Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 514291 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #690 : 08.10.10 - klo: 18.51 »
Mites summittiin ois mamba max nopari ja 5700 kv moottori? ajattelin kokeilla mites toimii. Meneekö ihan vakion tilalle vai ei?  :tongue:

Eihän tossa nyt mitään järkeä ole, ei riitä motissa voima/vääntö.
Itsellä ainakin MM5700 motti oli normi Stampedessakin kovilla välillä vaikka oli lyhyet välitykset.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #691 : 09.10.10 - klo: 21.22 »
Topicin alkuvaiheessa on käyty keskustelua noista sarjanumeroista,

JESI
Essonbaarin mukaa mitä isommat lukemat, sen paree. (eos onko Fakta vai maaginen päätelmä).
Mulla 378.

savo
Miun auton sarjanumeron kolme viimeistä numeroa on 616.

Onko näillä nykypäivänä merkitystä jos ostaa gigasilla radioilla olevaa mallia?



http://www.youtube.com/watch?v=ubf_rcrz0QI&feature=player_embedded
Oliko tuon videon kokoonpanosta tietoa joku epäili että olis:
MMM Combo 2200kv ja 2x 2s lipot. Mutta oli kyllä varmasti noparista tehoja laskettu reilusti.
Tuohon ylläolevan linkin malliin kun summitti kulkis niin hyvä ois,


Jesi tiesi kertoa:
Summit kulkee 4s lipoilla vakiona 30kmh gepsiin, joten pelkät harjattomat ei riitä.
Revon pinjoni ja spurri plus rattaat laatikon sisään tarvii vaihtaa.
-ninku olette huomanneet niin mulla meinaa olla vaikeuksia uskoa tätä, mitenkään JESIn asiantuntemusta väheksymättä.
Oiskin kiva tietää nytten harjattomien summittejen kokoonpanoja ja käytettyjä nopareita ja moottoreita. Ja jos nopeuksia on tiedossa.
Mitä JESI olet mieltä mihin vauhdin saisi nostettua JOS vaihtaa pinjonin ja spurrin?

Niin ja olet JESI myös vaihtanu tuon lukkosysteemin niin että kytkettynä on takalukko tai etu ja taka. Mistä tuon vaihdoin teit? Ohjaimen sisältä johtoja katkasijasta vaihtelemalla vaiko joku helpompi systeemi?


Mittasin tuossa släshin ja revon platiniumin nopeuksia, niin slässi kiekas 54km/h ja revo 64km/h, joista kumpanenkin piisailis alkuunsa varsin hyvin.



« Viimeksi muokattu: 09.10.10 - klo: 21.36 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #692 : 09.10.10 - klo: 23.26 »
Ainahan välityksiä joutuu roplaamaan jos haluaa kulkua varsinkin kun tämä auto on suunniteltu enemmän sitä hidasta möyrintää silmällä pitäen kuin kovaa ajamista. Ennemmin niitä välityksiä vaihtamaan kuin moottoria vaihtelemaan. Eiköhän se ole jo kymmenen kertaa todettu, että ne 2000kv ja 2200kv moottorit on ihan päteviä tähän. Ja voin sanoa, että kulku 2000kv motilla vakio välityksillä ja 4s akulla ei ole mitkään järisyttävin. Tarpeeksi kyllä tälle autolle, mutta jos haluaa alkaa paikkoja rikkomaan niin 6s;ät kehiin tai välityksiä muuttamaan.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #693 : 10.10.10 - klo: 00.16 »
niinno, ennemmin kyllä laitan harjattoman motin kun pidän tuon vakion. Oli välitykset muutetut tai vakiot. Käsittääkseni nuo hiilikoneet vaatii huoltoa aika paljon enemmän kuin harjattomat?

Mutta toi pinjonin ja spurrin vaihto kysymys ois kiintoisa.

Ja eikös alusta ole melko sama kuin revossa, platiniumissa tietty on ne vakaajat jota tästä ei luonnollisesti löydy koska tekisivät hallaa maasto ajolle. Joten uskon että tästä sais aika toimivan kompromissiin möyrimiseen ja nopeempaankin räppäilyyn.
« Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo: 00.21 kirjoittanut Ville Vainio »
Kyosho Inferno MP9e

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #694 : 10.10.10 - klo: 01.05 »
Renkaat tässä kai ekana antaa periksi. Siten veikkaisin tota lootaa jos lähetään revo vauhteja hakemaan. Ihan mutua vaan, mutta noin ainakin tuumaisin. Revon vaihdeloota tilalle niin ei kait sitä mikään estä polkemasta...

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #695 : 10.10.10 - klo: 07.33 »
Tuskin sarjanumeroilla on enään mitään merkitystä.

Ja videon summitti oli ehkä laiskin mitä oon harjattomilla nähny :)



Summitissa, e-revossa ja uuskorisessa e-maxxissa on sama vaihdelaatikko.
Ainuat erot:
- on mallista riippuen moottoreiden määrässä, sen kautta tulee erillainen ratassuoja plus toiselle moottorille kiinnitysmountti. Ja toki harjaton pata istuu kuten harjallinenkin.

- pinjoni spurri autokohtaisesti tehtaan jäljiltä.

- Summitissa on vaihdelaatikon sisällä eri välitykset mitä muissa, jotta ollaan saatu sitä vauhtia pois ja vääntöä. (toki nämä pari ratasta saa kaupasta muutamalla ropolla ja senku vaihtaa paikalleen).


Tehdään seuraavanlainen kuvitelma (voi olla pieniä heittoja näin aamutuimaan parin vuoden muisteloiden jälkeen):

- 4s akut, 4.2v per kenno.
- 2200kv ilman kuormaa.
- 13/52 pin/spur
- renkaan halkaisija 200mm.

Lopputulema karkeasti:
- ykkösvaihteella: 20kmh.
- kakkosvaihteella: 55kmh.
- Revon sisusrattailla: 74kmh.

Ja sittenkun lähtee kaivamaan siihen niitä sahara välityksiä, niin kyllä se satanen helposti rikki menee.

/ Jere Siirilä

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #696 : 10.10.10 - klo: 11.37 »
noniin tänks jesi...

tuo 55nopeus piisaisi mainiosti, mitä vähemmän se huippuja kelaa sitä vähemmän siinä mitään hajooo ilmalennon loputtua.

Juuu ja renkaat menee varmastikkin vaihtoo jo 55nopeudessa, mutta se ei ole iso homma.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #697 : 10.10.10 - klo: 11.50 »
Ollaan myö summittia 6sällä ajettu vakiorenkaillakin :)

Ja yhtälailla vakaajat saa summittiin asennettua, en enään muista mitä eroja oli trx vs se tarvikemerkin vakaajissa asennuksen suhteen, tästä topikista löytyy infoa myös siitä.
« Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo: 11.54 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #698 : 10.10.10 - klo: 12.55 »
tuolla aikojen alussa juttelit että lukon vivut aiheuttaa harmia, tossa ois tosiaan yks revon platinium joutilaana, mutta siitä ei kait vakaajat ihan helposti asetu summittiiin?

Lääkehän löytyy varmaan ebaysta tms. lässiinkin tuli tilattua vakaajat saa nähdä kuinka toimii.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #699 : 10.10.10 - klo: 13.16 »
Miksi Revon vakaajat ei kävisi Summittiin sen kun ruuvaa kiinni?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #700 : 10.10.10 - klo: 13.35 »
Jesi:
Vakaajien asennuksessa joutui lukot poistamaan käytöstä (tangot/linkit asennuksen tiellä tavalla taikka toisella).
Pistin samalla P3 cantileeverit ja niille kuuluvat tangot.

Sivun 11ta, puolivälissä kuvien kera.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #701 : 10.10.10 - klo: 14.41 »
Foorumilla on muute se "lainaa" nappula, mikä veistää muiden kirjoitelemat lainaukseksi:


Niin ja olet JESI myös vaihtanu tuon lukkosysteemin niin että kytkettynä on takalukko tai etu ja taka. Mistä tuon vaihdoin teit? Ohjaimen sisältä johtoja katkasijasta vaihtelemalla vaiko joku helpompi systeemi?


Muistaakseni olen raapustanut tähän topikkiin, että lukkojen ohjaus-satiaisesta joka löytyy vastariboxista, niin vaihtanu johdot vaa ristii:

/ Jere Siirilä

Poissa WhistlerR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #702 : 14.10.10 - klo: 21.46 »
Huomenissa ois ihan ihka oma Summitti kotona ihasteltavana, katsotaanpa miten nopeasti saan sen remonttiin  :wink:
Nutech Mega Beetle 4x4 26cc  By: SmooSmoo.com

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #703 : 24.10.10 - klo: 19.51 »
vaikka nuo summitin hexit ovat erinäköiset kun muut 17mm hexit niin eikös niihin sovi ihan normaalit 17mm hexillä olevat vanteet, vai olenko väärässä?
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #704 : 24.10.10 - klo: 19.53 »
Jep, käy "normaali" hexiset trx:n tähtihexeihin.
son loppu ny.

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #705 : 24.10.10 - klo: 19.55 »
juu näin ajattelinkin kun noita tutkailin. Kiitokset vastauksesta.
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #706 : 24.10.10 - klo: 19.57 »
Kuviakin tässä topikissa aiheeseen liittyen on, kun vähän selailee  :police:
/ Jere Siirilä

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #707 : 24.10.10 - klo: 19.58 »
yritin haulla ettiä, mut en jaksanut sitten kaikkia sivuja yksitellen selata, saahan tiedon näinkin:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #708 : 24.10.10 - klo: 19.59 »
Mut paljon viisaammaks tulee, kun lukee ajatuksen kanssa autoa käsittelevän topikin läpi  :angel:
/ Jere Siirilä

Poissa daggeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #709 : 24.10.10 - klo: 20.26 »
toki, mutta itselle en tätä tietoa etsinyt niin en jaksanut:D
HPI Vorza Flux Hp, 2x Traxxas Slash 4x4, Axial Ax10, ja projekteja, niitä riittää..

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #710 : 17.11.10 - klo: 20.32 »
Tuli itsekin Summit hommattua ja pikkasen tartteis lisää tehoa.

Haluan kummiskin pitää auton veden kestävänä, joten harjallista konetta kehiin.

Onko kellään kokemusta tästä koneesta?
http://204.186.93.64/Summit-Single700-HO.htm
Axial SCX 10 TR

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #711 : 17.11.10 - klo: 20.41 »
Tuolla arvostelu. Toki dualina.
http://www.youtube.com/watch?v=qJDsq3mRMzs
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #712 : 17.11.10 - klo: 20.47 »
Tuli itsekin Summit hommattua ja pikkasen tartteis lisää tehoa.
Haluan kummiskin pitää auton veden kestävänä, joten harjallista konetta kehiin.
Onko kellään kokemusta tästä koneesta?
http://204.186.93.64/Summit-Single700-HO.htm
Voin itse muutaman Summitin kokemuksella sanoa että ilo on lyhyt hintaansa nähden noilla karvallisilla moottoreilla... Ainakin jos meinaa oikeasti autolla leikkiä sukellusvenettä tai muuten vaan mutarallia vedellä niin ei vaan toimi.Vesi-muta-hiekka ym. shaisse ei tee hyvää moottorissa=muutaman akullisen jälkeen kypsä eli kakkana.
Tehoa jos kaipaa ja viitsii luopua tuosta ns."sukellusvene" ominaisuudesta niin joku harjaton setti vaan hankintaan ja asiallinen suojaus autoon(esim.kelmu).Pärjää hyvin kostealla kelillä ja lumessa.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #713 : 18.11.10 - klo: 04.40 »
Niinhän se on.
Kyllä niille harjakoneillekin kannattaa toki suoja laittaa. Eli emännän sukkahousuista pussi ympärille.

Olishan tuo veneestä nyt joutavana Feigao XL n. 1500kv kone.
Mamba Max noparikin on joutilaana, jos vähän juotoshommia jaksais tehdä niin ehkä heräis sekin henkiin.
Axial SCX 10 TR

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #714 : 19.11.10 - klo: 17.38 »
Olisikos nämä servot summittiin hyvät vakioiden tilalle ? Sanwa SDX-901 Digital High Torque (29kg) kun ei noi vakio servot jaksa kääntää vähänkään isompia renkaita ollenkaan.
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #715 : 19.11.10 - klo: 17.44 »
On, mutta laita vain yksi. Voimaa on silti 50 % enemmän kuin kahdessa Traxxasin 2075:ssä, eikä servot ole "tappelemassa" keskenään ja polttamassa toisiaan. Käännön saa myös kevyemmäksi, kun kasvatat caster-kulmaa eturenkaissa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Kurayamino

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #716 : 22.11.10 - klo: 21.14 »
Viikonloppuna tuli ajeltua lumella/jäällä ensi kertaa ja ihan pätevästi auto eteni pehmeällä hangella. Pitää joskus talven aikaan rakennella jokin luminen hyppyri tai rata.

Poissa Timitii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #717 : 02.12.10 - klo: 17.58 »
Renkaita renkaita renkaita.

Millasta rengasta porukka laittaa Summittiin talveksi? Nuo vakio renkaat kun eivät vauhdissa toimi lainkaan. Ehdotuksia?

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #718 : 02.12.10 - klo: 18.04 »
nuo vakio renkaat on parhaat lumi hangessa toimii ihan hyvin.  Mulla tälläset renkaat . http://www.imexrc.com/servlet/the-1537/IMEX-1-fdsh-8-TRUGGY-TIE/Detail

Mihin käyttöön ajattelit renkaita ?
« Viimeksi muokattu: 02.12.10 - klo: 18.08 kirjoittanut SSchevy »
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa Timitii

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #719 : 02.12.10 - klo: 18.30 »
nuo vakio renkaat on parhaat lumi hangessa toimii ihan hyvin.  Mulla tälläset renkaat . http://www.imexrc.com/servlet/the-1537/IMEX-1-fdsh-8-TRUGGY-TIE/Detail

Mihin käyttöön ajattelit renkaita ?

No hangessa ja lumessa ja lumisella tiellä ja tampatussa lumessa. Eli periaatteessa yleisesti toimivinta ratkaisua suomalaisessa talvessa. Nuo vakirenkaat kun pihalla saatavassa vauhdissa venevät niin paljon että hakkaavat koppaan kiinni toisinaan.
Eli varmaankin korkeampaa rengasta pitäisi laittaa ja hieman kovempaa. Tuo vakiohan on melkoisen pehmeä. Tuossa olisi sitten vaihtoehtona BigJoen renkaat jotka ovat hieman matalemmat mutta selkeästi leveämmät. Niihinkin voisi toisaalta laittaa ketjut kiinni, mutta 60+ km/h vauhdeissa ne ketjutkaan eivät ole näppärin ratkaisu.

Kertaalleen näin jossain videon Summitista reilunkokoisilla renkailla, jotka vaikuttivat näitä laadukkaimmilta mutta samaa kokoluokkaa:

http://media.hobzob.com/files/384/vehicle/49ebc9e07c899/Jumbo_Kongs_04-14-09.jpg