Kirjoittaja Aihe: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!  (Luettu 533451 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1050 : 28.01.10 - klo: 17.25 »
Se on Acomsilla tuo ATV, joka muilla on EPA. Onhan se vasemmalle ja oikealla molempiin öpaut 100? Asetusta on muistaakseni 120 asti, tuollahan on tarkotus säätää vivuston liikkeestä maksimit takertelematta/"pohjaamatta".

Tuo steering rate vaikuttaa molempiin suuntiin yhtä paljon, ei pitäs olla tässä merkitystä.

Ja trimmi pitää olla 0, ei sata. :wink:

Nykyiset asetukset: Atv 100, trim 0, steering rate 100.

Säätöasteikko atv 20-150 ja sit saa reversen päällä samasta.

Sit taitaa olla jossain muualla vika? Servossa ei ole, koska 2 kpl niitä löytyy.

EDIT: Vika siis on joko vastaanottajassa tai radion ratin kytkimessä joka kääntää oikealle. Olenko oikeassa? Ilmeisesti vika ei voi olla noparissa. Vielä varmuuden vuoksi kävin kaikki asetukset radiosta läpi tuloksetta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 19.54 kirjoittanut juust0_ »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1051 : 28.01.10 - klo: 20.57 »
Niin... kokoajan sanot että sulla on Atv 100....

Mutta kun se on molempiin suuntiin erikseen säädettävissä.
Eli sulla pitäis olla atv sillon 100 ja 100

Käännä ratti ääriasentoon samalla kun säädät...
Tee se molempiin suuntiin.

Mikäli olet säätänyt tämän asetuksen molempiin suuntiin 100... Eikä servo käänny toiseen suuntaan pöydällä ollessaan yhtä paljon niin sitten on jotain pielessä.

Mitä en kyllä ihan näin ekana usko.

Eli tosiaan servo irti autosta ja laitat vaikka servovarren siihen paikalleen ja katsot että kääntyy molempiin suuntiin yhtä paljon...

Tämän jälkeen trimmit nollille...
Laita servovarsi paikalleen niin että se on servon pötkötellessä pöydällä, suoraan ylöspäin.
Huom... pidä kokoajan virrat päällä.
Vasta kun servovarsi on paikalla, sammuta sähköt ja laita servovarsi ruuvilla kiinni.

Vasta sen jälkeen asennat servon autoon.

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1052 : 28.01.10 - klo: 21.34 »
mistä näitä enää saa
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1053 : 28.01.10 - klo: 21.59 »


Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1055 : 28.01.10 - klo: 22.21 »
Radio ei anna säätää atvtä vasemmalle. Ohjekirja sanoo, että "ohjauksen ollessa keskiasennossa, säädä servon toivottu keskityskohta painamalla ohjauksen säätökytkintä". Tämä on siis trim ei atv. Radio luulee että ratti on neutraalissa asennossa aivan vasemmalla, koska tällöin voin säätää ohjauksen hienosäätöä, eli trimmiä. Atv kohdassa taas lukee "Pidä ohjaus täysin oikealle ja säädä atv trimmeriä, toista sama vasemmalle" Radio ei anna atv säätöä vasemmalle koska radion ratin kytkin on kokoajan täysin oikealla, ilman että kosken edes rattiin.

Melko mystinen ohjain. Nyt ainankin tiedän missä on vika.

Tämä selittää myös sen miksi servo kääntyi aina käynnistäessä täysin oikealle. Pitää huomenna soittaa racingfactoryyn ja pistää takuupalautuksena.
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo: 23.00 kirjoittanut juust0_ »

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1056 : 28.01.10 - klo: 23.25 »
tere

mulla ainakin toimiin niin että ATV säädetään kääntämällä ratti kokonaan siihen suuntaan mihin halua säätöä tehdä ja ratin yläpuolen napista vääntelee jolloin luku pienenee taisuurenee ja näytössä on R 100 (20-150) ja ratti linkkuun toiseen suuntaan L 100 (20-150), liipasimen takana olevaa nappia säätelen ajon aikana ja se on ohjauksen liikeradan kokonaisäätö asteikka 20-100. omalla autolla 50-80 riippuen rengas valinnasta ja ajo alustasta.

ja samanlailla säätyy kaasu. liipasin pohjaan kumpaan suuntaan nyt sitten haluaa ja ratin sivu napista säätelemään.
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1057 : 28.01.10 - klo: 23.29 »
Radio ei anna säätää atvtä vasemmalle. Ohjekirja sanoo, että "ohjauksen ollessa keskiasennossa, säädä servon toivottu keskityskohta painamalla ohjauksen säätökytkintä". Tämä on siis trim ei atv. Radio luulee että ratti on neutraalissa asennossa aivan vasemmalla, koska tällöin voin säätää ohjauksen hienosäätöä, eli trimmiä. Atv kohdassa taas lukee "Pidä ohjaus täysin oikealle ja säädä atv trimmeriä, toista sama vasemmalle" Radio ei anna atv säätöä vasemmalle koska radion ratin kytkin on kokoajan täysin oikealla, ilman että kosken edes rattiin.

Melko mystinen ohjain. Nyt ainankin tiedän missä on vika.

Tämä selittää myös sen miksi servo kääntyi aina käynnistäessä täysin oikealle. Pitää huomenna soittaa racingfactoryyn ja pistää takuupalautuksena.

Okei... no nyt selvis siis.

Jonkinsortin potikkavika ratissa.
Ei muuta ku vaihtamaan.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1058 : 29.01.10 - klo: 09.17 »
älkää antako häiritä, omasta tamijan pihasuttarista pari fotogrraaffia.

Alumoottoripukki, kardaani, ohjauskäikäleet, 3racingin diffit ja vetarti. Iskarit taitaneepi olla jokku tamijan racingmallit. Mistä löytys turistien jousitaulukot? Pitäs saada pumppuihin löysemmät vieterit, nyt vehe on ku kivireki. Ezruni tekniikka ja 3s libozit.




Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1059 : 29.01.10 - klo: 09.18 »
En ole mistään luntannut, mutta onko koppa joku Lancia tms. ? -Sami
Jeps

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1060 : 29.01.10 - klo: 09.19 »
joo joku integrale se on  :mrgreen:

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1061 : 29.01.10 - klo: 09.54 »
onko toi joku integrale leveillä hexeillä vai löytyykö noita vanteita off-setillä ?
ja kori taitaa olla saksasta tilattu ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1062 : 29.01.10 - klo: 11.22 »
Ej oo ku tilasin rc martilta, sielä on noita jotain vintagehenkisiä koppia tamiyan listoilla. Celicaa ja sen semmosta. Tuo koppahan on kapea, eli menee noi tamiyan omat rattaat just rajalle. Ainiin, hexit tossa on ne aluversiot lukituksella, en tiä onko vakiot leviämmät vai kapiammat.


Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1063 : 29.01.10 - klo: 11.30 »
tere

lancia deltahan on liki yhtä legendaarinen ralliauto malli kuin subaru impreza, deltan speksejä myynnissä myös suomessa tuolla
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo: 15.03 kirjoittanut JVL »
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1064 : 29.01.10 - klo: 12.07 »
Ej oo ku tilasin rc martilta, sielä on noita jotain vintagehenkisiä koppia tamiyan listoilla. Celicaa ja sen semmosta. Tuo koppahan on kapea, eli menee noi tamiyan omat rattaat just rajalle. Ainiin, hexit tossa on ne aluversiot lukituksella, en tiä onko vakiot leviämmät vai kapiammat.



Katohan perhana... ne on näköjään joo päästänny markkinoille maalaamattomankin version deltasta, aikaisemmin listalla oli vain se valmiiksi maalattu ja tarroitettu versio ja www.modellbauseidel.de:n kautta sai erikseen koria ja muita säleitä... omassa deltassa jää kyllä renkaat huomattavasti sisemmäksi jos käyttää nolla vanteita ellei käytä 10 mm leveitä hexejä
:huh:
« Viimeksi muokattu: 29.01.10 - klo: 12.10 kirjoittanut Veskuvaan »
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa The Black 9-5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1065 : 02.02.10 - klo: 14.51 »
Tere!

Olis yks "tyhmä" kysymys mut
Mahtaiskohan joku osata kertoa noiden TT-01 kuulalaakeriden
mitat eli reikä/halkasia/leveys niin ja kuinkas monta niitä siihen menee?
Haulla ei vastausta löytänyt täältä eikä netistä!
Mikäs se oli...?
siis TT-01D:Kö?

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1066 : 02.02.10 - klo: 15.10 »
tere

ei se ollut tyhmä kysymys, tamiyan malleissa ei oikeen ko. tietoa sanota suoraa edes manuaalissa.

tässäpä nämät, mitat siis sisä- X ulkohalkaisija ja leveys on nuissa 4mm. löytyy valmiina carson sarjana eikä hintakaan päätä huimaa.

12 St. 5x11mm
4 St. 8x12mm
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
« Viimeksi muokattu: 02.02.10 - klo: 15.31 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa The Black 9-5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1068 : 02.02.10 - klo: 15.49 »
tere

ei se ollut tyhmä kysymys, tamiyan malleissa ei oikeen ko. tietoa sanota suoraa edes manuaalissa.

tässäpä nämät, mitat siis sisä- X ulkohalkaisija ja leveys on nuissa 4mm. löytyy valmiina carson sarjana eikä hintakaan päätä huimaa.

12 St. 5x11mm
4 St. 8x12mm

Joo kyllähän noita sarjoja on, mut ajattelin vaan tässä työpäivän piristeeksi katsoa firman hyllystä kyseisiä laakerita kun kerran jälleenmyyjiä ollan yhdellä pienellä laakerifirmalla!http://www.skf.com/portal/skf/home  :roll:
Mikäs se oli...?
siis TT-01D:Kö?

Poissa JVL

  • Veteraani
    • Profiili
    • kuvia omista vermeistä
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1069 : 02.02.10 - klo: 16.22 »
tere

ei se ollut tyhmä kysymys, tamiyan malleissa ei oikeen ko. tietoa sanota suoraa edes manuaalissa.

tässäpä nämät, mitat siis sisä- X ulkohalkaisija ja leveys on nuissa 4mm. löytyy valmiina carson sarjana eikä hintakaan päätä huimaa.

12 St. 5x11mm
4 St. 8x12mm

Joo kyllähän noita sarjoja on, mut ajattelin vaan tässä työpäivän piristeeksi katsoa firman hyllystä kyseisiä laakerita kun kerran jälleenmyyjiä ollan yhdellä pienellä laakerifirmalla!http://www.skf.com/portal/skf/home  :roll:


juu itte oon kysellyt kaikista oululaisista tekniikka ja laakeri liikeista ja joitain kokoja oli mutta silloin tarvitsemiani ei ollut joten tilasin muistaakseni http://www.jp-nitroracing.com/
*tamiya-CC01-FF01-M04L.*SCX10 *robbet san remo-katja-lazer. *MRP-odyssey *nelivetokivaa kesät talvet 1:10-1:1

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1070 : 03.02.10 - klo: 00.20 »
tuolta JP-nitroracingiltä on tullut laakereita haettua useampaan autoon luulen että suomen halvimmat.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa The Black 9-5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1071 : 03.02.10 - klo: 08.30 »
Lainaus
juu itte oon kysellyt kaikista oululaisista tekniikka ja laakeri liikeista ja joitain kokoja oli mutta silloin tarvitsemiani ei ollut joten tilasin muistaakseni http://www.jp-nitroracing.com/

Jep jep tuota isompaa ei löydy (ainakaan SKF) taitaa olla japsian omat mitat! Mut tuota pienenpää olisi hyllyssä tosin millin kapeampana eli 5x11x3 se vois sopia. Mut ei siis ihme jos ei löydy mistään laakeriliikeistä... No täytyy varmaan tuolta JP:ltä katsella! Kiitoksia mitoista kuitenkin!
Mikäs se oli...?
siis TT-01D:Kö?

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1072 : 03.02.10 - klo: 11.49 »
Tuskin kannattee alkaa osteleen mitään timantin hintaisia laakereita TT-tötteröön vaan ostelee noita edullisia valmiita kuulasettejä vaan. Epäilisin (jos SKF:ltä löytyisi) että yhden SKF laakerin hinnalla saa jo koko laakerisarjan jostain Ebaystä.

Omaa tt-tötteröä pääs eilen testaileen lumelle. Olipa vaan hauska vekotin. Täytyy vielä kokeilla jotain kilon lisäpunttia autoon että käytös muuttuis vielä enempi 1:1 tyyliin. tosin ihan hyvin tuo menee luisua nytki  :mrgreen:

Modailin alustan pitkäjoustoksi poistamalla alatukivarsien alta tavaraa, iskareihin löysät sopat sisään, takaiskaritukeen porasin uudet reiät että yläpäät saa sisemmäs ja alustaa pehmeämmäksi - toimii huomattavasti paremmin. Keulasta kannattee katkoa sivareilla tukivarsien ohjauksen rajoittimet jos käyttää cvd vetareita niin saa rattaat jopa kääntymäänki.

Sähköt ylädekin päälle purkkiin ja kesti vetää hangessa niin kauan ku akkua riitti. Lunta oli kopan sisässä kattoa myöten, eipä keitä kone ainakaan liian herkästi  :mrgreen:

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1073 : 05.02.10 - klo: 15.34 »
Tässä oma laitteeni, Tekniikalta vakio, vielä. Radiota odottelen että pääsisi ajamaan.




Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1074 : 05.02.10 - klo: 17.01 »
kivoja autoja varsinkin se ihan eka
« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo: 18.22 kirjoittanut pate »

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1075 : 05.02.10 - klo: 23.12 »
Hieno koppa juust0, itsellä ei onnistunut eka koppan maalaus oikein, jäi rasvaisia sormenjälkiä maalin alle... mutta valot on niin kirkkaat että ne hämää äkkinäisen. oli tuossa sähkökatkos ja laitoin tamian kopan valaisee käytävää, kun ei voinut turvallisesti muuten valaista(1.3v poika tykkää kyllä kynttilöistä...)
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa juust0_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1076 : 06.02.10 - klo: 15.17 »
Ajattelin päivittää koko voimansiirron alumiiniseksi. Onko mitään käytännön hyötyä, vai pelkkää hifistelyä?

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1077 : 06.02.10 - klo: 23.36 »
Iltaa. Voisiko joku tt01 omistaja mitata iskareiden pituuden. Ilmeisesti aluiskarit ovat saman pituiset kuin vakiot? En nyt itse äkkiä löytänyt tietoa mistään?
Pituus siis kiinnityskohdasta toiseen.
« Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo: 11.36 kirjoittanut Hyrsleri »
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa karvanoppa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1078 : 08.02.10 - klo: 13.18 »
Eikös näissä 50mm kepit ole?

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« Vastaus #1079 : 10.02.10 - klo: 22.15 »
tossa on pari hiilari settiä melkein naapurista

http://www.morfars.dk/rc/conversion-tt01-p-4514.html

http://www.morfars.dk/rc/conversion-tt01-graphite-p-3371.html
joku teistä joka on jomman kumman noista tilannut, ja on asentamatta vielä
nii paperille piirtämään se. voisin jokusen euron maksaa kuvista postitettuna.
yv minulle jos löytyy.

kiitos :police: