Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 78
121
Mites se on, jos tilaa Hobbykingin "International Warehousesta", meneekö silloin tullimaksut ym verot ?
Kun "European Warehousesta" ei löydy kyseistä tavaraa.

Ei se European warehousekaan ole tullirajojen sisäpuolella.

t. Axel

122
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 23.01.15 - klo: 10.58 »
Oon kyllä saffyn kanssa samaa mieltä...Jos hitaampien hiittiin osuu selkeästi nopeampia kuskeja,niin parempi on kun vähän yrittää seurata tilannetta.
Jotkut salamannopeat kuskit eivät malta odottaa tilanantoa edes seuraavaan mutkaan.
Tuomarointiin tarkkuutta vaan tämänkin asian suhteen!
Ohittaminen on aina ohittajan vastuulla että se tapahtuu ilman kolhuja, ei sieltä saa tulla läpi siks että "oon nyt tässä hitaamassa erässä".

Jos on jostain syystä erittäin hitaassa erässä, kannattaa asiasta keskustella kisajärjestäjien kanssa. Siirto 1-2 ylempään hiittiin voi olla ihan hyvä idea. Tai että kuulutetaan missä nopea auto menee radalla.

Monesti "hitain" hiitti voi myös olla hyvä erä ajaa, monesti sinne sijoitetaan kaikki ne kuskit jotka tulevat muista luokista mutta heillä ei ole vielä kyseisessä luokassa ranking pisteitä. Touring puolella tämä on hyvin yleistä ekassa kisassa.

123
Onko mitään aikataulu tietoja milloin nämä sankarit ovat radalla.
Tuleekos kisoja youtubesta??
Jerzi

RedRC on paikalla, joten tulee varmasit hyvä coverage.

124
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 08.01.15 - klo: 19.36 »
F1 on vasta alkumetreillään, kerää kokoajan lisää harrastajia euroopassa. Suomessa ei ole paljoa tapahtunut, mutta ohan sillä teoreettiset mahdollisuudet olla seuraava sisäänheittoluokka.

125
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8e kesällä 2015
« : 05.01.15 - klo: 12.49 »
ei oo ollu kertalisenssejä enää vuosiin näissä sarjoissa
viimeks vantaan FTT kisoissa oli käytössä, sen jälkeen ei oo AKK:n kisoja järjestetty...

126
Sähköautot / Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« : 05.01.15 - klo: 10.43 »
Tulikos tälle vuodelle joku uus motti tähän luokkaan? Vai onko sallitut moottorit vain nuo kolme vaihtoehtoa?

http://rc10.fi/index.php?topic=39977.msg492465#msg492465

Lainaus
Sallitut moottorit:
CS/Speedpassion 17.5t FTT2010-moottorit
Hobbywing 17.5T tuotenumero 90040141, tai 90040140
LRP/Nosram 17.5T FTT2011/FTT2012-moottorit
Vampire Racing Type AB+ 17.5T tuotenumero VR-3175

127
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT OHJEISTO 2015
« : 30.12.14 - klo: 14.39 »
Ehdotan seuraavaa lisäystä sääntöihin mikä löytyy myös ETS sarjasta:
http://ets.redrc.net/rules/

"4 door sedan" tämä poistaa kaikki kiilakorit ja muut kikkailut.

128
Eurorc.com / Vs: Sekalaiset Uutiset [Postitustavat]
« : 23.12.14 - klo: 02.06 »
Lisäsin kauppaan Itella Express Flex sekä Itella Express Business day postitusvaihtoehdot.

Flex sopii hyvin jos haluat saada paketin kotiin, mutta ei ole mahdollisuutta istua passissa. Jokaisesta paketista soitetaan ja sovitaan toimitusaika, jolloin ei tarvitse istua koko päivää odottamassa pakettia.

Business day jaetaan suoraan vastaanottajalle pääsääntöisesti seuraavana työpäivänä klo 14 mennessä. Näppärä jos haluat paketin suoraan työpaikalle hyvissä ajoin ja välttää postissa käymisen ruuhkassa.

t. Axel

129
Team C / Vs: Team C TM2
« : 16.12.14 - klo: 19.25 »
Ois tulossa tämmönen kulkija joululahjaks itselle ja pojille.Onkos toi viperi vielä se ainoa oikea tähän? Mitään kisavehjettä en oo tekemässä joten halvempikin mosa säädin setti käy. Minkalaista ohjausservoa kandee laittaa?

Mikä tahansa tuuppikrossariin menevä 1/10 combo on passeli, 60A ylöspäin virrankestoltaan. 8.5t moottori on aika passeli kisakäyttöön, muuhun käyttöön voi laittaa vähän löysempää.

Ohjausservon osalta niin 6-8kg riittää hyvin mutta moni ajaa myös 10kg servolla. Matala tai täyskokoinen.

130
Kuka istuu RC rata lajiryhmässä ? Vähän ajan tasalla olevaa kontaktitietoa Please, niin voitaisiin vähän laajentaa tätä keskusteluryhmää ja kenties saada hiukan laveampaa otantaa mielipiteistä.

Ei ole RC rata ryhmää. Tuolla on tiedotuskanava ja siellä on myös 2015-> henkilöt kerrottuna:
http://rc10.fi/index.php?topic=60877.0

Niinku sanoin aikasemmin, et tarvitse AKK:ta mihinkään jos haluat jakaa SM arvon. Sen voi myös tehdä ilman AKK:ta ja heidän sääntöjä.

131
Team C / Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« : 10.12.14 - klo: 12.12 »
Onko kellään tietoa löytyykö T2C malliin ratasdiffiä?

Jos ei suoraan löydy niin pystyykö modaamaan jonkun toisen auton diffin tuohon?

TC02C evo ratasdiffi sopii, joutuu varmasti vaihtamaan osia diffin ympärillä että sopii.

132
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 09.12.14 - klo: 20.04 »
Yritin etsiä Suomen kerhokisoissa noudatettavia sääntöjä. Tämän keskustelusäikeen alussa oleva linkki vie 2012 päivättyihin sääntöihin, myöhemmissä viesteissä viitataan ETS sääntöihin. Nykyisissä ETS säännöissä ei ole rajattu sallittuja runkoja mutta pohjalevyn muoto, auton leveys, kori ja jousituksen kiinnityspisteet on säännelty.

Millä säännöillä Suomessa mennään? Onko mahdollista rakentaa kisalaillinen auto itse esim. vanhaa mattoautoa aihiona käyttäen?
Mitään varsinaisia sääntöjä ei taida olla, kun ei oikeen ole kisojakaan. Kannattaa katsoa kisakutsuja ja katsoa millä ajettu viimeks. ETS säännöt taitaa olla kohtuu yleispäteviä euroopanlaajuisesti ja varmasti hyvä lähtökohta.

133
No onpa hienoa !!  Missä on raja ? montako osallistujaa täytyy sarjassa olla jotta saadaan SM arvo ?
Ei oikein onnistu ulkopuolisten sponssien houkuttelu Suomen tai varsinkaan Ulkomaisten  kisamatkojen avuksi,
kun ei ole edes SM arvoisten kuskien tukemisesta kyse... Taitaapa nämä ponnistelut siirtyä vuodella eteenpäin... Sääli !
Kuka tahansa voi jakaa SM-arvon, ei siihen AKK:ta tarvita :)

134
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 05.12.14 - klo: 19.27 »
ei ne kaikki savoxit vissiin ole virtasyöppäjä?
Itsellä on joku 50e savoxi t-maxxissa eikä ole kyllä kaivannut mitään bec:iä,sähköinä 100a hw sc8

kun servon moottorit kuluvat, niiden hyötysuhde laskee, jos siihen yhdistetään vielä vastari joka ei kestä virran heittoja, niin nopeesti on hankaluuksia. Servo toimii hyvin ja moni harrastaja uskoo että servo on vielä uudenveroinen kun se myydään eteenpäin auton kanssa tai ilman. Tämä pätee kaikkiin merkkeihin.

Yleensä Savoxien kanssa ongelmat ilmenee reilusti käytetyissä tai sitten yhdistettynä markankiinalaisiin mankkoihin. Konkka vastariin tietysti korjaa kaikki ongelmat kuhan se on riittävän iso. Keskiarvoltaan Savoxit taitavat tosin olla hiukan enempi kuluttavaa sorttia(oisko kellään mittauksia näyttää?), mutta jos kalusto on kunnossa niin ne toimivat erinomaisesti hintaluokassaan.

135
Yleinen keskustelu / Vs: RC + kamera ja virtuaalilasit
« : 27.11.14 - klo: 18.17 »
Heräsi mielenkiinto näihin virtuaalilaseihin, mites jos on ennestään silmälasit ?
Joihinkin saa lasit alle ja joihinkin laseihin löytyy eri linssejä millä saa säädettyä. Jos on tosi erikoiset silmälasit voi toki laittaa piilarit tai sit tehdä ns laatikon mihin tulee 6" näyttö. Tai sit vaan ajaa näytöltä yksinkertaisesti. Eli vaihtoehtoja löytyy.

136
Yleinen keskustelu / Vs: RC + kamera ja virtuaalilasit
« : 27.11.14 - klo: 14.27 »
Edullisimmat racing 250 kopterit ovat lentokuntoisina noin 150-200e, siihen sitten laturi ja radio päälle. Potkureita menee paljon kuulema, mutta eivät ole kalliita. Niitä on myös erilaatuisia.

FPV kalusto maksaa sitten 300-500e, tässä kallein osuus on näyttö tai lasit. Alkuun on kummiski tärketä oppia lentämään ilman laseja, joten FPV kaluston voi hankkia myöhemmin.

Ite reenannu ladybirdillä satunnaisesti kotona tähän mennessä, joten perus hommat vasta hanskassa. Viime kesänä oli myös hiukan isompi laite mutta siitä en oikeen innostunut.

Nämä 250 näyttävät olevan juuri oikeen kokoisia ja rataa ajamalla löytyy myös intoa lentämään. Parkkihallit ovat selkeesti tosi suosittuja kaupunkilaisille, ja vaikuttais hyvältä paikalta harrastaa jos vaan löytyy sopiva.

Itse tilasin kaikki osat kopterin, odotan vielä runkoa ja ajatuksena olisi lähteä edistämään racing hommia pk-seudulla ensi vuonna jos vaan löytyy tarpeeksi kiinnostusta.

137
Mua ei kiinnosta sun kuviot ja kytkökset yritykseesi mutta siinä vaiheessa kun aletaan yrittäjänä/osakkaana mainostamaan omaa kaupallista panosta, versus, pyyteetön talkootyö harrastusten eteen niin suhteellisuuden taju on jossain määrin kateissa.
Eiköhän anneta röllin olla tässä vaiheessa :) Nähdään radalla.

138
Toi on aika absurdi väite että pyörität firmaa etkä saa siitä mitään taloudellista hyötyä, tai sitten olet todellinen hyväntekijä. Harva yrittäjä nostaa firmastaan liksaa mutta kummasti tulee toimeen vuodesta toiseen.
Eiköhän jätetä keskustelu tähän kun olet selkeesti sitä mieltä että yrittäjät on pahiksia sen sijaan että näkisit ne yhtenä osana ekosysteemiä joka mahdollistaa korkealaatuisen harrastamisen Suomessa. Jos EuroRC:n tulot ja menot kiinostavat ne löyty julkisista palveluista. Sieltä voi mm katsoa palkkamenoja.

139
Mä teen kyllä ihan riittävästi jokainen päivä töitä sen eteen että saadaan uusia harrastajia

Mielenkiinnosta kysyn, viittaatko tällä rc-firman pyöritystä mistä oletettavasti saat osan elintuloistasi, vai pyyteettömästä talkootyöstä jota kerhotoiminnassa joutuu kaikki tekemään?
Ihan siitä duunista mitä teen EuroRC:n nimissä mistä en ole saanut yhtään euroa liksaa. Markkinointihan on kerhojen ja kauppiaiden yhteinen asia missä pitäisi tehdä yhteistyötä ja sitä kautta edistää lajin kehitystä.

Jokainen uusi harrastaja minkä kauppias pystyy tuomaan, on uusi naama harrastajapiireissä, joten luulisi kerhoille kelpaavan se markkinointi mitä kauppiaat tekevät lajin eteen. Riippumatta siitä saako siitä palkkaa vai ei.

140
Kerhoilla ei ole varaa maksaa palkkaa ja etujakaan ei ole laillista jakaa esim. ratamaksujen muodossa tekijöille.

AKK:n mahd. tuki tietysti erikseen.

Koska meillä on täällä niin paljon kaiken maailman markkinointiguruja ym asiantuntijoita, niin miksi nämä eivät voi talkootyönä tehdä jotain konkreettista, jotain muuta kuin pelkkää neuvomista: sisällön tuottamista, graafista suunnittelua, viedoita ym ym.

Kuten Lindgren joskus sanoi: siipimiehiä kyllä riittää, mutta sitoutujia on harvemmassa.
Mä teen kyllä ihan riittävästi jokainen päivä töitä sen eteen että saadaan uusia harrastajia , eli jos tuo oli minulle esitetty niin meni kyllä aika ohi. Jos vittaat taas Juhaan, niin sehän jo lupautui tekemään.

Itse toivoisin että se raha mitä pienoisautoilijat maksaa tulisi hyvään käyttöön, en halua että joku AKK:n pamppu ne dokaa. Vaan että raha käytettäisiin lajin kehittämiseen, olkoot se sit ihan mitä vaan, vaikka esim sitä markkinointiapua kerhoille mitä Stilo ehdotti tai vaikka videotuotantoa,

Tässä esimerkkejä videoista mitä on tullut tehtyä. Näitä voisi tehdä lisää AKK:n kustanuksella AKK:n kulmalla. Yksi videohan tehtiin 2-3v sitten AKK:n tuella mutta sitä ei saanu edes laittaa nettiin, niin sitä ei varmaan kukaan ole nähnyt vaikka itse video onkin erittäin kattava ja hyvä.

1/8 Offroad National series "A Day in the Dirt"
EuroRC SuperCross 2014 Hyvinkää 1/10th 4wd
Joel Valander RC racer

141
Mua ihmetyttää miks aina oletetaan että ihmisten pitäisi ilmaiseksi tehdä, meillä on AKK jonka pitäisi tätä toimintaa tukea, me maksamme sinne huomattavan määrän rahaa mistä tulee hyvin vähän takaisin perusharrastajalle.

142
Itseäni miellytti heitto mahdollisen "kerhokisa" luokan ajamisesta SM-osakilpailujen yhteydessä.
Tämä voisi osaltaan tuoda lajin pariin uusia ketkä eivät vielä uskalla osallistua SM-sarjaan sekä vanhoja harrastajia
joilla esim. perhesyistä tai muuten osallistuminen saattaa jäädä vaikka yhteen kisaan. Mikä tämä luokka sitten olisi on kokonaan toinen juttu.
TSS ja TSP luokat ovat jo "kerholuokkia" perusharrastajille, koska TSM ja c12 ajetaan SM pisteistä (toki myös junnut ajaa TSS:ssä), joten sinänsä ei pitäisi olla mitään ramppikuumetta.

143
Ruotsissa tällä hetkellä tapellaan siitä saako lisenssin haltija ajaa kisoissa jotka eivät ole paikallisen AKK:n alaisia.

Mä olen mielenkiinnolla odottanut koska tämä tulee AKK:lle, sen jälkeen loppuu kerhokisat. SML noudattaa tätä käytäntöä, jos olet jäsen ja aiot pysyä jäsenenä sekä ajaa tittelikisoja jotka ovat SML alaisuudessa niin et aja yhtään kerho-, tai muuta kisaa jota ei järjestetä SML alaisuudessa.
En usko etta on suomeen tulossa, kun ei oo lainopillista pohjaa koko hommassa. Onneks Suomessa kerhokisat on kans hyvin vahvoja, joten veikkaan jos olis pakko valita jompikumpi kerhot jattaisivat akk kisat pois.

144
Kattojärjestö tarvitaan muuten ei voida osallistua EM/MM kisoihin. Kilpailijan/huoltajan näkökulmasta EFRA:n homma toimii niin kuin pitääkin. Haetaan kisapaikkaa, maksetaan Efran lisenssi ja osallistutaan kisoihin.
ETS kisat ovat jo suositummat ja enempi arvostettuja Euroopassa ja EM kisat täysin syöksykierteessä touringin osalta. Kantsiiko kahliintua AKK:hon siksi että pari kuskia käy touringin MM kisoissa, edistääkö se oikeesti harrastusta? Ollaanko rakentamassa harrastusta isolle kansalle vai MM kisoihin tähtäävä koulutuskoneistoa?

ETS selkeesti keskittyy harrastuksen kehittämiseen ja heitä palkitaan hyvällä menestyksellä. Tanskassa on myös isot myllerykset liiton osalta käynnissä ja siellä vaihdetitin ymmärtääkseni täkäläinen AKK kokonaan pois. Joku joka tietää siitä enempi voisi kertoa mikä on tilanne.

Ruotsissa tällä hetkellä tapellaan siitä saako lisenssin haltija ajaa kisoissa jotka eivät ole paikallisen AKK:n alaisia.

WJ ja SC cup pyörii sarjoina sujuvasti ilman AKK:n alaisuutta. Sääntömuutoksia saadaan heti tehtyä jos näin on tarve ja sarjoja on tämän takia myös voitu kehittää vapaasti ja ajaa hyvin löysillä säännöillä. Sääntöjä voidaan tosiaan muokata vaikka seuraavaan kisaan jos näin on tarve.

Olisko parempi irottaa koko FTT AKK:sta ja sitten pyörittää em/mm juttuja vaan AKK:n kanssa? Saataisko näin edistettyä lajia paremmin kun olisi vapaammat kädet? Ymmärtääkseni viime vuoden TSM sarjan muutokset jäivät puolitiehen koska AKK:n hallitus piti ne hyväksyä, ei voitu itse tehdä muutosta. Taas jos joku tietää paremmin, niin kertokoot miten oikeesti meni.

Oma henkilökohtainen mielipide ei ole AKK:ta vastaan tai puolesta, itse toivoisin että lajia kehitetään mahdollisimman paljon ja nopeasti sillä tavalla mikä palvelee harrastajaa ja että kaikki vaihtoehdot tutkitaan, eikä vaan oleteta että AKK on meille se paras vaihtoehto. Huomatkaa runsaat kysymysmerkit, niiden on tarkoitus herättää ajatuksia ja pohdintoja.

145
Hupaisaa että koko keskustelu menee kaljan ympärille ku se oli selkeesti heitetty röllin toimesta oikeen täkyksi.

Miksette keskity olennaiseen mikä on Juhan toimesta nostettu jo 2x esille:

Paljonko menee AKK:lle ja mitä sillä rahalla saadaan.
Näköjään viime vuoden rahoilla ei saatu "mitään" koska ei ollut ketää joka pitäisi PA porukasta edes huolta. Mikään ei siis pakota että kisoja ajetaan AKK:n alaisena jos ei harrastajat näin halua, toki AKK:n tuottamat palvelut pitää silloin korvata tai jättää pois. WJ ja SC Cup esim ajetaan AKK:n ulkopuolella.

Olisi hyvä jos lajiryhmästä kerrottaisiin tarkemmin:
1) paljonko rahaa vuodessa menee AKK:lle
2) mitä palveluita AKK tarjoo sillä rahalla
3) mitä AKK on tehnyt tai tekee tulevaisuudessa lajin eteen.

Itse tiedän osan mitä tarjoovat, mutta ei haittaisi että asia kerrottaisiin kunnolla, jotta _kaikki_ harrastajat ymmärtävät mitä ostetaan ja myydään.

146
Mikähän vastakkain asettelu muualla maailmassa sitten on, tapellaanko sielläkin kaljanmyynnistä kisapaikalla vai miksi porukkaa on vähemmän lähes poikkeuksetta joka maassa? ETS ei ole maa, se on kaupallinen sarja.

Kyllä tämä Suomessa lajin eteen työskentely ainakin on aika helvetin kaukana kiitollisesta tai motivoivasta toiminnasta, niin paikallisesti kuin valtakunnallisestikin. Ottaen huomioon että siihen kuluu useita tunteja viikossa, ilmaiseksi.
Juha kyseli miten AKK voisi auttaa asiassa, ehkä hyvä tapa olisi alkuun maksaa pientä korvausta tehdystä työstä?

147
Pelikenttähän on huutanut tekijöitä, muttei niitä ole näkynyt. Joten silloin ei myöskään kritiikkiä kovin vakavasti (= ei ole merkitystä/painoarvoa henk koht.) voi ottaa jos ei ole huutelijoista vastuunottajksi.
ETS:hän pyörii yritystoiminnan kautta, palkkaa maksamalla on yksi tapa miten ihmisiä voidaan motivoida tekemään asioita.

148
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 15.11.14 - klo: 12.31 »
Hagberg vei pokaalin ruotsiin, ruotsin eka mm-titteli.

149
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 13.11.14 - klo: 13.59 »
päivän ajot loppu jo, finaaleja sit seuraavaks

150
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 13.11.14 - klo: 11.54 »
TQ:lla pääsee finaaliin suoraan, joten muulla ei oikeastaan ole väliä tässä vaiheessa, muuten sit semin kautta finaaliin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 78