Kirjoittaja Aihe: Pakoputken eristäminen ??  (Luettu 7813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« : 05.06.03 - klo: 22.24 »
Mikä olisi paras tpa eristää moottorin pakoputki, ettei ympärillä olevat kamat lämpenesi liikaa? Onko olemassa jotain nauhaa jolla homman vois tehdä helposti?

Mika R

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #1 : 05.06.03 - klo: 22.47 »
hyvä kysymys, eipä taida muuta keinoa olla kuin enemmän ilmaa liikkumaan siihen.. onko sulla joku ongelma sen lämpenemisen kanssa? yritä siirtää se kauemmaksi rungosta

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #2 : 06.06.03 - klo: 09.47 »
Joo ahdas tila on ja pelkona on se että alkaa ympärillä oleva kama sulaa.

Voisiko mahdollisesti käyttää vaikka palovillaa tai pakoputken tiivistysnauhaa?

kokemuksia???


_________________
Vipu

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #3 : 06.06.03 - klo: 09.51 »
Voisi tehdä koriin reikiä/reijän pakoputken kohdalle, mutta se saattaa rumentaa koria.Mikä auto sulla on , sillä se auton tietäminen helpottaisa asiaa.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #4 : 06.06.03 - klo: 10.12 »
Eristämiseen on melkoisen paljon eri vaihtoehtoja, jotka sopivat erilaisiin kohteisiin. Yksinkertaisimmillaan eristämisen voi tehdä pelti, alumiini tms. levyllä. Olemassa on myös monenlaisia keraamisia levyjä tai kuitumateriaaleja, jotka voivat olla hyvinkin tehokkaita pitämään kuumuuden oikealla puolella. Palovilla ei taida olla hyvä materiaali haurautensa takia, mutta voihan sitäkin hätäpäissään käyttää.

Mika R

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #5 : 06.06.03 - klo: 10.25 »
totta! mm forumin zzs on laittanut bensatankin kylkeen peltilevyn suojaamaan sitä pilliltä joka ei ole yhtään huonompi idea. etenkin mällin sattuessa ei pakari pääse suoraan kosketukseen tankin muovin kanssa.

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #6 : 06.06.03 - klo: 11.02 »
joo putki pitäisi tosiaan eristää ympäri asti. Putkern halkaisija on noin 40mm (18cc moottori)

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #7 : 06.06.03 - klo: 11.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
totta! mm forumin zzs on laittanut bensatankin kylkeen peltilevyn suojaamaan sitä pilliltä joka ei ole yhtään huonompi idea. etenkin mällin sattuessa ei pakari pääse suoraan kosketukseen tankin muovin kanssa.


Aivan, eli kaksipuolisella teipillä ohut peltilevy  tankin kylkeen kiinni, eikä enää paikat sula. Parhaiten saisitte selville koko jipon, jos lähettäisin auton sitä haluavalle hyvään hintaan...
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #8 : 06.06.03 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "vipu"
joo putki pitäisi tosiaan eristää ympäri asti. Putkern halkaisija on noin 40mm (18cc moottori)


..eli Tamiya TC tai Yokomo touring ?

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #9 : 06.06.03 - klo: 17.55 »
no hitsauksessa käytettävä palosuojakangas toimisi varmasti. sitä on sekä alumiinifolio pintaisena että ilman foliota ja se ilman foliota oleva sopisi varmastyi hyvin. kangas on lasikuitua jotan ei pala vaikka kuinka lämmittäisi. samaa tavaraa on myös semmonen keittiössä käytettävä sammutuspeite. siitä vaan pala ja rullaa ympäri.

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #10 : 06.06.03 - klo: 21.47 »
ostin tuollaista kiukaan piipun saumoihin laitettavaa nauhaa, joka on kuin köyttä, kestää lämpöjä n.550 c. Mutta mahtaako eristää?

tässä on putki:

http://www.baanapalvelut.net/~vipu/imagepages/image16.htm

putki tulee tonne rungon takaosaan, ja siihen tulee vielä kansi päälle.http://www.baanapalvelut.net/~vipu/imagepages/image29.htm

auttaisikohan viileän ilman sisääntuonti ajoviimasta?

Otsomaani

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #11 : 06.06.03 - klo: 22.33 »
Kyoshon valmistama sähkömoottorin vesijäähdytys vaippa voisi mennä tohon ympärille. Se on vaan sitten että mistä vesi johdetaan sisään ja mistä ulos. :?
On muuten hienon näköinen runko.

Mika R

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #12 : 06.06.03 - klo: 22.47 »
vesijäähdytys hommat - jos niitä nyt edes kukaan edes harkitsee - on aika riskejä polttishommissa ja siksi myös kisoissa kiellettyjä. mällin sattuessa voi käydä nimittäis huonosti jos sattuu kohdalle, sata asteinen vesi ei tunnu hyvältä

Otsomaani

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #13 : 06.06.03 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
vesijäähdytys hommat - jos niitä nyt edes kukaan edes harkitsee - on aika riskejä polttishommissa ja siksi myös kisoissa kiellettyjä. mällin sattuessa voi käydä nimittäis huonosti jos sattuu kohdalle, sata asteinen vesi ei tunnu hyvältä


Mika, jos katoit kuvat niin varmaan huomasit että kyseessä on vene.
Muutenkin siinä vesijäähdyttimessä vesi kiertää koko ajan, eli se ei pääse kiehumaan (yksi putki menee veteen ja toinen tulee veneen kyljestä ulos).

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #14 : 06.06.03 - klo: 22.58 »
Mulla on sähköveneessä vesijäähdytys (itse tehty vene). VOin pistää kuvia, jos jotain kiinnostaa jäähdytyksen toteuttaminen.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #15 : 06.06.03 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
vesijäähdytys hommat - jos niitä nyt edes kukaan edes harkitsee - on aika riskejä polttishommissa ja siksi myös kisoissa kiellettyjä. mällin sattuessa voi käydä nimittäis huonosti jos sattuu kohdalle, sata asteinen vesi ei tunnu hyvältä


Mika, jos katoit kuvat niin varmaan huomasit että kyseessä on vene.
Muutenkin siinä vesijäähdyttimessä vesi kiertää koko ajan, eli se ei pääse kiehumaan (yksi putki menee veteen ja toinen tulee veneen kyljestä ulos).


Joo, mä puhuin autoista. Kyllä noi veneen jäähdytykset on mulle ihan tuttu juttu. Kuvia en jaksanut downloadailla, tää Elisan ns ADSL "oma kaista" on välillä enemmänkin oma "mehupilli" tai jotain..
mä en tiennytkään että me puhuttiin veneistä  :mrgreen:

Otsomaani

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #16 : 06.06.03 - klo: 23.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
vesijäähdytys hommat - jos niitä nyt edes kukaan edes harkitsee - on aika riskejä polttishommissa ja siksi myös kisoissa kiellettyjä. mällin sattuessa voi käydä nimittäis huonosti jos sattuu kohdalle, sata asteinen vesi ei tunnu hyvältä


Mika, jos katoit kuvat niin varmaan huomasit että kyseessä on vene.
Muutenkin siinä vesijäähdyttimessä vesi kiertää koko ajan, eli se ei pääse kiehumaan (yksi putki menee veteen ja toinen tulee veneen kyljestä ulos).


Joo, mä puhuin autoista. Kyllä noi veneen jäähdytykset on mulle ihan tuttu juttu. Kuvia en jaksanut downloadailla, tää Elisan ns ADSL "oma kaista" on välillä enemmänkin oma "mehupilli" tai jotain..
mä en tiennytkään että me puhuttiin veneistä  :mrgreen:


No kuka hullu laittais vesijäähdytyksen autoon?
Sähköautossa oon tosin ajatellu semmosta systeemiä että täyttää sen vesivaipan vedellä, laittaa pakastimeen että se jäätyy ja sitten autoon.

Nyt meni off-topiciks... :oops:

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #17 : 06.06.03 - klo: 23.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
Mulla on sähköveneessä vesijäähdytys (itse tehty vene). VOin pistää kuvia, jos jotain kiinnostaa jäähdytyksen toteuttaminen.


sori olisi kai pitänyt kertoa että kysessä on vene. Mutta on todella hienoa että tälläinen asia kiinnostaa.

voisit laittaa kuvia vaikka spostiin: vipu@vtoy.fi

minkä kokoista putkea yleensä sähkömoottoreiden vesijäähyt olevat...

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #18 : 06.06.03 - klo: 23.50 »
Ei nyt periaatteessa liity tuohon jäähdytyshommaan hirveästi, mutta täytyi vaan sanoa, että toi vene on kyllä ihan sairaan hieno  :shock:

Onko moottori ihan veneisiin tarkotettu vai omaa modifointia?

ps. mulla on yks 20cc kone, joka on ollu sellasessa "kukkapenkin-möyhennys-koneessa" kiinni ja tulevaisuudessa on tarkotus miettiä, jos sen sais johonkin autoon  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #19 : 07.06.03 - klo: 13.33 »
Itte on modattu eli tehty vesijäähhy kanteen ja muuta pientä viritystä. voimansiirto on itse suunniteltu, toivottavasti toimii :lol:

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #20 : 09.06.03 - klo: 13.09 »
Tein sitten tohon loppuputkeenkin vesijäähyn. nyt vesi kiertää ensin kannen vesiblokinkautta pakotulen mutkaan ja siitä vielä loppuputken ympäri ja siitä takaisin veteen.

kyllä nyt jäähtyy, putkeen voi koskea vaikka moottori olisi käynyt 1/2 tuntia.

Otsomaani

  • Vieras
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #21 : 09.06.03 - klo: 13.40 »
Lainaus käyttäjältä: "vipu"
Tein sitten tohon loppuputkeenkin vesijäähyn. nyt vesi kiertää ensin kannen vesiblokinkautta pakotulen mutkaan ja siitä vielä loppuputken ympäri ja siitä takaisin veteen.

kyllä nyt jäähtyy, putkeen voi koskea vaikka moottori olisi käynyt 1/2 tuntia.


Sepä hyvä! :D
Onnistuttiin auttamaan.

(vesijäähdytys oli MUN idea :mrgreen: )

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #22 : 09.06.03 - klo: 16.23 »
Meillä on muuten tollanen samanlainen kone sellaisessa siimaleikkurissa. Eiks oo joku kawasakin 18cc kone??
Hpi nitro rs4 3, Micro

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #23 : 09.06.03 - klo: 16.31 »
joo sellainen vihreän värinen, onko muuten myynnissä?

voisin ostaa varakoneen...

Poissa vipu

  • Jäsen
    • Profiili
Pakoputken eristäminen ??
« Vastaus #24 : 14.06.03 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Erkhart"
Meillä on muuten tollanen samanlainen kone sellaisessa siimaleikkurissa. Eiks oo joku kawasakin 18cc kone??


erkhart, ota yhteyttä jos myyminen kiinnostaa:

vipu@vtoy.fi