Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13
181
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 20.03.10 - klo: 02.52 »
Kyllä sieltä on mulle tullut joka ainoan tilauksen jälkeen myös Liquidin oma tilausvahvistus ton Paypalin viestin lisäksi. Viimeisin viikko sitten.

Ja liquidiin ei tarvitse kirjautua, jos käyttää suoraan paypal-nappia maksuun. Kaikki tilaukset ovat tallentuneet myös tässä tapauksessa Liquidin omaan tilaushistoriaan käyttäjätunnukselle, joka on sama kuin paypal-tunnus. Liquid teki automaattisesti tuon tunnuksen, kun tein ensimmäisen tilauksen suoraan tuolla Paypal-nappulalla. Salasana Liquid-tunnukselle tupsahti ensimmäisen tilauksen jälkeen automaattisesti mailiin. Ja lähettäjänä nimenomaan LiquidRC, ei Paypal.

Jos noita vahvistusmaileja ei tipu, vika voi olla Liquidin tilin asetuksissa tms, mutta todnäk. kireissä roskapostisuotimissa.

Tilausvahvistukset siis tulee osoitteesta: Liquid RC <liquidrc@hobbyfulfillment.com>
ja ilmoitus lähetyksestä tulee kahtena versiona osoitteista: hobbyfulfillment.com <dan@liquidrc.com> ja liquidrc@hobbyfulfillment.com.

182
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 19.03.10 - klo: 20.03 »
Niinhän se taitaa olla, mutta moottorin kiinnityksen sen millisen avaimen tarttee kuitenkin :cool:

Mutta se itse kysymys aiheesen oli, että joko sitä diffiä on sovitettu sinne hpi:n laatikkoon idleriä vasten:
Onko muuten tuo Asson diffikuori sitten halkaisijaltaan samaa kokoa kuin plitsissä? Ja mites se hammastus istuu? Niitäkin sama määrä?

183
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: LiquidRc
« : 19.03.10 - klo: 17.06 »
Voi PER%¤!! onnistuin tilaamaan tavaraa kirjautumatta sisälle.Paypalilla maksoin,tuleekohan ikuna perille?Pay pal ainakin antaa toimitusosoitteen suoraan firmalle? liquidrc ei huoli tunnuksiani,pyysin uuden tunnussanan postiin,ei näy,ei kuulu...HERMO!!!!!

"Checkout with paypal"-nappulaa kun käyttää, niin ei tartte sinne kauppaan erikseen kirjautuakkaan. Kai sieltä mailiin tilausvahvistus tuli? Ainakin Paypalilta. Jossei tullut, niin sitten kannattaa tarkastaa, että kaikki tiedot on Paypalissa oikein.

184
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 19.03.10 - klo: 14.03 »
Seuraavassa autossa on varmaan joka toinen ruuvikin jo millinen.

No niinhän tossa Assossa on melkein jo nyt. Pohjasta löytyy ruuveja 2mm kololla. (Ot, mutta onhan se nyt kätevää, että yhden pikkuauton kokoomiseen tarttee 5 eri koon kuusikoloavainta.)

Onko muuten tuo Asson diffikuori sitten halkaisijaltaan samaa kokoa kuin plitsissä? Ja mites se hammastus istuu? Niitäkin sama määrä?

185
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 08.03.10 - klo: 10.05 »
Pro-linen beadlockeille ei taida istua kunnolla kuin prolinen omat kumit, joissa on noita vanteita varten yksi ylimääräinen ura kumin ulkoreunan sisäpuolella.

Tuotekuvauksesta löytyy:
Lainaus
Note: Pro-Line bead-loc wheels work with Pro-Line tires only due to the inner webbing bead design

186
Oma kommenttini olkoon vaikka että onneks peruin kaupat kilpurista.

Miksi "onneksi"? Nythän se olisi helppo ostaa, ku säännöt on kutakuinkin selvät.

No tämmöset omat kommentit kannattaa jättää sinne omaan arvoonsa.

Musta nuo säännöt ovat hyvä lähtökohta ja kisakokemusten karttuessa niitä varmaan hiotaan sitten kohdilleen. Eiköhän tässä toivottavasti kuitenkin jatketa sillä linjalla, että skaboissa ei liikaa kiristellä? Kiitokset sääntökomitealle.

187
Itse olen käsittänyt asian siten, että halkaisija on juuri tuo numero 540, 550 jne. S, L ja XL määrittävät kannun pituuden. Olen lukemani perusteella ymmärtänyt, että nimenomaan 550-kokoluokan kone sopisi parhaiten SC-autoon, esim honkkariin tai hyperiin. Kone toimisi todennäköisesti hyvin myös ulkoradoilla.

Edit: Mietin vielä sitäkin pointtia, että autoillahan pyritään keveyteen. Isompi kone tuo tehonsa ohella myös lisäpainoa.

540:n ja 550:n halkaisija on sama. 550 on pitempi, jolloin siinä on enemmän vääntöä. Ja keveys ei ole mikään itseisarvo, vaan ajettavuus. Ja ainakin sisäradoilla nopeisiin takavetoihin on laitettu punttia ihan reippaasti kyytiin.

188
Hieman aikaista kysyä tässä vaiheessa, mutta onko mahdollista, että kesäksi ulkoradoille sallitaan myös 550 kannut?

Itse olen sitä mieltä, että kesäksi sääntöjä ei pitäisi erikseen muuttaa.

Ainoastaan nyt tuo koriasia mielestäni hieman vaatii tarkennusta, ja jossain vaiheessa sitten ehkä nelivedoille edes jokin minimipaino, jos ei muuten, niin jo selvyyden vuoksi. Vaikka se minimipaino olisi sitten hieman alakanttiin, niin olisi edes joku, esim 2400g. Säästyisi ainakin turhilta kysymyksiltä aiheen suhteen.

550-kokohan on hieman vain pidempi kuin 540, mutta halkaisija on sama. Miksi se olisi kielletty, kun on nuo L-, ja XL-kokoisetkin kannut on sallittu. Kaikissa Traxxasin sc-autoissahan tulee 550-kokoinen moottori mukana, niin ei kai sitä haluta kieltää?

Ehkä moottorisäännön voisi määritellä suoraan kannun mittoina? Tai ainakin voisi linkata johonkin taulukkoon, missä noi koot (L, XL) määritellään. Käsittääkseni nuo 380, 540, 550, 720, jne. ovat alunperin Mabuchi-moottorivalmistajan mittoja, mutta mistä nuo L ja XL tulee?

189
Jossain törmäsin vinkkiin, että asson vakiokumien pitoa voisi parantaa leikkelemällä renkaaseen yhden pitkittäisen uran lisää. Eli siis siitä ulkoreunan poikittaiskuviosta pari milliä keskeltä pois.

En kyllä usko, että tommosilla on kauheasti merkitystä ainakaan savella, kun esim. Pro-line tunkee krossissa hyväksi havaittuja renkaita markkinoille myös sc-malleina.

190
10 min menee kohtuu mukavasti eikä kauheesti edes lämpiä. moottorina novak hv 6.5t

Valmistajan taulukosta luntattuna ko. koneen maksimi teho on 0,73 kW 14,4 voltilla. Ja koska tuo moottori on suunniteltu 4s+ jännitteille, siitä tuskin saa samoja tehoja ulos puolijännitteellä?

Ja vaikka saisikin, jäisi jatkuvan virran teoreettinenkin määrä sataan amppeeriin, eikö?   

191
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.02.10 - klo: 12.12 »
Moottori saa kaverikseen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9131 pitäis ainakin jäähtyä :) ja tuo sopii paikalleen kun vähän sahailee...

Ja sitten väliin vielä jotain tommosta: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4579, niin pysyy paikallaan ja lämpökin siirtyy..

192
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.02.10 - klo: 10.27 »
Hattiwatti mittari tuli lyötyä akun ja motin väliin ja se kertoi seuraavaa. 72Ap ja 480Wp. Venilo on 'speksattu' 200A ja peak 300A niin haluaisin nähdä ne lämmöt kun siellä on 200A ottava motti päässä :).

Tuuletin vaan noparin päälle. Ilman tuuletinta kesäkeleillä 9,6v nimheillä sai noparin lyömään lämpö-cutoffia päälle ihan tuolla vakiomotillakin rustlerissa.

Se Traxxasin oma lisävarustetuuletin on pikkasen tyyris, mutta pysyy ainakin paikallaan ja hyvin on kestänyt muutenkin.

193
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 25.02.10 - klo: 18.16 »
auki on

194
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 13.02.10 - klo: 14.58 »
Hyvältä näyttää  :grin:
Mistä olet nuo pystyt taikonut? (siniset tolpat)

Villi veikkaus, että on kössistä lainattu: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/5140/n/Kyosho-Aluminum-Stiffener-Posts-ZX-5 ??

195
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 11.02.10 - klo: 09.52 »
Kyllä ne joo aika smoottit on ja kuten mainitsin hauska detalji että öljy laitetaan tosiaan alakautta. Siellä on 2 korkkia tiivisteineen ja ylhäällä vain hattu.

Itsellä on vastaavat iskarit Lazerissa. Toi systeemi on toimiva. Helppo ilmata hyvin, eikä tarvi kumitutteja. Ne ei myöskään vuoda ja öljyt pysyy samoilla ajomäärillä huomattavasti kirkkaampina kuin mun SC10:ssä. Varsinkin kun käyttää noita "grooved" o-renkaita (esim.). Kössin o-renkaat sopii muuten myös Asson iskareihin, vinkvink.

Ja tosiaan siinä RT5-kitissä on nämäkin vakiona. Harmillista, ettei SC-versiota ole kuin redisettinä tarjolla.

196
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 11.02.10 - klo: 00.53 »
No ei tää kyllä mikään särkymätön vehje ole, vaikka yllättävän hyvin onkin kestänyt näin kevytrakenteiseksi vehkeeksi (vrt. slash). Omaa osahävikkisaldoa tän vuoden puolelta, mitä nyt muistuu mieleen: Edestä bulkhead, iskarin alakiinnike, pari etutukivartta, yksi takatukivarsi, kolme vetaria poikki, 2 keskiratasta sileeksi, takarunko haljennut ja yksi linkki vääntynyt. Ja pari vannetta pilattu liian lyhyillä tapeilla ja alkuperäisillä putkisokilla tietenkin.

Ihan perus rymistelyä on radalla ajettu joitain kymmeniä akkuja. Slipperi ollut yleensä sen about neljänneskierroksen auki. Väljää on vähän siellä täällä, mutta hyvin se vaan kulkee. 

197
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 11.02.10 - klo: 00.03 »

Vinkkejä millasta ladattavaa akkua tuonne kannattaisi lähteä sovittelemaan? Toimiiko tuo ohjain 3S akulla, eli 11.1V. Itselläni näyttää normaalien paristojen kanssa yli 12V.

Liquidrc ja hobbycitystä voisi joku linkittää, jos on jo tilaillut tai tietää millaisn tuonne voi laittaa.

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6955

Toi sopii ainakin. On itsellä käytössä ja sillä ajelee lähes ikuisuuden yhdellä latauksella. Ja täyteen ladattu 3s lipo on jännitteeltään 12,6 v eli juuri sopivasti. Kun jännite alkaa laskea lähemmäks 9 volttia, on aika ladata akku, ettei se mene pilalle.

Ohjaimeen tarvitsee laittaa sitten liitin akulle. Sen voi toteuttaa siten, että myös ohjaimen omaa patterikoteloa voi vielä käyttää. Oma Acoms on jäänyt aika vähälle käytölle, mutta marraskuussa sen ensimmäisen ja ainoan kerran ladattu akku näyttää vielä 11,6 voltin jännitettä.

198
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 09.02.10 - klo: 09.06 »
Toi on totta mutta kustannuskysymys. Veikkaan että RT5 (uusin malli) kustantaa jotain 500 ja SC:n saa kahteen ja puoleen. Ja kun huomioi kuinka hyvä tuo redisettikin on niin täytyy olla jo aika kovanluokan hard core CORR raaseri että panostus on järkevä. Paitsi jos löysää riittää..

No jenkkihintaero noilla malleilla on 70 dollaria. Oishan se aika älytöntä, jos suomihinnoilla toi trukki maksaisi tuplat SC:hen verrattuna. Kaikki on toki mahdollista. Ei ole tosin hajuakaan, saako tota trukkikittiä Suomesta.

199
mahtasko löytyä mistään?


Topicin kolmossivulta löytyy linkki: http://kill-o-zap.com/nirk-laps/Nokia%20SC%20Race%201/html/
. Siellähän niitä.

200
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 09.02.10 - klo: 00.15 »
Jos SC perustuu niin vahvasti RT5:een kuin voisi kuvia katselemalla olettaa, voisi saada kerralla kunnon kisapelin ostamalla RT5 kitin ja laittamalla siihen tilalle SC:n pohjalevyn, kopan ja fillarit. Ei tarttis kierrättää tota vanhan tekniikan elektroniikkarojuakaan.

201
Tulokset / Vs: Nokian Short Course Race - NSCR - 6.2.2010
« : 08.02.10 - klo: 16.36 »
Nokia Short Course Race 1/2010 lopputulokset

Kuvat taitaa olla PRCA-foorumilla kirjautumisen takana? Ei näy meille ulkopuolisille.

202
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 05.02.10 - klo: 16.51 »
no kuinkas nopeasti se akku sit vanhenee...onko esim 8.euron kiinanlipoilla mitään merkitystä säilyttääkö täytenä vai puolitäytenä kun ovat kuitenkin niin naurettavan halpoja...meinaan et kauanko tollanen esim.zippy flightmax yleensä kestää?

Tästä löytyy juttua parin sivun takaa: http://rc10.fi/index.php?topic=12567.msg385534#msg385534

Ja lisää perusteita voi opiskella yliopistossa :laugh: : http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm. Näyttäs olevan 7 vuotta vanhaa tietoa, mutta harvemmin se perusfysiikka siinä taustalla muuttuu.

Ja halpoja tai ei, niin kunnossapidettyinä niitä on mukavampi käyttää... Ja zippythän on ihan  hyviä akkuja.

203
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 04.02.10 - klo: 13.10 »
okei kiitoksia neuvoista..täytyypi purkaa ja putsata.onkos noi keraamiset kuulat saman kokoisia vai onko niissä jotai muuta ero kuin materiaaali?
ilmeisesti nuo ovat ovat hyvät?
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_232/products_id/33590/n/ProTek-R-C-3-32-24mm-Ceramic-Differential-Balls-12

Noita olen itse käyttänyt, ei valittamista. Mutta mitkä tahansa kuulat sopii, kunhan koko on tuo 2,4 mm, niitä on 12 ja ovat pyöreitä.

204
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima DB
« : 28.01.10 - klo: 14.21 »
Näyttäisi tosiaan kuvien perusteella olevan koria lukuunottamatta identtinen Short Course -mallin kanssa. Samat SC-kumitkin joka nurkassa.

205
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.01.10 - klo: 14.10 »
... Noi korisakset mitä valmiina saa näyttää kyllä niin pieniltä ja hepposilta ettei meinaa uskoa tommosien pystyvän tohon revon koriin.
...

Kyllä se tommosilla ihan hyvin onnistuu. Dremelillä voi sitten nysvätä siistimmäksi, jos tykkää.

206
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 16.28 »
E: Lähinnä sitä hain, kun tuo mainos 130A näemmä on vain piikki ja jatkuvaa kestää 65A tuo mittari. Epäilen kyllä, että hyvin mahtuu tuon sisälle ainakin 2s:llä, mutta 3s  :evil:

2s -> 3s on suurempi jännite ja sitä kautta enempi tehoa samoilla virroilla? Ton mittarin pitäisi kestää noi ampeerit 60 volttiin asti, että eiköhän se tuonkin hanskaa kevyesti.

Kiitokset rubberduckille mittaustuloksista. Vahvisti omaa näppituntumaa, eikä tartte lähtee mittaria enää ostamaan :grin:. Jos pidempiaikaisia virtoja ajattelee, niin 5Ah:n akulla ajelee SC:llä (vaikka Slashilla, niin pysytään melkein aiheessa) rataa semmosen parikymmentä minuuttia. Tästä voinee päätellä, että sähköä on liikkunut keskimäärin 15 ampeerin virralla.

 

207
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 12.59 »
Eli jos on 156A ja piikki 208A akkuja niin voi varmaan laskea 4,2V/kenno?

Sikäli mikäli noihin kiinanlipojen lukuihin on nyt luottamista...

Noi luvut ei lupaa sitä, että ton verran virtaa saisi ulos sillä maksimi"lepo"jännitteellä. Voi olla maksimikuormituksella se nimellisjännite (7,4 v) lähempänä totuutta. Mutta joku dataloggerin kanssa leikkinyt voisi tietty laittaa tiukkaa faktaa tähän väliin. Tulisi ehkä oikeamman suuntasta arviota.

208
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.01.10 - klo: 12.18 »
Tuli vaan mieleen, että eikös tuo pitäisi laskea jonkun 4V/kenno mukaan kun lipoista kyse...

Se pitäisi kai laskea sen mukaan, millä jännitteellä akku pystyy sitä virtaa antamaan, kun sitä kuormitetaan moottorin maksimeilla. Eli riippuu vähän akun arvoista.

209
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.01.10 - klo: 01.11 »
Edestä en ole ihan varma, mutta takana on selvästi aurausta

Onko tuo aurauskulma oikein säädettävää mallia näissä Traxxasin vempeleissä?
Auto ei ole vielä tullut Racing Factoryltä. Lienevätkö vielä saaneetkaan noita putiikkiin saakka.


Edessä säädetään ihan normisti ohjauslinkkien vanttiruuveista. Takana joutuu ainakin takavetomalleissa vaihtamaan hubeja eri kulmia varten.


OT
Saanen kysyä minkä takia sitä on? Omassa hpi:ssä on  sitä kanssa aika reilusti.

Vanhasta tutusta paikasta löytyy perusteita: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/saato/setup.html#auraus

210
Juu, jostain syystä tuolta Itellan yrityspuolen seurannasta saa samalla lähetystunnuksella enemmän tietoja ulos kuin kuluttajapuolen seurannasta. Esimerkiksi postiennakkolähetyksien arvot.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 13