RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: PRCA - 18.02.12 - klo: 18.54

Otsikko: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: PRCA - 18.02.12 - klo: 18.54
No niin, ajot on ajeltu. Alunperin 15 ilmoittautuneesta jäi pari saapumatta, mutta oman kerhon mies paikkasi komeasti laina-autolla (jossa kyllä taisi olla jotain pientä häikkää etuvetareiden kanssa...). Kisaformaatti oli hieman kymppikrossista poikkeava: ensin harjoitusten perusteella porukka kahteen ryhmään, joilla ajeltiin sitten "pre-finaaleja" siten, että "nopeamman" ryhmän kolme hitainta tippui "hitaampaan" ryhmään, josta taas kolme nopeinta nousi. Tällä tavalla vatkattiin hetken aikaa. Sitten porukka tulosten mukaan järjestykseen, 1. ja 2. suoraan a-finaaliin ja parittomat sijoitukset (3,5..) semi-a:han ja parilliset (2,4..) sijoitukset semi-b:hen. Semien kolme nopeinta a-finaaliin ja loput b:hen. Kaikki finaalit ajettiin 10-minuuttisena. Alla lopputulokset:

Sijoitus   Nimi         Kierroksia            Aika
A-fin
1      Antti Turtiainen   35      10:00:962
2      Kari Kauppinen      34      10:09:786
3      Jari Toivonen      33      10:02:523
4      Mikko Ylinen      33      10:07:037
5      Niko Vuorenmaa   32      10:00:240
6      Pasi Hongisto      32      10:01:732
7      Janne Hongisto   31      10:13:100
8      Tommi Suuripää   2      00:52:303

B-fin
1      Aki Kaukovirta      34      10:08:146
2      Petri Niemelä      32      10:00:555
3      L-J Väänänen      0      DNS

Menossa olivat myös mukana allaolevat, mutta valitettavasti kalusto ei toiminut finaaleihin saakka :(

Mika Rinne
Jukka Häkämies

Yleisesti ottaen oli kyllä onnistuneet kisat, mutta aika monta keskeytystä nähtiin. Sähkövikoja oli useammallakin. Yhdet varsin messevät toimintasavutkin nähtiin, ihan valoefektien kanssa!

Jatketaan tähän perään sitten henkilökohtaisemmilla palautteilla ja kommenteilla kisapäivän kulusta.

Kiitos vielä kaikille osallistujille ja touhussa mukana olleille. Erityiskiitos Rikulle ajanotosta ja loistavasti hoidetusta kuuluttelusta. Ilman sitä olisi jokunen "ykkösellä" hyppy jäänyt näkemättä ;)

Videoita tulossa myöhemmin. Valitettavasti muistikortti loppui kesken a-finaalissa, mutta onneksi erien välissä tyhjää rataa oli kuvattu reilusti ;)
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 19.02.12 - klo: 10.26
Juu, kiitos kisoista vaikka keskeytys tuli tosiaan jo päivän puolivälissä oikein efektien kera.
Orion säädin paloi kesken ajon isolla liekillä ja karmea savu.. kiitos pelastusmiehille että autoon ei tullut muita vahinkoja, akkuja en ole vielä testannut.

Baana oli hieno ja autokin hyvä. Todella harmi että tuli sitten tuo Orionin sponsaama tulishow. Kössi kesti kyllä hyvin muuten mutta kun varanoparia ei tietenkään ollut niin siihen loppui ajamiset.
Vähän oli kyllä ajaminen epävarmaa koko aamun, välillä auto hyppäsi niin pirusti ja välillä tehot kadoksissa.
Varmaan säädin oireili ennen kärähdystään, joka teki ajosta ajoittain hyvinkin epätasaista.

Kyllähän siellä aika paljon tuli romua muutenkin joka kertoo siitä että laji on kova autoille ja tekniikalle.
Kilpakaveri Jukka Häkämies, joka tuli mun kyydillä Nokialle, ei pääsyt edes alkua pidemmälle kun jo Tekin sanoi sopimuksensa irti.
Todella sääli.

Jos tuota meinaasti oikeesti ruveta harrastamaan niin MP9e olis mun valinta, Kari Kauppien veteli sillä todella hienosti ja kestävä auto noihin sisäkapinoihin.
VE menettelee, onhan se toki eri hintaluokassakin. Tosin silläkin voisi pärjätä hyvinkin jos sais vaan radalla kilometrejä alle.

Kiitos vielä, hienoa että järjestitte, olisin kernaasti ajanut päivän loppuun asti!
ps. Tilasin osat VE autoon GT muunnosta varten, joten jos sellaisiakin kisoja joku haluu järjestää niin mukana.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: nikoprkl - 19.02.12 - klo: 11.24
Kiitoksia järjestäjille mukavista kisoista!

Oma kisa oli aika työntäyteinen RTR auton metkuja testaillessa. Keskeytysprosentti oli melkoisen kova omalla kohdalla, mutta vain yksi keskeytys johtui muusta syystä kuin irronneesta vetarin/kardaanin tapista. Näytti olevan TeamC TR8e auton heikoin lenkki nuo vetarit.
Äkkiä laskien viisi kertaa taisi irrota vetareista tapit, aina kun yhden kävi vasaroimassa kuntoon, lähti seuraava. :) Muutoin auto kesti rankaisua erittäinkin hyvin, kuten myös vakiosähköt. Tokihan vakiosäätimenkin sain mykistettyä kun irtosi kardaanin tappi keskellä suoraa ja jumiutui moottoria vasten, lyöden auton voimansiirron täysin 100% lukkoon täydestä laukasta. Tuskin olisi moni merkkisäädinkään ollut tästä kovin mielissään.. :)
Tuli ajettua hiukan kestotestimäistä ajoa muutenkin ja leiskauteltua vähän normaalia isompaa hyppyäkin pitkin päivää ja ainoa osa jota sain rikki ajamalla oli edestä tukivarren pinnien muovinen kiinnike. (kiitos Antille uudesta!). Luulen että tämän vaihtamalla alumiiniseen ja vetareiden päivityksellä olisi auto jo ihan kisakelpoinen.
Tietty sitten kisakäyttöön tuskin kukaan RTR autoa valitsee kun Kittiä saa järkihintaan ja se on todistetusti "pomminkestävä" suoraan paketista :)

Vauhti näytti olevan pakettisetupeillakin ihan kohdillaan, isommin tuossa ei mitään setuppeja kerennyt muuttelemaankaan, meni nuo väliajat aina mukavasti vetareita vasaroiden. :D Täysin nollatreenillä ja ilman aiempaa kokemusta näillä vermeillä sisällä ajamisesta tuli kisaan lähdettyä ja siihen nähden saa olla ihan tyytyväinen että muiden perässä jotenkin tuli pysyttyä.

Rikukin vielä finaalissa meni 7min kohdalla manaamaan että ihmeen pitkään kestänyt auto kasassa. Toki se sitten samalla sekunnilla luovutti etuvetonsa siihen ja tuloksena kolmospaikalta tippuminen viidenneksi ennen ruutulipun heilahdusta.

Kaiken kaikkiaan erittäin mukavat ja leppoisat kisat pienestä kuskimäärästä huolimatta (tai juuri siksi?)
Jos näitä lisää järkätään niin lupaan tehdä parhaani päästäkseni taas mukaan! :)

-Niko
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: topcat - 19.02.12 - klo: 11.44
Kiitokset täältäkin kaikille osapuolille (järjestäjät, ajanotto, kanttiini, kanssakilpailijat jne.)
Oli kyllä mainiota kisailua!
Hienoa oli nähdä miten tasainen porukka oli (kun vehkeet sattu pysymään nipussa).
Turtiainen ja Kauppinen vei jokaisen lähdön kärkisijat, vakuuttava suoritus.

Ennakkoon epäilyksiä herättänyt akkujen kesto ei tuottanut ongelmia, mutta nopareita antautuikin sitten urakalla (omien laskujen mukaan keskeytyksiä aiheutti 2 Tekiniä 1 Tekini, 2 Mamba monsteria ja 1 Orion).
Oma Mamba monster aiheutti keskeytyksen semissä ja jokaisessa pre finaalissa noin 6 min ajon jälkeen. Lopun 10 min finaaliin sain ongelma korjattua ja pelit kesti koko 10 min vedon. Ongelman ilmeisesti aiheutti noparin rikkoutunut tuuletin (oikosulussa). Ennen viimeistä finaalia poistin tuulettimen ja pidensin välitystä, toivoen ettei pidemmällä välityksellä nopari lämpene, ja sehän toimi.

Edit: Tuosta näyttävästä toimintasavujen pääsystä tuli mieleen että jos omalle kohdalle olisi sattunut niin varmasti olisi jälki ollut tuhoisampaa koska kori on kiinni tiukoilla sokilla + tarranauhalla ja virtojen katkaisu tuskin olisi onnistunut yhtä ripeästi. Jatkoa silmällä pitäen voisi olla syytä kisaohjeistukseen lisätä edellytys helposti irrotettavasta korista (kiinnitys vain tarranauhalla) ja helposti irrotettavista akuista. Sekä ohjaajakokouksessa ohjeistaa toimintaa ks. tilanteissa.

t .Petri
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: akau - 19.02.12 - klo: 15.46
Kiitos myös minun puolestani kaikille osallistuneille tasapuolisesti,
sekä järjestelyihin että kilvanajoon.

Oma päivää sävyttivät keskeytykset ja näin ollen paljon jäi "hampaankoloon"
tulevia kisoja ajatellen. Topcatin listalta voidaan poistaa yksi Tekin ja vaihtaa se
Spektrumiin, koska se osoittautui syylliseksi tekniikka murheisiin.

Rata toimi hyvin ja ilmeiseti 8 auton finaalissakin kaikki mahtuivat hyvin rataa kiertämään.

Jatkoa odotellessa.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 19.02.12 - klo: 15.48
Hyvä pointti Petriltä (Topcat) turvaseikkoihin!

Testasin akut, ne olivat kunnossa mielestäni. Ja Orion menee varmaankin takuuseen mutta pitää se vielä selvitellä.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 19.02.12 - klo: 18.59
Kyllähän kisalle oli melkoisen hienot puitteet! Uskon, että näin voi sanoa, vaikka kyseessä onkin kotirata.
Oma suoritus meni niin nappiin kuin vain voi. Ansmanniin ei tarttenut koko päivänä tehdä mitään, muutaman ruuvin kiristystä lukuunottamatta (no joo, akut joutu muutamaan otteeseen vaihtamaan  :grin:). Kauppinen ajoi kyllä vakuuttavasti ja tarjos vastusta, mut tällä kertaa se ei riittänyt. Odotan innolla seuraavaa kohtaamista.  Hyvä maku näistä neitsytkisoista jäi ja toivon mukaan saadaan vielä uudet skabat tulille (ei kirjaimellisesti) pian. Ja miksei kesällä ulkonakin, tosin aika sähkönnälkäisiä vehkeitähän nää on...

Antti T.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 19.02.12 - klo: 22.08
Videot on työn alla. Tänään varmaan jää laittamatta. No, tähän aikaan ei kenenkään pitäis enää roikkua täällä vaan olla nukkumassa  :azn:

Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: jerzirccar1 - 19.02.12 - klo: 22.15
Miksei Mikaa näy tulosluettolassa ??
Jerzi
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 19.02.12 - klo: 22.25
Naputtelin nuo tulokset suoraan finaalien tuloslistoista ja myöhemmin videoltakin nähtävästä syystä Mika ei sinne saakka ehtinyt. Korjaan tuota tulospostausta vielä jossain vaiheessa ja laitan sinne myös ne, jotka eivät ihan maaliin asti päässeet.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 20.02.12 - klo: 00.28
Joo no ei mun tarvitse siellä kyllä näkyä kun en finaaleihin asti päässyt edes...
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: Hount - 20.02.12 - klo: 09.49
Oma Mamba monster aiheutti keskeytyksen semissä ja jokaisessa pre finaalissa noin 6 min ajon jälkeen. Lopun 10 min finaaliin sain ongelma korjattua ja pelit kesti koko 10 min vedon. Ongelman ilmeisesti aiheutti noparin rikkoutunut tuuletin (oikosulussa). Ennen viimeistä finaalia poistin tuulettimen ja pidensin välitystä, toivoen ettei pidemmällä välityksellä nopari lämpene, ja sehän toimi.

Joskus sensorillinen moottori voi ottaa lämpöä jos välitykset ovat todella lyhyet.
Mutta sensoriton moottori & säädin combon pitäisi käydä aina vaan kuumempana jos pidentää välityksiä.


Jos MMM:n saa lämpörajaan, niin sitten ei muuta kuin ohjelmointikapula käteen ja ihmettelemään asetuksia. Itsellä MMM:n tuuletin pyörii 20min sisäradalla tykityksen jälkeen ehkä juuri puoli minuuttia ja IR-mittarilla ei ehdi mittaamaan 45 astetta enempää tuosta nopeudensäätimestä.
Eli asetuksissa vikaa, koska tuulettimen juuri puuttumatta peliin on mahdollista ajaa jopa 20 minuutin vetoja sisäradalla ~4kg krossarilla.

 - Hount
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: redman - 20.02.12 - klo: 10.11
Onko tilastoja käytetystä kalustosta/sähköistä?
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: akau - 20.02.12 - klo: 10.38
Onko tilastoja käytetystä kalustosta/sähköistä?

Eipä kerätty, mutta tossa noissa kommenteissa on mainittu kaikki muut sähköt
paitsi Hobbywing ja Turnigyn Trackstar, jossa ei ilmeisesti ollut ongelmia.
Väänäsen Mambakin kuulemma heräs henkiin, kun sen avas ja korjas katkenneen
potikan jalan, hyvä niin.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 20.02.12 - klo: 11.04
Mulla saattoi aiheuttaa lisäongelmia löystynyt etupyörä, hexi on pyöristynyt. Aloittelijan moka. Mutta kaikkea on vaikea huomata ja aamulla kyllä kiristin hexit..

Sen verran tästä kuitenkin jäi kipinää asiaa kohtaan että rakennan tosta pikkasen vahvemman pelin seuraavaa kisaa varten ja sitten mahdollista ulkokautta ajatellen.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 20.02.12 - klo: 20.11
Jaahas, yön aikana oli sitten valmistunut. Tuolla on Semi-A ja myöhemmin latailen sinne A-finaalin. Semi-B taitaa olla myös kortilla, joten laitan senkin tuubiin, kun kiireiltä kerkee.

www.youtube.com/watch?v=vrMZPiTYQoY (http://www.youtube.com/watch?v=vrMZPiTYQoY#ws)

A-finaali valmiina:

M8e-kisa A-finaali (http://www.youtube.com/watch?v=Wul5Ik0qRP8#ws)
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 21.02.12 - klo: 09.04
Maniota menoa!  :cool:

Pitää vielä kerran sanoa että oli hieno käydä ja ajattakaa näitä ihmeessä lisää, tulen jos suinkin!
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 21.02.12 - klo: 18.28
Kyllähän toinen tälläinen kisa pitää ajaa! Jos ei Nokialla, niin jossain toisaalla sitten. Soveltuuko Tiksin rata näille autoille yhtään?
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 21.02.12 - klo: 22.09
Jess! Kyllä se "yhtään" soveltuu mutta siinä ei ole noin näyttäviä hyppyreitä. Pari tiukkaa syheröä kyllä ja yks hieman vaarallinen tolppa keskellä rataa, jossa onkyllä tilaa kiertää mutta osumat voivat tehdä kipeetä jos kovaa tulee. Olen siihenkerran kyllä muksauttanut ongelmitta. Kierros sellaiset 18-20 sek. Uskoisin että hyvät kisat siinäkin saisi aikaan ja hieman iisimpi kalustolle, luulisin. Esim. jarrutuksia alastuloon tulee vähemmän kuin Nokialla.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: *HOKE* - 21.02.12 - klo: 22.49
Tiksissä on jälleen uusi profiili, ja rata on myös erittäin nopea muuttaa tarpeen vaatiessa.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 22.02.12 - klo: 09.04
Ok! Onko siellä yhtään kiinnostunutta M8e porukkaa jotka haluais alkaa miettimään kisaa näille kevään aikana?
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: Mikko L - 22.02.12 - klo: 11.26
Ok! Onko siellä yhtään kiinnostunutta M8e porukkaa jotka haluais alkaa miettimään kisaa näille kevään aikana?
Vapaat viikonloput on aikalailla kortilla, kun ottahuomioon, että tila poistuu käytöstä huhtikuun lopppuun mennessä. Mutta jos sopiva päivä kalenterista löytyy ja kisalle piällysmies ja kierrostenlaskija niin rata on käytettävissä M8e kisoja varten.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 22.02.12 - klo: 11.55
Mukava kuulla. Tutkitaan asiaa ja varmaankin kaikki ovat ilahtuneita jos halukas/halukkaita tehtäviin kisan järjestämiseksi Tikkurilassa löytyy. Kai se tuottais vähän tuloja kerhollekin siinä samalla.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 24.02.12 - klo: 10.51
Haluuko joku jaella kisan setuppeja?

Itsellä iskarit ihan ok (600 takana, 500 edessä Kyosho mitoituksella, 6 reikää big bore),mutta diffit ehkä vähän turhan löysät sisälle 6-8-4 (kahdella planeettarattaalla) ?

No tietysti se että eturengas saattoi olla löysällä vaikutti hieman.
Vaihdoin nyt myös nopeamman ohjausservon, tuo RTR servo on kuitenkin aika hidas, tosin kyllä se silläkin meni.

Välitys päärattaassa 12/48, perät 13/43

Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: Hount - 24.02.12 - klo: 16.26
mutta diffit ehkä vähän turhan löysät sisälle 6-8-4 (kahdella planeettarattaalla) ?

No tietysti se että eturengas saattoi olla löysällä vaikutti hieman.
Vaihdoin nyt myös nopeamman ohjausservon, tuo RTR servo on kuitenkin aika hidas, tosin kyllä se silläkin meni.

Välitys päärattaassa 12/48, perät 13/43

Diffit vaikuttaa todella löysiltä. Tottakai autojen välillä on eroa, mutta yhdellä ristitapilla, eli kahdella pikkurattaalla tuntuu todella löysältä, kun itse ajelin sisällä "kokonaisilla" kahden ristitapin diffeillä 7-20-3 setupilla. Ehkä olisi vielä 7-10-1 mennyt mutta ei yhtään löysempi keskellä ilman eturenkaiden mieletöntä palloontumista.

Noilla sinun välityksillä kokonaisvälitykseksi tulee ~13,23 Eli todellä hyvä tekniikan kestävyyden kannalta. En usko että se löysä rengas on säätimen kestoon kuitenkaan vaikuttanut. Ennemmin ehkä ne kovat jarrutukset ja nopeudensäätimen säädöt?

 - Hount
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 24.02.12 - klo: 16.37
Joo, näin varmastikin.

En tiedä vaikuttiko tekemäni koneen vaihto nopari palamiseen, ehkä RTR 2050kv motti syötti enemmän takaisinpäin tms. kuin tuo hieman enemmän race malli jolla homma toimi ja toimi tänäänkin hienosti.

Diffien osalta on nyt tehty isot muutokset ja todellakin autosta tuli aivan erilainen ajaa.
Lisää täällä http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg586952#msg586952 (http://rc10.fi/index.php?topic=42456.msg586952#msg586952)
Paljon aggressiivisempi mutta silti helpompi ajaa --> nopeampi.

Vakiodiffien osalta hieman harmittaa näin jälkikäteen koska mulla oli jo se 20K öljy keskellä mutta sitten vielä menin vaihtamaan löysään öljyyn koska en oikein tiennyt mitä odottaa ja Nokian rata oli videon perusteella aika syherö. Loppujen lopuksi tuskin yhtään Tikkurilaa syheröisempi kuitenkaan.
Paikan päällä aika meni akkujen kanssa joten siellä ei kauheesti ehtinyt diffiremppaa enää iskarien jälkeen ruveta tekemään.

Tikkurilan krossiradasta sen verran että baana on nyt hieno kasiautollekin!
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 28.02.12 - klo: 10.23
Ottaisin vielä tämän esille, koska monet pohjaavat mielikuvansa henkilöistä nettikirjoitusten perusteella jne. Eli ei kannata ainakaan siksi jättää tulematta paikalle jos jonkun "nettipärstäkerroin" ei satu miellyttämään. Tuolla ei huudettu eikä melskattu, siitä isot pisteet kaikille. Jos jotain hajosi niin siihenkin osattiin minusta suhtautua kypsästi ja huumorilla, eikä kiukulla tai syyttelemällä muita tjsp.

Kaiken kaikkiaan erittäin mukavat ja leppoisat kisat pienestä kuskimäärästä huolimatta (tai juuri siksi?)
Jos näitä lisää järkätään niin lupaan tehdä parhaani päästäkseni taas mukaan! :)
-Niko

Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: topcat - 28.02.12 - klo: 10.41
+ 1 ehdottomasti
Yleinen meininki ja ilmapiiri oli mainio.
Ehkä osaltaan siitäkin seurauksena, myös kisailu oli mielestäni varsin siistiä, eikä turhia törttöilyjä nähty, vai mikä fiilis muille jäi? (Omia törttöilyjä ei toki voi muistaa jos semmoisia tuli...)
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: akau - 28.02.12 - klo: 10.54
+1

Kisat menivät nappiin mielestäni, vaikkeivat tuloksellisesti omalta osaltani (tuli likaa teknisiä ongelmia).
Varmaan osaksi siitä syystä että oli pieni porukka ja kaikki olivat mukana kokeilu hengessä.
Toki iso kiitos kuuluu myös Rikulle, joka kokeneempana kisajärjestäjänä oli avittamassa meitä aloittelijoita.

Jatkon, eli tulevien kisojen suhteen täytyy todeta, että itse en ole tänä keväänä mukana aktiivisesti
järjestämässä M8e kisoja. Ei siksi että järjestämisestä olisi jäänyt jotenkin paha maku suuhun,
vaan siksi että odottellemme rouvan kanssa perheenlisäystä, jonka pitäisi saapua ihan näinä viikkoina.

Halua osallistua on, jos Nokialla tai jossain muualla järjestetään M8e-kisat.
Mutta tietenkin perhetilanteen mukaan, joka luonnolisesti menee edelle.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 28.02.12 - klo: 10.56
Ok, onnittelut sinnepäin!

Jos nyt joku moka tuli niin ei niistä ainakaan tehty isoa numeroa.
Ehkä just se että ei ole "pakko menestyä" ja voidaan ottaa rennommin on avain hyviin kisoihin. Nautitaan yhdessä tekemisestä kun kerrankin siihen on mahdollisuus (aina ei ole, ei todellakaan).
Minusta tuollaista menestysmispakkoa ei ollut havaittavissa kenenkään osalta, osittain varmasti kisan luonteesta johtuen ("eka M8e sisäkisa") ja hienoa  jos kilpailijat voivat säilyttää asenteen jatkossakin vaikka luokkaa ajettaisiin jatkossa ns. enemmän "tosissaankin". Jännitystä ja latausta oli sopivasti.
Toki voitto on aina voitto (kuten muukin kisamenestys) eikä sitä tule väheksyä tässäkään.
Kisa ei myös ollut poliittisesti värittynyt millään osa-alueella joka on myös tärkeä tekijä (syitä: harrastajat keskenään, kerhokisa, yhteinen tavoite eli M8e luokan onnistunut kilpailu, ei brändiasiaa jne.)
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 03.03.12 - klo: 11.17
Täällähän on kirjoiteltu oikein mukavasti asiaa! Kisojen ilmapiiri oli kerrassaan loistava ja toivon, että päästään ajamaan vielä uudelleen isommalla porukalla, mut samalla rentoudella!

Setuppeja kun kyseltiin, niin koetan tähän ulkomuistista naputella. Setuppisheetti on tietty Nokialla :)
Autohan on Ansmann X8e

-diffit oli 5/7/1
-ansmann medium/medium jouset, öljyt edessä 400, takana 300, männät anssin omat, en muista montako reikää
-edessä pehmeä vakaaja, takana medium
-iskarit tukivarresta sisällä, ylhäältä muistaakseni toiseksi uloin (hieman pystymmässä siis kuin ulkona ollut)
-linkkien pituuksia ei pysty muistaa, edessä tais olla rungossa kiinni ylimmässä, takana keskellä.
-edessä sopivasti haritusta (Nikon mielestä turhankin reippaasti  :wink:)
-15t pinioni, 2200 kv HW kone, noparista punchia ja ennakkoo hieman pienennetty. Lämpöjen kanssa ei ollut koko päivänä mitään ongelmaa.
-Akut Gens Acet, tosin finaalissa taisin ajaa isommilla IP:n akuilla

Omiin kätösiin oli leppoisa ajaa. Ei mikään aggressiivisen nopea, mut varma. Ja kyllä tälläkin pääsi 15.7 best läpin, ilman "isoa" hyppyä  :grin:
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 03.03.12 - klo: 11.20
Kiinnostavaa Ande, lähellä omaa silloista setuppia. Tosin nyt oma on muuttunut todella paljon diffien ansiosta ja muuta pientä. Tosin aika pitkä välitys sulla ? Jos pääratas 46T niinku yleensä.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: andetee - 03.03.12 - klo: 11.43
Otan tähän pienen lainauksen Hountin tekstistä:

X8e -  (EDIT: googlasin 115000736 osanumerolla ja tuo on spurri 44 hampainen eli kokonaisvälitykseksi muodostuu (hmm.. lisää googlailua (115000735) 43/10 perävälityksillä ... -> ~12,61 A-haa. tuo perävälitys "pelastaa" paljon ja ei ole lainkaan niin paha tuo X8e:n välitys.)

Eli tossa autossa on lyhyempi perän välitys, sen takia 15t pinioni on vielä ok ajaa.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 03.03.12 - klo: 12.04
Kyllä.
Otsikko: Vs: LOPPUTULOKSET: M8e-kisat 18.2.2012
Kirjoitti: mikari - 03.03.12 - klo: 17.10
Ainiin, Kyosho / Orion korvaavat palaneen säätimen uudella. Hyvä juttu!
Tikkurilassa onkin uusi säädin pelittänyt toistaiseksi ongelmitta.