Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -Tony-

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Kilpailukutsut / Vs: XRS EuroRC Finland onroad 23.11.
« : 21.11.19 - klo: 13.17 »
Onko tarkoitus että re-seedauksen jälkeen TSM-luokassa kolme alkuerällistä porukkaa sijoitetaan kahteen alkuerään?

Olin huomaavinani aikataulusta että treeneissä TSM-luokassa on kolme erää mutta alkuerissä on vain kaksi.

2
Moneltako tänään avautuu? Nimimerkillä "paikalla ollaan".

3
Jos tulevana viikonloppuna on kelit kohdallaa, niin pääseekö puhtaalle radalle reenaamaan?  :cool:

4
No joo, jos ei ole varmuutta että rata on hyvässä kunnossa, niin jää reissu tekemättä kun matkaa on kuitenkin reilut 200km / suunta. Mutta jos joku suunnittelee viikonloppuna siellä radan puhdistamista ja ajamista, niin ilmoitelkaa hyvissä ajoin.

5
Olisko rata ajokunnossa tulevana viikonloppuna? Eli onko tarkoitus esim puhaltaa rata puhtaaksi lauantaina tai sunnuntaina. Tarkoitus olis kipaista kokeilemassa sähköturistia jos aurinko paistaa ja linnut laulaa.

6
Mä voin tulla mukaan  :shocked: jos täydennytä kaipaatte.


Ilmottautuminen nro: 3

Team: NaPa

Kuskit:
Juha Almqvist
Petri Sievänen
+1 (kuskin paikka auki, vapaaehtoisia? )

Auto: ei oo numeroa vielä.

7
Tulokset / Vs: EC A 1/8 IC TRACK, Ettlingen, Germany
« : 20.08.15 - klo: 15.01 »
Muutama yllättävä nimi kuten Portugalin Bruno Coelho joka ajaa kai toista 1:8 kisaansa.

Tuosta osaanottajalistasta kun laskee, näkee mitkä on lajin mahtimaat:
24 saksalaista, 21 italialaista. 9 ranskalaista. 7 sveitsiläistä. 4 englantilaista. Rutsalaiset ovat ihme kyllä saaneet
paikalle 7 kuskia.. Yksi Suomalainen, tällä kertaa.. Siihen tulee kyllä parannusta...   :)

Bruno on ajanut jo vuosia tätäkin luokkaa!!! Mulle ei ole ainakaan yllätysnimi kärkikahinoihin, ei ehkä kuitenkaan ihan voittajasuosikki  :tongue:

8
Tulokset / Vs: ENS Ettingen/Saksa
« : 26.07.15 - klo: 15.31 »
Muutamia videoita laitoin YouTubeen viikko sitten ajetuista ENS Ettlingenin kisoista, pari pätkää 1/8 ja yks pätkä 1/10. Pitäis löytyä haulla; ens ettlingen.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 26.07.15 - klo: 15.30 »
Muutamia videoita laitoin YouTubeen viikko sitten ajetuista ENS Ettlingenin kisoista, pari pätkää 1/8 ja yks pätkä 1/10. Pitäis löytyä haulla; ens ettlingen.

10
Ratakasin tankin koko on tarkoituksella meillä Suomen sarjasäännöissä 150ml. Muistaakseni Antin ajatus oli pari vuotta sitten laatia sen verran väljät säännöt ettei tarvitse ihan hirveen tarkasti katsastusväen autoja katsella. Myös ratakasin ulkomitat taitaa olla suht "väljät" kv-sääntöihin verrattuna.

Paljon helpompi kisaajien osallistua ratakasi kisoihin kun ei tarvitse jännittää tiukoista kv-säännöistä.

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 08.11.14 - klo: 15.08 »
Huomenna sunnuntaina ketään menossa aamulla ajamaan?

12
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 16.10.14 - klo: 18.54 »
KyPAK:in FTT-kisa on viikolla 4 ja se on "lukittu". Muut kisat vielä voivat vaihtaa ajankohtaa. Todennäköisesti Laukaan FTT on viikolla 13 ja OSPA FTT-kisa viikolla 9 tai 10.

FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ja C-12 sarja koostuu kahdesta erillisestä osakilpailusta (OSPA + ??? joissa lisäluokkina TSP-TSS tai vastaava) ja FTT-luokkien kanssa perinteisesti ajettavat kisaviikonloput paikkakunnilla, joissa on ollut pienempi osanotto/luokalle paremmin soveltuvat radat jonkinmoisella kompromissilla (OSPA/LMM). Tähän liittyen toisen erillisen C-12 viikonlopun järjestäjä on vielä auki, mutta keskustelut ovat menossa.

Kuten aiemminkin olen maininnut moneen kertaan useissa eri topiceissa, kalenterin tekeminen on lähes turhaa ennenkuin EFRA AGM on pidetty, koska se menee pääosin uusiksi aina sen jälkeen.


Mitä ihmettä täällä säädetään ja arvotaan! Viime talven kisaformaatti oli erittäin toimiva, ei lähdetä sitä nyt muuttamaan.

Pari vuotta sitten oli yritys saada C/CS-12 -luokkaan omat kisat => ei toiminut (Oulussa n 10 kisaajaa ja Korian kisaa osaporukasta boikotoi jostain käsittämättömästä syystä).

Jos nyt taas eriytetään C-12 luokka pois touring kisojen yhteydestä, luokka kuolee pois, ei näin! Pidetään sama kisaformaatti ja luokkajako / päivä kuin viime talvena!

PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissakin täytyy ajaa molemmat rataluokat, siis touring ja C-12!!! Hei halooooo!!!

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 05.09.14 - klo: 17.14 »
Olisko mahdollista päästä tulevana sunnuntaina 7.9. ajamaan Tattikselle? Vois mennä ajamaan syksyn vikat rata8 "shakedownit".

Tuliskohan sinne useampiakin kuskeja?

14
C-8: Tony Raikas, 4 + (1 ulkomailla), Shepherd, Max, KyPak.

TP-10: ?????.

15
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 26.07.14 - klo: 16.10 »
Huomenna ajamaan! Eiks vaan!

16
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 05.07.14 - klo: 16.36 »
Sunnuntaina radalle, eiks nii?

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.05.14 - klo: 17.23 »
Onko radalle menijöitä la ja tai su? Eli olisko rata avoinna?

18
Ja vielä lisäyksenä yleispätevä rengastusohje kaikille automerkeille, kaikille radoille ja kaikille keleille:

Minkä tahansa merkkiset renkaat, kovuus 32 eteen ja 35 taakse.

-A-

Tuli alotettuan C8 kesällä ja tuli jopa ajettua kilpailu kouvolassa ja pakko myöntää että hieno luokka.
Rengas asia ei todellakaan ole mitään avaruustiedettä ei kisoissa eikä treeneissä. Jos et tiedä avaat suusi ja kysyt niin apua saa takuuvarmana. Tntuu vaan olevan muotia tällä hetkellä tuo ykstyyppi renkaat.
Spekkirenkaissa on myös pari ongelmaa.
 Esim
-Hinta?
-kauppias?
-ostetaanko kisa paikalta vai etu käteen. Jos kisoista niin riittääkö kaikille tarvittava määrä ja taas jos itse hoidetaan niin kuka valvoo että renkaat ovat laillisia

20min finaali ja 5-6 alkuerää on nykyporukalla hyvä.

Kiitos ja anteeksi.




Mä olen ihan näillä samoilla jäljillä. Olen pitkään ajanut erilaisia foam -luokkia ja todennut että joka luokkaan löytyy erittäin hyvä yleisrengas kovuus jolla pääsee kovaa, esim 1/12 mattis; magenta / pink, 1/10 polttistouring; 37sh / 40sh, 1/8 ratapolttis; 32sh / 35sh.
Pidetään tällainen perinteisesti vapaa luokka meillä Suomessa edelleenkin vapaana, eikä ruveta rajoittamaan kisaajien valintoja. Nopeuserot tulee kuitenkin pääasiassa treenin määrästä ja laadusta.

19
Kirjoitin sattumalta eilen päivällä Saariolle noista lisenssi ja kisamaksuista. Hän vastasi että laskut lähetetään ens maanantaina. Eli tulossa on.

20
50% SM-kisoista tulee olla ajettuna jotta virallinen titteli on jaossa. Korialla on vain 1 kisa eli 33% kisoista.

Jos nimiä ilmestyy listalle niin hommahan on ok meidän kisassa, mutta en ala tekohengittään tätä touhua enempää jos ei ite ruholla itsellään ole mielenkiintoa hengittää....


Vaikka joutuisinkin bannilistalle;  :shocked: :laugh: :shocked: :laugh: :shocked: :embarrassed: :shocked: :embarrassed: :laugh: :embarrassed: :evil:

21
Ei pysty enempää taikomaan kuskeja omasta takaa, siellä on ihan riittävästi paikallisia jo. Kerta ei kiinnosta, niin sillon ei kiinnosta. Kyllä se vastuu on kuskeilla, jos kisoja kuitenkin järjestetään ja sen eteen nähdään vaivaa. Kannattaa nyt muistaa, että Oulussa on myös EM-kisat keväällä. Jos ei oltais anottu yhtään kisaa, talvella olisi vain 1 kisa.

Lajiryhmä ja luokkayhteyshenkilö vois varmaan tehdä asialle jotain tulevaisuudessa, henk koht aihe ei niin juurikaan kiinnosta kun on oman kortensa kekoon jo kantanut tässä asiassa useamman vuoden ajan. Ei pysty toisten puolesta enää ajamaan, sen lisäksi että järjestää kisat, toimittaa kaluston ja mitä vielä muuta.

Eli sitä saa mitä tilaa.


Nimenomaan, sitä saa mitä tilaa. Tsemppiä Vesa.

Tarkoittaako tämä sitä että meille tuli kerrastapoikki-SM Korialle!!!???

22
Ilmoittautumisaika päättyi perjantaina ja ilmoja on seuraavasti

C-12    - 12 kuskia
CS-12  - 11 kuskia

Eli tällä hetkellä SM-arvoa ei ole siis kisaan tulossa, mutta kisat kuitenkin ajetaan suunnitellulla aikataululla la-su eikä vaikuta kisan kulkuun, olipa SM-arvo jaossa tai ei.  Mahdollisesti 1-2 on kuitenkin perumassa tulonsa, jos SM-arvoa ei ole.


http://rc10.fi/index.php?topic=71525.msg647624#msg647624


Ei voi jum......a olla totta! Nyt olis syytä tehdä luokan eteen töitä! Tätä menoa meillä on yksi SM-luokka vähemmän!

23
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA 2012 AGM kokouksen antia
« : 06.11.12 - klo: 22.08 »
tarkemmin en tiedä mitä yllä kerroin, olin ite sähköluokkien kokokuksessa kun nuo päätettiin, matilla on tietoa.


Ymmärsin kyllä että puhut (kirjoitat) eri luokasta. Enkä edes kritisoi Suomen edustajia, tiedän että siellä Efra kokouksessa ei pysty yksi pieni maa kääntämään harrastajamäärältään isompien maiden mielipiteitä. Näitä uusien sääntöjen "syntyä" kannattaisi hieman avata jotta kisaajat pystyisivät ymmärtämään että mihin näillä uusilla säännöillä pyritään.

Näillä nykyisillä tiedoilla ja mietteillä nämä ratapolttisten Efra säännöt on ihan p*skat (sanoisin että terveestä, mutta en kehtaa ku olen niin ujo).

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA 2012 AGM kokouksen antia
« : 06.11.12 - klo: 21.01 »
Kisahiiteissä on oltava handoutit, eli alkuerät jne. En tiedä tarkemmista määrittelyistä.

Mun mielestä tuo on hyvä juttu, mutta voi olla liian nopealla aikaväillä.


Siis haloo, mitä hemmettiä! 1/8 ja 1/10 rataluokissa renkaat kuluu melko paljon alkueränkin aikana! Jos handout renkaat ovat alkueriin lähdössä saman kokoiset auton vasemmalla ja oikealla puolella, niin ajetun alkuerän jälkeen ne ovat ihan eri kokoiset! Entäs sitten semin tai A-finaalin jälkeen?!?! Semi saattaa vielä mennäkin mutta 1/10 polttiksissa finaalin loppupuolella renkaat on joko loppu tai ne loppuivat jo aiemmin!

Ketkä helvetin amatöörit näitä sääntöjä sinne Efraan oikein edes kehtaa esittää? Saati sitten päättää sääntöjä tällaisiksi! Johtuuko ratapolttiksessa tällaiset p*skat päätökset siitä että jotkut ovat "salaa" käyttäneet pitoaineita? Jos näin on, niin annetaan kilpailukieltoa sääntöjen rikkojille eikä rankaista muita kisaajia näin paskoilla säännöillä!

Jos ratapolttiksissa mennään handout renkaisiin jotka saadaan just ennen kisaerää, niin kysymykseni kuuluu myös että pitääkö liimaus?!? Jos ekoissa alkuerissä todetaan että "oho!", ni siinä on kaikkien kisa pilalla! Ollaan vähän reenattu kisoja varten, matkustettu kisoihin, reenattu EM:ssä 4 päivää ja sit todetaan että ekoissa alkuerissä renkaat ei pysy vanteilla kun ne on huonosti liimattu! Se oli sit siinä!

Täytyy olla todella vahvat perustelut että pystyn ymmärtämään tällaiset uudet säännöt! No, sehän on vain minun ymmärtämättömyyttäni.

25
J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

On se hyvä että joku tietää säännöt, sehän tarkoittaa että kaikki eivät jätä niitä lukematta.

Olin tässä kilpailussa tuomariston puheenjohtajana ja annoin luvan ajaa teknisen kympin aikana kun luulin muistavani kyseisen säännön niin menevän.  Kuulin asiasi kun siitä huomautit, tähän mennessä oli ajettu noin 5 min teknistä kymppiä.  Kilpailunjohtajan kanssa katsoimme asian sitten sarjasäännöistä ja totesimme että olin tehnyt väärän päätöksen. Tässä vaiheessa teknistä kymppiä oli jäljellä enään 2 minuuttia joten en nähnyt enää syytä keskeyttää ajoa. Eli tämän virhepäätöksen voi laittaa kokonaan minun piikkiin.

Nyt kun asiaa on käsitelty tälleen julkisesti, niin luulen että monet muistavat tämän sääntökohdan paremmin. Sarjasäännöissä annetaan lupa ajaa vain teknisen kympin ottajalle ja sääntökirjassa ajaminen kielletään kokonaan. Toivottavasti luokkayhteyshenkilö ja lajiryhmä yhtenäistävät näiden kahden opuksen säännöt.

26
Kilpailijoiden kanava / SM-sarjojen pisteet väärin?
« : 30.11.10 - klo: 09.48 »
Toivottavasti palkinnot jaettiin kuitenkin oikeille henkilöille AKK:n mitaligaalassa  :wink:




Ei jaettu! Sähköcrossissa (2wd) oli vielä väärät tulokset, taisivat jakaa kolmannen osakilpailun jälkeisen tilanteen mukaan.

Sääli oli myös ettei menestyneitä kuskeja näkynyt mitalejaan pokkaamassa.

27
Kilpailijoiden kanava / Vs: TP-10 arvokisat 2010
« : 09.11.09 - klo: 13.35 »
3-4 July  EC-A  Italy  Locorotondo 

29-30 May   EC-B  Monaco  Monaco/La Turbie 

14-15 Aug  EC40+  Austria  Sollenau.


Lähde: BRCA
 

28
Itseäni tuolta toisesta aiheesta lainaten (kuulumisia 2008 EFRA-kokouksesta liittyen TP-10 luokkaan, ratapolttiksiin ja liittyy myös M-8 luokkaan);

"Pitkän tähtäyksen suunnitelmissa on polttiksissa vähentää nitron osuutta polttoaineessa ja mahdollisesti luopua siitä kokonaan. Oma hurja veikkaukseni asiasta on että viiden vuoden päästä ajamme polttiksia joko 5-10%:n nitromäärällä tai jopa ilman nitroa. EFRA:n polttisten luokkayhteyshenkilöt tekevät yhteistyötä tässä asiassa moottorivalmistajien kanssa."

Ihan vaan muistutuksena. Lisätietoja asiasta saadaan varmaankin vasta seuraavassa EFRA-kokouksessa.

29
TP-10 B-EM:t ajetaan 30.4.-2.5.2009 Aigen-Schläg:ssä Itävallassa ja A-EM:t ajetaan Gubbiossa Italia 20.-26.7.2009.

B-EM:iin ei haettu paikkoja, mutta saamme kyllä paikkoja jos vaan on varmoja lähtijöitä. A-EM:iin on 4 paikkaa, mutta näitäkin paikkoja saadaan lisää jos halukkaita kisaajia löytyy. Tällä hetkellä molempiin EM:iin maat ovat ilmoittaneet n 120 kuskia, kun maksimi on 150 kuskia. Jos näihin kisoihin on halukkaita, niin ilmoittakaa asiasta TP-10:n luokkayhteyshenkilölle eli Pekka Koivulalle 22.11.2008 mennessä.

TP-10:n sääntöihin tuli pariin kohtaan muutoksia:
Pilli listaa EFRA tulee muokkaamaan ja sallimaan joitain vuoden 2007 pillejä, lisäksi 3000-sarjan pillit ja tulevat 3100-sarjan pillit. Lista julkaistaan alkuvuoden kuluessa.
Toinen muutos liittyy ajoaikaan. Alkuerien ajoaika muuttuu 5 min => 7 min!!!!! Tämä tarkoittaa välitankkausta myös alkuerissä ja ennakko spekulaatioiden valossa "tankkausikkuna" on 2min 30s ja 4min 30s (karkeahko arvio). Varikkokäynnin pakollisuutta ei tosin sääntöihin määritelty joten ainakin sadekelillä pääsee ajamaan ilman tankkausta.


Sitten vähän C-8 uutisia:
Pillit menevät tässäkin luokassa uudelleen syyniin ja joitakin vuoden 2007 pillejä tullaan hyväksymään takaisin EFRA listalle.
Tässä ratapolttisten kuninkuus luokassakin tullaan siirtymään 7 minuutin alkueriin! Eli lisää vauhtia ja vaarallisia tilanteita on luvassa tähänkin luokkaan. C-8:n sääntöihin kirjattiin pakollinen varikkokäynti alkuerien aikana. Eli sadekelilläkin tulee käydä tekemässä varikkopysähdys, ei siis tarkoita tankkausta vaan pelkkää varikkopysähdystä (auto pois varikkosuoralta lankun toiselle puolella ja takaisin varikkosuoralle).


Pitkän tähtäyksen suunnitelmissa on polttiksissa vähentää nitron osuutta polttoaineessa ja mahdollisesti luopua siitä kokonaan. Oma hurja veikkaukseni asiasta on että viiden vuoden päästä ajamme polttiksia joko 5-10%:n nitromäärällä tai jopa ilman nitroa. EFRA:n polttisten luokkayhteyshenkilöt tekevät yhteistyötä tässä asiassa moottorivalmistajien kanssa.



30
C-12 EM:ien pitopaikka ja ajankohta on vaihtunut, uusi paikka on Collegno Italia ja ajankohta on 29.1.-1.2.2009. Samassa yhteydessä pidetään sähkötouringin sisä-EM:t!

Kesän sähkötouringin pitopaikka on Luxemburgissa, kuten ennakkoon on ilmoitettukin ja ajankohta on 30.7.-2.8.2009.

Näin ajankohdat päätettiin EFRA kokouksessa, tarkistetaan asia vielä sitten kun EFRA saa varmistettua kalenterinsa (lupasivat tarkastaa ettei tule päällekkäisyyksiä muiden luokkien EM:ien kanssa).

Sivuja: [1] 2 3 4