Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mäkistation

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11
271
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 03.04.13 - klo: 21.32 »
Tässä nyt joku nopea kötöstys aiheesta:
FG Marder DIY Exhaust
Jotkut paikalliset pikkupojat fillareineen oli melko ihmeissään, kun parin kaverin kanssa pölähdettiin testailemaan. Varmasti koko kylä kuuli, kun painettiin menemään. :grin:

272
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 03.04.13 - klo: 15.46 »
Tässä viä pari kuvaa putkesta, että saa kansa nauraa:

273
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 03.04.13 - klo: 10.10 »
Kyllä tuli pienet testit pimeänhämärissä vedettyä, huomioitiin helkkarillinen kiertävyys ja keulan keveneminen tehoalueelle saavuttaessa, kun asfaltilla kiihdyteltiin. Kaasarin säädöt olivat kutakuinkin vakiot, yläpäätä hieman taidettiin varoiksi rikastaa. Tänään pitää illemmalla mennä hieman ajelemaan ja hakemaan säätöjä, samalla voisi jotain liikkuvaa kuvaakin yrittää ottaa.

274
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.04.13 - klo: 23.02 »
Kiitän kovasti alaa. Otin ja menin sieltä missä aita on korkein ja apinoin googlesta löydetyistä vrc:n putken kuvista ekan proton. Ei tullut todellakaan kaunis, eikä hirveän hyvin istuva, mutta kyllä se hönkii, varsinkin vakioputken jälkeen. Noita mittoja tuossa vertailin, niin totesin, että en mä ihan pihalla ole ollut todellisuuden kanssa.
Tässä pari kaverin ottamaa kuvaa (PV-Foorumin Walde94, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan):
https://www.dropbox.com/s/h247hlzwgxfvg3o/rctehari.JPG
https://www.dropbox.com/s/hrxnmunl82hhead/rctehari2.JPG
Musta maali peittää virheet! :grin:

E: Niin, tällainen oli siis lähtökohtana:
http://www.powerslideracing.com.au/images/detailed/5/8103.jpg

275
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 31.03.13 - klo: 14.03 »
Pohjanmaan Teollisuuspalvelu PTP Oy:ltä minä olen hakenut laakereita Rc-vekottimiin, mutta ei sielläkään tuollainen haluamasi paljoa halvempi näytä olevan:
http://www.ptpoy.fi/super_search.php?search=10x22x6&x=20&y=11
Laakereissa tahtoo olla se, että mitä pienempi, sen kalliimpi.

276
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 31.03.13 - klo: 13.26 »
Mutta se tässä onkin ongelma, kun oon vähän niinkuin alone näissä hommissa, varmaan Kurikan ainut bensa-RC-harrastaja. Tai no, yhdellä kaverilla on ollut Marder, mutta sekin oli ihan vakkari. Eli ei ole mahdollisuuttakaan päästä hypistelemään noita tehdasputkia. Olisi vain kiva tietää hieman jotain raja-arvoja, ettei järkyttävän montaa piippua tarvitsisi vääntää. Kuvista olen arvioinut, että suurin halkaisija pyörisi jossain 50mm paikkeilla ja putken pituus jossain 300-400mm nurkilla. Meneekö ihan päin metsiä?

277
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 30.03.13 - klo: 11.39 »
Olisi tarkoitus koettaa työstää ite putki tuohon FG:hin, kun alkaa tuo moottorisahapönttö hieman kyllästyttämään ja kun käytännön mies oon, niin valmiita ei ostella. :grin: Olisiko jollakin antaa sellaisia noin arvoja putken suurimmasta halkaisijasta ja kokonaispituudesta, näkisi että pääsenkö edes alueelle. En oo päässyt käpäilemään noita pikkumoottorien tehareita niin hankala hahmottaa, että missä kokoluokassa niissä mennään. JariV:llä ja alaa:lla ainakin on kokemusta tämän kokoluokan DIY paisareista.

Kiitos ja anteeksi.

E: Niin, putki on tulossa ihan normi 2-pultti 29cc CY:hyn.

278
Tosimies ajaa Lynxillä, ei kuitenkaan Made in Rovaniemi vaan Kurikka!
Vasemmalla eläkeläinen, Lynx 200 '71 ja oikealla työjuhtana palveleva Lynx 530 '80, Velsalaisia molemmat:

279
Vapaa keskustelu / Vs: minicrossit ja muut HIEMAN isommat
« : 19.03.13 - klo: 18.34 »
Mulla makaa tuolla tallissa '95 Kawa KX80, pitäisi huomenna ottaa ja selvitellä siihen ilmestynyt outo käyntihäikkä. Muuten ollut varsin mainio peli. Olisi kaupankin jos jotakuta moinen kiinnostaa. :wink:

280
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 19.03.13 - klo: 10.20 »
Kyllä, oikeassa olet. Aika nopsaanhan nuo koneet lämpenevät. Lämmityskäyttö on aina muistettava. Itse ainakin isken koneen käyntiin, sitten mankasta ja vastarista virrat päälle, koppa ja spoileri kiinni ja lopuksi hanskat käteen, kone on tässä ajassa aika soppelisti lämmennyt. Itse suosin vielä sellaista lievästi kaasua pumppaavaa ajotyyliä, perua kireämmillä 2-tahti 2-pyöräisillä ajeluista. Pysyy seos varmasti rikkaana.

281
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 18.03.13 - klo: 11.31 »
Jos kierroksilla pelaa niin tuskin on tulpassa vikaa. H ruuvihan on yläkierrosten seoksen säätö ja L on tyhjäkäynnin seoksen säätö. Alin ruuvi on T ja se on tyhjäkäynnin korkeuden säätö. Kaasari säädetään samalla tavalla kuin moottorisahassa taikka trimmerissä. Itse pienkoneasentajana teen sen seuraavasti:
- T ruuvia vedetään niin paljon kiinni, että kone käy jonkinmoista tyhjäkäyntiä.
- L ruuvia viedään koneen käydessä niin paljon kiinni, että moottori uhkaa sammua, menee siis äärimmäisen laihalle. Siitä ihan hieman aukipäin on yleensä tyhjäkäynnin huippukohta, josta viedään abt. 1/4-1/2 kierros auki, jolla varmistetaan riittävä seos. Tyhjäkäynnin pitäisi muuttua silloin hieman röpöttäväksi.
- T ruuvia niin paljon nyt auki, että tyhjäkäynti on siedettävällä tasolla. Moottorisahassa esim. ketju ei enää pyöri.
- H vedetään rikkaalle, ~2 kierrosta auki, kaasu pohjaan (auto mieluusti maasta irti!) ja kierretään niin paljon kiinni, että seos on sopivan ja rikkaan rajamailla (ääni on sellainen priiiii prööt priii prööt, seilaa siis hieman). Tällöin seos on kuormitettunakin riittävä. Ilmeisesti hc-race-miehet vetää seoksen niin laihalle, että kone kiljuu eikä kierrokset seilaa yhtään, mutta itse en moista suosi, kiinnileikkaamisen riski alkaa olla ilmeinen. Ellei todella vedä kaasua pumppaamalla menemään.

Voin tehdä aiheesta jonkinlaisen tutorial videonkin FG:lläni, jos sellaiselle on tarvetta.

Niin muuten, kaikki kalvokaasariton ryypyllisiä, 668:ssa on tuo primer pumppu vielä läppäryypyn lisäksi. Ei vaikuta seksuaalisesti koneen säätämiseen, tuolla saadaan kaasari vain nopeammin täytettyä bensalla esim. ajamattoman jakson jälkeen, joka helpottaa koneen käynnistämistä.

282
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 15.03.13 - klo: 21.22 »
Kylläpä te ajatte raaoilla prosenteilla. Itse olen käyttänyt samaa hieman reilua 2% (max 2.5%) mitä moottorisahassa, trimmerissä, krossipyörässä, yms. 2-t vehkeissä. :shocked: Hyvin on toiminut.

283
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 15.03.13 - klo: 18.31 »
Minä ottaisin enemmin TZR:n, yzäri on ihan totaalinen lelu, ei sillä ehdi mihinkään ja vielä surkea ajaakin, mitä töiden puolesta sellaisilla olen ajanut. TZR:stä nyt saa pienellä hipistelyllä kuitenkin suhteellisen tehokkaan ja kovakulkuisen pelin. Itsellänihän oli piikki-ikäisenä '06 DT125RE ja nyt harrastevehkeenä '86 RD125. Sillä tehtiin kovasti kiusaa kevaripojille viimekesänä ja ensikesänä olisi tarkoitus vielä enemmänkin. Tekniikkaa on höylätty rajusti talven mittaan. :wink:

BTW, jos jollain olisi jouten 34mm Mikunin kaasaria, pistäkää YV:tä.

284
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.03.13 - klo: 16.00 »
Jaa niihinkö sittenkin voi laittaa motikan iskariöljyä? Asiaa jossain kysyin, niin sanottiin, että ei käy. Minkäs vahvuista juhamatti on käyttänyt, 5W vai 10W? Pitäisi FG:n iskarit käydä läpi.

285
Vapaa keskustelu / Vs: Ammattinne/Tuleva ammattinne?
« : 13.03.13 - klo: 10.32 »
Lomautettu pienkoneasentaja.  :grin: Opiskellut olen asentaja koneistajaksi ja rekkakortinkin suoritin intissä.

286
Voi lumipyry... Lähes 20cm tullut lunta tämän vuorokauden aikana. Ei oikein nappaa. Räkätautikin kiusaa.

287
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.03.13 - klo: 13.34 »
Ettei sielä olisi nyt vain sytkäpuolan ilmarako liian pieni? Puolan ja vauhtarin väliin pitäisi pelikortti mahtua.

288
Bensa-autot / Vs: Bensa autojen kuvia
« : 10.03.13 - klo: 13.33 »
Onko siinä peräti esikuvansa mukaan wankel moottori?

289
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.03.13 - klo: 13.29 »

Marder vain hetki ennenkuin ensiövedon rataspari antautui hyppyristä laskeutumisen jälkeen. Onneksi on uudet rattaat varastossa.

290
Primerin paluuletkun lähtö katkesi kaasarista, kun nyin konetta käyntiin :shocked:. Pitää muuttaa pelkällä läppäryypyllä pelaavaksi.

291
Paikallisen ala-asteen markilla ollaan pöristelty, varsinkin näin talvella siellä on ollut kiva ajella, kun tenavat ovat tehneet sellaisen laskettelukukkulan rinteisiin kaikenlaisia hyppyreitä. Sitten tuohon omaan pihaan on takapihalle kolattu jonkinnäköinen rata. Kesällä pitää keksiä jotain uutta, onneksi on tätä lääniä käytettävissä. :grin: Pitkämön hiekkamontuillakin ollaan hillclimbiä joskus käyty harrastamassa. Ja onpahan tässä muitakin monttuja lähistöllä, joissa ollaan pörrätty nitroaikoina.

292
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 06.03.13 - klo: 16.58 »
On kyllä ihan pirtsakan värinen. Vielä kun putkea hieman kiillottaisi niin... :tongue:

293
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 28.02.13 - klo: 21.01 »
Siitä tuli kieltämättä ihan siisti, pitää se itsekin alkaa suunnittelemaan lasikuitukoppaa FG:seen. Jos se muiltakin onnistuu, niin kai minultakin. :laugh:

294
Vapaa keskustelu / Vs: Lemmikit ym elukat.
« : 25.02.13 - klo: 17.25 »
Tuollainen koiraeläin tuossa on nyt 5 vuotta pyörinyt:

Karjalan karhukoiran ja jämtlannin pystykorvan sekoitus, tottelee (jos jaksaa) nimeä Suski. Mukava eläväinen.

295
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 24.02.13 - klo: 21.10 »
Joku päivän vauhdikas, tuo digipokkari ei ole aivan paras mahdollinen vauhdin taltioimiseen:

296
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 24.02.13 - klo: 12.19 »
Kuvia sitten kansalle korinrakentelun edistymisestä.

297
Bensa-autot / Vs: Kopio Bajat ovat täällä...
« : 23.02.13 - klo: 23.06 »
Tuosta muotin teosta olisi kiva tietää enemmänkin, heräsi ideoita FG:ni suhteen kun näin tuon kuvasi.

298
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 22.02.13 - klo: 23.06 »
Ei oo enää kys. autoa ollut omistuksessa puoleen vuoteen. Ei paljoa rännien putsaukset auttaneet, kun koko kippo oli mätä, kyljessäkin oli reikä. :shocked: Muutenkin varsinainen murhewaagoni. Ei oo paljoa VAGilaista tehnyt mieli. Vaihdoin sen sitten kaverin kanssa päikseen Derbiin, jonka sitten vaihdoin päittäin Kawasakin krossiin.

299
Mopot/moottoripyörät ovat lähellä sydäntä, moottorikelkkailuakin on harrastettu pienestä asti. Kitaraa myös soittelen.

300
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 22.02.13 - klo: 22.44 »
'99 Ford Focus Ghia tuli kesällä hommattua '91 VW Golfin tilalle kun alkoi kenkien kastuminen v*tuttamaan.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11