Vesak tuossa jo mainitsikin kisan sujumisen tai lähinnä sujumattomuuden.
Eli pääongelma taisi olla ponderien toimimattomuus (unohdettu ladata?) josta kokopäivän aikataulukaaos johtui. Tästä johtuen erät olivat myöhässä 30 minuutista tuntiin/pariin. Tämä ei varmasti helpottanut kenenkään kisaamista luokassa, jossa akkujen lataus ajallaan ja pitoaineen käyttö mm. on tärkeää ja vieläpä oikea-aikaisesti, ei tuntia ennen erää, eikä 5 minuuttia erän jälkeen. Radan vähäinen pito teki tästä vielä suuremman ongelman.
"Väärän salin varaus" johti siihen, että kunnolliset puitteet vaihtuivat pienehköön liikuntasaliin rakennettuun rataan, joten rata muodolta ei tässä tilassa voinut liikoja odottaa, samoin törmäys riski vastakkaiselta radan puoliskolta tulevaan mollaan ajajaan oli suuri vielä kun mollat olivat "ilmavaa" mallia.
Ilman näitä ongelmia olisi tampereella voinut olla normaalit hyvin järjestetyt kilpailut edellisvuosien tavoin, ei se kisojen järjestelytaito minnekään ole kadonnut nyt vain vastoinkäymiset sekoittivat tilanteen.
Muista kisoista tutuksi tullut tuomaritoiminta oli täysin hukassa. Alkuerissä nopeammat eivät saaneet tietä hitaammilta, vaikka ajoittain radalla kulkevien autojen järjestystä kuuluteltiinkin. Liukas ja lyhyt rata aiheutti sen, että usean auton jonoja syntyi alkuerissä ja ohitse oli lähes mahdotonta päästä. Liian monen kuskin erään ahtaminen aiheutti sen että useankin hetken alkuerät vaikutti selviämis kamppailulta autojen sinkoillessa poikki radan... Tosin jos radalle olisi laitettu 4-6 auton eriä kisat olisivat edelleen kesken... :shock:
Finaalit eivät tästä linjasta poikenneet ja kolarointia oli enemän kuin muissa kisoissa yhteensä, vain terävimmässä kärjessä ajettiin siististi suurimman osan aikaa ja kilpailu olikin ajoittain näyttävää.
+Koivulan Pekka ajoi hienon kilpailun
+VesaK salama räpsyi finaaleissa ahkerasti
+Mekkaustilat
+Pizza palvelu
+Kahvio
-Aikataulu (oliko sellainen?)
-Ponderit (onko kellään toimivaa jotta voitas lainaa?)
-Tiedottaminen (mikä tiedottaminen?)
-Tuomarointi (mikä tuomarointi?)
-Pidonpuute
-Pieni ratalue
-Suomen paras tuomari ajaa liian kovaa malttaakseen siirtyä tuomaroimaan vielä lähimpään 10 vuoteen