Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - SO

Sivuja: 1 [2]
32
Sähköautot / Vs: C-12 ja harjattomat
« : 29.11.07 - klo: 13.49 »
Varmaan tähän samaan aiheeseen uskallan kysyä : Paljonko on sopiva hinta käytetystä mattoautosta?
 Ajattelin tässä laittaa uudenvuoden jälkeen mattoautoa, lähinnä samoilla laitteilla, kuin nyt on tuossa 1/10 krossari. Toki servon ostan ja vastari patterit (lue: akut) ja 4-kennon akku paketit, mutta samalla  noparilla ja motilla ajattelin ajaa (LRP ''team'' sphere comp 2007 ja x11 4.5). Tiedän on paljon tehoa jne., vaan eipähän lopu kesken.  :grin:

 Ideana olisi siis alkuun ajella kerholla ihan vain hupimielellä, ja jos oikein innostuu, niin sitten käydä koittamassa kerhokisa tai pari. Eli auton ei tarvitse olla paras mahdollinen, mutta olisi kuitenkin mukavaa ajella hyvillä vehkeillä.
 Lähinnä siis suuntaa antavia heittoja, että osaan varata rahaa sopivasti.

 Mitenkäs, kun en ole koskaan ikinä ennen ajanut tällaisella c-12 autolla, niin mitä osia menee rikki?

 -Samppa

33
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 15.11.07 - klo: 17.36 »
Huomatkaa "tuning" sokat.

mistä oot noi sokat saanu??näyttää tosi käteviltä.onx noi ne "varmasti pysyy sokat"  :huh:

Voi hemmetti, tosi tuninkia. Popniitit tungettu tuohon...

 Paremmin myös nippareina aka. nippusiteinä tunnettuja nuo popniitit..  :wink:

34
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 13.11.07 - klo: 22.46 »
Ihan näin kovasti kiinnostuneena, ja heti rahatilanteen salliessa ministeriksi ryhtyvänä kiinnostaisi, josko olisi mahdollista hyväksyä myös muiden valmistajien mini koreja. Siis kun tuo Tamiyan oma kori maksaa 30 € ja kun kuitenkin pyrin löytämään autoni käytettynä, niin kiinnostaisi tehdä laitteesta itsensä näköinen. Esimerkiksi RC-pisteessä on 15€ hintainen mini kori 1/10 luokkaa, ja jollain toisellakin valmistajalla oli mini koreja myytävänä.
 Siis jos vaikka jonkinlainen minimi korkeuskin olisi, maavaran lisäksi, niin ei mitään älyttömiä lowridereita näkyisi.


 Myös esittäisin kaino vienon toiveen, että luokka oikeasti pidettäisiin just eikä melkeen sellaisena pilke silmäkulmassa ajettavana, ja mahdollisimman halpana. Vähän niinkuin herrasmieslajina.  :angel:
 Olisi mukavaa, jos myös itse kuskit tämän tiedostaisivat ja eläisivät (lue: ajaisivat) sen mukaan ; ei siis mitään älyttömiä kiilailuja tms., vaan pyrittäisiin minin arvolle sopivaan kilpailuun. Toki kilpaa saa ja pitääkin ajaa ja tiukat kilpailut ovat mukavia jokaiselle, mutta että kukaan ei lähde sikailemaan.

 -Samppa

35
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 21.10.07 - klo: 13.48 »
Alkaa kuulostaa tää keskustelu samanlaiselta mitä oon käynyt kerholaisten kanssa kun olen ollut omalla assolla (TC3) ajelemassa :grin: Aina jotain menee p*****i vaikka mitä tekisi, ei ole terveellistä ajella aloittelijana kisakuskien seassa :cheesy: Enhän mä onnistunut kuin ajamaan lämpöpatterien väliin kerran asson sivuttain puolen metrin korkeuteen, kerran liikuntasalin varastoon, kerran rappuset alas ja kerran 2 metrin korkeuteen melkein mekkausalueelle ja kaikenlaista, koskaan ei tosin hajonnut MITÄÄN muuta kuin diffien ulostulet tai sitten tukivarret. Tukivarsia laskin rikkoneeni muutamat parit parin viikon aikana. Viimeisellä kerralla hajosi sitten diffi jonka jälkee kylläkin luovutin ja vaihdoin merkkiä samantien. Toisten autoista sain hajotettua mattoauton 2 taka-akselia etc. Kävi vielä niin huono tuuri että kyseiseen mattoautoon ei saa enää varaosia, osia ei valmisteta kyseiseen autoon. Suurin saavutukseni assolla oli että sain halkaistua noparini kahtia sivuslaidissa ajettaessa asso b4 yhteentörmäyksessä :grin: Oli oma nopari mutta eipä tuo mitään haitannut oikeastaan.

 Miten ihmeessä musta tuntuu, että nyt on kuskissa vikaa paljolti enemmän kuin autossa?
 Silloin kun vielä TC3: lla ajoin, niin en kyllä mitenkään mahdottomia vikoja löytänyt - noin niinkuin kestävyyden osalta. Nyt kun toi B4 on tossa kolaroitavana, niin en ole vielä saanut hajalle muuta kuin yhden bulkheadin, vaikka auto onkin kovin herkästi lentoon lähdössä - yleensä vielä katon kautta.

 Loppuiko osien hajoaminen merkin vaihdon jälkeen? Ihan vaan näin mielenkiinnosta.

 -Samppa

36
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.09.07 - klo: 09.04 »
Sain idean kokeilla, josko joku olisi riittävän hullu maksamaan maalauksistani, joten tuumasta toimeen. Sutaisin Mazda 6 siis myytäväksi, sillä idealla, että pääsen näyttämään mihin pystyn ja tienaamaan vähän taskurahaa. Pari pikku virhettä vielä pääsi tulemaan, mutta sallittakoon se, kun tämä on vasta 3 kori maalaukseni.

 Kuvia:

http://s236.photobucket.com/albums/ff162/Orska/Orhanen%20Race%20Design/

 Tuollaisia. Lähesty yv:llä, jos kiinnostaa!

 -Samppa

37
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 20.09.07 - klo: 21.21 »
No on se aika ihme mun mielestä ellei sit oo kova myötätuuli. Kaverin nsr:llä sain just ja just MITTARIIN 150km/h :roll:

 On eri asia olla NSR, jossa toden näköisesti vain kuri poistettu ja jonka valmistus on lopetettu aikoja sitten tai GPR, jossa täysitehoisena on muistaakseni 16 kW. GPR kun on sähköllä kuristettu (pakoaukon säädin pois käytöstä), niin se ei ole juuri homma eikä mikään saada tuota 165 lasiin. Edes konetta ei tarvitse viilata lähellekkään maksimia, sillä 60 kuutioisista krossipyöristä otetaan vakiona 17-19 hv (jälkimmäinen 65 cc KTM:stä), josta voit laskea watit per kuutiosentti, jos mielesi tekee.

 Mulla itellä on myös tuollainen GPR (Nude) ja sillä olen ajanut tutkaan 117 km/h (vakiona).

 -Samppa , motocrossia ja kaksipyöräisiä jo 5 vuotiaasta

38
Yleinen keskustelu / Vs: Hyvinkään sisäkrossi
« : 19.09.07 - klo: 20.19 »
 Kiitos paljon, tulen tuolloin 28 päivä kokeilemaan, miltä tuntuu olla liikkuva ratamerkki. Rataa varmaan aletaan rakentaa tuolloin 17? Voisin tulla jo silloin katselemaan ja tutustumaan kansaan ja kantamaan mattoja.

 -Samppa

39
Yleinen keskustelu / Vs: Hyvinkään sisäkrossi
« : 18.09.07 - klo: 15.14 »
Olenko sokea, kun en löydä osoitetta paikalle tuon linkin takaa?

 Olen tuon kyllä katsastanut, useastikin, mutten silti vain löydä osoitetta paikalle. Eikä sitä tuntunut löytyvän edes src.fi sivuilta. Onko siis ymmärryksessä ja sisälukutaidossa vikaa, vai missä piilee tämän ongelman ydin?

 -Samppa

40
Yleinen keskustelu / Hyvinkään sisäkrossi
« : 17.09.07 - klo: 21.08 »
 Tuolla vissiin ajelevat talven aikana sisäkrossia. En kuitenkaan löytänyt mistään yhteystietoja paikalle --> Saisiko niitä mistään? Kävin kyllä src.fi, mutta en löytänyt rc-auto -treenipaikan osoitetta. Sama kuin ura-auto -kerholla?

 Saako tuonne tulla kuka vain rc-autoilusta innostunut ajelemaan ja katselemaan menoa? Pitääkö maksaa ensin joku jäsenmaksu tms.? Jos vaikka erehtyisi kehittymään ja innostumaan kiertämään parit kisat talven/ ensi kesän aikana. Lisäksi onko tuolla Hyvinkäällä ajelevilla kollektorisorvia kuinka monella kuskilla? Ihan vain sillä kysyn, että voisiko joku sorvailla tuon mottini kollektorin aina silloin tällöin, kun ei ihan innosta ostaa omaa. Voin toki pienen rahallisen korvauksenkin maksaa. Vai siirrynkö suosiolla hiilettömiin, kun rahaa saan kasaan vähäsen?

 -Samppa

41
 Tänään saan uuden motin, joten viikonloppuna voisin rakentelu päivän päätteeksi vähän tekstaillakin, jos vain itse ratamestarille sopii. Lauantaina ehdin vasta yhden jälkeen paikalle (harkat 11.00-12.30), mutta sunnuntai on näillä näkymin vapaa. Pitää vain toivoa, ettei kukaan keksi mitään ilkeää ''pakko''menoa.

 -Samppa

42
Voisin tulla mukaan auttamaan radan teossa, jos yhtään apua kaipaat. Lähetin YV:kin asiasta. Sähkölaitteella itse ajelen, mutten pääse tyypittelemään ennen kuin saan ehjän moottorin alle (tod näk tällä viikolla). Miten muuten olet meinannut saada hyppyrit kestämään? Meinaan jos tekisi esimerkiksi puusta hyppyrin perusmuodon, ja laittaisi vaikkapa neulahuopamattoa päälle. Näyttäisi hyvältä ja kestäisi ajoa. Olen meinaan siinä ainoassa omassa rataprojektissa huomannut, että hyppyrit ovat kohtuu vaikeita saada kestämään (siellä laitettiin neulahuopamatot hiekka/savi pohjaisten hyppyreiden päälle). Lisäksi - onko tarkoitus tehdä ihan sm-mitat täyttävää rataa vai mitä?? En ainakaan itse ihan äkkiä näistä kuvista päässyt jyvälle.

 -Samppa, innokas uudelleen aloittelija Numibiasta (Nummenkylä n.3 km 'Nuppiksesta')

43
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 03.09.07 - klo: 20.29 »
 Hienoja autoja on kyllä kansalla. Itse aloitin harrastuksen uudestaan tässä jokin aika sitten, ja nyt olisi sitten kaikkien aikojen ensimmäinen oma maalaus valmiina. Niinkuin Fb:kin halusin minäkin saada autoon vähän omaa näköä ja kasvattaa laitteen tunne arvoa.

 http://s236.photobucket.com/albums/ff162/Orska/?action=view&current=Asso.jpg

 Tällainen b4 minulla. Hankinta listalla harjaton setti heti kun vain rahatilanne (ja tyttöystävä :P) sallii.

 -Samppa

44
Kiitos kiitos, auttoi jo hieman. Vielä kaipaisin jotakin hyvää yksittäistä moottoria (ihan tuotenimi/ valmistaja jne). Ruuveilla suljettu pääty olisi iso plussa.
 Servon spekseiksi riittää varmaan joku 0,1s ja ~4kg/cm? Vai mitä mieltä on putkonen?

45
En uutta ketjua uskaltanut aloittaa, mutta kysyttävää olisi silti. Millainen moottori olisi järkevää laittaa, jos joskus tulevaisuudessa (kohtuu lähi sellaisessakin) aikoisi kilpailemaan. Takatuupparilla siis. Nopari kestää 8 kierrosta ja siitä ylöspäin. Toinen mikä epäilyttää on oman ohjaimeni riittävyys. Tällä hetkellä päristelen kohtuu vanhalla megatech juniorilla, millä joskus kauan sitten pikku poikana ajelin touring vaki luokassa kilpaa pari kolme kisaa. Säätöjähän siinä ei ole kummoisesti, mutta riittääkö se esimerkiksi alkuvaiheissa? Ja vielä kolmas, niin millainen servo kannattaa takaveto krossiin laittaa (tällä hetkellä kiinni joku random hitec vuosien takaa)? Ei ole tarkoitus heti parasta mahdollista laittaa, mutta sellaiset, että olisi jollakin asteella kilpailukykyinen ja järkevä, ettei ihan olisi tehojen ja ominaisuuksien puolesta perä edellä-vastaantulija. Harjallista ajattelin nyt näin aluksi ja sitten vasta aikaisintaan ensi kesäksi tai vasta vuoden päästä talveksi harjatonta systeemiä, sillä lukiolaisen omakustanteena tämä(kin) laji on kohtuu suolainen.

 -Samppa

46
 Ajattelin tässä, että olisi helpompi oppia uusia kujeita jos joku olisi ihan näyttämässä ja kertomassa miten homma tapahtuu.
 Eli siis olen nyt uudelleen aloittamassa rc-autoilua crossin muodossa (muutama vuosi sitten ajoin touringia. Kaikenlaiset säädöt ja niiden vaikutukset ovat vain päässeet unohtumaan. Olisiko siis kenenkään kokeneemman mahdollista tulla esimerkiksi Hyvinkään radalle joku päivä sokettuun aikaan, neuvomaan/näyttämään säätöjä ja antamaan vinkkejä autoilun kanssa yleensäkin. Lisäksi luulen ,että olisi itsellekin mukavaa tutustua ihmisiin lajin tiimoilta ja ajella porukassa (saisittepahan ainakin harjoitusta hitaampien ohittelusta jos ei muuten).

 - Samppa

 PS. Asson B4 FT:llä ajelen

47
Sähköautot / Vs: Hiilet & niiden vaihto
« : 13.08.07 - klo: 13.08 »
Kiitos tästä. Lähdenpä ostoksille.

48
Sähköautot / Hiilet & niiden vaihto
« : 11.08.07 - klo: 21.46 »
Minulla on Orionin 17*2 Havoc, josta hiilet alkavat olla melkolailla loppu. Uusia en ole vielä kuitenkaan uskaltanut ostaa, sillä en ole löytänyt Orionin omia hiiliä, enkä ole varma sopiiko muiden valmistajien hiilet ko. mottiin. Miten on, voinko laittaa esimerkiksi Reedyn tai jonkin muun valmistajan hiilet (kunhan ovat pystyhiilet) huoletta sisään?
 Entäpä sitten kun olen kuullut, että kollektori (ko) pitää sorvata samalla kun hiiliä vaihdetaan- Onko näin? Teenkö suuremman tuhon, jos pelkät hiilet vaihdan sen kummemmin höyläämättä, kuin jos jätän vanhat sanalla sanoen luokattomat hiilet sisään?

 - Samppa

49
Sähköautot / Vs: Kokemuksia sähkökrosseista
« : 11.08.07 - klo: 21.41 »
Medasec 299€ rtr paketti. Tiedä sitten mistä tällainen ero johtuu. En jaksa nyt tutustua.


Sivuja: 1 [2]