On se vaan komee :wink:
Tässä nostalgia puuskassa unohtaa jo kaiken murheen auton kanssa.
Alitehoinen kone ja akku. Unohtamatta mekaanista noparia joka kuumeni liikaa aina.
Oli silti helkutin hauskaa...
Niinhän me oltiin (ja edelleen) hehe :cool: 3 mikaa luokalla oli vähän.
Hieno homma, upeeta jos jotain löytyy!
Ajoin äsken ekat testit olkkarissa acomsin radiolla. Auton sisällä pötköakku, mahtuu helposti poikittain nyt kun on elektroninen nopari. 380 moottori jaksaa vielä liikuttaa autoa ihan mukavasti, edelleenkään ei mahdu olohuoneeseen :grin:
Pitäs löytää sellanen 540 moottoripukki tai tehdä itse niin vois laittaa harjattoman. Onko harjattomia 380 kokoisia comboja muuten ?
edit: Taitaa olla. Tässä joku moottori mikä ekana löytyi KVG:llä..
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21972__hobbyking_donkey_st380l_4200kv_brushless_inrunner_car_motor_11t_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21972__hobbyking_donkey_st380l_4200kv_brushless_inrunner_car_motor_11t_.html)
Mutta joo - ihan ku olis palannut 34 vuotta taaksepäin :wink:
Kuva topikista kopsattuna:On se vaan komee :wink:
Tässä nostalgia puuskassa unohtaa jo kaiken murheen auton kanssa.
Alitehoinen kone ja akku. Unohtamatta mekaanista noparia joka kuumeni liikaa aina.
Oli silti helkutin hauskaa...
Totta, ja edelleenkin ohjaus on vähän niin ja näin, mutta kaasulla kääntyy takaveto :D
Todella hieno :cool:
varmaankin sun oma alkuperäinen?
entä milloin oot viimeksi ajanut?
shorty lipo ja esc toimii, jos haluat ajaa,
akku ei varmaan enää hengissä..
Siis Sand Roveri - Scorcher on se hienompi ja kalliimpi metallirunkoinen kupla.
Harmillista.. no äidit tekee sellasta joskus :wink:
Ok, paljos pyydät Futabasta ?
Tuohon aikaan radioista piti tehdä ilmoitus viranomaiselle ja saada radiolupa.
15 vuotta sitten piti nitron ostamiseenkin olla myrkkylupa.
harva nykyharrastaja tietää moisista ;)
Hienoja pelejä jätkillä. Ainakin shot taitaa olla re-release vai onko ?originaali -85, ajamaton.
Hienoja pelejä jätkillä. Ainakin shot taitaa olla re-release vai onko ?originaali -85, ajamaton.
Hienoja pelejä jätkillä. Ainakin shot taitaa olla re-release vai onko ?originaali -85, ajamaton.
Siinäpä minun Turbo Optima Mid ja Ko Propo EX-II:
Eikös Jerzi näitä diggaillut jossainvaiheessa? :grin:
Sand Scorcher alkaa kuumotella jo pahasti. :shocked: Kai sellainen pitää tässä piakkoin hommata. :roll:
Hienoja pelejä jätkillä. Ainakin shot taitaa olla re-release vai onko ?originaali -85, ajamaton.
loistavaa! :police:
sorry kun katoin vaan tästä lumian ruudulta enkä erottanut yksityiskohtia. Itellä on ollut joskus -85 kans, mutta uudesta en mitään tiedäkään.
hienoja autoja, vesan originaalit vau!
Onkos ne videot kaikille nähtävillä vai pitääkö olla rekisteröitynyt siihen pahuuteen? :undecided:
Pro mallissa on golden shocks ja laakerit ja jos en väärin muista eri väriset vanteet.
Huomenna JERZIN VIDEOT ryhmässä esittelen TAMIYA FW07 FORMULA 1 auton.
Jerzi
Kiitos Jerzi infosta! :azn:
Pro mallissa on golden shocks ja laakerit ja jos en väärin muista eri väriset vanteet.
Huomenna JERZIN VIDEOT ryhmässä esittelen TAMIYA FW07 FORMULA 1 auton.
Jerzi
Laitat Jerzille täällä viestin ja kysyt että voiko ryhmään liittyä.Pro mallissa on golden shocks ja laakerit ja jos en väärin muista eri väriset vanteet.
Huomenna JERZIN VIDEOT ryhmässä esittelen TAMIYA FW07 FORMULA 1 auton.
Jerzi
Mitenkähän näitä videoita pääsisi katsomaan?
Entä jos ei faseta :undecided:
Entä jos ei faseta :undecided:
Kelpo peli! Kuvaa ilman koppaa myös :)Tännehän tuo tupsahti .
Oli hienoo palautta entisöity Hol Buggy alkuperäiselle omistajalleen :cool:
Ilmassa oli nostalgiaa.
Puheltiin että kesällä lavankoon tai vaikka jyrkkälään olis kiva saada jonkun sortin vintage rossit.
Meitä olis nyt ainakin 2 tulijaa ja autojahan tuntuu olevan vaikka kuinka paljon!
Jos ei mahu oikeiden luokkien kisojen yhteyteen niin sitten muuten vaan.
Kelpo peli! Kuvaa ilman koppaa myös :)Kai mä sitten otan sieltä kuvaa, jahka sinne saadaan muutakin täytettä kuin se Reedy Outlaw mosa, joka siellä näytti kiinni olevan.
Paketit hukassa ja just luin että Itella irtisanoo 500.. onkohan tuo syy vai seuraus (noin yleisesti ottaen) ..KYLLÄ!
jopa 3 :embarrassed:Paketit hukassa ja just luin että Itella irtisanoo 500.. onkohan tuo syy vai seuraus (noin yleisesti ottaen) ..KYLLÄ!
mun paketti briteistä piti tulla Tapiolaan,sen sijaan se oli tiputettu Tapulikaupungin valintataloon!
Onhan tos tietenkin 2 samaa alkukirjainta
:laugh:
faces mul on 10 kuvaa autosta, sori vaan ettei kukaan näe niitä lolonx sul mitään hakemus kaavaketta millä voi hakea jäsenyyttä sun galleriaan :laugh:
Pidä tunkkis :grin:
Minut lisättiin alunperin ryhmään mutta nyt on poistettu eikä syytä kerrota..Miksi?Eikös tämäkin kuulu vatvoa siellä apinagalleriassa :tongue:
Mutta ilmoita ne vaikka omassa topikissa.. Saa sitten ne jotka asiasta on kiinostuneita lukea siitä topikista. Nyt menee tämä Vintage Car topikki pilalle. Jos topikin taso jatkuu samana "Video lisätty mun Nikkosta Facebookiin..." niin jääpä jatkossa tämä hieno Vintage Car topikki lukematta.
Kiitos ja anteeksi..
No vaikka onkin vain 10 autoa, niin kyllä minä niitä katselen mieluummin kuin noita sinun viestejäsi.. Mutta antaa olla, en jaksa vääntää enempää tästä asiasta..
tosi surkeita noi kaikki autot :(
mulla tulee sellasii herkkui kalastus foorumil mitä ei oo monikaan aikaisemmin nähnyt :wink:
tosi surkeita noi kaikki autot :(
mulla tulee sellasii herkkui kalastus foorumil mitä ei oo monikaan aikaisemmin nähnyt :wink:
UKsta tuli pränikät rattaat Roveriin. Sähköjä vielä odottelen..
Puheltiin että kesällä lavankoon tai vaikka jyrkkälään olis kiva saada jonkun sortin vintage rossit.Isojen kisojen ruokatauolle näytöslähtö, paras valitaan tyylipisteillä :) turha näitä hienosti entisöityjä vehkeitä on hyllynpäälle tai facebookkiin piilottaa.
Meitä olis nyt ainakin 2 tulijaa ja autojahan tuntuu olevan vaikka kuinka paljon!
Puheltiin että kesällä lavankoon tai vaikka jyrkkälään olis kiva saada jonkun sortin vintage rossit.Isojen kisojen ruokatauolle näytöslähtö, paras valitaan tyylipisteillä :) turha näitä hienosti entisöityjä vehkeitä on hyllynpäälle tai facebookkiin piilottaa.
Meitä olis nyt ainakin 2 tulijaa ja autojahan tuntuu olevan vaikka kuinka paljon!
kyl kyl! +1Hyvä idea :) Voin ottaa tapahtumasta pienen videon ja laittaa sen johonkin missä mahdollisimman moni voisi sen nähdä. Jos vaikka saataisiin uusia vintage harrastajia, muuten on vaarana että samat jätkät jankkaa samoista asioista sivu tolkulla :O
kyl kyl! +1Hyvä idea :) Voin ottaa tapahtumasta pienen videon ja laittaa sen johonkin missä mahdollisimman moni voisi sen nähdä. Jos vaikka saataisiin uusia vintage harrastajia, muuten on vaarana että samat jätkät jankkaa samoista asioista sivu tolkulla :O
Niin eikös sitä vintage krossiluokkaa joskus kaavailtu?
Tuotahan minäkin jo aiemmin ehdotin, mutta eihän se Jerzille käy. Eli +2 noihin ylempänä oleviin kommentteihin..
tännekin voi liittää kuvia, mikä siinä on niin vaikeeta ?Niinkuin olen monesti sanonnut.
vai onko se just toi mainostus juttu facessa... stupid :shocked:
Jos nyt jonkun mielestä tää on hyvä topikki niin ei sitten mitään.
Paljon on autokuvia näitten 7 sivun edestä laitettukin tänne.
Jos nyt joku on sitä mieltä että olen ainoa joka puhuu ohi aiheen niin syö ittes.
Jerzi
Hei Mika hei.
Ikinää en ole pyllistänyt mitäs minulla on.
Olen kiltisti vain ilmoittanut mitäs olis tarjolla taas facessa.
Tehän olette pyllistäneet kuin laitatte kuvia tänne ja pröystäätte niillä miten upeita kiesejä teillä on.
Hei minä vaan kerron mallin mitäs olis tarjolla.
Vai olenko muuta väittänyt,pullistanut. EI.
Jerzi
PS Voisin tehdä kuin tuo nyt on tuossa esillä 1/8 kyosho formula1 juttu, se joka oli pienoismalli lehdessä.
Etkö voisi tehdä omaa aihetta jos mainostaa haluat? Miksi pilata hyvä topic turhanpäiväsillä mainostuksilla? Kiitos ja anteeksi. :smiley:
Hei Mika hei.
Ikinää en ole pyllistänyt mitäs minulla on.
Olen kiltisti vain ilmoittanut mitäs olis tarjolla taas facessa.
Tehän olette pyllistäneet kuin laitatte kuvia tänne ja pröystäätte niillä miten upeita kiesejä teillä on.
Hei minä vaan kerron mallin mitäs olis tarjolla.
Vai olenko muuta väittänyt,pullistanut. EI.
Jerzi
PS Voisin tehdä kuin tuo nyt on tuossa esillä 1/8 kyosho formula1 juttu, se joka oli pienoismalli lehdessä.
Aamen, laupias samarialainen on puhunut...
Nyt menee tuo ehdotus käytäntöön näiden mainiostamisien kanssa. Aihe nyt on mennyt hieman jo huonoon suuntaan monen mielestä niin yritetään tällä korjata tilannetta taas parempaan suuntaan.
Jatkossa nämä facebook mainostukset autoista tehdään täällä -> http://rc10.fi/index.php?topic=82977.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=82977.0)
Kiitos ja kumarrus..
+1 Kiitos, eiköhän tännekin saada nyt terveempi kulttuuri ja hyviä juttuja vintage autoista niiden toimesta joilla niitä on ja jotka niistä haluavat muille asiallisesti kertoa ilman mitään pelleilyjä.
+1 Kiitos, eiköhän tännekin saada nyt terveempi kulttuuri ja hyviä juttuja vintage autoista niiden toimesta joilla niitä on ja jotka niistä haluavat muille asiallisesti kertoa ilman mitään pelleilyjä.
+1
Tais vetää jengin ihan sanattomaks :grin:
Kappas. Tämä oli uksta joku 15€
Vintaget on niin in :) scorpion.. Yes
Miksi vain koristeeksi :tongue:
Ajelin akullisen Pro:lla, kyllähän se hauskasti menee. .jpg[/img]Joskus pikkuveli omisti Turbo Raiderin ja itsekin sitä joutui jonkun verran mekkaamaan. Otetaan nyt kuitenkin se järki käteen ja todetaan, että se on ihan sheisse-vehje. :grin: Se oli jo uutena silloin 20 vuotta sitten melkonen räpellys. :evil:
Ohajusservo vaatii vielä syynäystä, ei käänny kuin oikealle kunnolla.
Tossa vähän videoo Ultimasta... Tekniikka löytyy edelliseltä sivulta..
https://m.youtube.com/watch?v=w_-C-G9FI5w
Sais olla vähän enemmän potkuu.. :tongue:
Slipperi.. Se on kuin kuuladiffi.. :shocked: mut ei toimi eikä pidä..!
Onko siihen jotain jo joku jossain keksinyt.. Jos siihen vaikka sais normaalin slipperin..?
Menisköhän midin spurri zx ärrään??
Välitys nyt ainakin olis eri :angry: mutta ainakin pommin varma juttu.
Jerzi
Losi ei voi sitä tehdä ja schumi tekee jos tulee tarpeeksi iso kerta tilaus. Hirobo ja ayk.sta en tiedä.
Ok. Ymmärsin että se tulipalo vei mukanaan muotit.
Jerzi
Vanteet tarvii vielä eteen keksiä... Tilasin Kyoshon mutta vanteen sisällä olevat rivat otti kiinni...Veitsi käteen ja rivat pienemmiksi :smiley:
Pari Nichimoa kaupan:
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/RC_Autot_12627417.htm?ca=8&w=3 (http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/RC_Autot_12627417.htm?ca=8&w=3)
Piti hieman ihmetellä että mitäs nämä nyt ovat, mutta Exceed ja Luminous lienevät malleiltaan.
Löytyi tällainen itsellekin sopiva topic joten laitetaan pari kuvaa mukaan.
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/TamiyaAudi_zps6a1572ac.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/TamiyaAudi_zps6a1572ac.jpg.html)
Kuvan 1983 julkaistu Tamiyan Audi Quattro löytyi jo kahdeksan vuotta sitten myynti-ilmoituksen perusteella ja jopa sen alkuperäinen laatikko + manuaali ovat säilyneet hyväkuntoisena. Valurunkoihin on jäänyt muutaman varaosakin (esim. tukivarret eteen) ja myös kuskifiguri on mukana. Lexankorissa on kovamuoviset puskurit edessä ja takana, etupuskurista puuttuvat lisävalot. Audi on ajokunnossa, alkuperäinen nopeudensäädin on korvattu modernimmalla. Mekaaninenkin yhä tallella.
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/Sekalaisia001_zps5645c6e8.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/Sekalaisia001_zps5645c6e8.jpg.html)
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/TamiyaSandScorcher_zps5b800f31.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/TamiyaSandScorcher_zps5b800f31.jpg.html)
Tamiyan Sand Scorcher on ehtaa tavaraa ja tuli mulle pari kesää sitten seisottuaan ensin vuosia. Auton renkaat olivat pitkän seisomisen vuoksi lytyssä ja takaa halkeilleet. Onneksi (ehkä osin uustuotannon alettua) tähän autoon saa uusia renkaita. Auto on kunnostettavana tällä hetkellä.
Löytyi tällainen itsellekin sopiva topic joten laitetaan pari kuvaa mukaan.
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/TamiyaAudi_zps6a1572ac.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/TamiyaAudi_zps6a1572ac.jpg.html)
Kuvan 1983 julkaistu Tamiyan Audi Quattro löytyi jo kahdeksan vuotta sitten myynti-ilmoituksen perusteella ja jopa sen alkuperäinen laatikko + manuaali ovat säilyneet hyväkuntoisena. Valurunkoihin on jäänyt muutaman varaosakin (esim. tukivarret eteen) ja myös kuskifiguri on mukana. Lexankorissa on kovamuoviset puskurit edessä ja takana, etupuskurista puuttuvat lisävalot. Audi on ajokunnossa, alkuperäinen nopeudensäädin on korvattu modernimmalla. Mekaaninenkin yhä tallella.
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/Sekalaisia001_zps5645c6e8.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/Sekalaisia001_zps5645c6e8.jpg.html)
(http://i91.photobucket.com/albums/k300/darkcrystal_photo/TamiyaSandScorcher_zps5b800f31.jpg) (http://s91.photobucket.com/user/darkcrystal_photo/media/TamiyaSandScorcher_zps5b800f31.jpg.html)
Tamiyan Sand Scorcher on ehtaa tavaraa ja tuli mulle pari kesää sitten seisottuaan ensin vuosia. Auton renkaat olivat pitkän seisomisen vuoksi lytyssä ja takaa halkeilleet. Onneksi (ehkä osin uustuotannon alettua) tähän autoon saa uusia renkaita. Auto on kunnostettavana tällä hetkellä.
Hieno Audi.Mulla on vastaava alusta.Tamiya Opel Ascona 400 Rally.Täysin uudenveroinen:)
Itse olen elänyt siinä uskossa, että Audin kanssa samaa alustaa käyttivät sarjat joissa oli korina Lancia 037 ja Opel Ascona. Audi ja Acsona esiintyvät Tamiyan samassa promovideossakin. Tosin muitakin koreja varmaan samaan alustaan laitettu.
Lisäksi olen kuullut väittämän, että kaikki nämä edellämainitut perustuvat alunperin Wild Willynä julkaistuun hupijeeppiin, jonka konstruktiota on vain siis jatkettu jotta siitä on saatu ns. auton mittainen. Interweb on tosin täynnä kaikenlaista "tietoa" joten suhtaudutaan hieman varauksella tuohon.
Tuo Audi on mulla periaatteessa ihan toimettomana kaapissa (aika kuluu enemmänkin ura-autojen parissa) joten mahdoliseen omistajanvaihtoon tähtääviä viestejä voi laittaa YV.
Pari Nichimoa kaupan:
http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/RC_Autot_12627417.htm?ca=8&w=3 (http://www.tori.fi/etela-pohjanmaa/RC_Autot_12627417.htm?ca=8&w=3)
Piti hieman ihmetellä että mitäs nämä nyt ovat, mutta Exceed ja Luminous lienevät malleiltaan.
Frog pohjainen audi :undecided:
Korit millä tuo alusta tuli oli
Subaru brat
037
Ja frog
Vai olenko missannut jotain.
Jerzi
Mistä tilasit? Hankin moisen myös tässä nyt näinä päivinä kun 8vk sairasloman pukkasi päälle kun jalkani rikoin. Tekniikkaakin tuossa jo mietiskelin, ainut oikea mylly lienee joku Le Mans sarjan kone. Muut sähköt saa olla modernimpia mutta mylly on tuossa kuitenkin aika näkyvässä osassa.
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla ( tai siihen pohjautuvalla autolla ). Vaihdoin auton jossain vaiheessa tuoreenpaan Tomahawkiin jonka jälkeen RC -innostus sitten vain lopahti ja kamat lähti kiertoon.
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla.
Meneekö vuosi väärin :embarrassed:
Jerzi
Itselläkin oli ensimmäinen oma RC juurikin tuollainen Kyosho Scorpion ja elettiin vuotta 1984 tms. ja autollahan oli tuohon aikaan kovat meriitit koska muistaakseni 1983 vuoden MM -tilleli jossain crossiluokassa ajettiin Scorpionilla ( tai siihen pohjautuvalla autolla ). Vaihdoin auton jossain vaiheessa tuoreenpaan Tomahawkiin jonka jälkeen RC -innostus sitten vain lopahti ja kamat lähti kiertoon.
Mjoo. Voisihan tuosta sitten ihan oman aiheensa laittaa pystyyn, jatketaan täällä sitten ihan oikeista vintage vermeistä jauhamista. :grin:
Tuossa muuten hahmottelin osin omatekoista buggya, joka hyödyntäisi ainakin Raiderin alustan osia, kun niitä nyt tuntuu mulla pyörivän pitkin poikin. Ajattelin tehdä sellasen tribuutin 80-luvun buggyille. Katotaan mitä saadaan aijalliseksi, tehään eka tuo Scorppari kuitenkin, jos siitä saisi jotain hyviä vaikutteita. :azn:
Onkos kellään mitään infoa/omistaako kyseistä vintage krossaria.Eli siis AYK SideWinder+tälle futaba attack radiot kyseessä.google kertoi että jotain 80 luvun alkupuolen väkkyrä.Tämmöinen kulkeutui käsiin ja kaikki info tästä olisi tervetullutta.
Ei aivan priima laite,kaikenlaista siistittävää olisi jne.Arvokin kiinnostaa,millä haarukalla kuljetaan?
mihin tommosen rattaita tarvii säästää :)
miksi et vaan käy hakemassa vastuksen vastus kaupasta sille pakille?
Tuli takapakkia Optiman kanssa, pyörittelin voimansiirtoa ja huomasin että hihnahan on ihan rasvassa!
Syyksi paljastui vuotava etudiffi. Tässä siis on ratasdiffit ja laitoin sinne ihan vaan silikonirasvaa enkä tiivistäny millään, kun ei manuaalissa tiivistystä pyydetty. No siinä meni uus hihna, onneks on toinen hyllyssä :cheesy:
Onko kellään ajatusta miten nuo sais parhaiten tiivistettyä?
Minua harmitta lähettää valmis tuote sinulle kuin siitä tuli niin hyvän näköinen :evil:
jerzi
Hieno lazer kyllä! Mullakin on jonkinmoinen kasa lazerin osia, jos vaikka ens talvena tekis semmosen :)
Onko tuo zx-r:n voimansiirrolla, se taitaa olla hieman perus-zx:ää parempi?
Kerzi, jotain hiiliosaa vois miettiä, ainakin noi etuiskarit vois olla pystymmässä. Täytyy palata asiaan kunhan reissusta kotiutuu.
Kylläse kannattais viedä takasin varastoon ja ostaa jälkikasvulle nykyauto johon saa varaosia.halpa rtr paketi on parempi ku tuommonen vintage vekotin ja on helposti korjattavissa.
Pauli4x4 mybrotherfromanothermother! Upea isokarhu! Sen puskurin puuttuminen ei haittaa (melkeenpä paremman näköinen ilman), mutta ne lisävalot tekis vielä hienommaksi. Kerroppas miten teit sen kuskiukkelin kypärän maalauksen ja tekstin, itsellä useampi noita kuskeja ja vaikeuksia maalata sitä box artin punaista raitaa ja big bear tekstiä en ole edes yrittänyt... Ja Kyoshodbx, pistähän projektikuvaa ja valmiista tuotoksesta tänne, kai käytät pyhät johonkin järkevään :laugh:Juu, niitä lavakaaren valoja mulla ei vielä ollut sillon kun tuota kasailin, mutta tuossa uudemmassa hankinnassa on kyllä kaikki osat tallessa. Nuo valot on melko kiven alla, joten onkin tarkoitus jossain vaiheessa tehdä niistä 3D-mallit, niin porukka vois sitten tulostaa itselleen puuttuvat valot. :smiley:
Hyvää Joulua kaikille!
Etsiskelin pitkän aikaa Kyosho Ultima Mk1-mallia.
Jos jollain sattuu olemaan tämmöiseen manuaali, niin semmoista etsiskelen :wink:
Vähän elämää vintagepuolellekin. Mul ois kysymys koskien vanhaa sähköracemoottoria. Onko kellään enempää tietoa mille aikakaudelle osuu SRM Racing Scorcher Plus 27T Timed vaihdettavilla hiilillä oleva moottori? Meinasin tämän tunkea vanhaa Scorpioniin. Moottorin pitäis käsittääkseni olla aivan sen aikakauden tuotteita.
Vähän elämää vintagepuolellekin. Mul ois kysymys koskien vanhaa sähköracemoottoria. Onko kellään enempää tietoa mille aikakaudelle osuu SRM Racing Scorcher Plus 27T Timed vaihdettavilla hiilillä oleva moottori? Meinasin tämän tunkea vanhaa Scorpioniin. Moottorin pitäis käsittääkseni olla aivan sen aikakauden tuotteita.
Tuota konetta kutsuttiin skorseriksi ja oli aikansa ykkös stanukone.
Itsekkin sillä ajoin mutta se aika oli tyyliin -85-88.
Jos en väärin muista se oli oranssi hopea värinen.
jerzi
Ebayssä myydään 187€ Team losi moottoria. Paljon voisi pyytää?Noh pistä paremmaksi ja laita 500usd ja postit 100usd.
Käytkö sillä Jerry ajamassa?
Eikö classicin kuuladiffi kestä ? Outoa.. re release siis.
Käykö kukaan ajamassa vintageilla esim fullspeedin tiloissa?
Itse voisin tulla mukaan nyt sisäkaudella jos saatais sovittua joku ajankohta. Olis "Turbo" Tomahawk ja Optima harjattomina.
Kiinnostais myös hommata RC10 classic ja onhan tuo Schumin re releasekin kiinnostava.
Onko näitä teillä kellään ajossa?
Entä Kössin tai Tamiyan malleja?
+40 mm kisat ajetaan tänävuonna Lavangossa elokuun alussa ja jos saadaan 10 vintage autoa viivalle niin päästää leikkiin mukaan..
Olisko lähtijöitä??
Jerzi
Olen laittanut yv.tä fullspeediin mutta eivät ole vielä vastanneet.Hyvät säännöt
Itse olisin sitä mieltä että säännöt olisivat jotenkin näin.
Vapaat sähköt mutta 2s akku.
2wd ja 4wd sallitut.
Vuosi -93 tai vanhempi.
Reret sallitut.
Jerzi
Vastashan ne... Laita viesti :wink:
http://rc10.fi/index.php?topic=103154.msg823083#msg823083 (http://rc10.fi/index.php?topic=103154.msg823083#msg823083)
Tamiya näyttäisi julkaisseen SRB-autoihin "uuden" kuuladiffin osanumerolla #54897. Ei vielä kovin monesta kaupasta löydy mutta Googlella löytää jo kuvia. Nähtäväksi jää sopiiko tämä myös RC10 MIP SP-1-laatikkoon kuten edellinen versio (kunhan akselit lyhentää).Asensin aikoinaan mipn diffin srb laatikkoon ja siinä samalla se 4wd ketju kitti.
Aika pro olis laittaa kuusnepalle ajanotto vintage kisoissa 👌
Aika pro olis laittaa kuusnepalle ajanotto vintage kisoissa 👌
Muistaakseni HMR llä oli 64 käytössä -90 luvun alussa.
Tony Rahko voisi muistaa paremmin.
Jerzi
Aika pro olis laittaa kuusnepalle ajanotto vintage kisoissa 👌
Muistaakseni HMR llä oli 64 käytössä -90 luvun alussa.
Tony Rahko voisi muistaa paremmin.
Jerzi
Kuusankoskella oli myös muistaakseni käytössä Rallicross-kisoissa 90-luvulla, joissa esim. yhdessä kisassa minä huusin ohi ajavien autojen numerot maaliviivalla ja toinen kaveri näppäili ne, mahtoivat olla kierrosajat tarkkoja. Matriisikirjoitin sitten surisi tulokset.
SRB-autot ovat aina kiinnostaneet, joten tuli hommattua Sand Scorcher; odottaa vielä kasaamista. Jotain hop up -osaa tullut jo hommattua: lexan-kori, alumiinipuskurit, kuuladiffi. Iskarit pitää kuulemma vaihtaa, tai ainakin O-renkaat. Osaisiko joku suositella jotkut hyvin saatavilla olevat oikean kokoiset iskarit? Vääntösauvajousituksen ajattelin kuitenkin ehkä pitää.
kiinnostavia mahiksia keräilijöille täällä: https://brookslefeberauctions.hibid.com/catalog/409606/day-2-rc-car-hobby-shop-race-track-liquidation/
mitäs autoja teillä olikaan ?
Team Losi XXcr Kinwald (ei-KE varaosilla)
Team Losi XXXcr
TLR 22 4.0
Kyosho Mid Optima (og rere varaosilla)
Marui Samurai (kuplan korilla)
Team Associated B44
Durango DEX410 V3 (V4 osilla päivitetty)
Schumacher Cat K2
Kyosho Inferno MP5 Evolution II
Hobao Hyper 7
Hobao Hyper 7 PBS (PCR servodekillä)
Thunder Tiger EB4 S3
Team Losi 8ight 2.0 (1.0 iskaritornit ym osia)
Losi 8ight-T
Losi 8ight-T 2.0 (gen3 radiodekki ym)
JQ The Car og (2013 rungolla)
JQ The Car Yellow Edition
JQ The CAr Black Edition
Corally SP10
Corally SP10V
BMI DB10RR
Schumacer SST 98
Team Losi XXX-S Graphite
Team Associated TC3 FT
Team Associated TC4 Team
Xray T2 2007
Schumacher Mi3.5
Xpress XQ1S
Tamiya M03
Xpress XM1S
Team Associated RC12I/L hybridi
Team Associated RC12L (PK "Coral" rungolla)
Corally SP12
Corally SP12G
Team Associated RC12LS
Academy SP3 (ei kilpa-auto)
Team Associated RC12L3
CRC CK Gen-X
Team Associated RC12R5.1
Vdesign Carpet Ripper
Xray X12 2014
Roche Rapide Evo 2017
Serpent Sprint 6000 (alkupään malli)
Serpent Sprint 6000 (pushrod -jousituksella)
Mugen MRX4X
Serpent 710
Bashereitä
Marui Big Bear
Kyosho Racing Kart (og)
Team Associated RC18R
kiinnostavia mahiksia keräilijöille täällä: https://brookslefeberauctions.hibid.com/catalog/409606/day-2-rc-car-hobby-shop-race-track-liquidation/
mitäs autoja teillä olikaan ?
En varsinaisesti vintageja harrasta, mut tuli kerättyä jonkin verran kokoelmaa kun covid alkoi, eikä kisojakaan juuri ollut. Losilta on JRX mallit, pari XX mallia, XXX, XX4, XXXT MF, osa uusia, osa uudenveroisessa kunnossa/tehty osittain uusilla osilla. Assolta on kans useampi generaatio alkaen peltiassosta, worlds carin ja graphiten kautta B2 ja B3 malleihin. Sitten toki schumin XLS Cat sekä Pro Cat (tulossa valmiiksi pian) ja uus TTech Predator X10. Tuossa vaan krossit, ratavehkeitä on toinen mokona odottamassa vuoroaan, lähinnä 1/12 vehkeitä 80-luvulta mallia asso ja corally. Kaikki orkkiskamaa, ei uusintapainoksia.
Suurimmasta osaa kamoja on kattavat kuvat facen RC sivulla Vesa Yli RC - V-Dezign.
Mulla harrastus on aina pyörinyt kisakaluston ympärillä, vaikka muutama pihasuditin ehti myös harrastusajalle mukaan. Koska touhun aloitin vasta ysärin lopussa, ei noi "viralliset vintaget" (pre-93) oikein ole koskaan ollut oma juttu. Pikkuautoilun suhteen pistin pillit pussiin 10 vuotta sitten, mutta suuri osa autoista jäi kaappeihin, kun osan olin keräilymielessä silloinkin jo hankkinut, eikä vanhat kilpa-autot eivät olleet tai ole juuri minkään arvoisia. Reilu vuosi sitten onnistuin pullauttamaan välilevyn selästä ja siinä oli pitkällä sairaslomalla aikaa putsailla vanhaa kalustoa. Ja se vähän lähti lapasesta. Kokoelma on miltei kolminkertaistunut siitään mitä vanhastaan oli ja samalla ajatus on selkeytynyt siitä, että kokoelmalla haluan esittää sitä miten tietyt luokat ovat kehittyneet vuosien varrella.
RC10.fi -FB sivuille oon pariin otteeseen laittanut kuvia kokoelmasta - mistä suurin osa ei ole vintagea - mutta viimeisimpienkin jälkeen jo järjestystä on tarvinnut muuttaa tilan loputtua. Uusia kuvia en ole saanut aikaiseksi vielä ottaa, mutta tuolla on vanhoja räpsyjä https://solar4.kuvat.fi/kuvat/RC-vitriinit/ (https://solar4.kuvat.fi/kuvat/RC-vitriinit/)
Lista autoista alkaa olemaan aika pitkäKoodia: [Valitse]Team Losi XXcr Kinwald (ei-KE varaosilla)
Team Losi XXXcr
TLR 22 4.0
Kyosho Mid Optima (og rere varaosilla)
Marui Samurai (kuplan korilla)
Team Associated B44
Durango DEX410 V3 (V4 osilla päivitetty)
Schumacher Cat K2
Kyosho Inferno MP5 Evolution II
Hobao Hyper 7
Hobao Hyper 7 PBS (PCR servodekillä)
Thunder Tiger EB4 S3
Team Losi 8ight 2.0 (1.0 iskaritornit ym osia)
Losi 8ight-T
Losi 8ight-T 2.0 (gen3 radiodekki ym)
JQ The Car og (2013 rungolla)
JQ The Car Yellow Edition
JQ The CAr Black Edition
Corally SP10
Corally SP10V
BMI DB10RR
Schumacer SST 98
Team Losi XXX-S Graphite
Team Associated TC3 FT
Team Associated TC4 Team
Xray T2 2007
Schumacher Mi3.5
Xpress XQ1S
Tamiya M03
Xpress XM1S
Team Associated RC12I/L hybridi
Team Associated RC12L (PK "Coral" rungolla)
Corally SP12
Corally SP12G
Team Associated RC12LS
Academy SP3 (ei kilpa-auto)
Team Associated RC12L3
CRC CK Gen-X
Team Associated RC12R5.1
Vdesign Carpet Ripper
Xray X12 2014
Roche Rapide Evo 2017
Serpent Sprint 6000 (alkupään malli)
Serpent Sprint 6000 (pushrod -jousituksella)
Mugen MRX4X
Serpent 710
Bashereitä
Marui Big Bear
Kyosho Racing Kart (og)
Team Associated RC18R
Tuolla listalla ei siis ole mitään harvinaisuuksia, päinvastoin. Suurin osa autoista on sellaisia, mitkä ovat olleet ns. "kova luu" omalla aikakaudellaan. Autoja en myöskään oo yrittäny saada mint-kuntoon, vaan näyttämään siltä että olisivat valmiita seuraavaan kisaan tai kerhoiltaan, enimmäkseen aikakauden mukaisilla sähköillä.
Bucket listillä on muutama mitä puoliaktiivisesti seurailen;
Asson RC12I ja RC12E, eli nuo vanhat mattoautot mekaanisten nopeudensäätimien aikakaudelta
Losin JRx2 ja XX4, mutta näiden hinnat alkavat olemaan jo sellaisissa sfääreissä, etten saa itselleni järkeiltyä mokomien summien käyttämistä
Mutta bucket listin lisäksi mennään vanhalla kunnon Sulo Vilen -mentaliteetilla.
hieno kasattu Ultima II joka ei kyllä vaikutan olevan ihan samaa laatua kuin alkuperäinen Ultima vaan enemmän lelu ? vai katsoinko väärin ?
GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster
Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster
Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster
Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist
Niitten hotshotit olivat TMS rungolla.
Muistan kuin eilisen päivän kuin kävin vuonna 1985 Savelassa Pedersenien luonna ja hypistelin niitten hotshotteja.
Tsiisus miten hienoja pelejä olivat ja se voiman siirron herkkyys oli jotain ihan käsittämätöntä.
Hienoja muistoja jotka säilyy.
Jerzi
Oliko jo 1985 jo lasikuitu/hiilikuitu rungot? Vai tulivatko ne vasta Super Shotin aikaan? Tätä en muista varmuudella.1986 Pienoismallissa on Olan raportti Italian EM-kisoista. Sen mukaan hommasivat juuri ilmestyneet Super Shotit ja lasikuiturungot Englannista juuri noihin kisoihin, ja että viime vuoden Hot Shotit olivat loppuunajetut. Ehkä siis 1985 oli vielä muovirungot.
Olispa kiva kesällä ottaa vintage kokoontuminen jossain vaikka Hyvinkäällä. Ajaa samalla muutama läppi ja ihmetellä kalustoa ja jauhaa shittiä. Kohtahan sinne radoille jo pääsee kait ?Vintage-kokoontumiset kesällä tietysti Maastosarjan V2-10 -kisoissa, sinne kaikki mukaan! Vaasan savirata oli tosi huippu vetää 1986 Edinger pelti-Assolla pari vuotta sitten, ja viime vuonna myös "uudemmalla" 1989 Andy's/Hougella. Ja toki myös Oulun ja Joensuun turffiradat ovat olleet huippuja, tänä vuonna myös Kuopio mukana; odotukset on kovat.
Meinaatko koota Turbo Scorpionin hyllyyn vai ajoon?Ajoon mä näitä kokoan, vaikka sen osuus harrastuksesta onkin harmillisen vähäinen.
kuulostaa mainiolta! Millonkas tuo kisa olisi ja vaatiiko lisenssin ? en aja aktiivisesti joten mahdollisimman matala osallistumiskynnys olis kiva :)Vintage on ollut Maastosarjassa harjoitusluokkana nyt kolmatta vuotta ja tietoja löytyy osioista "Kilpailijoiden kanava" ja "Kilpailukutsut". Osallistujamäärien perusteella tieto näistä kisoista ei ole vintage-harrastajille kovin hyvin levinnyt, tai sitten harrastajia ei vain ole. Harjoituskisaanhan ei lisenssiä tarvita. Kynnys on todella matala, ja kalustoa ei tarvitse hävetä.
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Jerzi
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.
Meinaatko käyttää vakio takarenkaan kiinnitystä? 3S akulla voi ajot loppua ekaan kaasun painallukseen. :wink:
3S je ei tarvitse olla päätöntä tehoa on hieman ristiriitaista. :grin:
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...Meinaatko että 3s on ihan ok beetleen?
Jerzi
Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.
kuulostaa mainiolta! Millonkas tuo kisa olisi ja vaatiiko lisenssin ? en aja aktiivisesti joten mahdollisimman matala osallistumiskynnys olis kiva :)Vintage on ollut Maastosarjassa harjoitusluokkana nyt kolmatta vuotta ja tietoja löytyy osioista "Kilpailijoiden kanava" ja "Kilpailukutsut". Osallistujamäärien perusteella tieto näistä kisoista ei ole vintage-harrastajille kovin hyvin levinnyt, tai sitten harrastajia ei vain ole. Harjoituskisaanhan ei lisenssiä tarvita. Kynnys on todella matala, ja kalustoa ei tarvitse hävetä.
Ekan kisan ajoin 27 Mhz radiolla vuodelta 1983, hyvin toimi. Ajanottaja epäili onko enää taajuudet vapaana, mutta Traficomin sivuilta voi käydä katsomassa että kide-miehille on kaistaa vapaana kuin aina ennenkin. Omista radioista löytyy myös Telehallintokeskuksen hyväksymisleimat (ennen sitähän piti esittää katsastuksessa radiolupa!). Latenssihan näissä on pienempi kun signalointi menee analogisesti eikä jonkun kiinalaisen softaprotokollastackin kautta.
Vaasan kisa oli jo ja meni, nyt Kuopion ilmoittautuminen on vielä auki. Jos muita autoja ilmaantuu niin ajattelin ajaa vaihteeksi Stealth pelti-RC10:llä, modernit sähköt. Tosin tietysti jos joku tulee Grasshopperilla tai Hornetilla kisaan, niin Sand Scorcherilla tullaan mukaan.
Tänne ei saa näköjään enää lisättyä kuvia helposti, mutta Hobby Market Ky:n mainoksesta 1986 löytyi tällainen asiallinen korimainos/lista GR-10 luokkaan (nykyinen M2/M4-10/V2-10/S2-10):GR-10 LEXAN KORIT: 55 Chevrolet, 34 Ford Vickie, 40 Ford Coupe, 32 Street Rod, 32 Roadster
Samassa läpyskässä 1985 tuloksia Tamiya -mainoksessa ("Varma luotettava hankinta, varaosien saanti turvattu"):Suomen Maasto Cup GR-10 -85
VOITTAJA
I HOT SHOT / Vesa Salo
II HOT SHOT / Julle Pedersen
III HOT SHOT / Ola Pedersen
IV HOT SHOT / Daniel Ljungqvist
Niitten hotshotit olivat TMS rungolla.
Muistan kuin eilisen päivän kuin kävin vuonna 1985 Savelassa Pedersenien luonna ja hypistelin niitten hotshotteja.
Tsiisus miten hienoja pelejä olivat ja se voiman siirron herkkyys oli jotain ihan käsittämätöntä.
Hienoja muistoja jotka säilyy.
Jerzi
Taitaa olla ainoa Kyoshon sähköbuggy, jolla on napattu IFMAR-mestaruus? Optima Midillä olisi suorituskyvyn puolesta onnistunut, mutta Masami ajoi Schumacherilla.
Harvinainen värkki siinä mielessä, että oli ihan kisakelpoinen yli 10 vuotta myöhemminkin. Vähän tuo Tomahawkin korin istuvuus runkoon närästää, ehkä joku JRX:n tai Cougarin kori seuraisi paremmin rungon ääriviivoja.
Kyosho ’87 JJ Ultima Replica 60th Anniversary Edition, tämä on tähän mennessä kiinnostavin buggy kyoshon vintage sarjasta.
https://www.redrc.net/2023/08/kyosho-87-jj-ultima-replica-60th-anniversary/ (https://www.redrc.net/2023/08/kyosho-87-jj-ultima-replica-60th-anniversary/)
Kyosho ’87 JJ Ultima Replica 60th Anniversary Edition, tämä on tähän mennessä kiinnostavin buggy kyoshon vintage sarjasta.
https://www.redrc.net/2023/08/kyosho-87-jj-ultima-replica-60th-anniversary/ (https://www.redrc.net/2023/08/kyosho-87-jj-ultima-replica-60th-anniversary/)
ihan makee kyl. Jos Scorpionin alkuperäiset muotit ei olis hävinny tehdaspalossa Japanissa aikoinaan ja remake olis tehty niiden alkuperäisten muottien pohjalta niin ehkä se olis ollut kiinnostavin kuitenkin, remake on vähän liian moderni. Toki "brushless" osat olis sitten voinu tarjota optio osina tai eri kit versiona.
Millonkas ois seuraavat skabat pk seudulla tai hyvinkäällä harjoituskisana ? Jos minä ja Elffin Kimi tultais mukaan.Jos tarkoitat "pk seudulla" Pohjois-Karjalaa niin aika lähellä Kuopiossa olisi nyt kisat 26.8. Maastosarjan päätöksessä, ja kauden 2023 ainoa vintage-lähtö! Vielä ehtii ilmoittautua mukaan; ei muuta kuin puhaltelemaan pölyjä pois hyllyautoista ja autot radalle. Melkein ehdin jo luopua toivosta vintage-kisojen osalta, mutta huomenna pitääkin mennä Hakkilaan tyyppailemaan peltiassoja ja miettimään kisa-autoa.
https://landlmodels.co.uk/collections/fan-rc (https://landlmodels.co.uk/collections/fan-rc)Kappas, tämähän oli hyvä tieto, kiitos. Myös https://www.jcracingproducts.co.uk/ (https://www.jcracingproducts.co.uk/) myy vastaavanlaisia, ilmeisesti heillä oma tuotanto. Nämä molemmat tosin Briteissä EU:n ulkopuolella eli tulee kyllä vielä ALV:t päälle. JCR:ltä näkyy löytyvän myös metalliosaa eli vaihteiston ulostuloja ja nivellettyjä akseleita. Molemmilta puuttuu kuitenkin 6-rattaisen osat.
Euroopan diileri FAN RC osille, löytyy kaikki mahdollinen ja vieläpä edullisesti.