Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15
331
Tulokset / Alue8-cup lopputulokset
« : 10.03.03 - klo: 15.03 »
Voishan siinä lukea... mut perinteisesti alue kasissa kaikki ajaa assolla ja VAUn tuloksissa yokomolla...

332
Käyttökokemuksia on monenlaisia näköjään, minulla kaikki 22/27 renkaat ovat olleet laadultaan samanlaisia. Kotiradalla saa 22 renkaan kyllä ajettua loppuun, jolloin rengas repeää beltin ja reunan välistä, mutta tätä ennen olen ajanut Fintrack kisan ja reilun kympinsäkin treeniä... varmaan liukkaammilla radoilla saa ajaa useampia akkuja ennenkuin renkaat ovat loppu.
Sopivia renkaita tuskin löytyy kovinkaan montaa vaihtoehtoa tällähetkellä, jos mainitsen millä on ajettu maailmalla menee varmaankin jonkun mielestä mainostamiseksi, joten miltäs kuulostaisi tämä:

Kilpaluokka TS-10  foamit tai kunnolliset kumi renkaat, 12-lankanen
Kisaluokka  prostock 17-lankanen+ 27 renkaat tai vastaavat saippuakiekot
Vakioluokka vakiomoottori ja 27 renkaat...

mutta mistä olikaan alunperin kyse?
kustannusten säästöstä? kisaluokka on tuo budjettiluokka, samoin vakioluokka... kilpaa ajettaisiin siis edelleen, mutta vain ne, jotka haluavat ajaa kunnolla pitävillä renkailla... tästä jokainen löytäisi omansa...

Kommentti mikä tahansa ennemmin kuin 22, voisin odottaa mikä se vaihtoehto olisi?

333
Kaikilla kisaradoilla on CS-22 ollu parempi tänä kautena.
Samoilla renkailla pääsee useamman kilpailuin helposti.
Joillakin radoilla 27-renkailla autosta saa puskevan, jonka toki voi hoitaa myös autoa säätämällä 22 renkailla.
 
27-renkailla autoa voi murjoa mutkaan sisään täysillä ja sladittaa kaasupohjassa ympäriinsä rataa.. auton säädöt eikä ajolinjat tällöin häiritse turhaa... sladitettaessa kaasupohjassa ei varmaankaan kilvan ajosta voi puhua.  

Tottakai 27 renkailla voi ajaa rataa ympäri, mutta jos Suomen matoilla kilpaa halutaan ajaa olisi 22 renkaat sallittava. Jos sääntöä kiristetään niin ehkä kuljettajan vapaa valinta 22/27 välillä ja yksi autollinen renkaita kisaan ja niillä ajetaan?

Ne jotka haluavat ymmärtää 22/27 eron kannattaa videokuvata ajoa... kummillakin renkailla, tämän jälkeen katsoa takaperin tuota ajoa... varmaan arvaatte kuinka hassulta näyttää, kun auto pakittaa rataa kylkiedellä toisilla renkailla...

Mitä torppaan tulee tuo vapaa valinta toimisi sielläkin...  :wink:

334
Tulokset / Alue8-cup lopputulokset
« : 09.03.03 - klo: 17.29 »
Tarkoittaako tuo sääntö että esim. VesaK:lle on tiedossa rangaistuksia koska hänen kirjoituksistaan voi selvittää tulokset?
Jos näin on niin missä menee raja.. onko ajoohjeet kyseisiin kisoihin "ilmoituksiin" verrattavaa tietoa joka pitää piilottaa jottei "isotpahatAKKmonopolipojat" suutu?  :roll:

Mitä itsekisoihin tulee, ovat olleet hyvin järjestettyjä ja varmaankin pienempi kynnys uusille kuljettajille osallistua kuin esim Fintrack. Näin kilpakuljettajalle ne ovat mainio tilaisuus testata uusilla radoilla ja "harrastaa" ilman "panostamista". Tiedottamista voisi yrittää lisätä jos vain ylläolevasta päästään jonkin näköiseen kompromissiin AKK:n kanssa.

335
Tulokset / Alue8-cup lopputulokset
« : 09.03.03 - klo: 15.51 »
Kovasti siel kameroita näkyi mut en tiiä onko foorumin käyttäjiä kaikki...

336
Tulokset / FinTrac pisteyts?
« : 06.03.03 - klo: 11.15 »
Uni, lupauduitko juuri ottamaan materiaalin vastaan ja päivittämään sivuja?  :wink:

tässä taas toisella kotimaisella juttu Kiimingin kisoista:

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=211&kategoria=211

337
Tulokset / FinTrac pisteyts?
« : 05.03.03 - klo: 21.36 »
Cale,
hieman materiaalia(kisaraportit, kuvat, setupit) tosin englannin kielistä löytyy

www.rczone.net
www.teamxray.com
www.mytsn.com

sivuilta, mutta sarjalle pyhitetyt sivut ajaisivat asian näin täällä härmässä. Taitaa olla että ulkomaalaiset tietävät paremmin tällähetkellä missä sarjassa mennään. Tulokset, kisakutsut yms varmaankin ovat helposti koottavissa sivuille, kuvien kanssa voi tulla vastaan nopeasti tarvittava tila... se yleensä maksaa jos haluaa välttää popuppeja ja hitaita latausaikoja...
Mielestäni itse sarjan kanssa ollaan menossa hienoon suuntaan, kisat ovat hienosti järjestettyjä kauttalinjan ja radatkin ovat hyviä meni minnepäin maata tahansa.

338
Tulokset / Järvenpään kerhokisa...???
« : 04.03.03 - klo: 22.10 »
Hienon näköstä! Mukana ollaan...

339
Ajolavalta voi mielikuvaharjoitella ilman foameitakin...  :roll:
Lainaan omia käytettyjä foameitani niille ketkä kokevat suureksi ongelmaksi tämän foam-treenin...

Jos vaikka kokeiltaisiin tämä kisa ennenkuin tuomitaan ja katsotaan miltä tuntuu kisojen jälkeen... viimeksihän luisteltiin kolme ensimmäistä akkua aamun treeneissä täysin hyödyttömästi ennenkuin ajolinja alkoi puhdistua... nyt tarkotus olisi siis heti aamusta päästä kilpailemaan hyvissä olosuhteissa... ok?

340
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 03.03.03 - klo: 11.07 »
Me tossa TJ kanssa piirreltii lavankoon baanaa... ja todettiin että satiin samat piirrokset eritahoilla aikaseks... ootellaan just että nähdään sun suunnitelma ja saatas 20 kuormaa savea rataan... Sähkökrossarit on jo valmiina odottamassa... viel ku sais ton polttiskrossarin kamat keräiltyä ennenkuin ajokelit tulee...
Tasottaaks ne jenkit baanat sit tamppaamalla jos ne on kaikki tukevia ja radat tasasia..  :roll:

341
... pitää kato oottaa rauhassa ... kisat oli niin kaukana, että tulosten saapuminen nettiin kestää myös kauemmin ...  :mrgreen:

342
Sähköautot / Moottorin viilentäminen?
« : 01.03.03 - klo: 12.10 »
Mulla on tommonen 30mm 6v tuuletin joka saa voimansa vastarinakusta. Vastarinakut on tommosia 210 kennoja joilla ajaa koko kerhoillan jos käyttää servolle siitä samasta sähköt, jos pelkästään käyttää jäähdytintä tosta akusta voi sen jättää pyörimään kokoillaksi... Huonoja puolia on imuriominaisuus... eli kaikki lika mikä radalla on löytyy lopulta moottorista. Suurta eroa tuskin kisoissa syntyy(ei ole tarkkoja mittaustuloksia lämmön määrästä) (5 minuuttia ajoa ja 1,5 tuntia odottelua) mutta treeneissa (5 minuuttia ajoa, 10 minuuttia lepoa) ei varmaan suurempaa haittaa ole... tosin voi tuonkin ajan hukan käytää tärkeämpiin asioihin... eli mutu fiiliksellä kannattaa mielummin liimaa renkaat vanteille kiinni kunnolla kuin alkaa rakentelee vastarinakkuja..

343
Sähköautot / miten liittyä HELSINKI MINIRACING:iin
« : 26.02.03 - klo: 13.23 »
Kannattaa harkita VAU:n jäsenyyttä mielummin, heillä on aktiivisempaa toimintaa ja hyvät harjoittelupaikat aloittelijasta huippukuskille.
HMR on tainnut elää "hiljaiseloa" viimeiset vuodet ja harjoittelupaikkaakaan ei taida olla enää.

344
Sähköautot / Torppaan cs-22 vai 27?
« : 25.02.03 - klo: 11.02 »
Helpommalla pääset jos laitat 27 molempiinpäihin. Myös voit kokeilla 22 taakse ja 27 eteen näin saat helpommin ajettavan auton mutta hyvän pidon. 22 renkailla saat nopeimmat ajat mutta todennäköisesti torpassa autosi kaatuu, renkaat repeävät ja kuluvat puhki nopeasti... Itse ajan 22 renkailla ja pehmeällä foamilla, koska mul on kiire  :mrgreen:

345
Vapaa keskustelu / charz on poissa...
« : 24.02.03 - klo: 10.48 »
Otan osaa.

346
Tulokset / Tuomarointi
« : 23.02.03 - klo: 21.19 »
Timon kanssa pitkälti samaa mieltä, kyllä tuolla kärkipäässä on varsin rehti meininki ihan vaikka videoita jälkeenpäin katsomallakin ja jälkiporukoissa ei aina tuo auton kontrolli riitä tiukkaan kilvanajoon ilman osumia. Lisäksi on nuo hieman tahalliset kolarit... jotka kyllä erottaa hieman kokemattomampikin...  
Tuo Juhon ja Pekan kisaaminen Tampereen finaalissa ja VesaK "antama rangaistus" oli kuitenkin ennemmin tiukan kilvanajon(monta kierrosta puskurietäisyydellä) kuin tahallinen päälleajo. Vastaavissa tapauksissa yleensä pätee paremmin, jos päälleajava kuljettaja odottaa kilkatun mukaan kisaan, ehkä tästä tuo VesaKn rangaistus..

347
Sähköautot / Pitkäikäisimmät kennot?
« : 20.02.03 - klo: 19.06 »
Monellakaan ei varmaan ole testituloksia esim 50 latauksen jälkeisistä tapahtumista...

Täytyy kuitenkin todeta muutama asia..
Sanyo RC3000    korkea sisäinenvastus ja nopea huononeminen
Sanyo RC3000hv  hyvä ja kestävä peruskenno ajoaika ja voltit laskevat.Kohtuu ajoaika, voltit ja korkea sisäinenvastus
Sanyo RC3300hv  sama akku kuin yllä vain uusissa kuorissa lisäksi kallis.

Panasonic SMH ja UMH(sama akku jälleen eri kuori) lyhyt ikäinen kenno kisakäyttöön, sekunnit häviävät jännite säilyy. Aikanaan hyvä joskin kallis akku, josta sekunnit katoavat nopeasti.

GP 3000  pitkä ajoaika, suuri sisäinenvastus ja matalat voltit. Omat akkuni kestivät hienosti useita kymmeniä latauksia.
GP 3300  pitkä ajoaika, pieni sisäinenvastus ja korkea jännite. Paras kenno mitä olen nähnyt, Panasonicmainen potku(alhainen vastus), korkea jännite ja käsittämätön ajoaika vanhoihin kennoihin verrattaessa. Omat akkuni eivät ole yllä mainittua tehon pudotusta tehneet eli yli 10 latauksen akut riittävät hyviin tuloksiin.


Harrastelijalle Sanyo RC3000HV akut ovat edulliset ja kestävät.
Kilpailijalle GP3300 akut ovat ehdottomasti paras valinta.

GP3000, Panasonic UMH&SMH ja Sanyo 3000(ei HV) kennot ovat jo vanhoja malleja, harrastelijalle silti hyvin asiansa ajavia.

348
Tulokset / Uusi vaihtoehto - AKH
« : 18.02.03 - klo: 19.12 »
"yksityyppirenkaat unohdettava"  taitaa olla muille kuin pienoisautoilijoille tarkoitettua tekstiä?  :shock:

349
Tulokset / Tuomarointi
« : 17.02.03 - klo: 14.16 »
Tämähän oli hyvä uutinen kisoihin suuntaaville. Rata vaikuttaa tekniseltä, kohtuu pitoiselta ja ovikiilathan tuovat linjalle vielä lisäpitoa. Ottakaahn kuvia niin pääsee ihmettelee.

350
Kiitoksia Turkulaisille hyvästä kisasta!

Täytyy todeta, että ennakko odotuksista huolimatta saatiin hyvät kisat aikaan ja muutaman akullisen jälkeen pitoakin alkoi löytyä. Jos rata olisi valmistunut perjantaina muutaman tunnin aikaisemmin itse kisassa olisi ollut hyvä pito aamusta asti. Kisajärjestelyt ja paikka olivat mainiot, jopa kansainvälisten kisojen järjestämiseen. Erityisesti painui mieleen, että varikolla paistoi AURINKO tuo outo valoilmiö.. ja tilaakin riitti. Iso rataalue ja pitkärata vähensivät ohittamisen tarvetta.

Miinuksen puolelle kallistui varikon puoleisen äänentoiston heikkolaatu ja hieman puutteellinen tuomarointi.. tosin siistimmin taidettiin selvitä kuin edellisessä kisassa kiitos pidemmän radan ja ulosajoalueiden...

+ratamuoto
+rataalue
+varikkoalue
+aikataulu
+katsastus
+kioski
+Torikan uusi kori, joka todisti että hienolla korilla pääsee kovempaa ;)

-äänentoisto varikolla
-tuomarointi

tämä taisikin jo pääosin ilmeta VesaK kommentista ylempänä. Vielä kun osaisin kääntää vhs videon netti yhteensopivaksi ja kokoiseksi se kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa.

ehdotus voisi olla tällä kertaa.. jotta järjestetään "kerhokisat" perjantai iltaisin, jolloin kaikki ajaisivat foameilla rataan pitoa muutaman akun verran, kaksi alkuerää ja finaali..  :?:

351
Kiitos Reima.

Juho nauttii penkinpainajaisista ja leikkii titanikkiä jäänmurtajan keulassa...

352
Ihan vaan ajattelin et onks siel siis jotku messut samaan aikaan ja mistä ovesta sisään ja pääseeks sisään myös huoltaja ja saako auton parkkiin ja... täs ihan hengästyy... pieni yleisinfo ei olis pahitteeks..

353
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 09.02.03 - klo: 18.23 »
Jesh,
tässähän alkaa jo lapiokättä kolottaa ja lavangon baanalle vaan samat bänkit joista haetaan vauhtia hyppyihin... vapaaehtoiset tracktorin omistajat mukaan ja laitetaan lavanko metrin lähemmän ameriikkaan kunhan routa helpottaa...  :wink:
koitahan Jose pitää ne jenkit takana, kuulin huhua että Jukka olis kans innostunut krossaamaan?

354
Sähköautot / TJ/TS kustannukset
« : 05.02.03 - klo: 15.44 »
Kuten jossain jo mainitsinkin niin uusimmat kannut eivät niin kipeästi edes tarvitse zapperia. Kunnollinen zapperi on tehtävä itse jos haluaa että sillä on muutakin kuin psykoloogista apua. Itserakentamalla, pummimalla, suhteita hyväksikäyttämällä varmaankin toimivan zapperin saa ihan muutamalla vanhalla tonnilla. Tuohon zappaamiseen ehkä on herätty vähän myöhään kun vertaa mikä hyöty zapperilla oli vanhoihin kannuihin esim ennen vuotta 2000. Itse mittailin kisakannua tuolla Tampereen fintrack kisassa ja kahdella kannulla ajaen, hieman moottoria erien jälkeen jäähdyttäen kannut palautuivat kun käytin niitä joka toisessa erässä.

Mitä GP akkuihin tulee en ole kyllä huomannut Vesan mainitsemaan tehon alenemista tai lyhyttä käyttöikää. Nyt varmaankin puhutaan siitä että Nimh kennot lopettavat toimintansa kokonaan siinä ennen 500 latausta, kun vanhat Nicadit ottavat ikuisesti latausta tosin huonontuen jokaisella latauksella? Panasonic akut ovat olleet viimeaikoina kuuluisimpia siitä että ajoaika häviää parhaiden latausten jälkeen, vaikka potku säilyy, omissa GP akuissa en ole huomannut sekuttien enkä potkun huononevan edes 10 latauksen jälkeen vaan kisoissakin näyttää tehoja piisaavan.
Mitkään nykyiset akut eivät ole enää parhaimmillaan 30 latauksen jälkeen mutta nimeltä mainiten Josen akkuja kannattaa käydä vertailemassa aina kun omat tuntuvat loppuvan kesken... Poika ajaa "polttiskädellä" RC3000 akuilla kilpaa kovempaa kuin monet kuljettajat upouuslla GP3300 akuilla.  :D

355
Sähköautot / Moottorin viilentäminen
« : 05.02.03 - klo: 15.13 »
Joo jokaiselle arkkupakastin matkaan ja kisoihin!
Testailin omaa kannua hieman mittarin kanssa, normaalilämmössä, pakkasessa ja hellalla... eli ulkona oli se -20 astetta keskimäärin sisällä kämpässä +20 astetta ja hellan levyllä varmaankin 50-100 asteeseen, en sentään ihan punasella levyllä kehannu kokeilla..
Lopputulos on arvattavissa eli eniten magneettia pakkasessa ja vähiten liedellä... (vähän ei-tieteellinen koe  :oops:  )

Sama koskee radalla ajamista jos auto tuntuu kulkevan hyvin(kokopaketti, auto,moottori,akut,renkaat yms.) ei kaasun päällä tarvitse seistä vaan "pintakaasulla" pitelee sen vauhdin yllä, kiihtyy kevyesti ja erän jälkeen moottori on viileä ja akussa virtaa. Jos taas auto ei tunnu kulkevan tai moottorissa on esim. liiaksi ennakkoa yms niin parempi tulla korokkeelta alas kuin lämmittää vehkeet pilalle.

Nykyisten ja vanhempien kannujen erona on juuri tuosta lämpenemisestä palautuminen ja sen sietäminen. Muutaman vuoden vanhojen kannujen(esim. Trinity D4) vertaaminen uusimpiin (Reedy Ti ja Orion Core) tuo ensinnäkin eron uutena esiin, mutta suurempi ero on parin tai kymmenen akun jälkeen. D4 menettää parhaan teränsä akullisessa ja ei oikeastaan palaudu kuin pitkän ajan tai zapperin kanssa. Core kannu taas pitää pintansa huomattavasti paremmin ja jo muutaman tunnin jälkeen se voi olla samoissa kuin uutena.
Zapperi siis palauttaa vanhemmat ja myös uudemmatkin magneetit kohdilleen, riippuen tosin zapperin voimasta. Tarpeeksi voimakkaita zappereita ei Suomessa taida olla kuin muutama.

356
Tulokset / TURENGIN ALUE-8 Osakilpailu 2.2.2003
« : 01.02.03 - klo: 18.45 »
Ville, luehan enskerralla tää topic läpi niin löydät tuon ovenavauskohdan.. :shock:

snip
Ovet avataan klo. 7.30 ja toiminta alkaa klo. 8.Omat pöydät ja tuolit myös mukaan!
/snip

357
Ehdotus: liisataan kuusankosken matot lainaan kisoihin?

kerätään kolehti vaikka paristä eurosta kymmeneen per nuppi niin varmaankin joku jaksaa tulla kisoihin pakettiautolla matot kyydissä?

358
Tulokset / TAMPEREEN JÄLKIPELIT
« : 26.01.03 - klo: 13.51 »
Vesak tuossa jo mainitsikin kisan sujumisen tai lähinnä sujumattomuuden.
Eli pääongelma taisi olla ponderien toimimattomuus (unohdettu ladata?) josta kokopäivän aikataulukaaos johtui. Tästä johtuen erät olivat myöhässä 30 minuutista tuntiin/pariin. Tämä ei varmasti helpottanut kenenkään kisaamista luokassa, jossa akkujen lataus ajallaan ja pitoaineen käyttö mm. on tärkeää ja vieläpä oikea-aikaisesti, ei tuntia ennen erää, eikä 5 minuuttia erän jälkeen. Radan vähäinen pito teki tästä vielä suuremman ongelman.

"Väärän salin varaus" johti siihen, että kunnolliset puitteet vaihtuivat pienehköön liikuntasaliin rakennettuun rataan, joten rata muodolta ei tässä tilassa voinut liikoja odottaa, samoin törmäys riski vastakkaiselta radan puoliskolta tulevaan mollaan ajajaan oli suuri vielä kun mollat olivat "ilmavaa" mallia.

Ilman näitä ongelmia olisi tampereella voinut olla normaalit hyvin järjestetyt kilpailut edellisvuosien tavoin, ei se kisojen järjestelytaito minnekään ole kadonnut nyt vain vastoinkäymiset sekoittivat tilanteen.

Muista kisoista tutuksi tullut tuomaritoiminta oli täysin hukassa. Alkuerissä nopeammat eivät saaneet tietä hitaammilta, vaikka ajoittain radalla kulkevien autojen järjestystä kuuluteltiinkin. Liukas ja lyhyt rata aiheutti sen, että usean auton jonoja syntyi alkuerissä ja ohitse oli lähes mahdotonta päästä. Liian monen kuskin erään ahtaminen aiheutti sen että useankin hetken alkuerät vaikutti selviämis kamppailulta autojen sinkoillessa poikki radan... Tosin jos radalle olisi laitettu 4-6 auton eriä kisat olisivat edelleen kesken...  :shock:  

Finaalit eivät tästä linjasta poikenneet ja kolarointia oli enemän kuin muissa kisoissa yhteensä, vain terävimmässä kärjessä ajettiin siististi suurimman osan aikaa ja kilpailu olikin ajoittain näyttävää.

+Koivulan Pekka ajoi hienon kilpailun
+VesaK salama räpsyi finaaleissa ahkerasti  :wink:
+Mekkaustilat
+Pizza palvelu
+Kahvio

-Aikataulu (oliko sellainen?)
-Ponderit (onko kellään toimivaa jotta voitas lainaa?)
-Tiedottaminen (mikä tiedottaminen?)
-Tuomarointi (mikä tuomarointi?)
-Pidonpuute
-Pieni ratalue
-Suomen paras tuomari ajaa liian kovaa malttaakseen siirtyä tuomaroimaan vielä lähimpään 10 vuoteen

359
Tulokset / JQ & TJ GO AMERICA!!!!!!!
« : 25.01.03 - klo: 22.40 »
Saihan ameeerikan tiimi tekstari vastauksen?

ihan maininnaks täällä, +-0, sataa vettä+räntää ja näkyvyys n.5m sumussa...

360
Tulokset / Saako ProStock kannatusta?
« : 22.01.03 - klo: 11.00 »
Muistelisin että jossain päin maailmaa siirryttiin 23-lankaisiin vakioluokassa.
Mielestäni se millä käämeillä vakioluokkaa ajetaan ei ole niin merkittävä, 17-lankainen tosin ehkä liian lähellä viritettyä, mutta tuo pitkäikäisyys olisi tärkeämpää. Käämiä muuttamalla ei päästä eroon yhdenakun kestävistä hopeahiilistä yms. viimeisenpäälle virittelystä. Se että moottorin saisi huoltaa ainoastaan kerran ennen finaaleja olisi ehkä rajoittavampi suunta tuota liiallista panostamista vastaan?
Olisiko kuitenkin järkevää jatkaa 27-lankaisilla vakioluokassa ja tuo väliluokka niillä 17-lankaisilla jos jatkossa innokkaita riittää?

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15