Ihmettelen, ettei kukaan ole pahemmin vielä noista difsuusoreista vaimitäneoli spekuloinu täällä. Säännöissä on mun mielestä pahasti ristiriitaa jos 2 isointa tallia ei ole sitä autoonsa kyhännyt, heti kauden alkuun ?
Noh, tuskin ferraria ja mäkkiä sekään vielä ylivertaiseen vauhtiin nostais, mut ite olen tätä ihmetelly miksi sitä ei ole tehty.
Tuskin ferrarin ja mäkin inssit on torstempia kun toyotalla, brawnnilla ja mikä se kolmas oli.
Tuntuu täysin käsittämättömältä, että talli joka saatiin talvella pystöön tekee noin paljon paremman auton, kuin tallit jotka alotti kehittämisen jo viime kauden aikana
Saapa nähä mitä päättävät, 14 päivä
Ei ne inssit torsteja ole ei, mutta Mclaren, Ferrari ja muut, joilla nyt on yksinkertainen diffuusori autoissaan, tulkitsivat ''super''diffuusorin sääntöjen vastaiseksi, eivätkä siksi sitä ole edes kehittäneet.
Kaikkien 'perus'diffuusoria käyttävien tallien virallinen lausunto on asiasta ollut se, että kaksinkertaista diffuusoria mietittiin kauden alla, mutta se todettiin tallin omissa pähkäilyissä sääntöjen vastaiseksi (kukaan ei tajunnut kysyä?) ja jätettiin siksi pois autoista. Ja jos valtaosa talleista on näin päätellyt, täytyy sääntöjen olla todellakin vähintäänkin hämärät.
Ja Brawn (vanha Honda) painoi tosiaan tämän vuoden auton aerodynamiikan kehitystyötä parhaimmillaan 4 vai 5 eri tuulitunnelissa viime kauden aikana, ennen kuin tunneleidenkin määrä rajoitettiin...
Nykyiset kuskit puolestaan Brawnilla ovat vähintäänkin kovia: Buttonista puhuttiin aikanaan seuraavana 'kuninkaana' ja Barrichello ajeli erään Schumacherin tallikaverina useaan tallimestaruuteen ja hyvään mm-loppusijoitukseen - toki ylivertaisella autolla. Molempien ura ollut kuitenkin viime vuosina hiipumassa, mutta turhista kuskeista ei tosiaankaan voida puhua.
On kyllä niin huvittavaa oikeesti tää ruletti.
Kun ferrarilla otetaan kimin kohdalla riski rengasvalinnan suhteen ja se menee pieleen... schumi on dorka eikä ymmärrä taktiikoista mitään... Kimi on tyhmä kraavilohi jne jne jne...
Kimin aika ohi... yms.
Kimin uran ohi olemisesta tai muusta ei käsittääkseni olla puhuttu on vain ihmetelty sitä, miten Kimille laitetaan välikelin renkaat kun muut tulevat jo takaisin laittamaan saderenkaita, kun ovat todenneet ihan radalla (!) ettei välirengas pidä.. Parhaimmillaan osa porukasta tuli laittamaan välirenkaat ja heti seuraavalla kierroksella takaisin saderenkaat. Ainakaan minä en tätä käsitä.
Ensimmäinen riski oli okei ja on helppoa olla jälkiviisas - totta.
Silti luulisi myös Ferrarilla tajuttavan, että jos ei aja voittavalla autolla, kannattaa tyytyä myös niihin pienempiin pisteisiin. Saattavat nimittäin auttaa kummasti kun kauden jälkeen pisteet lasketaan yhteen.
-Samppa