Kirjoittaja Aihe: Pillien erot?  (Luettu 932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wiper

  • Tulokas
    • Profiili
Pillien erot?
« : 24.09.09 - klo: 11.22 »
Mikä on muuten käytännön ero pilleissä (muu kuin hinta). Eli kiinnostaa tietää onko niiden muodolla, tilavuudella, painereiän koolla tai itse pakoputken koolla putken tuomaan tehonlisäykseen tms?

Ja mistä tietää mikä/mitkä pillit, mikäli sellaisen haluaa uusia, käy esim. Hyper 21 koneeseen?

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Pillien erot?
« Vastaus #1 : 24.09.09 - klo: 13.34 »
Pillien rakenne sekä käytettävän käyrän muoto/pituus vaikuttaa miten pilli toimii eli yksinkertaistettuna mille kierrosalueelle se on tarkoitettu. On malleja jotka antavat lisää alavääntöä, on pillejä jotka pelaavat korkeilla kierroksilla ja on malleja jotka on ns. koko kierrosalueelle. Se miksi joku pilli on suunniteltu yläkierrosalueelle ja miksi joku taas alakierroskille on se, että pillin ominaisuuksilla on pyritty kompensoimaan jonkun tietyn moottorin ominaisuuksia. Esim. joku 7p kone saattaa omata vahvan keskikierrosalueen ha huipputehot, mutta ei omaa alavääntöä. Valitsemalla sopiva pilli, tuota alakierrosalueen teoa saadaan parannettua jne. Samaten olemassa olevaan pilliin on mahdollista vaihtaa erimittaisia käyriä. Pidempi käyrä tuo lisää vääntöä, lyhyempi lisää yläpäätä.

Merkkipilleistä yleensä löytyy kuvaus mille kierrosalueelle ne on tarkoitettu. Jos ei ole varma, niin kannattaa valita malli joka on suunniteltu toimimaan koko kierrosalueella.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba