Kirjoittaja Aihe: Uusi auto.  (Luettu 3892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hemmo

  • Tulokas
    • Profiili
Uusi auto.
« : 24.01.04 - klo: 11.38 »
Mul on kyosho ultima st sähköauto ja hauluisin uuden polttiksen. Mut tässä kohtaa tulee seinä vastaa enkä tiedä kummone kannattais hommata :?:  :?:  :?:
(:hemmo:)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #1 : 24.01.04 - klo: 11.45 »
No missä sä ajelet, ja minkä tyyppisen auton haluaisit??
Olisiko esim. monsteri tai ralliauto??
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #2 : 24.01.04 - klo: 12.59 »
Joku HPI Rush evo uudella t-15 koneella vois olla hyvä jos offroadia aattelee

http://www.hpiracing.com/kits/nitrorush_evo/rush-m.htm

ja esim tuo Nitro RS4 RTR 3 evo toureri jos asfalttiautoa haikailee

http://www.hpiracing.com/kits/rtrnitro3evo/rtr3-m.htm

Kysele vaikka hobbylinnasta, molemmat on hyviä suht edullisia aloituskittejä joista on iloa pidempääkin.

-Mika

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #3 : 24.01.04 - klo: 13.17 »
Olisiko PureTeneista mihinkään?
Welcome to the Jungle!

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #4 : 24.01.04 - klo: 14.15 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
Olisiko PureTeneista mihinkään?

   Jos alphaa meinaat niin ei juurikaan ole.  
 Kerää mielummin vähän enemmän rahnaa ja hanki tota vähän
suurempi Kyosho Tr-15 Rally.  Tuo auto kestää yllättävänkin paljon
kaikenlaisia tällejä.
Halvemmalla pääset kuitenkin varaosien kanssa jos hankit jonkun noista Hpi:n autoista. :wink:  
Tr-15 Rally: http://www.kyosho.com/cars/kyoc0435.html.
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #5 : 24.01.04 - klo: 14.20 »
No onko HPI:n Nitro Rushista tai Rush Evosta mihinkään ja kuinka tuo takaveto häiritsee ajoa?
Welcome to the Jungle!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #6 : 24.01.04 - klo: 14.39 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
No onko HPI:n Nitro Rushista tai Rush Evosta mihinkään ja kuinka tuo takaveto häiritsee ajoa?


Varmasti ovat laadukkaita autoja, mutta itseäni ainakin häiritsee se että ovat takavetoisia.
Itse laitoin tilaukseen Nitro MT 2:n joka on nelivetoinen ja vain pari kymppiä kalliimpi kuin Rush Evo(Hobbylinna).
Eikä tuo järin pahan näköinenkään ole.
http://www.hobbylinna.fi/upkuvat/10402m.jpg

Ja topicin perustajalle:
Tässä olisi vaihtoehtona auto jossa riittää puhtia off-road ajeluun.
Ja sopivaa rengasta löytyy asfaltti ajeluunkin.
http://www.hpieurope.com/graphics/parts/4450.jpg
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #7 : 24.01.04 - klo: 14.48 »
Ihan hyvä. Neliveto on todellakin parempi ajaa kuin 2wd. Ainoa etu 2wd:ssä on että kulutusosia on vähemmän joka tekee huoltamisen hieman helpommaksi ja halvemmaksi. Hyöty voi kylläkin olla melko marginaalinen. Harkitse MT:tä.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Uusi auto.
« Vastaus #8 : 24.01.04 - klo: 15.16 »
Itsellänikin alkais uuden auton hommaaminen olevan edessä (ehkä vaihan joskus vähä ennen kesää)
Itse on ajatellu TT SSB (se yks 1/10 malli en oo varma kirjotettiinko se noin), Kyosho Inferno TR-15, HPI MT2 tai Hot Bodies 1/8 Lightning RR buggy. Sanokaa mikä noista ois paras vaihtoehto?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #9 : 24.01.04 - klo: 15.16 »
Palataan vielä tuohon Alphaan. Mitkä on sen rakenteelliset heikkoudet?
Welcome to the Jungle!

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #10 : 24.01.04 - klo: 18.31 »
Perinteisesti jengi on aika paljon valitellu niitten laatua ja ominaisuuksia.. kolmonen taitaa olla vähän paranneltu ja isommalla koneella. Kyosho on ainakin kalliimmissa autoissa laadultaan todella hyvä mutta hintakin on sen mukainen .. eli tolla logiikalla myös alphakin on ylihinnoiteltu. Ne on hyvän näkösiä paketista (readysetit) mutta siihen sitten ominaisuudet loppuvatkin ? Kilpa-auatoksi niistä ei ole vaikka kuinka virittää, pihasuditteluun kyllä jos puhdasta asfalttia löytyy. Toivottavasti alpha-omistajat eivät nyt loukkaannu, mutta tämä on siktä pohjalta mitä olen 3 vuotta forumia seurannut..
-Mika

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #11 : 24.01.04 - klo: 18.36 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Itsellänikin alkais uuden auton hommaaminen olevan edessä (ehkä vaihan joskus vähä ennen kesää)
Itse on ajatellu TT SSB (se yks 1/10 malli en oo varma kirjotettiinko se noin), Kyosho Inferno TR-15, HPI MT2 tai Hot Bodies 1/8 Lightning RR buggy. Sanokaa mikä noista ois paras vaihtoehto?


Jos yksi pitäs valita niin HPI, perusteluja ei sen kummemmin taida nyt olla.. ehkä hinta/laatusuhde ja osien saatavuus etenkin jos luottokortti löytyy ..

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #12 : 24.01.04 - klo: 21.03 »
Minä olen ainakin ollut tyytyväinen Pure Ten Alphaan. Se oli minun ensimmäinen autoni pari kolme neljä vuotta sitten, ja edelleenkin ajelen sillä. Kun ei minua ainakaan kiinosta tuo kisaaminen hirveästi, niin se kelpaa minulle kyllä vielä. Olen viritellyt sitä joten se kulkee kyllä. En ehkä enää suosittelisi sitä aloittelijan autoksi, sillä siinä on kylä aika paljon rassattavaa, mutta on siitä iloa sitten kun / jos se toimii.

Hyviä puolia siinä on että se kelpaa pihasuditteluun, ja ihan kivasti se kulkee myös hiekka-alustalla (mutta sitten pitääkin jo putsailla). Se on aika hyvä ajettava mutta pitää muistaa ladata patterit. Sillä on kiva ajella jäällä eikä myöskään haittaa jos siitä menee joku osa rikki kun ei kuitenkaan mikään hirveän laadukas auto ole. Kiva auto täällä eteläsuomessa, missä ajo on "rajoitettua". Nelivetokin on hyvä että siinä on.

Huonoina puolina voisin mainita että ruuvit ovat aika intoilijoita löystymään ja niitä pitääkin ostaa uusia (tai pitää varalla iso kasa). Kun kääntää renkaat joko vasemmalle tai oikealle akseli tippuu aika helposti pois, tai jää jumiin renkaan väliin. Matala maavara on myös aika huono puoli.  Se on myös aika huonosti suojattu.

Tässä oli nyt vähän tästa kyseisetä autosta. Minulla on noin neljän vuoden kokemus PureTenAlpha Ykkösestä, joten luulen osaavani vastata aika hyvin kysymyksiin jos niitä on.

Amen  :mrgreen:

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #13 : 24.01.04 - klo: 21.53 »
PT alpha-3. Tankki on helkkarin heikko, pitäisi olla pehmeämpää muovia. Iskarit ei ilmeisesti pakkasella kestä kun itsellä 3 rikki.

Säädettävät ylätukivarret joutuu ostamaan erikseen, samoiten ohjauksen. Vakioilla on melkoiset väljykset. Pohjalevy on melkoisen löysä mutta sitä helpompi korottaa maavaraa :wink:

Moottoria saa repiä mekoisesti ja joskus se lopettaa kokonaan pelaamisen :oops: Melkein luulisi saksalaisvalmisteiseksi :D
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #14 : 25.01.04 - klo: 08.40 »
Lainaus käyttäjältä: "gekko"
Huonoina puolina voisin mainita että ruuvit ovat aika intoilijoita löystymään ja niitä pitääkin ostaa uusia (tai pitää varalla iso kasa). Kun kääntää renkaat joko vasemmalle tai oikealle akseli tippuu aika helposti pois, tai jää jumiin renkaan väliin.


Kaikista polttiksista tippuu ruuvit jos ei käytä ruuvilukitetta metalli-metalli -liitoksissa. Tietty jos muoviosistakin tippuu niin sitten on huonompi homma.. vois kokeilla tipan pikaliimaa lukitteena. Muovin laadulla on tässä merkitystä eli halvemmasta tippuu ruuvin herkemmin (kovempaa muovia).

Akselin voi yrittää saada pysymään paikoillaan laittamalla kumisen o-renkaan tai pari akselin ja kupin väliin..

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Uusi auto.
« Vastaus #15 : 25.01.04 - klo: 11.09 »
Alpha on hyvä auto tasaisella alustalla, sillä röykyt hajottavat sen kohtalaisen täydellisesti. Itse olen kolmisen vuotta seurannut pikkuveljen ja omaa kohellusta sillä.

HPI:n autot ovat laadukkaita ja kannattaa katsoa laajaa valikoimaa aika tarkasti ja valita se mikä vastaa omia kriteereitä. Hinnat eivät ole pahoja ja laatuakin löytyy. Ainakin sillä perusteella mitä on kuullut amerikkalaisilla ja suomalaisilla forumeilla.

Siitä vaan valitsemaan.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Biojäte

  • Tulokas
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #16 : 27.01.04 - klo: 10.17 »
No mie oon tässä miettinyt notta pitäskö sitä kesäksi vaihtaa tuo oma pure ten alpha 3 tuohon hpi:n Super nitro rally hässäkkään.
Voisko joku enemmän asiosta perillä oleva kertoa kannaattaako?

Onko ne hpi:n vara/viri osat halvampia, ja tuo kone pärjääkö se tuolle alphan 15:lle....
 
Ite oon harrastellu nyt pari vuotta, mutta en oikein tiedä noiden merkkien eroista. Alphasta sen verran että olihan sillä helppo aloittaa se on aika selkeä purkaa osiin ja kasata....Moottorin kiinnitys on kyllä aika basha varsinkin jos ajaa rapa ralleja on menny siitä lohko jutusta kierteen aika monesti.

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #17 : 27.01.04 - klo: 10.22 »
Rallysta en tiedä mutta ainakin HPI:n Super Nitro on selkeä kokonaisuus, helppo purkaa ja kasata. Ei tuottane ongelmia. Laatu ihan hyvä. Kyosholta vastaava auto lienee TR-15 Rally. HPI tuntuu paremmin suojatulta?

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #18 : 27.01.04 - klo: 15.26 »
Kyoshon Tr-15 Rally on lähes täysin  asvaltti käyttöön mun
mielstä. Et jos haluaa hiekka rallia ajaa niin ehdottomasti silloin
Hpi:n Super nitro rally.
Toi Kyosho taas on mielestäni aivan loistava asvaltti (ralli) auto. :wink:
Ja Tr:ssä riittää myös tuunattavaa jos haluaa paljon kulkevuutta! :mrgreen:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #19 : 27.01.04 - klo: 18.35 »
Siis kyllä sillä hiekalla pystyy ajamaan kunhan ei oo kovin isoja kiviä... nyttenki mun rallyssä on liimattuna vakio vanteille pikkumonsterin renkaat ja hiekalla menee hyvin. Täytyy ainaki suojata kyl se vauhtipyörän aukko isommilta kiviltä.

Ens kesänä tosin alan vähä tuunaamaan sitä enemmän asvaltti autoks

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #20 : 27.01.04 - klo: 19.33 »
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Kyoshon Tr-15 Rally on lähes täysin  asvaltti käyttöön mun
mielstä. Et jos haluaa hiekka rallia ajaa niin ehdottomasti silloin
Hpi:n Super nitro rally.
Toi Kyosho taas on mielestäni aivan loistava asvaltti (ralli) auto. :wink:
Ja Tr:ssä riittää myös tuunattavaa jos haluaa paljon kulkevuutta! :mrgreen:


Joo, näin on. Siitä (tr-15) saa hyvän touring auton. Mutta katsokaapas tätä Super Nitro Rallya:
http://mypage.bluewin.ch/www.snviper.ch.vu/hp_snron.html

Poissa gekko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #21 : 27.01.04 - klo: 20.56 »
No jo on tööniki  :mrgreen:  Tosi hyvin on kunnostanu ton auton entisestä.

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #22 : 27.01.04 - klo: 23.20 »
No niinhän se Mika on et rahalla saa  ja kävellen pääsee.
Tossa nyt ei ainakaan paljoo oo alkuperäisiä osia enään säästelty mut,
täytyy sanoo et hieno oli. :!:
Mielummin olisin ehkä kumminkin jo tossa vaiheessa ostanut sen rataauto rakennus sarjan. :D
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
Uusi auto.
« Vastaus #23 : 28.01.04 - klo: 08.58 »
Jees, ei tossa minustakaan muuta järkeä ollut kaiketi kuin tekemisen ilo..en mä edes osaa sanoa onko se varsinaisesti hieno, kyllähän siinä alumiinia kiiltää jne  :lol: esimerkkinä vaan että kyllä Super Rallystakin saa on-roadin..heh

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Uusi auto.
« Vastaus #24 : 28.01.04 - klo: 11.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, näin on. Siitä (tr-15) saa hyvän touring auton. Mutta katsokaapas tätä Super Nitro Rallya:
http://mypage.bluewin.ch/www.snviper.ch.vu/hp_snron.html


No jo oli väsäys. Kyllä tuossa hommassa on ollut kukkaron nyörit löysällä ja vapaa-aikaa ruhtinaalisesti. Olisihan helpommalla ja halvemmalla päässyt jos olisi heti ostanut OnRoaderin, mutta eipä taida heti tulla vastaan samanlaista.

Hups, tais mennä hiukan OT :shock:
>--> Chaos is order understood only a few <--<