Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - goos

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 78
151
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 11.11.14 - klo: 13.35 »
Rataprofiili on Tikkurilasta tuttu ja pitoakin näyttää olevan:
Tikkurilassa on aina syksyllä MM kisaradan profiili, jos et oo huomannu aikasemmista vuosista :) Se on osa sitä miten kisoihin valmistaudutaan. Off-road puolella kannattaisi varmasti tehdä samaa jos se on tiedossa.

152
Tulokset / Vs: 2014 1/10 IC 200mm World Championships
« : 10.11.14 - klo: 19.07 »
Surikarn taitaa olla jo hieman jäähdyttelemässä, Huge RC on herran oma rata, luulisi että olisi ollut tilaisuus treenata, kun tuo Martin Hudykin menee kovempaa...ei onneksi sentään Juraj!
Olosuhteet tulevat varmasti vielä muuttumaan reilusti kun alkaa pito nousemaan, kuskit spekuloivat että tuolla tulee olemaan semmonen pito mitä ei oo muissa kisoissa nähty. Ratahan on katettu, joten se ei koskaan putsaannu.

153
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 09.11.14 - klo: 20.57 »
Innolla odotan et millasilla sähköillä herra Lutz alkaa corria kuskaamaan.
Lutz:lla on Tekinin sponssi, joten sieltä tulee luultavasti pro4 (HD) moottori ja tekinin RX8 säädin.

154
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 09.11.14 - klo: 18.36 »
Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan...

Löytyikö tähän syy, oliko konkissa vikaa? Mulla sama vaiva descissä hw3.1+hw4000kv combolla, noparin tempcut viheltää pelin poikki. Ajellaan nyt toistaiseksi toisella noparilla, mutta olis kiva saada toi luotettavaksi.

Ei oo mitään syytä miksi ei tuo toimis descissä. HW 3.1 on hiukan ronkelimpi asetusten suhteen versus SCT-Pro. Joten hyvä tapa on aloittaa 0-ennakkosäädöillä ja hakea hyvä välitys. On myös hyvä tarkistaa että voimansiirrossa ei ole ongelmaa ja että sensori toimii moitteettomasti. Juotokset tulee luonnollisesti olla hyvät, muuten tulee varmasti ongelmia.

Jonkin verran tullut myös vastaan tapauksia missä moottorin ruuvit ovat olleet pitkiä ja ottaneet käämeihin, tämä luonnolisesti aiheuttanut paljonkin ongelmia.

Teknoon ja 4700kv koneella laittaisin suosiolla sct-pro:n varsinki jos ajetaan pitkiä eriä sormikoukussa kokoajan on varmasti huolettomampaa harrastamista :) Sit jos haluaa radalla ajaa lujaa, niin miedompaa konetta, niin onkin mukavempi ajaa ja kierrosajatkin varmasti paranevat.

Muistakaa myös että laadukas tai uusi akku auttaa myös, jos akku ei pysty antamaan kunnolla virtaa syntyy häiriöitä jotka lämmittävät comboa.

155
Mikähän piru mahtaa olla ku ei ohjelmointikortti tykkää synkata HW:n noparin kans. On korttia kokeeltu noparilla jonka mukana se tuli (sct pro) , HW sc8:n kans ja HW sc10 kans. Lukee vaan et connecting ESC.
olethan kytkeny sen oikein, eli SCT-Pro:ssa on oma portti sitä varten.

156
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 25.10.14 - klo: 15.03 »
PS.
Kuhan aika riittää niin sääntöjä tullaan todennäköisesti muokkaamaan niin että ajovuorot on aina voimassa ja valo voidan unohtaa. Ehkäpä tulee muitakin muutoksia ja tarkennuksia.
Turistibaanalle voi sit kuskata valon, siellä sille olis käyttöä, kun siellä ihmetellään että onko ajovuorot vai ei.

157
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 16.10.14 - klo: 17.55 »
Eli PKSRCA PM-kisojen yhteydessä ei ajeta 1/12 PM:iä? Pitäisi tietää mitä naapurimaan asukkaille sepittäisi että saataisiin ne kisaamaan.
Ruotsalaisten kanssa myös jutellut asiasta, olivat aika skeptsisiä tulemaan kun ei missään ole mitän tietoa kisasta tai touring säännöistä.

158
Tietty olisi parasta jos olisi kiinteä ennakko. Sitten jäisi vielä yksilöiden erot ja eri vaiheiden sensorien väärä sijainti 0-ennakkoon nähden. Ainahan niissä toleranssia on.

Ratkaisuna voisi kisan katsastus sinetöidä moottorin päädyn kannuun nähden vetämällä niiden yli kynsilakan.
Siitä voi suht näppärästi nähdä, onko sinetöinti murtunut. Ei tämä ratkaisu tietty aukoton ole.
Ihan vaan sivuhuomautuksena ettei kenelekkään jää väärä kuvaa, niin moottoreissa ei ole 0ennakkoa, moottori ei silloin toimisi vaan siinä on aina ennakkoa jonkin verran. Skaala tosin saattaa näyttää 0 paikan.

Itse näkisin että kilpailijoiden oikeusturvan takia niin parempi vaan vapauttaa ennakko. TSP luokka on kumminkin paikka missä kokemusta löytyy suurimalla osalla, joten eiköhän sielä osata ennakko säätää mekaanisesti ihan itse ilman sen isompaa ihmettelyä.

t. Axel


159
Team C / Vs: Team C TS2
« : 29.09.14 - klo: 08.38 »
Mulla oli sillon tuossa käytössä hobbywing v2.1 90A säädin ja hobbywingin 10,5t kone. Sisäradalla tuo 10,5t kone toimi hyvin mutta ulkoradalla pitkällä suoralla olis kaivannu lisää potkua. Mutta itse silti tykkäsin noista sähköistä.
Ulkoradalla vaan enempi ennakkoa ja pidempää välitystä, niin saat ihan riittävästi kulkua pääsuoralle. 3in1 boksi auttaa säädöissä ja softan päivityksessä.

160
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.09.14 - klo: 22.14 »
Täytyypä koittaa ittekki tuota 4000kv pannua, ku sellanenkin pakista löytyy.... saattaa olla tuo 4700 muutenki turhan kiukkunen sisäkautta ajatellen....

Konkat on paikallaan ripplecurrent... mitäs se on. Miten tollasten konkkien kunto todetaan. Säädin on vaan 3 viikkoo vanha...
Sisällä 3400kv tai 4000kv on passeli. Lyhyesti ja hyvin yksinkertaistettuna, niin ripplecurrent on akuista tulevaa erittäin lyhyttä ja hyvin korkea virtaa mitä tasoitetaan kondensaattoreilla.

161
TeknoRC / Vs: TeknoRC SCT410 ShortCourse
« : 27.09.14 - klo: 21.03 »
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....
Onhan sulla konkat paikalla ja ehjät? Konkka suojaa riplecurrenttia vastaan ja on tärkeä osa jäähdytystä.

162
Pitäisikö ensin mitata akut ja sitten sopia hinta? Johonkin kuluttajan on pakko turvautua, tässä kohtaa se on kauppiaan lupaus ( = mitä lukee akun päällä).
Pitää olla lähdekriittisyyttä ja pyrkiä vertaamaan omenia omeniin ja banaaneja banaaneihin. Kyllä itsekkin tiedät että joillakin merkeillä arvot akuissa pitävät paremmin paikkansa kuin toiset.

163
Ei ollut mielestäni kalliita. Kun tilaat maan toiselta puolelta kestää ja tulee postimaksuja/verot. Tuolta hakee akut samalla kun sattuu käymään tai tilaa kun postimaksut halvat

Ite ostin suomesta 4000mah 40C 2S lipon 50€, tuolta saa 5000 50C 2S 40€...
jaa.
suomesta >
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/gens-ace-4200mah-74v-60c-2s2p-hardcase-lipo-battery-b-60c-4200-2s2p

toi on shorty siinä on vähempi painoa, joten ei ole vertailukelpoinen, muuten ihan hölmöä vertailla mitä tarrassa lukee akun päällä, siihen voi painattaa ihan ne luvut mitä itse haluaa.

164
Miten voidaan luottaa että maili on mennyt perille??
Hyvin ne sähköpostit tulee perille, kun IT hommat hoidetaan kunnolla.

165
Automallista selviää, mikä välitys siinä kuuluisi olla/on, eikö vain?
Toki selviää, mut eikös ole vaan helpompaa kysyä mikä välitys siinä on niin ei tuu turhia väliaskelia? :)

166
Pointtina nyt olikin se, että kun automalleja on kymmeniä, kuka katsastusmiehistä oikeasti voi sanoa että kyse on varmasti jostain tietystä automallista eikä jostain muusta? Kaikkeen tuohon on aikaa muutama sekunti tai per auto.
Ymmärtääkseni tässä katsastetaan kokonaisvälitystä, ei automallia? :)

Eli jos epäillään että välitys ei ole laillinen niin se voidaan tarkistaa. Tarkistus voidaan tehdä eri tavoilla:

Pistokoe tyyppisesti:
tarkistetaan spurri ja pinioni, oletetaan että sisäinen välitys on mitä ilmoitettu. Jos katsastuskortissa ilmoitetaan myös spurri ja pinioni, niin voi tarkistaa vain yhden. Jos halutaan säännöissä voidaan velvoittaa käyttäämään merkattuja spurreja/pinioneita.

Täystarkistus:
tarkistetaan kaikki rattaat vetokalustosta ja lasketaan lopullinen välitys. Hyvin samantapainen kun jos esim puretaan moottori ja todetaan se lailliseksi.

Miksi aikaa olisi muutama sekuntti? Aiotaanko välityksiä tarkistaa jokaisen erän välissä kaikista autoista? Itse koen, että välitystä ei tarvitse sen enempää katsastaa, kuin pistokokeilla päivän mukaan, niistä autoista jotka näyttävät radalla otollisilta kohteilta. Olisko tämä 3-10 autoa yhden päivän aikana. Alkuun tarkistettavia on varmasti enempi mutta loppukautta kohden varmaan hyvin vähän.

Moottorista on myös helppo vaihtaa roottori, ei niitä kumminkaan tarkisteta kaikista autoista jokaisen erän välissä. Säätimestä on myös helppo vaihtaa softa yhteen erään, ei niitä vilkkuvia valoja kumminkaan tarkisteta kuin maks kerran päivässä.

167
Noista tulee yli 30 versiota jo nyt. Eli kun ei olla varmoja niin auto eväiksi katsastuspöydälle ja lasketaan hihnapyörien koko.
Ehkä joku otti onkeen mitä tässä haen.
Sisäisä välityksiä on 4 käytännössä, joten turha laskea erilaisia autoja jotka ovat hyvin pitkälti 1:1 kopioita toisistaan vetokaluston osalta.

1.9
2.0
Tamiyan 1.9xx (vai onko tämä muuttunut uusimissa malleissa?)
Awesomatix:ssa on varmasti jokin muu, en tiedä tarkemmin mikä.

Mut tässä on hyviä ehdotuksia ollut, esim katsastuskortti mihin merkkaat oman sisäisen välityksen. Katsastusmies voi sit sen tarkistaa jos sille on tarvetta.

168
Moni auto kulkee kuitenkin erilaisella sisäisellä välityksellä toisiinsa nähden ja joku on voinut muuttaa oman autonsa sisäistä välitystä eli ei sinne jokaiselle kilpailijalle voi määrittää vaan yhtä ja ainoaa spurria ja pinjonia mitä saisi käyttää, kokonaisvälitystä siinä on seurattava. LRP challengessa luultavasti ajetaan LRP:n kalustolla tai valmiiksi määritetyllä kalustolla näin ollen tuo siellä voi toimiakkin.

sisäisiä välityksiä ei loppujen lopuksi ole kauhean montaa erilaista, ei kannata niistä tehdä ongelmaa. Niitä harvoja jotka ovat poikkeuksellisia voi myös muuttaa sopivammaksi että saa kokonaisvälityksen sopivaksi.

169
Team C / Vs: Team c patron 4x4 sc
« : 16.09.14 - klo: 22.48 »
Voihan perhana. Testiakkuja ajelin, että kelpaako myyntiin, niin eiköhän nopari pimene. Eihän se ole kuin kolmas thrust 80a noppa joka alle vuoden sisään paukahtaa. Konkan johto katkesi joku aika sitte, mutta muuten sama efekti kuin edellisissä rikkoutumisissa, kaikki pimenee pienen pykimisen jälkeen. Koittakaa nyt samperi saaha siellä team ceellä vähän parempaa nopariteknologiaa, alkaa ärsyttää tämmönen. Myyn nyt sitte ilman noparia tai uuen noparin kanssa, tiiä sitte meneekö vielä takuuseen vai tilaanko uuden jonku muun. ...olen puhunut.

Pilkunussintaa mutta: patronissa on itseasiassa Absiman sähköt, ei TeamC:n sähköt...

170
Kaikki automerkit on katettava sekä mallit. Eli äkkiseltään tulee noin 20 autoa joilla voi ajaa joku kilpaa.
Käytännössä kärkifinaaleissa ajetaan 3-4 eri sisäisellä välityksellä.


171
Periaatteessa tuo maksimivälitys on hyvä idea ja siitä on keskusteltu. Ongelma on kuitenkin sen mittaaminen. Jos jollain on tiedossa yksinkertainen ja yksiselitteinen tapa mitata välitys, niin viestiä vain tulemaan. Maksimivälitys on silloin hyvä sääntö ensi kaudeksi. Ilman hyvää mittaustapaa maksimivälitys ei käytännössä ole vaihtoehto.
Tässä taitaa juuri se ero olla EFRA:n alaisissa ja ETS kisoissa, mistä puhuttiin aikasemmin toisessa säikeessä...

ETS kisoissa pystytään saamaan tämmöinen sääntö toimimaan, EFRA:n alla se ei onnistu. En tiedä miten asiaa valvotaan ETS:ssä mutta sääntö ollut jo monta vuotta. ETS järjestäjiltä saa varmasti vastauksen miten asiaa valvotaan kun vaan kysyy.

172
Villi kysymys.
Mikähän välitys tulee olemaan sellainen perus vakioluokkaan jos 21.5 on se koneen numerot. Ja tullaanko saamaan sellaiset kiinni joka autoon. Tiedä sitten.
Jerzi

normaali turistiin sai muistaakseni 2.2 välityksen 64dp rattailla :)

173
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2014 - 2015
« : 13.09.14 - klo: 11.30 »
Millonkas tämä moottori/säädin asia päätetään stanuihin? Olis kiva tietää mah pian niin tietäis panna vanhat vaihtoon.
Johan noilla on useampi akku ajettu!

FTT säännöt pitäisi tulla 15.9

174
Millä kierrosalueella sähkömoottorit yleensä pyörii kun rataa kierretään?
Moottorien koko 2200kv ja 10,5
Buggyn moottoreista kyse, 1/8 ja 1/10.
Tarkkaahan sitä ei pysty sanomaan, olosuhteista johtuen.
A) 5000-10000 B) 10000-25000 C) 25000-33000
Tuli laakeri keskustelusta asia vaan mieleen.

kv luku x jännite antaa sulle arvioin kierrosluvuista ilman ennakkoja ilman vastusta. Ennakoilla saadaan sitten 0-70% lisää.

10.5t 2s:llä on semmosta 30k-50k alueella riippuen ennakoista.

2200kv 1/8 moottori 4s:llä on noin 30k

175
Millä kierrosalueella sähkömoottorit yleensä pyörii kun rataa kierretään?
Moottorien koko 2200kv ja 10,5
Buggyn moottoreista kyse, 1/8 ja 1/10.
Tarkkaahan sitä ei pysty sanomaan, olosuhteista johtuen.
A) 5000-10000 B) 10000-25000 C) 25000-33000
Tuli laakeri keskustelusta asia vaan mieleen.

kv luku x jännite antaa sulle arvioin kierrosluvuista ilman ennakkoja. Ennakoilla saadaan sitten 0-70% lisää.

10.5t 2s:llä on semmosta 30k-50k alueella riippuen ennakoista.

2200kv 1/8 moottori 4s:llä on noin 30k

176
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 10.09.14 - klo: 08.35 »
Jos viilataan pilkkua niin sama ongelmahan on Kanarian saarillakin, ja sinnekki tais viime kaudella aika moni kuljettaja lentää.

Jep, mutta sinne porukka menee perheen voimin aurinkolomalle... Gran Canarian ETS on aina ollut huomattavasti hiljasempi kuin muut kisat. Lentojakin löytyy melkeen jokapaikasta edullisesti kun on kyseessä turistirysä.

USA:ssa on kans tällä hetkellä isot ongelmat moottorien laillisuuksien kanssa. Moottorivalmistajat myyvät suoraan laittomia moottoreita koska niillä pääsee lujempaa ja kukaan ei valvo.

http://www.liverc.com/news/announcements/8325-Hot_Rod_Hobbies_announces_Reedy_Truck_Race_of_Champions_%5BUPDATED%5D/

uusimmat draamat, ensiks oli tarkoitus ajaa ilman sääntöjä, jonka jälkeen viivastuivat ja ottivat säännöt käyttöön... sit vaan ihmetellän kuka niitä valvoo.

177
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 10.09.14 - klo: 07.24 »
Millos Suomeen järjestetään ETS:ät?
Varmaan sitkun puolasta tulee Suomenosavaltio? :) Sijainti on ongelma 90% osallistujista joutuisi lentämään eikä voisi ajella joitakin satoja autolla. JOka sitten syö tuota kannattavuutta hyvin paljon.

178
Kilpailijoiden kanava / Vs: 200 ilmoittautumista tunnissa
« : 09.09.14 - klo: 11.10 »
ETS sarjahan on arvoltaan jo isompi kuin IFMAR/EFRA alaisten kisojen, kysymys kuuluukin että koska ETS korvaa koko vanhentuneen järjestelmän?

ETS stocki luokassa on myös hyvin oleellinen asia moottori säännössä.

Moottorin saa tosiaan lainaan per kisa ja ne dynotetaan kisojen välissä ja ymmärtääkseni poimitaan pois heikommat ja tehokkaammat. Näin kaikki lähtee samalta viivalta moottorien suhteen ja huijaaminen on hyvin vaikeaa. Toisin kuin esim DHI cupissa missä puolet autoista kulkee reilusti lujempaa kuin muut jostain kumman syystä...

Itse uskon että iso osa ETS suosiota, on se että siellä on porukalla hauskaa ja kisat järjestetään siellä missä on kysyntää. Kisoissa on myös semmoinen juttu että kun saadaan tietty kriittinen massa niin saadaan aina tarpeeksi porukkaa paikalle että tulee hyvät ja tasaset kisat (kukaan ei pihtaa ilmoittautumista ja odottaa että tulee tarpeeksi kuskeja niinkuin on ollut Suomessa tapana toimia).

Sääntöjä kun tarkkailee niin pitää myös muistaa että ETS on kaupallinen sarja missä on yksi kauppa taustalla eli Tonisport, joten osa säännöistä on mutoiltu silleen, että ETS sarja on kannattava myös rahallisesti. Tämä on tärkeä asia mitä Suomessa monesti unohdetaan, kisatoiminnan on pakko olla rahallisesti kannattavaa, jotta kisoja järjestetään. Suomessa se tarkoittaa, että seuralle pitää jäädä rahaa kassaan.

179
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 08.09.14 - klo: 00.22 »
Ajetaanko noita rubbereilla jenkeissä vai foameilla?

Kannattaa myös huomioida eri leveydet, olikohan noita 3 eri leveyttä.

180
Onkohan mitään yleistä punchin määrää mitä yleensä käytetään stanu koneillla touring luokassa sisällä ajaessa? Pidetäänkö erittäin pienenä että auto on ns jouhevampi ajettava vai nostetaanko puncia että saadaan auto agressiivisemmaksi?

Mietin vaan näin aloittelijana siellä puolella että kannattaako sinne lykätä level1 vai level9 vai jotain siltä väliltä ja opetella sen mukaan ajamaan :) Toki rasittaa akkua ja moottoria enemmän, kun nostelee tuota mut pääasiassa kiinnostaisi miten muut touring kuskit tuota käyttää.
Yleensä nostetaan kokemuksen myötä. Hyvä luku aloittaa lienee noin 4. Siitä voi sitten säätää ylöspäin tai alespäin. Touringissa on varmaan yhtäpaljon erilaisia "parhaita" säätöjä kuin kuskejakin, toislle sopii toinen ja toisille toinen.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 78