RC10.FI

Muut => Vapaa keskustelu => Aiheen aloitti: Otzeus - 29.07.09 - klo: 14.06

Otsikko: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Otzeus - 29.07.09 - klo: 14.06
Itselläni suzuki pv ja kiinni malossin 80cc pytty, mutta kaasari on liian pieni(14millinen) paremman hajottua. Mopolla kun rupeaa ajamaan niin mopo "pamahtelee" suhahdellen, ja kierrokset menevät nollaan ja mopo sammuu. Voiko tämä johtua liian pienestä kaasarista?
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: megapaula - 29.07.09 - klo: 14.08
Hommaa vaan isompi menoveden syöttäjä. Voi jopa hajota,ku on niin laihalla.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: CluBBaH - 29.07.09 - klo: 14.17
Vaikuttais olevan sytkä pielessä.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Otzeus - 29.07.09 - klo: 15.13
Miten sytytys säädetään?
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: jaan - 29.07.09 - klo: 15.18
Sytytys kuulostaa järkevältä mutta, saiko niitä kärjettömiä säädettyä meinaan kärjellinen on aikas vanha noissakin. Kärjetön oli viimeisessä ja en ainakaan muista että olisi tarvinnut koskaan säätää vaikka tehnyt "HIRVIÖ" koneita..

Mulla oli jonkin aikaa pv:ssä vakio kaasutin paikalla, toki isommalla suuttimella.
Ihan hyvin pelitti kunnes sain isomman tilalle.

Ai ai tää herättää muistoja..
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Joel P - 30.07.09 - klo: 00.12
Sytytyksiin en suosittele vielä koskemaan, jos et ole aiemmin niitä säätänyt. Todennäköisimmin on liian pieni kaasutin, väärän lämpöarvon tulppa voi olla yksi syy myös.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: kemi - 30.07.09 - klo: 00.33
Kaasari ainakin 24 milliseksi (22-26 mm dellorto/mikuni) ja "kurkku" sopivaksi kans! Kuulostaa mystiseltä toi sytytys ku siinä on kärjetön ns. CDI-sytytys ohjaus. Sytytystä ei niissä voi ees säätää, joskus kyllä boxi on mennyt rikki ja siitä selviää kun vaihtaa uuden. Tulppa kannattaa samalla kun teet noi remontit kattoo että tulee kunnon kipinä ja sen tulpan lämpöarvo on kohillaan!

Osia kohtalaisesti saatavissa vieläkin kun käyttävät pieni renkaisessa Suzuki RM 80 crossissa samoja koneita, lukuunottamatta pieniä variaatioita.

Tuli noita joskus 20 vuotta sitten viilattua. En suosittele menemistä yleisille teille!!
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: ladatusta - 30.07.09 - klo: 09.53
Kyllä sitä sytytystä voi säätää vaikka onkin kärjetön cdi. MAgneeton aluslevy on kiinni kolmella ruuvilla. Ne ruuvit löysälle ja kääntää haluamaansa suuntaan. Tätä ennen täytyyy tietenkin vauhtipyörä irroittaa.
Malossiin ei kannata laittaa yli 22mm kaasutinta koska malossin huuhtelut eivät viilaamattomina kertakaikkiaan virtaa tarpeeksi.
Itse epäilen viaksi sitä että kaasutin/suutin on liian pieni, noinhan se yleensä paukuttelee kun käy liian laihalla. Tulppa kannattaa myös tarkastaa.
http://www.pv-foorumi.org/
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: pullapoika - 01.08.09 - klo: 01.53
toimiko isommalla kaasarilla paremmin? ennekun hajos? uskon viaksi ton liian pienen kaasarin. eisaa terpeeks bensaa ja rupee paukkumaa ja pötsimään...

pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: TheArska - 01.08.09 - klo: 02.07
pv:thän on aikamoisia poliisi magneetteja. tai en tiedä enään mut vuos sitte oli ainakiin että kannattaa ajella varovasti tuolla teillä.  :wink:
Tuskin tuo vuodessa juuri muuttunut on...mutta kyllähän noita pysäyteltiin jo 15 vuotta sitten mutta kun on kulkua niin no problems..  :wink:  ..ja ei, en kehoita ketään mihinkään.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: hk - 01.08.09 - klo: 03.13
Meikäläisen mielestä ihan syystäkin PV on kyttämagneetti. Se vatkaa niissä nopeuksissa mihin niillä pääsi jo meikäläisen aikana ihan liikaa. Ei siinä touhussa ole mitään järkeä. Sori.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: CluBBaH - 01.08.09 - klo: 04.05
Kyllä se honda monkey oli vielä karseempi ajaa , ja siihen sitä viriä vasta saikin.

Ja ei , en onneksi ole ikinä omistanu sellasta.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: -rcmh- - 01.08.09 - klo: 16.35
Joo, PV oli sentään hyvä ajettava monkeyhyn verrattuna :p
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: ladatusta - 01.08.09 - klo: 19.30
Omani alkaa täristä 85km/h nopeudessa niin että hampaat meinaa suusta pudota :roll:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: SH. - 02.08.09 - klo: 20.04
Itselläni oli aikoinaan kanssa PV 60cc malossin pytyllä,lopen kun sain vain ajettua sen kesässä harvaksi (asiaan saattoi vaikuttaa ilmanputsari patentit) niin kaveri oli myymässä vanhaa Suzukin 125cc monttupyörää.Tottakai piti kokeilla saako sen koneen laitettua PV:hen,no heittämällä paikoilleen ja pultit hitsattiin kiinni koska tärisi aina auki.

Se vasta olikin tappovehe ja tulikin sillä ajettua muutamia kertoja virkavaltaa pakoon,kunnes kerran napsahti tutka vastaan ja mittarissa 110km/H

Sakkojenkin jälkeen tuli ajeltua kyseisellä vehkeellä kunnes menin myymään sen pois,harmittaa vaan olisi saanut jäädä vaikka muistoksi.

Tällä asialla en halua yllyttää ketään,kerron vain omasta kokemuksesta ja ihme kun vielä on jalat ja kädet tallella.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: jiksu - 02.08.09 - klo: 22.08
Tuli vissiin aikas ruhtinaalliset sakot vai? Voikos tuollaisen 125cc pv:een rekisteröidä kevariksi vai miten on homman laita? Voin vain kuvitella kuinka hullu värkki tuo on ollut :tongue:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: SH. - 03.08.09 - klo: 11.22
108€ napsahti sakkoja,eivät katsoneet mopoa koska oli pimeä silloin ja vastustin hieman virkavaltaa,joten pistivät rautoihin ja veivät putkaan :police:
Sakot sain ainostaan koska ei ollut valoja/rekisterikilpeä.

Joten moukan tuuria oli tämä tapahtui kun olin 15 kesäinen,nyt 24v

Eihän tuommosta vehjettä saa mitenkään rekisteriin koska runko ei ole vaatimusten mukainen,en sitten tiedä saako laitettua vaikka miten hyvin tekisi,ei ainakaan ennen saanu
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: -rcmh- - 03.08.09 - klo: 11.49
Itse joskun testaillut PV:tä missä oli myös RM 125cc kone, ja se oli melko hassu ajettava, tappovehe :laugh:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: TheArska - 03.08.09 - klo: 13.04
Mun viritetyn dt:n(125cc) pannu myös aikoinaan löysi tiensä pv:hen...oli sen verran hyvä kone vielä että jo dt:tä kuljetti niin että kun "viivaa" otettiin niin en jäänyt kertaakaan vaikka yrittäjiä riitti(ja revansseja, kun oli joidenkin vaikea hyväksyä että dt vie)  ja itse sai 2 vaihteella vielä löysätä ettei keulinut ympäri kun kiekas niin hyvin tietyllä kierrosalueella.
Yllättävän vähän pv keuli tuolla pannulla, tuli ilmeisesti etupainoa sen verran, pystyipähän kiihdyttämään kunnolla ja kulkuakin oli sen verran ettei ihan heti tarvinnut isointa vaihdetta.
Mutta kyllä pv oli mukavempi esim. 50-80cc pytyllä kuin jollain "piikin" koneella, ainakin ajettavuuden puolesta ja niilläkin saa tarpeeksi kulkua.

ps. nykyäänhän saa (kiina)monkey:täkin 125cc koneella, sekin olisi paljon parempi ajettava kun vaihtaa siedettävän keulan ja taakse hiukan pidemmän svingin.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: CluBBaH - 03.08.09 - klo: 13.08
Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kylläpä tulee muistoja mieleen kun näitä lukee ^^

Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: TheArska - 03.08.09 - klo: 13.12
Jees, magneetonposkessahan on vielä 5 vaihteisen vaihdekaavio kuva.
Tuota isompaa pytty/kaasari juttua en ainakaan itse muista kuulleeni.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: rcaa - 03.08.09 - klo: 13.16
kyllä minäkin muistelisin että ainakin silloin oli asiat näin :azn: eli 60cc 16mil ja 5vaihetta
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Tane. - 03.08.09 - klo: 13.31
Ei niissä kyllä mitään kuuskymppisiä pyttyjä ja 16mm kaasareita ole ikinä valmiina ollut. Mutta viides vaihde on ollut, mutta se on poistettu. Sitä kyllä myydään erikseen http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=5177
Siinä japaninpeeveen speksit: http://www.suzukicycles.org/PV50/PV50-EPO.shtml
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: rcaa - 03.08.09 - klo: 17.43
niinpäs olikin :grin: onhan siitä jo aikaakin se 18vuot kun olin 15v
jaappani versios ---> Maximum power output: 3.8 hp/ 6.000 rpm
ja suomiversio ---> Maximum power output: 1,5 hp (1,1 kW)/ 4.500 rpm
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Sammy__80__ - 03.08.09 - klo: 17.54
 :cool: mahtavasti tulee nuoruus mieleen 80cc pytyllä ja viitosvaihteella varustettu tossu pv  :cool:   harmittaa näin jälkikäteen kun sekin tuli myytyä poijes .   Vai miltähän näyttäs melkeen 190cm pitkä ukko semmosen selässä
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: SH. - 03.08.09 - klo: 22.02
Luultavasti aika koomiselta (Polvet korvissa) :grin:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Sammy__80__ - 04.08.09 - klo: 12.56
Kyllä  :grin:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: stimpson - 04.08.09 - klo: 19.41
Eikös pv:t tule kiinasta/japanista 60cm3 pytyllä 16mm kaasarilla ja viidennellä vaihteella ?

ainakin viidennellä vaihteella , sen muistan varmasti :) 

Kyllähän tuolla speksissäkin sanotaan tosiaan, että 50cc, mutta se oli kyllä läppäventiilillä varustettu sylinteri, jossa oli huomattavasti enemmän virtauskanavia, kuin Suomi-PV:n pytyssä. Tuollainen "alkuperäinenkin" oli joskus omassa mopedissa kiinni, kun 80cc:t söivät liiaksi löpöä.

Ja mä kyllä väitän, että japaniversiossa oli 15/16mm kaasarikin, koska sen 50cc läppispytyn imukaulassa oli 15mm kaasarille riittävä aukko ennen avartamista.  :grin:

Samaa koneen runkoa käytettiin myös jossain Suzukin 50cc minikrossipyörässäkin. Itse sellaisen koneen rungon joskus aikanaan hankin, koska siellä sisällä oli paremmat välitykset omaava 5-lovinen laatikko. Suomi PV:n laatikossa kun tuo 4. vaihde oli vähän liian pitkä verrattuna tuohon 5. vaihteeseen.

http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-series/index.html?RM50.shtml~isoraami (http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-series/index.html?RM50.shtml~isoraami)

Naapurin poijjaan kanssa saatiin poliisin tutkaan (poliisin pyynnöstä, suljetulla alueella) ajettua 141km/h. HUOM!! PV:n omalla koneella!! Vaan eipä tuolla koneella sitten päästykään kuin 150km, jonka jälkeen sisukalut tulivat kurkkimaan ulkomaailmaa vähän joka puolelta konetta...  :tongue: (Ei onneksi käynyt kuinkaan naapurin pojalle!)

Ai niin... Onko tässä Suzukin RM80 mallissa tutun näköinen moottorin runko?  :p

http://www.suzukicycles.org/photos/RM-RMX-series/RM80/1978_RM80_Aus_720.jpg (http://www.suzukicycles.org/photos/RM-RMX-series/RM80/1978_RM80_Aus_720.jpg)
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: TheArska - 04.08.09 - klo: 19.49
Joskus Suzukilla oli myynnissä muistaakseni dr80 mallinimellä kulkeva krossi/enska jonka pannu muistutti ainakin ulkonäöltään todella paljon pv:n konetta.
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: stimpson - 04.08.09 - klo: 21.15
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..

Olisiko ollut -94 vai -95, kun tuo lainsäädäntö uudistui (painoraja poistui jne), kun PV varustettiin läppiksellä ja 14mm kaasarilla.

En ole tuota uutta läppissylinteriä nähnyt, mutta ainakin se vanha "vakio" oli köykämiinistä tehty ja se vanha japanin läppis oli patarautaa...

edit: Googlen kuvissa äkkisältään näyttää tuo -94 pytty samalta kuin se japanin "originaali"pytty.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Jessev - 05.08.09 - klo: 16.51
Joskus Suzukilla oli myynnissä muistaakseni dr80 mallinimellä kulkeva krossi/enska jonka pannu muistutti ainakin ulkonäöltään todella paljon pv:n konetta.
Eikös suomi pv:ssäkin ole ollut jo kauan "läppis"pytty..

Myös Suzuki RM80 kone vuosilta '77-81 on ulkoisesti lähes identtinen pv:n koneen kanssa. Ja se sopiikin suoraan PV:n runkoon. Tuossa kaverin pv:hen kyseinen operaatio tehtiin pari vuotta sitten. 6-vaihteinen rm80 kone, ja 28mm mikunin kaasari. Ensimmäisessä videossa myös RM:n pakoputki, jälkimmäisessä PV:n. Melko huikea ero tehoissa noilla putkilla vaikkei videoissa näykään.
http://www.youtube.com/watch?v=Shb7TWsWe5E (http://www.youtube.com/watch?v=Shb7TWsWe5E)
http://www.youtube.com/watch?v=xp0DSrMCbkM (http://www.youtube.com/watch?v=xp0DSrMCbkM)

Valitettavasti asvaltilla ei uskalla ajaa lyhyen akselivälin takia, keulii liian herkästi. Ja muualla sutii. :)

Pv:seen on kahta eri 50cc läpällistä sylinteriä, ns. "vakio" ja sitten versio, jossa on virtauskanavia enemmän ja suuremmat pako- ja imukanavat. Liekö toi "viripytty" sitten nimenomaan se Japanin versio.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: kyosho96 - 21.12.09 - klo: 12.34
Joo sattuisko joku tietämään,mikä pv:ssä vikana kun kesällä toimi ihan hyvin. Mutta nyt kylymemmillä säillä alakaa pätkimään jos ajaa vähän kovemmilla kierroksilla. Siis normaalisti ei tarvis etes pitkää aikaa vaihtaa vaihetta mutta nyt hyytyy ja aivastelee.
Eilen kävin ajelemassa mutta ei meinannu lähtä mitenkään käyntiin, mutta sit ku lähti ajoin vähä matkaa ja taas alko hytyy ja pätkii. Eikä millää lähteny käyntiin, mutta yhtäkkiä lähti käyntiin ja toimi ku uus.
Mikä vialla???  :huh: :huh: :huh:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: kyosho96 - 21.12.09 - klo: 12.35
Joo sattuisko joku tietämään,mikä pv:ssä vikana kun kesällä toimi ihan hyvin. Mutta nyt kylymemmillä säillä alakaa pätkimään jos ajaa vähän kovemmilla kierroksilla. Siis normaalisti ei tarvis etes pitkää aikaa vaihtaa vaihetta mutta nyt hyytyy ja aivastelee.
Eilen kävin ajelemassa mutta ei meinannu lähtä mitenkään käyntiin, mutta sit ku lähti ajoin vähä matkaa ja taas alko hytyy ja pätkii. Eikä millää lähteny käyntiin, mutta yhtäkkiä lähti käyntiin ja toimi ku uus.
Mikä vialla???  :huh: :huh: :huh:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Breweri - 21.12.09 - klo: 12.42
Oisko lie kaasarissa vettä -> jäätyy pakkasella.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Casull - 21.12.09 - klo: 13.45
Kaasutin jäätyy.
Siis ei kaasarin kohokammiossa oleva vesi vaan ilman sisältämä kosteus iivistyy ja jäätyy kaasuttimen kurkkuun.

Hyvin tuttu ilmiö kaasutinmoottoreissa talvella.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Habaku - 21.12.09 - klo: 20.03
Itellä oli n. 18v sitten tuon kuulonen ongelma talvella P. v:ssä. Sakkakuppi oli täynnä moskaa yms... ja jäässä. Eli bensahanan yhteydessä onpi, jos et satu tietämään.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: ladatusta - 21.12.09 - klo: 21.48
Rikkinäinen sytytyspuola tai tulppakin voi oireilla noin.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: kyosho96 - 22.12.09 - klo: 10.23
Joo kiitos vastauksista :azn:
Ja serkku jolla oli pv nii eppäili kans tota että kaasarissa vettä. Pitää kattoo sit ku joulun jälkeen tuuan kotia talliin. Ei oikein kylmässä ilmassa oikein voi :mrgreen:
Katon sit kaikki maholliset syyt minkä takia ei toimis.
Voiko johtua siitä ku kytkin ei toimi ni ajettu iliman kytkintä?
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Casull - 22.12.09 - klo: 19.12
Kytkin ei vaikuta muun moottorin toimintaan.

Ainoa mihin se vaikuttaa on vaihteiston ja ketjujen kestoikään.
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: kyosho96 - 23.12.09 - klo: 10.45
Joo eli siitä ei johdu.
Taidan korjata sen silti :wink:
Otsikko: Vs: Suzuki pv ongelma
Kirjoitti: Tane. - 23.12.09 - klo: 11.17
Tottakai kannattee korjata se kytkin!
Ei pytty ja mäntäkään tykkää, kun moottorijarrulla ajat eikä muutenkaan hyväksi ole. Ei se kytkin siinä turhaan ole. Ja kun pv:n omistat, niin rekisteröidy www.pv-foorumi.org , siellä vähän enemmän peeveistä tietävää porukkaa, kun täällä rc foorumilla.