RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Teemu L - 25.12.02 - klo: 19.22
-
Hmm, oon ettiny polttis Touringeja mutta ei oo oikein löytynyt, Koko olis hyvä olla 1:10 hintaa sais olla n. 0-600 euroa......mutta mielellään aika halpa! Olisko toi Super ten FW-04 hyvä, vai olikse noin
-
Teme, super ten on muistaakseni mittakaavaa noin 1:9.
Hyvän merkkisiä polttisturisteja tekevät ainakin mugen, yokomo ja asso. Tästähän on ollu juttua jossain muissakin topiceissa.
-
2002 IFMAR 1:10 200mm Sedan MM-kilpailut
1 Mark Pavidis Associated NTC3
2 Josh Cyrul Trinity Reflex
3 Toshiyuki Iwamoto Serpent 705
4 Mark Green Serpent 705
5 Brian Berry Serpent Impact M2
6 Billy Easton Associated NTC3
7 Barry Baker TQ Associated NTC3
8 Ralph Burch Serpent Impact M2
9 Michael Salven Serpent 705
10 Marty Barnes Serpent 705
MM-kilpailuiden A- finaalitulokset
Asso maailmanmestari ja TQ(alkuerien nopein).
Ei näy Yokomoja tai Mugeneita eikä Kyoshoja....
-
CAI: TRINITY REFLEX = K-FACTORY KYOSHO V-ONE R
Assoa en suosittele sen takia, että se on sähköturisti, johon on laitettu polttiskone. Autoa on maailmalla arvosteltu huonon kestävyyden johdosta, kun sitä ei ole suunniteltu polttikseksi.
Vaikka olenkin vannoutunut Kyosho fani, suosittelen sinulle Mugenin uutta MTX-3 vai mikä se nyt onkaan. Varaosapalvelu pelaa ja Raikkaan Tonylla on asiantuntemusta polttisten sarallakin. Ja varmasti on nopea auto!
-
Joo tota mugenia oon just kattellu, komeelta näyttää. niitähän vaan on 2 mallia, enkä oikein pysy perässä tarkoitatko tätä halvempaa http://www.rc-kauppa.com/msx3.html vai tätä kalliimpaa http://www.rc-kauppa.com/msx3.html . Tota ensimmäistä, halvempaa ajattelin, sitä mikä maksaa 285 euroa....
-
CAI: TRINITY REFLEX = K-FACTORY KYOSHO V-ONE R
Assoa en suosittele sen takia, että se on sähköturisti, johon on laitettu polttiskone. Autoa on maailmalla arvosteltu huonon kestävyyden johdosta, kun sitä ei ole suunniteltu polttikseksi.
Vaikka olenkin vannoutunut Kyosho fani, suosittelen sinulle Mugenin uutta MTX-3 vai mikä se nyt onkaan. Varaosapalvelu pelaa ja Raikkaan Tonylla on asiantuntemusta polttisten sarallakin. Ja varmasti on nopea auto!
Tuota en tiennytkään...Kyosho onkin trinity tai toisinpäin :lol: :lol:
Mutta Mugen MTX-3 ja Serpent 705 ovat lähes kopioita toisitaan, kumpi sitten on matkinut kutakin.
Höpö, höpö Toni, et Toni nähtävästi ole tutustunut TC3:seen nimittäin autoissa ei ole mitään samaa verrattuna NTC3:seen, muutakuin, että molemmat on nopeimpia autoja tällä hetkellä. kestävyydestä voidaan olla montaa mieltä, minä en ikinä vaihda remmejä + rattaita jos vaikka auto lipsahtaa sattumalta pois radalta.... kardaani pelillä vain lisää hanaa ja taas mentiin 8).
Associated Nitro TC3 on kehitetty polttiskisa-autoksi ihan Asson itsensä toimesta alusta saakka. Ensi kesänä kun Leväsen Juho toivottavasti ajaa treeni mielessä Asso NTC3 autolla nähdään miten pelit kulkee
Mitä varaosa palveluun tulee RC-pisteen varaosapalvelu on yleisesti tunnustettu maan parhaaksi!!!
Tony todella omaa paljon tietämystä polttiksista ja nimenomaan niistä.
-
cai, onko nitro tc3 toteutettu samoilla rattailla? Vai onko pieni kartioratas metallia? Mites vetarit onks ne CVD alumiiniset?
Kaikki noi "oikeat" polttistouringit näyttää rumille hässäköille.. :)
-
Teppo: ei kaikke hyvää kannata keksiä uudestaan. :wink:
-
TEME: En tarkoittanut tuota vanhaa MSX-3 halpismallia, vaan sitä MTX-3 kisabiiliä, joka ilmestyy piakkoin tai on jo ilmestynyt......
CAI: Mistäs asiaan vihkiytymätön olisi sen voinut tietää...
Rattaat niissä assoissa ainakin lentelee pitkin männikköjä, koska ne on samat kuin sähkövessassa. Ja jos tukivarren valuja muutetaan siten, että niihin saa pallot päähän, niin ei se tarkoita sitä, etteikö se muuten olisi sama tukivarsi kuin sähkövessassa.
-
Asiasta vihkiytyneet tietävät että Mugen on jo myynnissä täällä Suomessa, Tony on jo ekat myynytkin .
Meillä ei rattaat lennellyt päin männikköä.... tosin joku Kyoshokin jäi radan varteen Sm skaboissa.
Totta puhuen 3€:n rattaanvaihto 10 litran välein ei ole iso homma.
-
Ootkos Toni ikinä edes nähnyt TC3 tai NTC3 :roll: ? Niissä on kyllä aika paljon eroa. Ei ole mun assossa ollu kyllä mitään vikaa... Kerran olen kyllä joutunut takapään laakeripesän vaihtamaan, silloinkin itse rikoin sen.
-
Kyllä mä ainakin mun Kyosholla (joka muuten oli ainoa) ajoin jokaisen kisaerän ja finaalin loppuun asti. Toisin kun kaikki assot ei kyllä sinne asti aina päässeet....
Lopetetaan nyt tämä pelleily, vaikka se hauskaa onkin. :lol:
Joo, mä en ole nyt ollut Tonyyn yhteyksissä.
Toivottavasti saadaan ensi kesänä enemmän autoja viivalle.
-
Autoja tulee varmaankin lisää viivalle. Minäkin tilasin jo servot 8)
..mutta säännöt on vähä hakusessa, millä saa ajaa ja millä ei , siis puhuen moottoreista, pilleistä yms? Ainakin viime kesänä oli sekamelska noitten Touring ja 2wd autojen kesken ovatko 2wd autot jo poistuneet sääntöjen mukana vai vieläkö näillä saa ajaa Touring autojen joukossa?
Milläs renkailla siellä ajellaan, siis leveys, kovuus ja merkki?
..tuntuu kuin olisin vastaalkaja.. onkohan Touringissa myös Junnu kuppi kuten polttiskrossissa...
-
Ainakin yksi Kyosho-newbie on tulossa lisää viivalle ensi vuonna :-)
-
Lopetetaan nyt tämä pelleily, vaikka se hauskaa onkin. :lol:
Toni on oikeessa kaikkihan tietää että Asso on paras,joten ei keskustella siitä enempää.Koko kesänä ei tarvittu varaosia Asso NTC3:seen
-
Toni: Samaa mieltä leikkimielisstä kinastelusta, tulis kesä vaan nopeasti 8) . Jotenkin puskaradiota kuunnellessa tuntuu, että porukkaa tulee lisää aika paljonkin.
Toivottavasti jonkinlainen rento harrastusmeininki säilyy!!!
Teppo: kyllä säännöt on jo sääntökirjassa. 2WD autot ajaa ens vuonna turistien joukossa. Onneksi pito on Suomessa sen verran huono, että ne ei voi sitä hyväksi käyttää. Takarenkulat muuttuu 30 mm, joten luokka muuttuu entistä harrastaja ystävällisemmäksi. Takasiipi levenee joten takapito kasvaa ja hupi lisääntyy :P
-
Ja jos puhutaan noista pilleistä, niin ens kesänä Asso porukalla on se ongelma että sääntökirjassa 2003 vuonna lukee kuulemma se että pillien pitää olla 2 kammioisia mitä asson pilli ei oo. Tottakai siihen sellaisen pillin saa laitettua, mut adapteri on sen jälkeen liian pitkä ja näin ollen ei oo toimiva. Mut joo tää on tätä taas. palaillaan.
-
Just tätä mä meinasin että alottelijan on vaikee tietää noista pilleistä ja muista.. no ehk nää selvii mulle ennen kesää..
-
Hmm, oon ettiny polttis Touringeja mutta ei oo oikein löytynyt, Koko olis hyvä olla 1:10 hintaa sais olla n. 0-600 euroa......mutta mielellään aika halpa! Olisko toi Super ten FW-04 hyvä, vai olikse noin
Tärkeä asia auton valinnassa on mihin käyttöön se tulee. Kyosho FW-04 on - kuten oon aikasemminkin usein kirjoitellut - erittäin hyvä, hauska ja kestävä parkkipaikka-auto 8) Osat on laatua ja siinä on useimmista muista poiketen kardaaniveto joka ei ole altis roskille. Lisäksi siihen on suht mukavasti viritysosia ja moottorivaihtoehtoja, vaikka halpaahan niiden hankinta ei ole. Vakiona auto on hieman "väsynyt". Eli mikään budjettiautokaan tämä ei tosiaan ole (mutta eihän sellasta taida ollakaan.. ).
Kuitenkin, jos haluat kisata älä valitse tätä autoa vaan joku 1/10 kuten joku noista mitä muut ehdottelivatkin jo, Yokomo, Mugen, Asso tai Kyosho V-One-R (tai RR), sillä SuperTen luokassa ei käytännössä ole kisoja; ainostaan ne kisat mitä kyosho järjestää vakio SuperTen:eillä (tylsää). Itseänikin on mietittänyt Assossa toi kestävyys vaikka muutenhan se on hieno auto. Kyoshoon ja Yokomoon saa esim. Kawaharalta mainioita viriosia ja tietty kisakäyttöön yx vaihtoehto lisää on Serpent. Tsekkaa esim. mugenista mainio kirjoitus
http://www.pirespreto.com/mugen.htm
-
Uni: Onko toi auto V-one S vai superten?
Kyllä kesää odotellaan ja tilauskaveri otetaan vastaan kyoshon osille ja solukumeille Saksasta. On muutes kyoshon osat kolmanneksen halvempia siellä.....
-
Ja jos puhutaan noista pilleistä, niin ens kesänä Asso porukalla on se ongelma että sääntökirjassa 2003 vuonna lukee kuulemma se että pillien pitää olla 2 kammioisia mitä asson pilli ei oo. Tottakai siihen sellaisen pillin saa laitettua, mut adapteri on sen jälkeen liian pitkä ja näin ollen ei oo toimiva. Mut joo tää on tätä taas. palaillaan.
Pexi: "Kaksikammioinen", niin siellä lukee ihan oikeasti, ei kuulemma. Kuulopuheiden perusteella ei kannata paljon kirjotella. Kun taas Assoon laittaa kaksikammioisen äänenvaimentimen (kuten kesällä oli suurella osalla asso teamissä) tehoa tulee korkeilla kierroksilla enemmän koska resonanssipiuus lyhenee (ei todellakaan pitene)! Mutta joo tää on tätä taas, palaillaan tosiasioihin
-
Toni: Se on V-One-S.
Ja tiedetään, tarvitaan yhtäsuntoista ennenkuin se on ns. kilpailukykyinen :-)
...vai saksasta tilailet, koskas olet tilailemassa ja kuinka suurta erää? Voisi olla kiinnostusta tilata hiukkasen tavaraa tuohon omaanikin, ja kiinnostaa myös toki tietää että mistä tilaat, oisko heittää jotain urlia tms mistä noita tilauksia voisi tehdä?
-
http://cmc-versand.de
-
Toni,
Oletko tilannut tuolta aikaisemmin onnistuneesti? Mihin hintaluokkaan postikulut menevät? Onko toimitusaika ollut suurinpiirtein sitä mitä saitille sanotaan?
-
Tilasin viime kesänä korin, varaosia ja renkaita. Postikulut n. 20€. Paketti tuli viikossa ja muutama osa, mitä ei heti ollu hyllyssä tuli viikon perästä ilman eri kuluja.
-
2002 IFMAR 1:10 200mm Sedan MM-kilpailut
1 Mark Pavidis Associated NTC3
2 Josh Cyrul Trinity Reflex
3 Toshiyuki Iwamoto Serpent 705
4 Mark Green Serpent 705
5 Brian Berry Serpent Impact M2
6 Billy Easton Associated NTC3
7 Barry Baker TQ Associated NTC3
8 Ralph Burch Serpent Impact M2
9 Michael Salven Serpent 705
10 Marty Barnes Serpent 705
MM-kilpailuiden A- finaalitulokset
Asso maailmanmestari ja TQ(alkuerien nopein).
Ei näy Yokomoja tai Mugeneita eikä Kyoshoja....
Tiedoksi CAi,
Kyseessä ei ollut Touringpolttis MM-kisat, vaan World Cup kilpailu. Ensimmäiset viralliset MM-kisat ovat todennäköisesti vuonna 2004, EM-kisat 2003.
Moni valmistaja jätti kisat väliin juuri MM-arvon puuttumisen vuoksi, kuten Yokomo, Mugen, Kyosho, HPI...
-
Kyseessä ei ollut Touringpolttis MM-kisat[/b], vaan World Cup kilpailu. Ensimmäiset viralliset MM-kisat ovat todennäköisesti vuonna 2004, EM-kisat 2003.
.
Kilpailu todella oli siis epävirallinen MM-kilpailu 2002.
-
kannattaa taas pitää mielessä, että nopee kuski on nopee melkein millä vaan kaupassa nyt myynnissä olevalla autolla. näillä kuskeilla vaakakupissa painaa ehkä muutama muu syy autovalintaan enemmän kuin oma mielipide.
semmosta, tsekatkaapa "uus" yokomo gt4 yoken sivuilta.. ei pahan hintanen alan kaupoissa viripalikat huomioonottaen:)
-
noniin se osoite siis on: http://www.yokomousa.com/newproducts/ProductsList/GT4S_no_eng.htm
-
Jees, muistaakseni luinkin R/C Car lehdestä että paketti on todella hintansa väärti (ainakin usassa). Mutta oliskohan sittenkin ollut toi RTR malli Yokomon .18 koneella.
-
joo kysees on salettina eri auto, koska toi S on ihan uus ja speedtechissäkin pre orderina (vaikkakin ihan saatavissa silti).
-
OK, näin taitaakin olla joo. Toi RTR malli tais saada jonku epävirallisen "fastest touring RTR" tittelin tänä vuonna. Siinä tulee tosiaan aika hyvät optiot mukana eri radoille.