Kun tietää yhtään jotain sähkömoottoreista, kun niitä on muutama tullut käämittyä tässä 40 vuoden harrastamisen lomassa, niin tietää sen että ei paljonb vääntö auta jos kv on melkein puolet vähemmän, jos ei autoon pysty välitystä tuplaamaan. Siis jos haluat vaihtaa 1800 kv moottorin 1000 kv moottoriin ja odottaa että se sutisi enemmän, pitää välitys olla yli tuplasti pidempi. Kv kun tarkoitta kuinka plajon moottori kiertää per voltti.
On edelleen hupaisaa lukea kuinka ei muka 4 ässällä saa tarpeeksi tehoa autoon. Että oikein 10s pitäisi tunkea jotta liikkuu :) Mun moottori on 4268 ja 2600 kv. Ja voin luvata että jos akku ja säädin vaan luovuttaa virtaa tarpeeksi ja välitys on sopiva niin vehje kulkee helposti 120 km/h.
Voin lainata mun 14s lennokinmoottorin sulle. Ois 6 kW ja kv 190. Siinä voi toki tulla pikku pulma välitysten kanssa...
Hyvä että kokemusta, mutta kuten edellä jo mainitsin se kv lukema ei sitä tehoa määrää vaan moottorin koko ja virranotto vaikuttaa siihen. Mukavaa kun jokainen puhuu täällä pelkistä kv:sta sitten joku aloittelija luulee että sama minkä kokoisen moottorin fyysisesti autoonsa laittaa kunhan kv on kohdillaan kun se on absoluuttinen tehon mittari :D
Kiitos välitys koulutuksesta tiedän kyllä 18v harrastamisen jälkeen miten rc auto välitetään :D Välityksen tuplaus tai lähemmäksi triplauskaan ei ole ongelma. Tiedän myös mistä kv käsite tulee :)
En ole väittänyt etteikö 4s:llä saisi tehoa, olen tässä nyt kysellyt 6s moottorivaihtoehtoa ja punninnut eri vaihtoehtoja en ole sinun 4s setupin tehoja käynyt epäilemään, ei siitä tarvitse hernettä nenään vetää :D 6-10s saadaan niin paljon järkevämmillä virroilla sama teho ulos ettei ole kiinnostusta 4s:stä alkaa repimään sellaisia virtoja kun paljon helpompaa tuo teho on saada korkeammalla jännitteellä.
Huipuista vissiin ole mitään puhetta tässä ollutkaan. Juuh kulkee todistettavasti nykyiselläkin koneella reilun 110km/h gepsiin, mutta en ole tässä käsittääkseni huippujen metsästystä kysellyt :)
Outrunneri vähän herkkä ottamaan kipeetä auto hommissa, mieluummin siis inrunnereita katsellaan muuten varmasti sun lennokkimoottori olis ollut upea valinta :D
Muuhun keskusteluun en ota kantaa , mutta tämä on paljon kehuttu ja hinta-laatusuhteeltaan mainio moottori, jota monet harrastajat käyttävät mm. Arrman 6S malleissa:
https://www.rcjuice.com/motor-esc/brushless-car-motors/1-8-motors/hobbystar/hobbystar-4092-4-pole-brushless-sensorless-motor-1-8-truggy-monster-truck.html
Kiitoksia linkistä pitää tutkia jos saisi järkevästi Suomeen tuota :) Leopardilla kyllä kohtuu samassa hintaluokassa konetta ja ne tullut kans todettua hyviksi, mutta saatavuus vähän huonoa nykyisellään ainakin Euroopassa.
Tuo 4092 1500kv virta voi karata jo aika isoksi, mutta voisi tuon vielä saada nykyisellä noparilla pelaamaan.
Edelleen toki jos jollain pitkistä koneista kokemuksia täällä, niin otetaan niitä mielellään vastaan.