Kattojärjestö tarvitaan muuten ei voida osallistua EM/MM kisoihin. Kilpailijan/huoltajan näkökulmasta EFRA:n homma toimii niin kuin pitääkin. Haetaan kisapaikkaa, maksetaan Efran lisenssi ja osallistutaan kisoihin.
ETS kisat ovat jo suositummat ja enempi arvostettuja Euroopassa ja EM kisat täysin syöksykierteessä touringin osalta. Kantsiiko kahliintua AKK:hon siksi että pari kuskia käy touringin MM kisoissa, edistääkö se oikeesti harrastusta? Ollaanko rakentamassa harrastusta isolle kansalle vai MM kisoihin tähtäävä koulutuskoneistoa?
ETS selkeesti keskittyy harrastuksen kehittämiseen ja heitä palkitaan hyvällä menestyksellä. Tanskassa on myös isot myllerykset liiton osalta käynnissä ja siellä vaihdetitin ymmärtääkseni täkäläinen AKK kokonaan pois. Joku joka tietää siitä enempi voisi kertoa mikä on tilanne.
Ruotsissa tällä hetkellä tapellaan siitä saako lisenssin haltija ajaa kisoissa jotka eivät ole paikallisen AKK:n alaisia.
WJ ja SC cup pyörii sarjoina sujuvasti ilman AKK:n alaisuutta. Sääntömuutoksia saadaan heti tehtyä jos näin on tarve ja sarjoja on tämän takia myös voitu kehittää vapaasti ja ajaa hyvin löysillä säännöillä. Sääntöjä voidaan tosiaan muokata vaikka seuraavaan kisaan jos näin on tarve.
Olisko parempi irottaa koko FTT AKK:sta ja sitten pyörittää em/mm juttuja vaan AKK:n kanssa? Saataisko näin edistettyä lajia paremmin kun olisi vapaammat kädet? Ymmärtääkseni viime vuoden TSM sarjan muutokset jäivät puolitiehen koska AKK:n hallitus piti ne hyväksyä, ei voitu itse tehdä muutosta. Taas jos joku tietää paremmin, niin kertokoot miten oikeesti meni.
Oma henkilökohtainen mielipide ei ole AKK:ta vastaan tai puolesta, itse toivoisin että lajia kehitetään mahdollisimman paljon ja nopeasti sillä tavalla mikä palvelee harrastajaa ja että kaikki vaihtoehdot tutkitaan, eikä vaan oleteta että AKK on meille se paras vaihtoehto. Huomatkaa runsaat kysymysmerkit, niiden on tarkoitus herättää ajatuksia ja pohdintoja.