Nokialla käyn ajelemassa.
Minä suosittelisin 1/8 autoa sähköllä, näitä löytyy monia vaihtoehtoja tai sitten Losin SC autoa jos on tarkoitus ajella etupäässä Hämeenlinnan radalla. Kestävyys syistä näitä.
Jos saadaan toimintaa vilkastettua tuolla radalla niin 1/8 polttiskin on hyvä vaihtoehto, näitäkin vaihtoehtoja on pilvin pimein. Polttisautoa kun on aina enemmin tai vähemmin kiire nostamaan mukkelismakkeliksen jälkeen pyörilleen, jotta pääsee ajoa jatkamaan. Polttisautot ei käy katollaan kovin pitkään. Sen takia olisi hyvä olla porukkaa enemmin paikalla. Siitä ei tule yhtään mitään että olet yksin ajelemassa polttiksella ja juoksentelet tiuhaan tahtiin nostamaan autoa kauheella kiireellä. Tankatakin pitää aika usein........ Näitä polttisongelmia ei tietysti ole jos on niin taitava että auto pysyy suunilleen koko ajan pystyssä, ei jää kun tankkaukset, jos pelkästään tankkaamisella selviää niin polttis ei ole ongelma. No, nostaa se pitää sähköpelikin, mutta ei ole kiirettä, siellä ne hiljaa oottelee että nostaja tulee, sit kun tulee. Ja ajo jatkuu sit kun siltä tuntuu.
Joskus on oikeen harmittannu kanssaharrastajien puolesta jos kaikki menee mönkään polttisautoilla joka ei ole ihan "tikissään", esimerkiksi: Laittelet auton käymään starttiboxilla tai nykimällä, lämmittelet, kiipeät ajajakorokkeelle ajamaan, auto kaatuu, juokset nostamaan, auto sammuu, starttiboxille tai nykimään, ajajakorokkeelle ja kaasua, auto sanoo moo, alas käynnistämään, ylös ajamaan, puolikeirrosta ja katolleen.............................jne. Siinnä se päivä vierähtää kiroillessa ja juoksennellessa.
Tässä ajatuksia aloittelevalle harrastajalle, siis sähkö on huomattavasti vaivattomampi oli porukkaa tai ei, jos saadaan rata vilkkaaksi niin sitten myös polttis on hyvä vaihtoehto.