Oikaisu lämmittelyn aikana oli yhden vuoden kiellettyä, mutta seuraavalle kaudelle se poistettiin, koska joillain radoilla kierrosaika on saattanut olla lähempänä minuuttia, ajat varikon edestä juuri kun huudetaan minuutti... teet yhden virheen, etkä ehdi tulla enää tankille, tai ainakaan poistua tankilta kun jo eka auto aloittaa kierroksensa.
Eli joko menetät tämän takia aikaa, tai tulet varikolta juuri ajan aloittaneen eteen etkä päästä sitä kirveelläkään ohi ennen oman ajan aloittamista jolloin se ekana startannut menettää pahimmillaan tuohduksissa hyvän tuloksen.
Eli aina on lämmittelyn aikana oikaisu ollut sallittua, mutta heti kun kuulutetaan että aika käy niin oikaisu on kiellettyä.
Tämä on myös toiminut hyvin, eikä tästä ole ollut kenelläkään valitettavaa. Oikaisukiellosta lämmittelyn aikana taasen valitettavaa on varmasti ylivoimaisesti suurimmalla osalla porukkaa.
Radiosäilö on muinaishistoriaa ja sitä ei edes noudateta nykyään kuin korkeintaan hyvin harvassa kisassa.
Toki voisi ottaa käytännöksi radoilla missä varikon ja radan välillä on matkaa enemmän, että radiot jätettäisiin edes matkalla johonkin, tai mekaanikon viemäksi jos eräväli on niin lyhyt ettet ehdi viedä radiota kävellen varikolle ja sitten omalle nostopaikalle ennenkuin seuraava erä jo aloittaa lämmittelynsä.
Ärsyttää vietävästi jos kaataa lämmittelyn alussa ja menettää ehkä jopa koko lämmittelyn siihen ettei nostajaa ole maillahalmeillakaan ja ehkä jopa kone sammuu.
Jos erien välissä on muutama minuutti tyhjää niin silloin ehtii viedä radion ja tulla radalle nostamaan, mutta esim jyväskylässä ei parin minuutin erävälillä ehdi kun tulet maaliin viimeisenä... kuin ehkä juosten, mutta sehän jo tiedetään että harva juoksee nostamaan edes pakon edessä.