Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1513058 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1740 : 14.06.09 - klo: 16.53 »
Tuli hankittua mönkijään/kopteriin muutama akku kaukoidästä ja neljästä on nyt kaksi kuollut parin käyttökerran jälkeen. Kyseessä FlightMax 2200mAh ja 1800mAh 3S akut. Toinen isommistä näyttää yleismittarilla hieman yli 12V ja laturi valittelee ylijännitettä. Kuitenkaan kyseisellä akulla mikään laite ei reagoi, ei edes 12V auton polttimot?

Halvat akut ja sitäkin huonommat, onko ehdotuksia pienistä kolmekennoisista mitä sitten tilaisi?

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1741 : 14.06.09 - klo: 17.09 »
Sieltä on varmaankin menny kennoja yhdistävät "sillat" poikki, avaa kutistemuovi varovasti ja tarkastele kennojen liitokset.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1742 : 14.06.09 - klo: 18.23 »
Sieltä on varmaankin menny kennoja yhdistävät "sillat" poikki, avaa kutistemuovi varovasti ja tarkastele kennojen liitokset.

Näinhän siinä oli näköjään päässyt käymään? Milläs toi korjataan? OIkeanpuoleinen "latta" on poikki ja heiluttelemalla saa tulosta mittariin. Noita kennoja näytetään myytävän erikseenkin, houkutteleva vaihtoehto crawleriin kun saisi kolme minikennoa joka nurkkaan akselin päälle. Neljä kertaa vaikka 750mAh, 3S4P settinä?


Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1743 : 14.06.09 - klo: 20.41 »
Kohdassa A näyttäisi (?) olevan huono juotos, mutta onko tuo kennon napa siis poikki kohdassa B?
Jos vika on pelkästään tuossa juotoksessa, niin ei muuta kuin kuumaa kolvia vaan siihen niin että tina sulaa ja tarttuu kunnolla. Varovainen kannattaa sen kolvin kanssa sitten olla ettei tule vahingossa oikosuljettua napoja eikä sulalla tinalla tehtyä vääriä siltauksia.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1744 : 14.06.09 - klo: 20.55 »
Kohdassa A näyttäisi (?) olevan huono juotos, mutta onko tuo kennon napa siis poikki kohdassa B?
Jos vika on pelkästään tuossa juotoksessa, niin ei muuta kuin kuumaa kolvia vaan siihen niin että tina sulaa ja tarttuu kunnolla. Varovainen kannattaa sen kolvin kanssa sitten olla ettei tule vahingossa oikosuljettua napoja eikä sulalla tinalla tehtyä vääriä siltauksia.

Kohta A on ihan kunnossa, lähinnä naarmu, mutta kohdasta B on tosiaan se ohut silta koko matkalta poikki. Koitan sitä kolvailla huomenna. Paikka on suht helppo, eikä vaaraa napojen yhdistämisestä juuri tuossa tule.

Poissa mkleemol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1745 : 14.06.09 - klo: 22.19 »
eZRun 80A nopari
1900kv XL kiinakone (max 75A)
EC Power 11.1v LiPo 4000mAh 10C (max 15C) 2kpl.

Tarkoitus on laittaa nuo rinnan. Onkohan noista akuista mihinkään tossa setupissa (onko virranantokyky alimitoitettu)? Muistelin että joku olis maininnu ettei mahottomasti potkua riitä sekä tuppaavat lämpenemään...

Mulla on juuri tuollainen ja se tosiaan lämpenee erittäin kevyellä setupilla. Eli 1/10 stadium truck + vakiohiilikone vakiovälityksellä ja akku on ajon jälkeen selvästi lämmin. Ehkä jopa kuuma (onpa tarkka määritelmä :)) Samassa autossa Yuntongin 5000mAh (20C) on käytännössä ympäristön lämpöinen ajosession jälkeen.

Miten kävi sun setupilla, lämpeneekö?
Onko toista akkua johon voisit verrata?
Hobao Hyper 7 brushless, Kyosho KX one -drifteri, Mini (M03) ja HPI Savage XS

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1746 : 15.06.09 - klo: 07.19 »
eZRun 80A nopari
1900kv XL kiinakone (max 75A)
EC Power 11.1v LiPo 4000mAh 10C (max 15C) 2kpl.

Tarkoitus on laittaa nuo rinnan. Onkohan noista akuista mihinkään tossa setupissa (onko virranantokyky alimitoitettu)? Muistelin että joku olis maininnu ettei mahottomasti potkua riitä sekä tuppaavat lämpenemään...

Mulla on juuri tuollainen ja se tosiaan lämpenee erittäin kevyellä setupilla. Eli 1/10 stadium truck + vakiohiilikone vakiovälityksellä ja akku on ajon jälkeen selvästi lämmin. Ehkä jopa kuuma (onpa tarkka määritelmä :)) Samassa autossa Yuntongin 5000mAh (20C) on käytännössä ympäristön lämpöinen ajosession jälkeen.

Miten kävi sun setupilla, lämpeneekö?
Onko toista akkua johon voisit verrata?

Akut kyykkäs käytännössä heti, joten eivät ehtineet edes lämmetä. Nuo akut vois soveltua käyttöön jossa virtaa tarvitaan tasaisesti ja VÄHÄN! Muuhun niitä en itse laittaisi. Tulipahan tzekattua, eipähän tarvii vastaavaa kiinakamaa enää ainakaan omiin tarpeisiin (autokäyttöön) ostaa.

Nyt tulee sitten laatulipoa tilalle jossa virranantokyky on varmasti riittävä...
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa Miikaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1747 : 16.06.09 - klo: 10.48 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1748 : 16.06.09 - klo: 10.59 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Miikaz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1749 : 16.06.09 - klo: 14.48 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack

Ei vaan riitä tuo 15C aina jokapaikkaa. Neljä 15C akkua on tällä dollarinkurssilla 80€ posteineen

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1750 : 16.06.09 - klo: 14.54 »
Ei vaan riitä tuo 15C aina jokapaikkaa. Neljä 15C akkua on tällä dollarinkurssilla 80€ posteineen
No ehkä esitin asian vähän epäselvästi tai väärällä tavalla. Itse ainakin uskon että noissa on se etikettivirhe ja jos on niin ne ei ole 15C akkuja.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1751 : 16.06.09 - klo: 15.16 »
Kyllä tuohon hintaan saa etiketti virheet unohtaa. Jos uskoo et 15c jatkuva purku riittää, siinähän on HALAVAT AKUT. Jos ei riitä, pitää maksaa hieman enemmän, ei kai tää sen vaikeampaa ole.
Itellä kuitenkin tapana ottaa varman päälle nämä akut, ei kai nää enää niin kalliita ole et pitää hirveesti miettiä etiketti virheitä, vai hä  :wink:

Ja pliis, ei palkoa mihinkään.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1752 : 16.06.09 - klo: 15.19 »
Itellä kuitenkin tapana ottaa varman päälle nämä akut, ei kai nää enää niin kalliita ole et pitää hirveesti miettiä etiketti virheitä, vai hä  :wink:
Ja pliis, ei palkoa mihinkään.

Mulla oli jo palko valmiiks niin syvällä että pilkottaa hanurista, joten ei mahu toista enää!  :huh:
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1753 : 16.06.09 - klo: 16.25 »
Ok  :lol:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1754 : 17.06.09 - klo: 19.45 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack

Käviskö nuo hobbycityn akut vintage tourinkiin, vai kannattaako panostaa parempiin
näyttää vahvasti siltä että pääsen muutenkin vain kattelemaan touhua tänä vuonna.  :cry:
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1755 : 17.06.09 - klo: 20.16 »
Oli taas tullu hobbycityyn zippyn 5000 2s1p 20C akkuja varastoon. 55€ 2kpl posteineen on ehkä hintalaatusuhteeltaan järkevin mitä voi hommata. Pari lähti välittömästi tulemaan...

Nämä akut vielä voi olla hintalaatusuhteeltaan paremmat. Kuten keskustelu akun reviewissä sanoo ja lyhyt keskustelu rc10.fi:ssä niin noissa voi olla etikettivirhe. Jos se pitää paikkaansa niin n. 56 euroon pitäisi saada neljä akkua ilman postikuluja.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9172&Product_Name=Turnigy_5000mAh_2S_15C_Lipo_Pack

Käviskö nuo hobbycityn akut vintage tourinkiin, vai kannattaako panostaa parempiin
näyttää vahvasti siltä että pääsen muutenkin vain kattelemaan touhua tänä vuonna.  :cry:

Eipä taida kun eikös siihen vaadita hard case akku?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1756 : 17.06.09 - klo: 21.23 »
Juu, kuten melkein mihin tahansa kisaluokkaan akut tulee olla kovakuorisia. Varsinkin turisti rungoissa akku on usein se joka ottaa iskut vastaan toisellä kyljellä, joten ihan hyvä siinä on olla vähän muutakin kuin teippiä kennojen suojana. Kyllä niitä kovakuorisiakin HobbyCitystä löytyy... Ainakin silloin tällöin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1757 : 17.06.09 - klo: 22.30 »
Kiitoksia paljon vastauksesta.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa SuperMajori

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1758 : 17.06.09 - klo: 22.56 »
Nyt on sitten lipoille laturit ja tasurit hommattuna. Enää onkin ongelma että liittimet ei ihan sovi yhteen. Siis tasurin ulostulossa on kuvan http://www.aijaa.com/v.php?i=4382300.jpg vasen liitin ja akussa kuvan oikea liitin. Milläs nämä saa toisiinsa kiinni ja vielä johdot oikeaan järjestykseen? Aloittelijalla ei pienintäkään hajua liitinten nimistä tms. joten valistusta siinäkin suhteessa otetaan vastaan. Jos saisi molemmille liittimille vastakappaleet ja tietää vielä kytkentäjärjestyksen, niin luulisin selviäväni lopuista. Mutta paras olisi jos tuohon löytyis välijohto valmiina kuin Manulle illallinen.


Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1759 : 17.06.09 - klo: 23.27 »
Mistäs noita hardcaseja saa edullisesti täältä suomenmaalta.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1760 : 17.06.09 - klo: 23.31 »
GM:ää ja 3Racing:ia löytyy Racing Factorysta.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-Lipot
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1761 : 18.06.09 - klo: 05.10 »
Yuntogia Hobbylinnasta.

Yuntong 5000mAh 7.4V Hard Case LiPo 20C akussa hinta on houkutteleva, mutta kannattaa tarkistaa että akku sopii autoon myös. Omaani ei sovi ilman kohtuullista dremelöintiä ja silti piuhat olisi vaarassa mennä hihnojen väliin.

Monissa noissa bansku-liittimillä varustetuissa akuissa taas on ollut ongelmana saada liittimet sopimaan ylä-dekin vierestä. Kannattaa ottaa auto mukaan ja mallailla radalla muiden akkuja omaan kippoon. Eipä tarvitse sitten jälkikäteen kiroilla dremelin säestyksellä niin paljon  :laugh:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1762 : 18.06.09 - klo: 17.04 »
Tuli pieni ongelma Fullymax 2S 3700 lipon kans. Sitä on ladattu vain muutaman kerran ja nyt balacerilaturi herjas connection erroria...noh siinä sitte mittailin niin akun napojen jännite oli normaali (8.38V) mutta balanceriliitännästä ei antanut mitään. eli balanceriliitin sökö? miten tuon HC lipon kans, saako ne helposti auki että näkis onko liitin hajonnut?
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1763 : 18.06.09 - klo: 17.13 »
Yuntogia Hobbylinnasta.

Yuntong 5000mAh 7.4V Hard Case LiPo 20C akussa hinta on houkutteleva, mutta kannattaa tarkistaa että akku sopii autoon myös. Omaani ei sovi ilman kohtuullista dremelöintiä ja silti piuhat olisi vaarassa mennä hihnojen väliin.

Monissa noissa bansku-liittimillä varustetuissa akuissa taas on ollut ongelmana saada liittimet sopimaan ylä-dekin vierestä. Kannattaa ottaa auto mukaan ja mallailla radalla muiden akkuja omaan kippoon. Eipä tarvitse sitten jälkikäteen kiroilla dremelin säestyksellä niin paljon  :laugh:
Onko tossa akussa valmiiksi deans liittin? Kun kuvauksessa lukee deans "tyyppinen" liitin, niin käykö yhteen deanssin kanssa?

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1764 : 18.06.09 - klo: 17.16 »
Tuli pieni ongelma Fullymax 2S 3700 lipon kans. Sitä on ladattu vain muutaman kerran ja nyt balacerilaturi herjas connection erroria...noh siinä sitte mittailin niin akun napojen jännite oli normaali (8.38V) mutta balanceriliitännästä ei antanut mitään. eli balanceriliitin sökö? miten tuon HC lipon kans, saako ne helposti auki että näkis onko liitin hajonnut?

Mulla teki noin välillä eräällä huonommin juotetulla liittimellä. Piti vetää liitintä vähän ulos että sai laturiin yhteyden akusta. Vika ei ollu balancer-liittimessä. Saatto valittaa myös jos yksi kenno on pimeä eli esim. Itselläni taisi ilmoittaa kolmikennoisesta liposta silloin tuolla tavalla kun yksi kenno oli lähes 0.00v.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1765 : 18.06.09 - klo: 17.27 »
Tuli pieni ongelma Fullymax 2S 3700 lipon kans. Sitä on ladattu vain muutaman kerran ja nyt balacerilaturi herjas connection erroria...noh siinä sitte mittailin niin akun napojen jännite oli normaali (8.38V) mutta balanceriliitännästä ei antanut mitään. eli balanceriliitin sökö? miten tuon HC lipon kans, saako ne helposti auki että näkis onko liitin hajonnut?

Mulla teki noin välillä eräällä huonommin juotetulla liittimellä. Piti vetää liitintä vähän ulos että sai laturiin yhteyden akusta. Vika ei ollu balancer-liittimessä. Saatto valittaa myös jos yksi kenno on pimeä eli esim. Itselläni taisi ilmoittaa kolmikennoisesta liposta silloin tuolla tavalla kun yksi kenno oli lähes 0.00v.

En usko, että juotoksissa vika kun mittasin yleismittarilla suoraan akusta jossai ei ollut mitään johtoja paikallaan ja se mittarin "piikki" mahtu balancer liittimeen sopivasti?
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1766 : 18.06.09 - klo: 17.40 »
Onko tossa akussa valmiiksi deans liittin? Kun kuvauksessa lukee deans "tyyppinen" liitin, niin käykö yhteen deanssin kanssa?

Siis what? No jos siinä lukee että Deans-tyyppinen liitin niin mitäpä luulet sen tarkottavan?
Eli kyllä, akussa on ihan oikea Deans-liitin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1767 : 18.06.09 - klo: 17.40 »
Jos akku on kunnossa, niin balansserissa on vikaa. Todennäköisesti balassointi liittimen piikeisä tai juotoksissa.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1768 : 18.06.09 - klo: 17.47 »
Onko tossa akussa valmiiksi deans liittin? Kun kuvauksessa lukee deans "tyyppinen" liitin, niin käykö yhteen deanssin kanssa?

Siis what? No jos siinä lukee että Deans-tyyppinen liitin niin mitäpä luulet sen tarkottavan?
Eli kyllä, akussa on ihan oikea Deans-liitin.

No jos ihan tarkkoja ollaan niin omissa yuntongeissa on ainakin deans kopiot, ei siis alkuperäiset deans liittimet. Mutta ovat kyllä yhteensopivat aitojen deanssien kanssa.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa peccis

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #1769 : 18.06.09 - klo: 18.33 »
jäi vielä epäselväksi, eli voiko noi hardcase kuoret purkaa ilman suurempaa väkivaltaa?
2 x Hobao hyper10sc & 3 x AssoRC18