RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Justus09 - 31.05.10 - klo: 22.00

Otsikko: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 31.05.10 - klo: 22.00
Kas kun 20 vuotta vierähti nopiaan – mutta jostain kumman syystä rc-auto-kuume löi päälle kun möin 2-pyöräisen pois. Syntien ja hauskanpitovälineiden summa on näemmä vakio...

Mutta asiaan. Olen jostain syystä tykästynyt T2M Black Pirateen tai Carsonin Specter 2:seen. Onko ko. autot Suomessa täysin tuntemattomia vai olisiko jollain niistä jopa jotain kokemuksia, varaosien saanti jne.

Kisaa en sen kummemmin ajele, kunhan kaverin Inferno vaan jää jälkeen... :wink:
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.05.10 - klo: 22.12
Ei pahalla mutta luitkos sääntöjä :huh:
Tiedoksi että osta käytetty m8 kisapeli niin säästyt pitkältä penniltä ja ajo suujuu mukavasti myös seuraavalla ajokerralla.
Jerzi
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 31.05.10 - klo: 23.09
Onpas kryptistä.

En lukenut sääntöjä ja ilmeisesti mainitsemani autotkaan eivät olleet kelpoisia.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Qazu - 31.05.10 - klo: 23.25
Onpas kryptistä.

En lukenut sääntöjä ja ilmeisesti mainitsemani autotkaan eivät olleet kelpoisia.

Vähän hankala lähteä sua neuvomaan tarkemmin, mutta vaikka juuri noita alla mainitsemiani malleja et hakisi verkosta, niin noita merkkejä voisin ainakin itse suositella harkitsemaan niiden aiemmin mainitsemien sijaan. En osaa sanoa mikä olisi paras topikki lähteä purkamaan, mutta joko tuolla konversiotopikissa tai sitten "millaisen auton hankin? -tyylisessä topikissa. Ehkä tässäkin jos nyt muita selkeästi oikeampia ei löydy? Kartoita jossain mikä nyt on hakemasi auto, mihin käyttöön ja onko se juurikin crossari.

Ehkä kestävimmän auton saa muuttamalla polttisauton alusta sähköiseksi, joten kannattaa harkita esim. Hobao Hyper 7/8/8.5/9/10, Hong Nor CR X1/X2 ja sitten ehkä myös Xray, CEN tai Mugen ja sitten on Kyosho Inferno, joka joidenkin mielestä on kirosana, mutta noihin sun ehdokkaisiin verrattuna varmaan hyvä. Team Losilta ja HPI:ltäkin saattaa jotain löytyä.
Tietty valmiita sähköisiä 1:8 crosseja löytyy kans.

Joitain konversoituja 1:8 buggeja löytyy tästä topikista: http://rc10.fi/index.php?topic=33335.0
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jerzirccar1 - 31.05.10 - klo: 23.42
Onpas kryptistä.

En lukenut sääntöjä ja ilmeisesti mainitsemani autotkaan eivät olleet kelpoisia.

Siis tarkoitin sitä että tämä on sähköauto puoli ja kyselet polttisautosta :huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 01.06.10 - klo: 07.02
Ensimmäisessä postissani mainitut autot ovat Saksasta ''katsottuja'' ja harjattomalla elektroniikalla varustettuja, ohessa linkit:

http://cgi.ebay.de/CARSON-1-8-SPECTER-2-BRUSHLESS-BUGGY-XL-MOTOR-409003-/400122920203?cmd=ViewItem&pt=RC_Modellbau&hash=item5d292f3d0b

http://cgi.ebay.de/T2M-BLACK-PIRATE-8-RTR-BRUSHLESS-1-8-ELEKTRO-BUGGY-NEU-/380237873360?cmd=ViewItem&pt=RC_Modellbau&hash=item5887f180d0
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jperala - 01.06.10 - klo: 07.23
Itse pistin tuollaisen tilaukseen, ollut vuosien varrella paljon erinlaista 1:10 rc-autoa.. polttis ei oikein napannut, tuli kokeiltua ja nyt sitten isompaa sähkistä :)

http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2467
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Tuukka T - 01.06.10 - klo: 08.08
LRP:lläkin on kestävää tavaraa tarjolla. Mulla on polttisversio samasta pelistä ja on se ainakin kestävä pl servot jotka levisivät lähes kättelyssä.

Klik! (http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=AS-6579)
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Koheltaja - 01.06.10 - klo: 08.14
Kaasukake jo kerkesikin, mutta... turha lähteä merta edemmäksi kalaan kun Suomesta saa asiallisia pelejä joihin löytyy myös varaosia. Esimerkkinä LRP: http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=AS-6579

Laadukkaat sähköt on 1:8 sähkökrossarin perusta, tämä on nähty ja koettu. LRP:n krossissa on yhdet ehkä parhaimmat sähköt kiinni (kone/nopari) joten en sulkisi tätä vaihtoehtoa pois. Samalla tuet kotimaista kauppiasta ja se on kuin laittaisi rahaa pankkiin, kotikaupasta kun saa varaosia helpommin kuin ulkomailta tilaamalla.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 01.06.10 - klo: 08.40
Juu, ei tämäkään mahdoton ole. Tosin ajattelin, että kun tauko harrastamisessa mitataan kymmenissä vuosissa, niin kipurajan euromäärällisesti soisi olevan vaikka 400 tuntumassa. Jos ajelu ei sitten jostain syystä huvitakkaan...

Käyttö tulisi siis olemaan lähinnä kaverin kanssa kisailu ja satunnainen mökkikäyttö tms., missä tilaa sopivasti löytyy.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.06.10 - klo: 08.46
Ensimmäisessä postissani mainitut autot ovat Saksasta ''katsottuja'' ja harjattomalla elektroniikalla varustettuja, ohessa linkit:

http://cgi.ebay.de/CARSON-1-8-SPECTER-2-BRUSHLESS-BUGGY-XL-MOTOR-409003-/400122920203?cmd=ViewItem&pt=RC_Modellbau&hash=item5d292f3d0b

http://cgi.ebay.de/T2M-BLACK-PIRATE-8-RTR-BRUSHLESS-1-8-ELEKTRO-BUGGY-NEU-/380237873360?cmd=ViewItem&pt=RC_Modellbau&hash=item5887f180d0


Minulla on siis vellit ja puurot nyt todella sekaisin, sori.
Jerzi
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Koheltaja - 01.06.10 - klo: 09.13
Juu, ei tämäkään mahdoton ole. Tosin ajattelin, että kun tauko harrastamisessa mitataan kymmenissä vuosissa, niin kipurajan euromäärällisesti soisi olevan vaikka 400 tuntumassa. Jos ajelu ei sitten jostain syystä huvitakkaan...

Siispä, juuri tästä syystä kannattaa harkita autoa jolla on markkinat ja varaosien saanti Suomessa. Jos homma ei kiinnosta niin saat aina myytyä auton kohtuullista korvausta vastaan. Jos ostat ulkomailta auton joka on vähemmän tunnettu kotimaassa ja varaosien saanti ulkomaan nettikauppojen varassa niin tappiota tulee hankintahinnan verran.

Lisäksi tarvitset 1:8 sähkökrossiin kunnolliset lipoakut joiden kustannukset on helposti 80€/pari tai 4s lipot 120-140€/kpl. Siihen päälle 1-2 lipo laturia, 100-150€/kpl niin pudjetti karkaa lapasesta.

Ehdotus, Short Course auto, esimerkiksi Traxxas Slash 4x4? Auto on nelivetoinen, saman kokoinen kuin 1:8 buggy, valmiiksi hyvät ja toimivat sähköt, mukana akku ja laturi. Käytännössä kaikki mitä tarvitset ajamisen aloittamiseen. Jos homma kiinnostaa niin peliä voi budjetin mukaan päivittää lipoakuilla ja lipolaturilla, juurikaan muuta ei tarvii.

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Traxxas/Traxxas-Slash-4x4-108382
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 01.06.10 - klo: 09.29
Loistelias idea tuo Traxxas – kiitos! :azn:
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Koheltaja - 01.06.10 - klo: 10.18
Talvella pääsin tutustumaan tuohon 4x4 Slashiin ja se ei jättänyt kylmäksi kulkunsa puolesta, kestäväksikin on osoittautunut. 2s lipoilla peli kulkee jo ihan kivasti, sitten kun törkkää 3s lipot kiinni niin kyyti on todella kylmää. Hauska peli jossa on hinta/laatu/tavaramäätä kohdallaan ja varaosia saa useammasta kaupasta eikä tarvii asioida ulkomaan puotien kanssa.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Tuukka T - 01.06.10 - klo: 12.49
Usko Justus huviksesi että budjetti ei tule pitämään... Itte olin samassa tilanteessa viime lokakuussa ja ostin noin 400 euron RTR-polttiksen eli juuri sen LRPn. Taukoa oli ollu just lähelle se 20v ajamisessa. Rahaa on tuon lokakuun jälkeen menny todella paljon. Mutta hauskaa on ollu ja toivottavasti tulee olemaan. Ainoa mikä tässä pännii on ajan puute.

Eli, älä säästä nyt satasta tai kahta, häviät ne moneen kertaan ajan kuluessa. Osta sellainen peli jolla voi vaikka tulla skaboihin kun ja jos innostus kasvaa. Tosin en tiedä kumpi onpi parempi tässä suhteessa; patterikasi vai Traxxas, muut osannee sanoa.

ps. Turnigy-laturit Hobbykingistä ajaa asiansa eikä ole hinnalla pilattuja Klik_laturi! (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028). Ja efra-akkujakin taitaa tosiaan saada johonkin 40 e kappalehintaan, joten ei niistä ihan mahdottomia kustannuksia synny.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: *HOKE* - 01.06.10 - klo: 12.57
Nelkku slässi ehdottomasti.

Juuri nimenomaan paras mahdollinen kun ajopaikkana on takapihasta kesämökkiin ja mahdollisesti jopa radalle kisaamaan.

Nelkkuslässi kulkee kaikkialla ja on myös CORR luokan kilpailuihin suoraan sellaisena erittäin kilpailukykyinen.

Vakiosähköillä peli kulkee kovaa jo mestareidenkin käsissä, eikä tehoa lisää kaipaa...
Kun käytössä on LiPo akut.

Eniten vastinetta rahalle.

Ja mikäli innostus sitten lopahtaakin niin tuon saa myytyä pois silmänräpäyksessä.

Uusi luokka joka nousi suomessa räjähdysmäisesti... patterikasit on vain kituttanut jo viimevuodesta eikä oikein tunnu liikkeelle lähtevän kun vaatii niin rajut sähköt.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 01.06.10 - klo: 13.41
Hyvähyvä. Nyt tarvinnee vaan päättää, että venytänkö penniä ja tilaan sen Saksasta vaiko ihan Suomenmaalta.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: OzKi - 01.06.10 - klo: 13.44
Kannattaa suosia Suomalaista ja tilata RF:ltä. Hoituu takuu asiat paljon helpommin!
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: -HL- - 01.06.10 - klo: 15.30
Muistappa sitten että jos noilla 4x4 släshin vakio kamoilla meinaat pärjätä niin laturi on tosi hidas, 8h lataus aika.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Qazu - 01.06.10 - klo: 17.13
Mökkikruisailuun ja satunnaiseen ajeluun kannattaa harkita hieman korkeammalla maavaralla olevaa autoa (1:8 truggy tai 1:10 corr), mutta 1:8 buggykin menee jo melko hyvin. Esim. tuo yllämainittu slash on yks vaihtoehto. Slashille vertailukohteeksi suosittelisin samanlaisista autoista Hong Norin corria (scrt 10) ja Hobaon corria (sc10). Ne autot perustuu 1:8 buggyyn ja just niihin polttisalustoihin, mutta kulkevat kyllä miedoillakin sähköillä (joutuu hankkimaan erikseen).

Yllämainitut hinnat akuista varmaan pitää paikkaansa Suomessa, mutta jos meinaa tilata jotain ulkomailta niin akut moni tilaa kiinasta, kun samaan hintaan saa ulkomailta esim neljä tai viisi akkua suomimyymälän sijaan. En silti kiellä sitä etteikö Suomesta kannattaisi ostaa ja kotimaista pitäisi suosia, mutta jos budjetti on tiukka niin sillon kannattaa harkita ulkomailta tilaamista tai ulkomailta tilattujen kamppeiden ostamista. Useimmiten kamppeet kuitenkin toimii sen verran hyvin ettei takuuasioiden kanssa tarvii temppuilla, mutta poikkeuksia on. Akkujen suhteen tietty on niin, että jos tilaa ulkomailta (etenkin kiinasta) niin se kärsitään yleensä persnahkassa, jos uusi akku/akkuja on rikki, kun takaisin lähettäminen on kalliimpaa.

Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 01.06.10 - klo: 20.57
Vai on näissä takuutkin nykyään...ilmeisesti kattaa vain sähköt?

8 tunnin latausaika on tosiaan elämääkin pidempi, joten tarvinnee tilata äkäisempi laturi. Onneksi Ebay on tutumpi kuin omat taskut hifi-romppeiden tilaamisen jäljiltä, joten ulkomailta ostelu ei tuota ongelmia.

Ja hei, suuret kiitokset kaikille vihjeitä ja ohjeita antaneille.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Qazu - 01.06.10 - klo: 23.34
8 tunnin latausaika on tosiaan elämääkin pidempi, joten tarvinnee tilata äkäisempi laturi. Onneksi Ebay on tutumpi kuin omat taskut hifi-romppeiden tilaamisen jäljiltä, joten ulkomailta ostelu ei tuota ongelmia.

www.hobbycity.com -> Lipot, laturit
www.swanghobby.com -> lipot, laturit, yms escit
www.towerhobbies.com -> escit, autot, osat
www.liquidrc.com -> jenkeistä edullisesti kaikenlaista tavaraa dollarin toimituksella

Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 02.06.10 - klo: 08.45
Kiitos linkeistä. Mites liitinpolitiikka menee akkujen yhteydessä? Onko kaikissa akuissa/säätimissä erilaiset virtaliittimet ja jos on, onko jotain yleisadapteria saatavilla vai onko helpompi vaihtaa akkuihin aina oikeanlainen liitin?
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Qazu - 02.06.10 - klo: 10.47
Mites liitinpolitiikka menee akkujen yhteydessä?

Foorumilta löytyy jostain sellainen taulukko, mistä selviää että minkälaisia virtoja mitkäkin liittimet kykenee siirtämään. Moni käyttää deans-style tai alkuperäisiä deans-liittimiä. Todella hyvä vaihtoehto on Traxxasin liitin, joka kestää virtaa. Tamiyan kirkasmuovinen liitin on tehokkaissa systeemeissä ihan onneton ja todennäköisesti juotokset sulaa, jos virtaa rupee kulkemaan enemmän. Hobbycityn akuissa tulee mukana sellainen Flightmax putkiliitin joka siirtää varmasti hyvin virtaa, mutta kokemuksesta voin sanoa että hyvin helposti niillä liittimillä kytkee huomaamatta kaksi akkua oikosulkuun, jos vaikka on lataamassa akkua ja menee vaihtamaan laturiin toista akkua. Itse en enää niihin putkiliittimiin luota sen takia. Laittamalla sopivat liittimet voi myös saa akuista tehot irti.

Laturiksi kannattaa ostaa muuten sitten sellainen vähintään 5A lataava laturi, esim. Turnigy Accucel tai Imax B5/B6 ja siihen 230v virtalähde joka kykenee tarjoamaan latauksen verran amppeereja (5A laturiin 5A virtalähde). Laturi kannattaa ostaa budjetin mukaan, mutta joskus saattaa tuntua sille kun lataa noita 4-6 kennoisia lipoakkuja että olisipa tehokkaampi laturi. Laturin teho ja latausvirta määrittää sen että miten tehokkaasti se pystyy minkäkin volttista akkua lataamaan, kun akun jännite kasvaa niin latausvirta pienenee. Alussa siksi 5A laturi saattaa ladata nelikennoista lipoa 4-5A/h ja lopussa 3-4A/h. Jos on budjettia niin kannattaa ostaa 10-15A laturi (150-200W). Tuollainen laturi on siitä hyvä, että sillä pystyy lataamaan muitakin akkuja sitten tulevaisuudessa, eli sitä ei ole pakko hävittää jos harrastuksen muuten myy pois.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jperala - 03.06.10 - klo: 08.27
Mites liitinpolitiikka menee akkujen yhteydessä?

Foorumilta löytyy jostain sellainen taulukko, mistä selviää että minkälaisia virtoja mitkäkin liittimet kykenee siirtämään. Moni käyttää deans-style tai alkuperäisiä deans-liittimiä. Todella hyvä vaihtoehto on Traxxasin liitin, joka kestää virtaa. Tamiyan kirkasmuovinen liitin on tehokkaissa systeemeissä ihan onneton ja todennäköisesti juotokset sulaa, jos virtaa rupee kulkemaan enemmän. Hobbycityn akuissa tulee mukana sellainen Flightmax putkiliitin joka siirtää varmasti hyvin virtaa, mutta kokemuksesta voin sanoa että hyvin helposti niillä liittimillä kytkee huomaamatta kaksi akkua oikosulkuun, jos vaikka on lataamassa akkua ja menee vaihtamaan laturiin toista akkua. Itse en enää niihin putkiliittimiin luota sen takia. Laittamalla sopivat liittimet voi myös saa akuista tehot irti.

Laturiksi kannattaa ostaa muuten sitten sellainen vähintään 5A lataava laturi, esim. Turnigy Accucel tai Imax B5/B6 ja siihen 230v virtalähde joka kykenee tarjoamaan latauksen verran amppeereja (5A laturiin 5A virtalähde). Laturi kannattaa ostaa budjetin mukaan, mutta joskus saattaa tuntua sille kun lataa noita 4-6 kennoisia lipoakkuja että olisipa tehokkaampi laturi. Laturin teho ja latausvirta määrittää sen että miten tehokkaasti se pystyy minkäkin volttista akkua lataamaan, kun akun jännite kasvaa niin latausvirta pienenee. Alussa siksi 5A laturi saattaa ladata nelikennoista lipoa 4-5A/h ja lopussa 3-4A/h. Jos on budjettia niin kannattaa ostaa 10-15A laturi (150-200W). Tuollainen laturi on siitä hyvä, että sillä pystyy lataamaan muitakin akkuja sitten tulevaisuudessa, eli sitä ei ole pakko hävittää jos harrastuksen muuten myy pois.

Pistin tilaukseen tuollaisen multilaturin jolla latailee sitten kaikki akkutyypit (tasaava laturi) ja autossahan on valmiiksi deans liittimet.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 03.06.10 - klo: 08.36
Oma Slash lähtee tilaukseen viikonlopun jälkeen, jolloin olen kokeillut kaverin Infernoa. Eli miten homma maistuu ja ratkaisut sen mukaan.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: rmakez - 06.06.10 - klo: 19.12
Oma Slash lähtee tilaukseen viikonlopun jälkeen, jolloin olen kokeillut kaverin Infernoa. Eli miten homma maistuu ja ratkaisut sen mukaan.

Makuja on tietysti monia. Mulla on inferno ve, ja olen kokeillut kaverin Ofna hyper 10sc:tä, mikä on vastaava kuin tuo slash 4x4, niin ei ne kyllä ole yhtään vertailukelpoisia keskenään.
Siis sc ja 1/8 buggy, mua ei sytyttänyt yhtään tuollainen sc auto, mutta infernolla on mukava paiskoa kunnon radalla menemään. On vauhtia ja kiihtyvyyttä, eikä hätkähdä karkeampaa soraakaan jossain pihasudittelussa.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Qazu - 06.06.10 - klo: 21.35
Makuja on tietysti monia. Mulla on inferno ve, ja olen kokeillut kaverin Ofna hyper 10sc:tä, mikä on vastaava kuin tuo slash 4x4, niin ei ne kyllä ole yhtään vertailukelpoisia keskenään.

Tavallaan silti oot ajanut buggylla, koska 10sc perustuu hyperin buggyn alustaan. Kulkua ja pitoa SC:hen saa tehokkaammalla tekniikalla ja laittamalla buggyn tai truggyn renkaat. :)
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: rmakez - 06.06.10 - klo: 22.11
Makuja on tietysti monia. Mulla on inferno ve, ja olen kokeillut kaverin Ofna hyper 10sc:tä, mikä on vastaava kuin tuo slash 4x4, niin ei ne kyllä ole yhtään vertailukelpoisia keskenään.

Tavallaan silti oot ajanut buggylla, koska 10sc perustuu hyperin buggyn alustaan. Kulkua ja pitoa SC:hen saa tehokkaammalla tekniikalla ja laittamalla buggyn tai truggyn renkaat. :)

Kyllä kyllä, mutta on ne vaan niin erityyliset ja kokoiset. Miksi ostaa 1/10 sc auto, ja sitten vaihtaa siihen isot renkaat? Ei siitä 1/8 buggya saa kuitenkaan...
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Tomy - 06.06.10 - klo: 22.20
Kyllä kyllä, mutta on ne vaan niin erityyliset ja kokoiset. Miksi ostaa 1/10 sc auto, ja sitten vaihtaa siihen isot renkaat? Ei siitä 1/8 buggya saa kuitenkaan...

Odotahan, kun saan taas 10SC:n kuntoon niin päästään ottamaan Infernosta kunnolla mittaa! Ei oikein uskalla 1/10 krossarillä lähteä Infernon rinnalle.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Koheltaja - 07.06.10 - klo: 08.32
10SC:ssä ja M8e krossissa on se ero että 4x4 Slash sopii paremmin kyselijän budjettiin ja käyttötarpeisiin. Onhan ne M8e krossit todella hienoja ajaa ja näyttävää menoa mutta kun on annettu budjetti niin 4x4 Slash puoltaa paremmin paikkaansa. Onhan se hieman hitaampi kuin M8e mutta vähintään yhtä hauska kapine ajaa, sehän tässä on pääasia?

Välttämättä ei tarvii laittaa M8 krossirenkaita Slashin alle, just testailin eri SC renkaita ja Proline Caliber M3 ja AKA Enduro supersoft on toimivia renkaita. Caliberia ontulossa RF:ään joten niitä ei tarvii ulkomailta tilailla.

Toki M8 adapterit puoltaa siinä suhteessa paikkaansa että käytettyä 8 rengasta löytyy jokaiselta varikolta mutta 8 renkaiden/adaptereiden hankinta ei ole välttämätöntä.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 07.06.10 - klo: 09.51
Tulinkin tuossa jo tilanneeksi Slashin Saksasta. Tutkiskelin noita takuu-juttuja ja ilmeisesti se ei ole kummoinen muutenkaan, joten Suomesta ostamiseen en nähnyt tarpeeksi hyviä syitä. Saksastahan tuo irtosi 355 eurolla kotiinkannettuna.

Kokeilin Inferno VE:tä viime lauantaina ja kulkupuoli oli ihan ok, joskin ei niin rivakkaa mitä olin kuvitellut. Sen verran hauskaa hommaa kuitenkin, että pitihän se omakin lelu saada.

Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 07.06.10 - klo: 15.05
Olen hieman LiPoja katsellut ja 3S 5000 mAh -lipolla meno näyttäisi Youtuben videoiden mukaan olevan vähän turhankin raivokasta. Olisiko 2S 4000-4500 mAh sopivampi kompromissi kulkupuolen ja keston kannalta?
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: jperala - 07.06.10 - klo: 15.23
Olen hieman LiPoja katsellut ja 3S 5000 mAh -lipolla meno näyttäisi Youtuben videoiden mukaan olevan vähän turhankin raivokasta. Olisiko 2S 4000-4500 mAh sopivampi kompromissi kulkupuolen ja keston kannalta?

2s 5000mAh ostin juuri ja ajaminen on ihan mukavaa vielä harjattoman kanssa, ei sellaista tappo revittelya vaan ihan ohjattavissa vielä vauhdin puolesta.
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Raisu - 07.06.10 - klo: 20.53
Tulinkin tuossa jo tilanneeksi Slashin Saksasta. Tutkiskelin noita takuu-juttuja ja ilmeisesti se ei ole kummoinen muutenkaan, joten Suomesta ostamiseen en nähnyt tarpeeksi hyviä syitä. Saksastahan tuo irtosi 355 eurolla kotiinkannettuna.

Kokeilin Inferno VE:tä viime lauantaina ja kulkupuoli oli ihan ok, joskin ei niin rivakkaa mitä olin kuvitellut. Sen verran hauskaa hommaa kuitenkin, että pitihän se omakin lelu saada.



Suomesta(Turusta) ostin halvemmalla kotiin kuljetettuna ja kaikki takuu jutut mitä on eteen tullut on hoidettu esimerkillisesti, varaosat saa seuraavaksi päiväksi, jollei ole osaa hyllyssä on purettu uudesta autosta, ei taida saksalaiset tähän pystyä. Mielestäni tämä on hyvä syy ostaa auto Suomesta.
Ps. Kannatta soittaa ja kysellä hintaa, hyvät alennukset on aina saanut
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 07.06.10 - klo: 21.59
No kaupat tuli jo Güntherin kanssa tehtyä, eli ens kerralla sitten Suomesta.

Tulinkin tuossa jo tilanneeksi Slashin Saksasta. Tutkiskelin noita takuu-juttuja ja ilmeisesti se ei ole kummoinen muutenkaan, joten Suomesta ostamiseen en nähnyt tarpeeksi hyviä syitä. Saksastahan tuo irtosi 355 eurolla kotiinkannettuna.

Kokeilin Inferno VE:tä viime lauantaina ja kulkupuoli oli ihan ok, joskin ei niin rivakkaa mitä olin kuvitellut. Sen verran hauskaa hommaa kuitenkin, että pitihän se omakin lelu saada.



Suomesta(Turusta) ostin halvemmalla kotiin kuljetettuna ja kaikki takuu jutut mitä on eteen tullut on hoidettu esimerkillisesti, varaosat saa seuraavaksi päiväksi, jollei ole osaa hyllyssä on purettu uudesta autosta, ei taida saksalaiset tähän pystyä. Mielestäni tämä on hyvä syy ostaa auto Suomesta.
Ps. Kannatta soittaa ja kysellä hintaa, hyvät alennukset on aina saanut
Otsikko: Vs: 1:8 crossari - pienen tauon jälkeen...
Kirjoitti: Justus09 - 15.06.10 - klo: 21.56
Nyt on pikatyypit Slässillä otettu vakiosähköillä ja ihan tyydyttävää kyytiä. LiPot ja paremmat laturit on jo tosin tilattu.

Samalla tuli huomattua, että sora-alusta ei ole paras mahdollinen – niitä pikkukiviä kun eksyi vääriin paikkoihin jo heti kättelyssä.