Jees, justiin tulin testi reissulta. Pirssi hörähti käyntiin helpommin kuin koskaan, melekeen niin ku elokuvissa. Pari nykäsyä ryyppy päällä ja pari ilman ja siinä se. Seosruuvitkin säätelin kotona, positiivisin odotuksin eli lisää auki
Pintakaasu pörräyksen jälkeen sitte tietysti piti alkaa antaa hanaa. Ilokseni hoksasin heti parantuneen kaasuun vastaavuuden ja korkeammalle kiertävä moottori. Sitä myös olin hakemassa.
Nyt moottorin luonne on aika yläviritteinen, kytkinkin on säädetty niin alhaalta ottavaksi kun saa, eli n. 6000:ssa kytkin on säädettävä 4-pala elcon. Pitäs kiristää, että sais kierrokset alhaaltakin heti kohilleen.
Jo pelkästään tuon gbe:n takia se kannattas olla kireämmällä, kun sekin on yläpäävoittonen putki, toki alhaallakin voimaa on tarpeeksi.
Nyt tulee puolikaasun jälkeen selvä piikki ja auto ampuu aika haipakkaa täyteen vauhtiin. Aikasemmin ei voi edes sanoa, et mitään piikkiä oli olemassa. Mutta kyllä donitsit pyörii pintakaasullakin, eli ei nyt ihan kirros koneeksi pelkästään voi sanoa
Niin, uskaltasko sitä nyt sitten todeta virityksen onnistuneen. Perstuntumalta kuitenkin puhtia tuli lisää selvästi.
Huomenna otan, jos ilmat kohillaan jotain viteoa tuosta. Saako valokuva kameralla tarpeeksi hyvää materiaalia ? En ole ennen mitään vilmejä ottanu, ja laitetaanko se tänne samalla tyylillä kuin kuvat ?
JariV ! Oliko kallis laite ? Tuo ois kyllä tarpeellinen laite, kertakaikkiaan. Toivottavasti saadaan tietää miten toimii ?