Joops. Juurikin näin
Ja se kiristys tapahtuu nii et kiristät sen pitkän ruuvin (joka pitää sen diffin kasas) nii tiukalle ku menee ja sit 1/8 auki. Siis jos on kyseessä metalli diffi. Näin mulle kapinoissa neuvottii (eikä luista).
Tuo siis metallidiffille. Muovidiffi on muuten sama mutta 1/2 kierrosta auki. Se saattaa jäädä hieman tahkeaksi mutta heatin jälkeen se on kuin ammattilaisen käsistä. Muista myös tarkistaa ekan heatin jälkeen suttaako se! Ja tietysti aika ajoin.
Ja kun kiristetään niin ei tietenkään niin että pallon kuviot jää diffilevyihin vaan sillai että se on "kiinni" ihan sormissa riittää se kirisistys.
Säädön jälkeen tietysti tarkistetaan herkkyys ja vieläkö diffi suttaa. eli sopivat avaimet hahloihin ja pyöritetään ratasta. Ei saa liikkua, no ehkä vähän jos on riskimpi kaveri. ;)
Jos diffi rohisee tai on "kulmikas" kun sitä pyöritetään saattaa avaus ja puhdistus auttaa kummasti.
Jos käyttää liukulaakeita ja keskikaseli (rattaan kohdalla oleva uloke johon laakeri laitetaan) näyttää hioutuneelta niin ensiapuna voi veitsellä raapia hieman ja varovasti akselin pintaa. Ei liikaa huom.
Jos diffilevyt ovat uurteiset niin kääntä puolelta toiselle. tai laittaa uudet. Jos kasauksen jälkeen tuntuu että se rohisee tai on "kulmikas" kannattaa vaihtaa kuulat.
Ja vielä, diffihän kasataan aina ohjekirjan kanssa jottei mene osat väärinpäin tai muuta mukavaa... muutoin tulee ihmeellisiä ongelmia.
Siinä tais.. korjatkaa muut jos on virheitä.