Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15
361
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 20.01.03 - klo: 14.30 »
Jos joku kääntäs VHS videoita netti kelpoisiksi varmaankin löytyisi kaikkien saataville?

362
Tulokset / Rataprofiili
« : 16.01.03 - klo: 15.39 »
Kyllä täytyy väittää että ne Kuusankosken oikaisu esteet oli viistetty ihan pätevästi ja olivat juuri asiansa ajavia, päälle ei kannattanut ajaa, mutta sisemmät pyörät pysyi halutessaan nostamaan mollan reunalle. Myöskin teippaus oli onnistunutta. Todettakoon että DHI kupin teippaukset ovan noin auton levyisiä ja tilanteesta riippuen pitävämpiä tai liukkaampia kuin matto ympärillä...

363
Tulokset / Rataprofiili
« : 14.01.03 - klo: 12.20 »
Väittäisin että tuo DHI rata on erittäin vauhdikas, vaikka näyttää kuvissa yllättävän paljon tiukemmalta, kuin Kuusankosken rata. Pidon määrä on niin paljon korkeampi johtuen monipäiväisistä kisoista ja isosta porukasta, jotta kapeammallakin radalla vauhti pysyy korkeana.

Mäntsälän edellinen kisabaana juuri liukkaudellaan ja tiukoilla mutkilla vei vauhdin pois ja mikä tuossa DHI radassa on juuri sitä hyvää, ei kovavauhtisen suoran päästä löydy liian tiukkaa mutkaa, vaan pyöreämpi pidempi mutka, jossa vauhti laskee alas ja sen jälkeen vasta tuo tiukempi shikaani. Jokaisen kohdan pyöreys myös tekee radasta jouhevamman ajaa, eikä kulusta tule töksähtelevää.

Kuusankoskella mattojen teippaukset olivat mallikaat, ainakin viimevuonna DHI radalla(sama muoto muuten) teipit heittivät autoja katsomoon ilman, että kuski kerkesi mitenkään estää tätä.

Vaikka pidän Kuusankosken kokonaisuutta tähän asti parhaimpaan joukkoon kuuluvana todettakoon, että kotirata mahtuisi Kuusankosken varikolle sisältäen tiukkoja mutkia toistensa perään, mutta DHI tyyppisesti rakennettuna ja korkealla pidolla, CAi kyllä tietää mitä tarkoitan...

364
Tulokset / TULOKSET- FTT 1 Kuusankoski
« : 13.01.03 - klo: 19.44 »
Kiitoksia järjestäjille kisoista olivat kyllä yhdet parhaat kisat olosuhteiltaan, vaikka mukaan laskisi kansainväliset areenat, kerrassaan mahtava rata, jokaista yksityiskohtaa myöten!
Tässä muillekin mallia johon pyrkiä. Pitkään olen "itkenyt" jouhevasta ja ajettavasta kansainvälisestä touring radasta, tämä oli juuri mallikas esimerkki radasta, joka sopii touring autoille ja jossa sopii myös kisaamaan...

Omalle kohdalleni tuntui kaikki paitsi aamulla 5 aikaan herääminen plussalle, näin jopa tulokset ilman fikkaria kunhan sain silmät auki unesta.
Toivottavasti kunnon treenisessiot saadaan järjestettyä vielä vaik ei kisoja enää ennen kesää tiedossa olisikaan, Kuusankoskelle kaikki treenaamaan ja LRP-touring kilpailuissa ei ulkomaalaiset enää finaaliin mahtuiskaan :)

Ottaisin mielellään kisakuvia vastaan, jos vaikka sijoittaisin ne kaikkien nähtäville.
Tässä muutamia saapuneita kuvia kisoista, lisäkuvat tervetulleita...
http://pikkuautot.tripod.com

365
No voishan sitä suojapahveihin myydä mäkkärille ja kotipizalle vähän mainostilaa että saatais kunnon sapuskat kisoihin  :)

cruisaaja, näillä keleillä on merkkijuomaksi vaihdettava o´boy jottei moottori jäähdy suotta..

366
Tulokset / Radan kuvat
« : 05.01.03 - klo: 17.07 »
Kuusankosken luvattu touring rata näyttää erittäin hyvälle kuvissa ja vähä harmittaa kun ei tullu lähettyä nautiskelee, ton näkösella radalla luulis viihtyvän vaikka viikon putkeen...


http://personal.inet.fi/surf/nappe/Kypak-03/image001.jpg

http://personal.inet.fi/surf/nappe/Kypak-03/image002.jpg

http://personal.inet.fi/surf/nappe/Kypak-03/image003.jpg

http://personal.inet.fi/surf/nappe/Kypak-03/image004.jpg

http://personal.inet.fi/surf/nappe/Kypak-03/image005.jpg

Pito radassa kuulemma oli mainio joten kaikki mukaan kisaamaan!

367
Teppo on mahdollisesti tulossa kun ei jaksanut herätä kuusankoskelle ajelemaan ja pitäähän sitä vaihteluks käydä liukkaankelin radallakin  :wink:

368
Sijainti: keskustasta Sääksjärven suuntaan Mäntsälän kirkon ohi n 200 m. ja koulu oikealla http://www.mantsala.fi/kartat/keskusta.htm
kartassa koulu joka on numeroitu 9:ksi.
Onkohan paikalla mahdollisesti lainattavia istuimia ja mekkauspöytiä?

369
Sähköautot / Quadra chargerista on potku loppu...
« : 04.01.03 - klo: 19.54 »
Muistelen että LRPltä on saatavana jokin laturin osanen jolla tuota ongelmaa on yleisesti korjattu. Yleensä tuo 5.5amppeerin hukassa olo johtuu verkon laskeneesta jännitteestä(esim isoissa kisoissa) ja mahdollisesta laturin kuumenemisestä. Katso LRP netti sivut tai kysy maahantuojalta.
Joku teknisesti pätevämpi varmaankin selittää tarkemmin...

370
Mielestäni vanha kunnon "ajakaa ittenne kipeeks" meininki olis kivempaa, tiedän että useat ovat yöpymässä joka tapauksessa radan lähistöllä ja jos takaamme hyvän tasaisen pidon voisin sen yötreenin näille suoda, itse tuskin osallistuisin kun en yöksi taida matkustaa. Tiedän ettei tämmöinen ole mahdollista oikeesti koska jonkun pitää tiloista vastata yms.

371
No mitä sitä nyt sinne ajamaan ku ei mulla ollu mahdollisuuksia voittoon ton äänestyksen mukaan.. vaikka olis nää viimeiset päivät käynyt itteensä äänestämässä  :mrgreen:
jäädään nyt sit kädet ristissä odottamaan leveetä ja pitävää rataa, kai siel on ennen kisoja perjantaina foamitreeniä varmuudeks... jos vaikka joku kokiksen tarjoo niin mä voin ajaa läpiyön kumia mattoon..

372
No toivotaan että saadaan jouheva touring rata, joten elkäähän ahnehtiko radan mitassa liiaksi, yks mutka sataa neliöö kohti riittää  :wink:

373
Eiks muuten saada tarpeeks kotietua  :lol:

374
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 01.01.03 - klo: 19.13 »
Helpostihan toi mahtuu, eiks pienempi välitys oo helpompi saada mahtuu  :lol:
Oikeesti 87 isorattaalla mahtuu ainakin 32 pinjoni, eiköhän se jo ala riittämään?

375
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 01.01.03 - klo: 14.29 »
Kyllä tarkotus olis käydä pe-la vähän nautiskelemassa foameilla torpassa...

376
Saisko tiedustella miks renkaat foamiluokassa on 28mm ei 26/30 kuten touring polttiksessa? Eli kannattaako ostaa 30mm ja sorvaa 2mm pois vai liimaa 2mm lisää 26-renkaisiin?

377
Tulokset / Rauman MM-kisat 1999 Off-road
« : 28.12.02 - klo: 19.30 »
Tietämykseni mukaan pullon heitto johtui siitä että Kinwald on allergisempi jopa kuin minä ja pyysi ettei Pavadis suihkuttaisi kuohojuomaa päälle koska oli allerginen juomalle/alkoholille joten kimpaitui sitten kun ei puhetta uskottu, taisi olla vielä niin että Masami tämän jutun ymmärsi ja kunnioitti pyyntöä. Tämä kuulosti uskottavalta syyltä kimpaantua ainakin omasta mielestäni.. Kyllähän Pavadis otti Kinwaldin "ulos" nätisti kylkeen kilkkaamalla eräässäkin finaalissa joten ehkä tämä seikka ei helpottanut tilannetta...
Harmittaa kun ei Suomeen ikinä saatu pysyvää raumantyylistä tai pienempääkään sisärataa olisi mahdollisesti krossikin elossa ja voisi hyvin...  :(

378
Polttisautot / Polttis touring
« : 26.12.02 - klo: 18.52 »
Just tätä mä meinasin että alottelijan on vaikee tietää noista pilleistä ja muista.. no ehk nää selvii mulle ennen kesää..

379
Polttisautot / Polttis touring
« : 26.12.02 - klo: 17.48 »
Autoja tulee varmaankin lisää viivalle. Minäkin tilasin jo servot  8)

..mutta säännöt on vähä hakusessa, millä saa ajaa ja millä ei , siis puhuen moottoreista, pilleistä yms? Ainakin viime kesänä oli sekamelska noitten Touring ja 2wd autojen kesken ovatko 2wd autot jo poistuneet sääntöjen mukana vai vieläkö näillä saa ajaa Touring autojen joukossa?
Milläs renkailla siellä ajellaan, siis leveys, kovuus ja merkki?
..tuntuu kuin olisin vastaalkaja.. onkohan Touringissa myös Junnu kuppi kuten polttiskrossissa...

380
Polttisautot / Polttis touring
« : 26.12.02 - klo: 15.17 »
cai, onko nitro tc3 toteutettu samoilla rattailla? Vai onko pieni kartioratas metallia? Mites vetarit onks ne CVD alumiiniset?
Kaikki noi "oikeat" polttistouringit näyttää rumille hässäköille.. :)

381
Vapaa keskustelu / "Karvapäägalleria"?
« : 25.12.02 - klo: 15.59 »
Jossain taisi olla ircci kalleriasta puhetta, kukas semmosen kasaa meille pikkuautoilioille..

382
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 25.12.02 - klo: 15.52 »
Pitää äkkiä sanoa että 24v ennen kuin vuos vaihtuu... :wink:

383
Tulokset / ProStock on syntynyt !
« : 22.12.02 - klo: 14.02 »
Jees eli vähän viel siitä mitä tapahtui torpassa...
Ajelin siinä ihan reeniä 12 lankaisella ja CS-27 renkailla jolloin tuo nopeinkierros oli 8.71 jonka jälkeen Nappe lainasi samaan kannuun samoilla hiilillä yms. vanhan konekäämityn syndikate 17x1 ankkurin jossa oli "serrated" sorvaus.. eli ei ihan peili kirkas pinta mutta kuitenkin sorvattu.
Autoon kiinni ja arvioitiin että vähän saa pidempää välitystä laittaa kuin 12-lankaiseen jossa oli n 7.0 välitys. Valitsimme 6.3 välityksen ja Nappen kanssa radalle kisaamaan... vauhdissa hävittiin suoralla mutta mutkaosuudella imettiin ero kiinni joten ei muuta kuin pidempää piikkiä koska auto lähti mutkasta ulos vielä liian hyvin...

No sitten siirryttiin alle 6 välitykseen ja radalle... nyt oli huippunopeus lähes samoissa kuin normaalissa 12-lankaisella ja ajettavuus oli edelleen helpompaa...
Tuloksena oli 8.72 nopeinkierros ja suurin osa kierroksista 8.80-8.90 väliin ajoajan ollessa siinä lähemmäs 6.30 minuuttia Sanyon 3000 akuilla.
Tehoa tuosta 17-lankaisesta saisi varmaan kikkailemalla enemmän ja tuo laaja vääntö helpoittaa ajamista joten pienellä radalla ero ei ole suuri.

Lopuksi tietysti piti vielä kokeilla sorvatulla 12-lankaisella... menihän se sit sentää 8.66 vauntia mutta suurin ero oli tuo sutimisen määrä... taitava viritetyn kuski sen hallisee ja pystyy painamaan tasaista kierrosaikaa 5 minuuttia mutta vähänkään kokemattomampi kuski ajaa 17-lankaisella paremman tuloksen erässä...

Lauantain TS-10 tuloksia verratessa sunnuntain prostockin tuloksiin ei varmaan suurta eroa pienemmillä radoilla synny.. johtuen yleensä heikosta pidosta ja siitä että sunnuntaina on rata opittu paremmin ja foamit tuovat pitoa rataan..

Mitä renkaisiin tulee CS27 renkaat toimivat Rajatorpan radalla, jossa ajolinja on musta johtuen foam-renkailla ajosta ja ajo tuntuma on sama kuin muualla 22 ajaessa.

Prostock ei ole varmaankaan tarkoitettu totiseksi luokaksi ja sopiikin toivoa että kaikki viimeisenpäälle kalustourheilijat lynkataan varikolla, koska ihan samat viilaukset ja zäppäykset hyödyttävät kuin stanussa. Mahdollista on siis ajaa 17-lankaisella huippuunsa viilatulla moottorilla yksi akku ja sit taas viilaamaan... tai sitten rennosti useemman erän ja nauttia siitä rennosta kilvanajosta...

384
Joku meni varastamaan sen mun Nascar numeron... ihan varmasti kerkesin ekoissa huudoissa mukaan ajoissa...  :? Mul oli jo maalauskin tilattuna... pöh..
..arvaaks kukaan ketä on mun Nascar idoli tuosta vihjeestä?

385
Tulokset / Korin korkeus
« : 11.12.02 - klo: 20.41 »
Emmä ymmärrä.. mä en oo ainakaan viel saanut vuoden 2003 sääntökirjaa ja eikai 2002 kirjassa ollut sääntöä että autonalle laitettaisiin jotain 10mm paloja?

386
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 07.12.02 - klo: 20.30 »
Tuohon calen purkuun taitaa käydä myös helposti kisoissa mukana kulkeva pienoisruuvipenkki jonka saa mekkauspöydän kulmaan kiinni... ..tosin taitaa lämmetessä tuo purkuarvo hieman muuttua?

tuohon ajettaessa tapahtuvaan purkuun että senhän voi kätevästi laskea... 3000 akuilla ajoaika foameilla on 3.40 eli 220 sekunttia..joten purku virta on huomattava...

387
Sähköautot / Kysymys "Moottori Guruille"
« : 04.12.02 - klo: 15.53 »
Joo kyl tolla jampalla on ollut laitteet ja aikaa... varmaan tekis mukavaa ajaa ekalla vedolla toi velodromin seinään tuhannen palasiks...  :mrgreen:

388
Sähköautot / Kysymys "Moottori Guruille"
« : 03.12.02 - klo: 21.39 »
Olen joskus aikoinaan kokeillut hieman 10 kennolla ajamista 2wd krossarilla. Moottorina toimi 10x2 reedy moottori jossa oli "iso" kollektori ja laydown hiilet. Kiihtyvyyden sijaan tavoiteltiin korkeaa huippunopeutta...
10 kennoa tekee moottorin ominaisuuksista käsittämättömän paljon erilaisen... Jännite mahdollistaa niin suuren välityksen kun löytyy... silti vääntö on niin mahtava että auto lähtee kuin tykinsuusta ja rullaa kevyesti pitäen moottorin viileänä...

Mielestäni 7-kierroksista sopivampi voisi olla 10-12 lankainen jossa langat pysyvät pakassa kiinni ja suurempi jännite mahdollistaa pidemmän välityksen jos sitä nyt kiihdytyksessä sitten kaivataan...
Eli jäykät hiilenjouset, vähän ennakkoa, kovimmat hiilet ja riittävä välitys mikä estää liian kiertämisen moottorissa olisi minun ehdotus... Oma moottorini näytti uudelta useammankin vedon jälkeen.

Omat testini sujuivat 7 kennoa 75km/h kunnes rengas räjähti... kovemmat renkaat ja 10 kennoa ampui kuin tykinsuusta 0-100km/h ja huippunopeus 120km/h niin lievään ala kuin ylämäkeen.. taisi tulla vähän ilmanvastus vastaan ja välityskin tuntui lyhyelle... ohjattavuus oli järkyttävä... radiosta kääntyminen oli lähes nollassa mutta auto haki lähes tieltä ulos pienen ohjausliikkeen seurauksena... seuraava tavoite asettui tuonne 150km/h paikkeille mutta väliin on yritykset jääneet pari viimeistä vuotta...

Väittiäisin että se 7-lankainen ampuu noin 2 sekunttia kovaa jos välitys on liian lyhyt.. Orion sivuilla oli hyvä juttu Japanin mestaruus kisoista joissa ajettiin isolla radalla 7-8 kiekkasilla kilpaa ja ongelmaa oli käämien ja hiilien kanssa. Pidempi välitys, jäykemmät jouset ja vähemmän ennakkoa oli suunta parempaan toimintaan noin kireillä koneilla...

Katselin tuota nopeusprojektia jossa tavoite oli 140km/h.. väittäisin että tuolla kennomäärällä lastenleikkiä suoralla radalla..kunhan ei ole liiaksi ilmanvastusta. Velodromilla taitaa loppua pitokesken ja rumannäköistä romua tulee kaikesta mitä autossa on mukana... saako osallistua nopeuden tavoitteluun jos mittaaja on kerran tulossa paikalle.. autojahan kerkeää viel rakentaa...  8)

389
Tulokset / Cleveland US indoor 2002 27.11- 1.12.2002
« : 03.12.02 - klo: 12.03 »
Eihän jokaiseen kyläkisaan voi Suomalaisia lähettää tasoa nostamaan...  :lol:
Tuloksista päätellen olis esim. juho pärjännyt kumirenkaillakin noille jenkeille...  :wink:

Onkohan muuten kauppiaat saaneet vielä fomeita kauppoihin tääl Suomessa?

390
Tulokset / Cleveland US indoor 2002 27.11- 1.12.2002
« : 02.12.02 - klo: 16.14 »
Aika hurjia oli erot finaalien sisälläkin, jos kärjessä painettiin kaks kierrosta kovempaa.. siin saa hitaammat väistää jatkuvalla syötöllä ja ulos ajoalueena on pehmeää lankkua... mitä haraan tulee en nähnyt viel kahden viimeisen kierroksen alkuerätuloksia mut siihen mennessä ainakin oli enemmän maistuneet kaiteet kuin ajo...

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15