Kirjoittaja Aihe: Schumacher Nitro Fusion 21  (Luettu 3390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« : 13.05.03 - klo: 22.27 »
Moi,

onko kellään Schumacherin Nitro Fusion 21? Näyttää aika räyheeltä peliltä;

1/10 kokoinen, .21 kone, 3 vaihdetta, kulkee yli 80 mailia tunnissa (130 km/h)!!  :twisted:

http://www.racing-cars.com/fusion.asp#moreinfo

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #1 : 13.05.03 - klo: 22.41 »
Minkähän verran tossa koneessa on tehoa? Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo 80 mailia  :shock:  Taitaa olla aika pitkä tuo 3. vaihde? Vaikka 3 vaihteella kiihtyvyys on varmaan ihan hyvä 1 ja 2 vaihteilla...

Hullu peli  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #2 : 14.05.03 - klo: 16.40 »
Vakiona kulkee about 65mph(105km/h), 80mph high speed rattaat on lisävaruste. kisoihin tuota ei ymmärtääkseni ole tarkoitettu, tosin joku jenkkilehti väitti että oli hyvä ajaa ja kisoissakin pärjäisi hyvin. mutta kolme vaihdetta ei taida olla sallittua? ainahan tietysti vois ottaaa viimeisen vaihteen pois..

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #3 : 14.05.03 - klo: 17.33 »
Tosta autosta on nyt tullut R12 malli joka on kisoihin tarkotettu (sillä on saavutettu kolmas sija Winter Chempseissä ja voitettu yksi brittien mestaruus sarjan osakilpailu). Kuulemma Fusion 21 pysyy hyvin hanskassa vaikka meneekin noin lujaa, onhan siinä kumminkin hyvin toimivat Missionin geometriat.

Tommonen R12 kilpaversio vois olla vaikka ostoslistalla vuoden päästä kesäks, vaikuttaa ihan hyvältä autolta kun ei ole niin hirveän kauan ollut edes kisoissa mukana ja ihan hyvinhän sillä on pärjätty suurissakin kilpailuissa. Ja siinäkin on Missionin geometriat niin menissä melkein samoilla säädöilläkin (no painoerot ja vauhti nyt vähäsen vaikuttaa) .

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #4 : 14.05.03 - klo: 17.44 »
Jaa, mun tiedot oli siltä ajalta kun auto julkaistiin eli ei ihan päivän tasalla..

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #5 : 14.05.03 - klo: 20.19 »
Hmm aika raju vehje , tuo 130kmh on sellainen vauhti että osia hajoaa helposti, itse harkitsisin vielä parikertaa(mahtaa suödä paljon renkaita :lol: )

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #6 : 14.05.03 - klo: 21.24 »
Ei ole välttämättä mitään järkeä laittaa sitä kulkemaan tuota 130km/h, kun ei sellaista vauhtia voi kuitenkaan ajaa lähes missään ja lähes kukaan! Mutta joku vähän alle 100km/h ja parempi kiihtyvyys olisi jo poikaa  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #7 : 14.05.03 - klo: 23.01 »
ääh turha hypetystä jälleen liian ison koneen takia, tosin se taisi olla tarkoituskin tuota autoa lanseerattaessa.

kisakäyttöön (TP-10) sitten on eri versiokin, joka on vähintään yhtä hidas kuin kilpailijansa. erikoisuutena taisi olla vain 1 hihna voimansiirrossa (?). lisätiedot löytyy uusimmasta race newsistä.
---

Mika R

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #8 : 15.05.03 - klo: 10.02 »
Joo, ja mä en ostais englantilasta polttisautoa, eihän sieltä tule oikeitakaan autoja (toivottavasti Schumacher omistajat eivät loukkaannu, mutta onko niitä Suomessa edes?) ..
tai no joo, ehkä jotain luxus autoja kuten Jaguar ja Aston Martin ja silleen.

Mut Japsi tai Jenkki, siinä on mun mielestä vaihtoehdot, sorry! motti voi sitten olla lisäksi vaihtoehtoisesti kenkämaasta.

Korjatkaa Schumacher omistajat asennevammani ?!

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Heh
« Vastaus #9 : 15.05.03 - klo: 11.41 »
Viittasit Mika ilmeisesti lähinnä polttiksiin, sähköjen puolelta Schumacherin omistajia löytyy kyllä. Sähköjen puolelta löytyy myös muita merkkejä Japsien/Jenkkien ulkopuolelta, kuten X-Ray?

Hieman laskee uskottavuutta tollanen huippunopeuksilla mehuilu mielestäni.. Keihin silläkin sitten yritetään vedota..
Lahti Rock City

Mika R

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #10 : 15.05.03 - klo: 11.58 »
Juu, tiedän että sähköissä on ja niistä en sano mitään.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #11 : 15.05.03 - klo: 16.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, ja mä en ostais englantilasta polttisautoa, eihän sieltä tule oikeitakaan autoja (toivottavasti Schumacher omistajat eivät loukkaannu, mutta onko niitä Suomessa edes?) ..
Korjatkaa Schumacher omistajat asennevammani ?!


No itselläni on Schumacher mission ja se on erittäin hyvä auto!
Siis Fusionin jousitus on todennäköisesti hyvä kun se on sama kun missionissa ja ainakin oma jousitukseni toimii erittäin hyvin.
Siis Fusion R12 on tullut kolmanneksi Winter Champs kisassa (vähän niinku polttisrata autojen Lrp masters), se myös johtaa kahden osakilpailun jälkeen BRCA:n (British Radio Car Association) polttistouring sarjaa. R12 sitäpaitsi ei ole ollut kauan markkinoilla (eikä myöskään kisoissa).
Fusion R12 ja 21 ovat rungoltaan lähes samoja joten ei ainakaan rungon pitäisi olla huono, eikä voimansiirron, eikä jousituksen joka on todettu hyväksi missionissa. Niin että jos Fusion 21:sessä on jotain huonoa se on sitten se Thunder Tigerin .21 kone.
Millään foorumilla missä on ollut asiaa Fusion 21:sestä, ei ole sanottu mitään pahaa, kaikki ovat olleet tyytyväisiä autoihinsa.
Ainoa huono puoli tuossa autossa siis voisi olla on se kone, tosin ei sekään välttämättä ihan sukka ole.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #12 : 15.05.03 - klo: 16.16 »
Niin ja hyviä polttisautoja löytyy muitakin jenkkien ja japanin ulkopuolelta, Serpent!
Serpent kuuluu parhaiten menestyneiden polttisvalmistajien joukkoon selvästi.
niin Serpent on siis Hollannista.

Mika R

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #13 : 15.05.03 - klo: 22.17 »
Täh, onko Serpent hollannista, mä luulin et se on ihan varmaan jenkki.

Otsomaani, hei hyvä kuulla tosta Schumista (sallitko ilmauksen..) että on oikeesti ihan jees; mulla oli siis asennevamma (ja nyt toivottavasti korjattu).

Toi Mission on kuitenkin sähkis eiks niin (webistä katsomatta) ?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #14 : 15.05.03 - klo: 22.22 »
Schumacher on mun mielestä ihan hyvä ja varteenotettavamerkki, koska eihän sillä muuten ajaisi yksi suomen parhaista kuskeista!

ja vielä..


Schumacher Mission on sähkökäyttöinen touring auto! kovatasoinen kilpuri!

Ps. Otsomaanil on muuten Teemun (Leino) Ex-missioni joka on aika "hjulppee" siin on ihan sika makee se runko! ei taida saada kaupasta!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #15 : 15.05.03 - klo: 22.27 »
Pitäs nähdä joskus molemmat luonnossa, se olis kiva!

off-topic:
Tuli mieleen tästä et kyllä meillä pojilla olis kalustoa panna näytteille kokonaisen oman salin verran vuoden 2004 Model Expoon ! Sehän täytyy järjestää..

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #16 : 16.05.03 - klo: 14.31 »
Matias sanokin jo että on sähkö toi mission.
Niin mun auton oli kyllä Expossa mutta mä olin ajamassa, ehkä ens vuonna vien sen näytille jos siit on enää mitään jäljellä siihen mennessä :wink: .
Menipäs muuten OT...

Niin sitten Fusion 21 asiaan. Normaalistihan Fusion 21 menee alle satasta ja kiihtyy hyvin, mutta speedtuned rattailla sen saa lentämään!
Mutta mitä vikaa on siitä että autolla pystyy mennä myös lujaa, eihän ole kumminkaan pakko ajaa kaasu pohjassa. Sitäpaitsi eikös noi C8 autotkin joilla ajetaan kilpaa (jossain päin maailmaa siis) mene yli 100km/h.

ja sitten taas OT:

Mika, piti vaan kertoo vähän ettei sulla olis huono kuva Schumacherista vaikka et varmaan ole koskaan sen autoa omistanut. Onhan Schumacherilla monia erinomaisia autoja, uskallampa väittää että Schumi on ihan samaa tasoa kuin Asso, losi, Kyosho, Yokomo...
Ja jos joku vielä sanoo että Schumacher on huono niin kysykää eräältä Suomen parhaalta kuskilta Teemu Leinolta, että onko Schmi hyvä niin saatte asiantuntijan vastauksen! :wink:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #17 : 16.05.03 - klo: 15.01 »
ennenku perustamme uuden "autosodat" ryhmän voimme leikkimielisesti vertailla merkkejä Kyosho ja Schumacher ;))
---

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #18 : 16.05.03 - klo: 16.02 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
ennenku perustamme uuden "autosodat" ryhmän voimme leikkimielisesti vertailla merkkejä Kyosho ja Schumacher ;))


No oikeastaan jos totta puhutaan, niin tuon voisi ottaa vi**uiluna, etenkin Kyoshon maine kun on täällä foorumissa ihan huono johtuen kaikista Alpha jutuista. Kyoshokin on hyvä valmistaja, riippuu vaan mistä autoista puhutaan.

Eikä tässä ollut mikään idea aloittaa uutta "autosotaa", Mikalla oli vaan huonohko käsitys Schumin autoista jotka ovat hyviä, ja selvensin asia että ei niissä mitään vikaa ole. Schumin autot ovat aivan yhtä hyviä kuin Assot, losit, yokomot...
Omasta mielestäni mikään isompi valmistaja ei ole huono, yleensä vaan jotkut valmistajat ovat parempia tietyissä autoissa kuin toiset.

Mika R

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #19 : 19.05.03 - klo: 21.39 »
joo, otsomaani, ei mun olis tarvinnut mun kommentoida silleen asiaa paremmin tietämättä.. mä vaan pidin/pidän itse japseja parempana, mutta eihän mua tarviikaan uskoa (aina)  :wink:
Ihan oikein oli puuttua asiaan, no hätä.

Poissa olev

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.modelcar.ee/
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #20 : 20.05.03 - klo: 09.35 »
Fusionin R12 ja .21 versioissa on muitakin eroja kun pelkkä moottori, lähes koko voimansiirto on erilainen. 21 versiossa on 3-vaihteinen laatikko ja yksi hihna, R12 versiossa on 2-vaihdetta ja 2 hihnaa (samoin kun Missionissa). Jousitus tosiaan on samanlainen molemmissa Fusioneissa (ja Missionissakin).
Ajoin ensimmäistä kertaa R12-llä Kuusankosken kisoissa ja kulkihan se. Kuskissa ja mekaanikossa oli valitettavasti enemmän vikoja kun autossa, joten tulokset on mitä on.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #21 : 20.05.03 - klo: 16.08 »
Olev, voisitko kertoa vähän enemmän autosta?

Poissa olev

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.modelcar.ee/
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #22 : 21.05.03 - klo: 09.38 »
Siis kummasta? R12-sta osaan kertoa enemmän, sellaisen kun omistan. Auton rakenne näkyy aika hyvin räjäytyskuvasta:
http://195.92.181.110:8090/upload/FusionR12EXP.pdf
R12 perustuu siis tosiaan Missionin jousitukseen, diffin ulostulot ja bulkhead (palikka, johon ylemmät tukivarret kiinnityvät) ovat leveämmät, sillä on auto saatu 200mm leveäksi. Radiot on hyvin suojattu omassa laatikkossa, jonka saa pienellä vaivalla myös vedenpitäväksi. Autossa on aika omituinen, mutta erittäin kevyt 4-kenkäinen kytkin, vaihdettavat teräspinionit, 2-vaihteinen laatikko, jossa myös säädettävä moottorijarru. Voimansiirto on samankaltainen kun Missionissa, yksi hihna keskiakselilta takadiffille, toinen takadiffiltä etudiffille. Auton mukana tulee toimiva pilli ja pakoadapteri, vakiovarusteena kierresäätöiset iskarit. Paino on hyvin hallussa, foameilla mun auto on jopa vähän alipainoinen. Siitä ja herkästä voimansiirrosta johtuen kiihtyvyys ja nopeus on erittäin hyvää. Kaikenkaikkiaan kilpailukykyinen paketti, kunhan vielä saisi alustan säädöt kohdalleen.

Edit: nyt se linkkikin toimii jotenkuten...

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Nitro Fusion 21
« Vastaus #23 : 21.05.03 - klo: 15.23 »
Olev, kiitos tiedosta. Toihan voisi olla ihan hyvä auto jos omistaa jo missionin ja osaa säätää sitä jotenkuten.