Esimerkki:
Ajat kisoissa krossia, la 2wd su 4wd luokat. Yhdellä lähettimellä ja vastarilla. Vaihdat vastarin takavetokisan jälkeen nelkkuun. Heität reeniä pari akkua ja ihmettelet kun auto on ihan ihme säädöissä ja rassilet aikasi. Ja sitten muistat: Ei kerpele emmie muistanu vaihttaa sitä juuttaan asetusta tuolta lähettimestä junalauta saatava jne...
Mutta ei, se oli vain paha uni. Todellisuudessa auto ei hievahdakkaan ennenkuin olet pindannut vastarin nelkkuauton muistipaikkaan.
Edit. Ei samperi tottakai paha uni käy toteen! Eihän lähetin tiedä missä autossa vastari on kiinni. Pitää sitä olla yksinkertainen! Sekasin tässä jo menee itsekkin
Edit. Joo siis modelmatch periaate toimii vain silloin kun kussakin autossa käytetään omia vastareita. Mutta siis idean varmaan jo hoksaattekin, Ei olisi kivaa huomata kesken hiitin, että on ajanut väärällä setupilla.
The DX3S features ModelMatch (patent pending).
ModelMatch prevents a model from being operated when
the wrong model memory is selected. If the wrong model
memory is selected the receiver simply won’t respond to
the transmitter.
It’s necessary to program the receiver to a specific
model memory (called binding) so that the receiver
will only recognize and respond to that specific model
memory.