Kirjoittaja Aihe: Kytkin- ja moottorikysymyksiä  (Luettu 17607 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #60 : 04.04.08 - klo: 08.55 »
Kannataisko sitten pitää säädöt siinä paikkeilla missä ei "puutumista" tapahdu?

Käyntihäiriöiden syyksi 90% varmuudella osoittautuu tulppa (loppu tai väärä lämpöarvo).
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #61 : 04.04.08 - klo: 09.22 »
kyllä on tulppaa vaihdettu ja säädetty joka suuntaan.lähellä tehtaan säätöjäkin  lämmöt oli 300F
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #62 : 05.04.08 - klo: 10.17 »
Eipäilenpä, että sulla on käynyt nuo mäntä ja sylinterinputki väljäksi. Elikä sanoisin että nuo kannattaa vaihtaa... varmistakaa nyt joku vielä.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #63 : 05.04.08 - klo: 10.22 »
jo parin gallonan jälkeen??aika hepposta tavaraa on sitte :angry:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa pink panther

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #64 : 05.04.08 - klo: 14.25 »
Väljistyä kone voi jo puolen gallonan  jälkeen jos säädöt on ollut huonot tai sisään ajo on epä onnistunut...

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #65 : 05.04.08 - klo: 18.47 »
Väljistyä kone voi jo puolen gallonan  jälkeen jos säädöt on ollut huonot tai sisään ajo on epä onnistunut...

Sieltä se tuli...
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #66 : 05.04.08 - klo: 23.36 »
aika tarkkaan ajoin sisään ja säädetty on todella vähän kerrallaan
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #67 : 06.04.08 - klo: 11.12 »
Joo, mutta on ne moottoritkin jokainen ihan oma yksilö.  :mrgreen:
Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #68 : 06.04.08 - klo: 13.02 »
niinhän ne on.eilen otettiin palasiks eikä mitään,mutta seosruuvin o-rengas oli ruti kuiva ja laitettiin tippa aseöljyä ja toimi hieman paremmin.saa nähä kuin käy.kiitos avuista
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Narmer

  • Vieras
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #69 : 12.04.08 - klo: 20.46 »
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #70 : 12.04.08 - klo: 21.08 »
no eihän se prkl toimi!toisena päivänä säädöt kohallaan noin 115 astetta ja seuraavana 150!!!mikä hemmetti voi vaivata?kelit oli about samat.Koht on sava eurolla myynnissä :cheesy:
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #71 : 12.04.08 - klo: 21.18 »
no eihän se prkl toimi!toisena päivänä säädöt kohallaan noin 115 astetta ja seuraavana 150!!!mikä hemmetti voi vaivata?kelit oli about samat.Koht on sava eurolla myynnissä :cheesy:

No mikäs siinä mättää? Lämmöt vai jokin muu?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #72 : 12.04.08 - klo: 21.24 »
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?

vaihto väliä ei pysty ennustamaan , kyllä sen huomaa kun kytkin rupee liustamaan ja palojen vaihto on melko helppoa ja ei vaadi mitään erikoistyökaluja

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #73 : 12.04.08 - klo: 21.29 »
Kuinka usein normaalissa harrastekäytössä täytyy vaihtaa kytkinpalat?
Onko se vaikeeta ilman erikoistyökaluja?

Muovipalat kestää muutamia tunteja. Ehkäpä 2-6 tuntia.  Yleensä menevät vaihtoon tapin reiän venyttyä. Alumiinipalat kestää vähintään kymmenen tuntia. Saattavat kestää paljon pidempäänkin. Niistä kuluu kulutuspinta ajan kanssa. Kevenevät liikaa sen seurauksena. Myös jousi alkaa hankaamaan kytkinkelloon palan kuluttua liikaa.

Vaihto onnistuu helposti normaaleilla työkaluilla. Kytkinpalat saa kammettua paikaltaan talttapääruuvarilla. Uudet vain työnnetään paikalleen. Jousta joutuu joskus ruuvarilla avittamaan. Tekemällä oppii.

Pihasudittelussa palat kannattaa vaihtaa vasta sitten, kun kytkin levähtää. Kisakäytössä kannattaa vaihtaa vähän ennen.  :angel:

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #74 : 13.04.08 - klo: 10.32 »
lämmöthän ne.kun tänään on ok nii huomen ei oo.ja heittää rajusti.
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa vwaltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Youtube - vwaltsu
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #75 : 13.04.08 - klo: 11.00 »
lämmöthän ne.kun tänään on ok nii huomen ei oo.ja heittää rajusti.

Ettei jostain vuotaisi ilmaa polttoaineen sekaan kun tollaista tekee, oletko vaihtanut letkut?
HPI Savage FLUX & X  | HPI E-Firestorm 10T/MM5700 | XRay XB8 | F u t a b a  2.4 FASST

Poissa junttapave

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #76 : 13.04.08 - klo: 12.14 »
joo kaikki on vaihdettu,mut joku siel varmaan pihisee
VRCK|HOBAO HYPER 8.5|http://p1.foorumi.info/vrck

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #77 : 15.04.08 - klo: 21.10 »
Joo. Tota mulla varmaan moottorin vaihto edessa taas ... Rb saa vaistyä kai jos en muuta keksi  vaihdoehdot:


Nitro Star K4.6

Kokemuksia on varmaan, kun on  savagen vakio motti.

- Sopiiko gigaan ihan heittämällä ?
- Tehot ?
- Helppo säätää ?
- Laatu/luotettavuus?



Nosram .28 EVO   Onko moottori vähän "hylätty" ?  :undecided:
 
-  Sopiiko gigaan ihan heittämällä ?
- Tehot ?
- Helppo säätää ?
- Laatu/luotettavuus?


Saa toki ehdottaa muitakin vaihtoehtoja.

 Kiitän jo valmiiksi...


Giga  crusher ( RB Concept TM728)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #78 : 16.04.08 - klo: 11.25 »
mitäs meinaat tuolla että onko nosram "hylätty"???
jos tehoa haluat kohtuu hintaan niin SH/LRP/NOSRAM 28 hyviä vaihtoehtoja.
kaikki kun ovat perjaatteessa samoja koneita.
mutta itse en enää savageeni mitään noista laita,syy on käynnistyksen yksisuuntalaakeri.
se kun sijaitsee lohkon sisällä ja luistaa niin paljon että hermot menee.
suunnilleen samalla rahalla saa sabesta esim STS-30 konetta 170€.
kokemuksia ei itsellä ole mutta kuulemma tehoa löytyy...
tuo STS varmasti parempi vaihtoehto kuin tuo nitro star 4.6.
löytyyhän tuota sts:sää myös 28 kokona.............
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mad

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkin- ja moottorikysymyksiä
« Vastaus #79 : 17.04.08 - klo: 22.11 »
Okei, ostan ton nosramin kun se aika koittaa...
Giga  crusher ( RB Concept TM728)