Kuitenkin ettisin takavetosta autoa tyyliin HPI firestorm, eli takavetonen tai nelivetonen stadium truck tyyppinen vehje on hakusessa. Kyselin tuolla sähköpuolella neuvoja mutta tuntuu vähän että nitrovehje kiinnostas enempi, eikä tunnu edes paljoa kalliimpia olevan...
Aika vahvasti olen tuon HPI firestormin puoleen kallistumassa mutta kun tuo HPI MT2 G3.0 RTR olis vain ihan vähän kalliimpi, olis neliveto kanssa. Kummassakin sama kone ja muutenkin taitaa olla aika tasaväkiset vehkeet? Sähköpuolelta olen katellut Traxxas Rustler VXL:ää, tosin tuon joutuis tilaamaan ulkomailta ja hinnan puolestakin kalliimpi vehje näyttäis olevan...
Tarkoitus olis kuitenkin ajella talvellakin ja neliveto olis varmaan sopivampi talviliukkaille... En ole buggyja oikeastaan katsellut ollenkaan, taitaa tuo hintavaatimus, noin 400€, pudottaa buggyt pois laskuista... ja sähkövehje vois olla talveksi parempi? Mikäs noista olis hinta-laatusuhteeltaan kivoin ja ketterin vehje naapureiden kiusaksi ja miksei radallekin joskus kanssa? :azn:
-
Maksa vähän enemmän, eli osta ennemmin toi hpi mt2 g3.0, koska siinä on neliveto ja talvella on paljon helpompi ajaa ku firestormilla...
-
Jos ei ole väliä onko neliveto, niin Schumacher Havoc on myös ihan hyvä vaihto ehto. Tämä taas on takaveto. Mutta kone kyllä on ihan tehokas, 4.6cc.
-
nii tai alpha 3 tai hong nor x1crt
-
hehe.. ihan samaa kaliiberia :laugh:
-
Aika haastava valinta on kyllä. Harkinnassa on siis seuraavat autot:
Polttikset
HPI Firestorm 10T RTR
HPI MT2 G3.0 4wd Truck RTR
Traxxas Jato 3.3 RTR
Sähkö:
Traxxas Rustler VXL RTR
Paras vaihtoehto olis varmaan tuo MT2 mutta englannista tai usa:sta tilaamalla sais jo melkein 3.3 Jaton melkein samoilla hinnoilla. Toisaalta talvella ja muutenkin helpoin olis neliveto sähkis paras mutta semmosta ei taida olla olemassakaan stadium truckina, siis nelivetona. Kaikkihan nuo taitaa olla aloittelijaystävällisiä ja varaosiakin saanee Suomesta ja esim. liquidrc:stä jos ei lähempää eli sen puoleen...
Onko tuo lisäraha jaton ja firestormin/MT2 välillä kannattava, onko jato oikeasti 70€ parempi pihasudittelijalle talviautoksi (ja ens kesänä radalle)? Vai kannattaako odottaa toi Rustler VXL sähkis vai ostaa toi MT2 heti...ja yks vaihtoehto olis käytetty Hobao Hyper 8... Ja jos jenkeistä tai englannista tilaa niin se on kuukauden oottaminen ainakin että vehkeet on perillä ja sillon maa on jo jäässä ja lumi maassa...
Kaiken huipuksi vielä kisaamiseen taitaa tarvita CE-merkityt laitteet ja sen mitä olen threadeja lueskellut nin jenkkivehkeistä noita tarroja ei taida löytyä... aina...vielä pisteeksi iin päälle haluaisin pakettiin rattiradion, vasenkätisenä versiona :mrgreen:. Kun tuo väärä käsi haluas kaasutella... tästä haaveesta tosin on varmaan pakko luopua kun ei noita RTR versioita pahemmin huippuradioilla ole varusteltu
En osaa päättää :evil:
Havocit ja x1crt:t menee jo budjetin yli sangen railakkaasti, enkä monsteria ole hankkimassakaan. Huhhuh :)
-
Hobaoo suosittelen, jos itse olisin ostamassa jotain autoo.
-
yx vaihtoehto ois tietenki hong nor x1crt rtr truggy.sillä pääset suoraan kisoihinki jos haluat.
kannattaa ostaa suoraan 1/8 eikä alottaa 1/10 pelillä.
kumminki jossain vaiheessa haluut vaihtaa sen isompaan.ajo ominaisuudet paaaljon paremmat 1/8:sissa.
onhan noita merkkejä tietyski muitakin esim.hobao,cen, ym.ym.
-
itselläni on 2 kyoshoa,kummatkin koko ajan hajalla suunilleen joka toisen ajo kerran jälkeen,varaosat kalliit ja autot ja kaiken lisäksi ei hyviä,jos sinulla on rahaa ja aikaa niin kyosho on ihan ok mutta en itse hommaa enään ikinä kyoshoa liian kallis ja huono vakio osissa,hajoo joka toisen ajo kerran jälkeen.minun mielipiteeni asiasta.
-
Ekaksi autoksi vois olla kova sana Hobao Hyper RTR ja sitten kun ajelu jo onnistuu niin päivitys Team Magiciin :wink:
-
ite tein näin osta kyosho inferno mp 7,5 sport 3 ja ajat 6 kk ja sitten otat jonkun kalliimman ja paremman esim (losi 8ight rtr) näin itse tein.
ps. mulla ei ollut infernon kanssa mitään ongelmii muuta kuin vaihoin metalli rattaan ja ei muuta tarvinnut tehä eli kyosho on ihan hyvä merkki minun mielestä
-
Kyllä Kyosholta hyvääkin rompetta löytyy mutta varaosat sairaan kalliit ja vahingossakaan ei muiden autojen osat käy ym ym. Kyosholla on toki mielettömästi voittoja vähän jokapuolella mutta Hobao Hyper 8/8.5 RTR ois mun mielestä bueno, ja onhan Hobao 8.5 Pro Euroopan mestari ;)
JP Nitrolta löytyy ihan ok hintaan.
-
hong nor oli se sitten truggy tai buggy!!!!! :p
-
hong nor oli se sitten truggy tai buggy!!!!! :p
Juu u, en noitakaan lähde moittimaan. Mutta kyllä se kannattaa kunnon auto ostaa ekaksikin niin pääsee heti makuun, ajaa vaikka laiskalla koneella mutta ei sekään oikein ole järkevää että ensin rullaa jollain stampedella ja sit siirtyy vasta Hong Nor/muuhun laatupolttiksiin koska aivan eri vermeet kyseessä. Kunnon auto aluksi ja sitä päivittelee taitojen karttuessa.
Team Magic oli mun valinta Hobao Hyper 8 RTR:n jälkeen enkä kadu. Lisäksi tehdas antaa reilun paketin vara/korvaus osia joiden hinnaksi varmaan ainakin parisataa jo tulis.
-
Kantsis varmaa ruveta vastailee tohon kysymykseen ''Mikä auto?'' ja lopettaa se off topic!
-
Kantsis varmaa ruveta vastailee tohon kysymykseen ''Mikä auto?'' ja lopettaa se off topic!
Eikös tässä juuri tuohon haeta vastauksia ?
Team Magic
Hong Nor
Hobao
Xray
Team Losi
Cen:ltä löytyy kanssa joitain hyviä, ainakin Arena
Tuossa muutama mistä on hyvä valita.
-
Kaivoin tällaiseen vanhan topicin ylös, kun en uuttakaan viitsinyt tehdä. Eli kysymyksessä olisi ensimmäinen polttis ja saisi olla truggy ja olenkin miettinyt kumpikohan olisi parempi Hong Norin vai Hobaon truggy?
-
..maku asioita nämä, joku tykkää äidistä toinen tyttärestä..Kumpikin hyviä, oma valintani näkyykin allekirjoituksessa..
-
..maku asioita nämä, joku tykkää äidistä toinen tyttärestä..Kumpikin hyviä, oma valintani näkyykin allekirjoituksessa..
Noh kysytäänpä näin : mitä eroa noilla on?
Edit. Siis honkkarilla ja hobaolla, ei äidillä ja tyttärellä. :grin:
-
aika samanlaisiahan nuo kaikki truggyt on.
itsellä HN ja se on ainakin hyvä ja kestävä peli.
hobaon trugysta ei ole kokemusta niin ei voi verrata.
kannattaa myös miettiä varaosien saantia autoon,
jos esim. sattuu asumaan lähellä jotain liikettä...
-
mikä ois hyvä auto aloittelijalle
auton pitäisi olla noin alle 400 euron,kestävä laatu ja osien saatavu pitäisi olla hyvät
-
Tuohon hintaan kannattaa etsiä käytettyjä laatumerkkejä. Kun vähän tongit noita keskusteluja niin voit niiden perusteella löytää mieleisen.
-
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39275&grpid=401 ost toi :angel:
-
http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39275&grpid=401 ost toi :angel:
Hyvä jos tuon ko. auton saa hilppeinen tonniin..?
-
mikä ois hyvä auto aloittelijalle
auton pitäisi olla noin alle 400 euron,kestävä laatu ja osien saatavu pitäisi olla hyvät
Kannattaa ainakin omasta mielestäni katsoa nuo käytetyt ensin foorumilla. Itsellä on tällä hetkellä Losi ja siihen eri tyytyväinen. Ennen ajoin Xrayllä ja olin siihenkin tyytyväinen, pirusti vaan vaikeampi säätää kuin Losi. Hobaollakin on tullut kurvattua, mutta se on ainakin kisakäytössä auttamattomasti raskain, liki kaikista.
RC Sabe myy osia Losiin ja Reiskaan, osat on liki aina hyllyssä ja posti tuo perille päivässä.
Xrayn saa käytettynä alle 200€ ja siihen varmaan aika kasan hopup palikkaa etc.
Hyviä radioita on myös alati myynnissä foorumilla. Sellasen alottelija setin saa ostettua foorumilta varmaan alle 400€. :wink:
-
Olen ajatellu ostaa tässä jonkun polttismonsun ja mulla on kaks vaihtoehtoa savage 4.6 tai t-maxx 3.3. Kumpi on parempi?
-
savage. tai ei nuista kumpikaan huonoja ole päätä kummasta tykkäät ite enmmän.
-
Kuten olen monelle monsterin ostajalle ehdottanut niin kannattaa harkita myös 1/8 truggya.
Mutta jos monsteriin päädyt niin ehdottomasti savage.
Todella kestävä ja jne...
-
Olen ajatellu ostaa tässä jonkun polttismonsun ja mulla on kaks vaihtoehtoa savage 4.6 tai t-maxx 3.3. Kumpi on parempi?
Savage noista kahdesta. Savagessa isolohko ja uskoisin että kestää paremmin kuin t-maxx.
Truggya kannattais katsoa kans kuten miksalo jo sanoi.
-
Kuten olen monelle monsterin ostajalle ehdottanut niin kannattaa harkita myös 1/8 truggya.
Mutta jos monsteriin päädyt niin ehdottomasti savage.
Todella kestävä ja jne...
Jep, miten ois honkkarin x2 truggy? Truggy niin paljon yksinkertasempi kuin joku monsu.
-
hong nor