Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - junnu_85

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11
151
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 28.12.12 - klo: 17.53 »
Onkohan rata huomenna auki ihan normaalisti klo. 12 lähtien?

152
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 15.12.12 - klo: 21.14 »
Tasavaltaa näyttäis olevan.

153
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 14.12.12 - klo: 20.03 »
Onko toimivuudessa suuri ero,jos laittaa eturenkaaseen vaikka pehmeän insertin tai jos jättää insertin kokonaan laittamatta?
Muistelen jostain lukeneeni,että välttämättä edessä ei tuupissa käytettäisi aina inserttiä.

Kyseessä olisi Schumin Mini Pin(slim) rengas,maalattu betoni lattiana ja autona Asson B4.1.

154
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 21.10.12 - klo: 17.33 »
Mitenkäs radalla on tuota mekkaus tilaa,verrattuna vaikka viime profiiliin?
Silloin ainakin hieman oli pöytätilaa.

155
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 02.10.12 - klo: 19.53 »
Morjes.
Olen taistellut tuon kääntyvyyden kanssa jo jonkin aikaa.Mitä kaikkia keinoja on tehtävissä,että saisi auton kääntymään mahdollisimman paljon/hyvin pienessä vauhdissa?
Tietenkin jossain kohtaa alkaa jokin muu osa-alue sitten kärsiä,mutta tuntuu,että ei vaan tahdo kääntyä tarpeeksi.

Kyseessä on Asson b4.1 krossari ja sisäradoilla ajelua varten kyselen,jos nyt tällä tiedolla on jotain väliä.
Eikä haittaa,jos autosta tulisi vaikka hieman yliohjaavakin.

Voit vastailla myös yv:llä,tuntuu että olisi tässä asiassa paljonkin kysyttävää.

156
Ansmann Macnum
Etronix Photon SBS 1/10th Sensorless Brushless combo
Fastrax kuusiokoloavain vaihdettavilla kärjillä 1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm

157
Noi on oikosessa! Koita tinaimurilla ottaa pois jos taidat, mutta noppa voi olla jo mennyttä oikosulun vuoksi!

Sitä vähän arvelin.Yritän ottaa pois ja katotaan mitä tapahtuu.

158
Onko vastarin johdot kiinni varmasti?

On kiinni.Koitin tuolla Asson Hobbywingin noparilla ja sillä toimi moottori ihan ok.Täytyy katsoa,jos saisi vaikka sisältä laitettua kuvia.
Alkoi pitämään diffi jotain ihme ääniä ja luulin,että siellä oli jotain vikaa.Mutta ei toiminut senkään jälkeen,kun oli jo diffi purettu.

Nuolen osoittamat kohdat näyttää jokseenkin oudoilta/ei hyviltä.


159
Onko vastarin johdot kiinni varmasti?

On kiinni.Koitin tuolla Asson Hobbywingin noparilla ja sillä toimi moottori ihan ok.Täytyy katsoa,jos saisi vaikka sisältä laitettua kuvia.
Alkoi pitämään diffi jotain ihme ääniä ja luulin,että siellä oli jotain vikaa.Mutta ei toiminut senkään jälkeen,kun oli jo diffi purettu.

160
Nyt ilmeni ongelmia HobbyKingin 100A noparin kanssa.Moottori ei reagoi ollenkaan ohjaimeen.
Tuuletin pyörii ja valot palaa noparissa.Vielä en ole ehtinyt avaamaan.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

161
Nyt pitäisi saada pojan autoon tästä suojasta http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=5927&cHash=51064c3935a25271b3d45a4677064f46 jotenkin tiiviimpi.
Ja suoja vaan lasketaan rattaitten päälle,niin kuin kuvista näkyy.

Olisikohan jollain kokemuksia jostain hyvästä "tiivistemössöstä"?
Aine saisi antaa sen verran periksi,että istuisi tiukkaan.Kyseistä suojaa tarvitsee aina välillä irroitella joten tarkoitus ei ole mitenkään kiinnittää suojaa.

Alkaa pojalla jo ajohalut menemään,kun parin akullisen jälkeen saa vaihdella pinjonia ja spurria.
Kuitenkin aika iso osa on tuota hiekalla ajelua.

162
Onkos teillä kestänyt tuossa SC mallissa nuo vakio spurrit/pinjonit?

Kerran jo ostanut molemmat ja näyttää olevan taas aika valmiit.
Ei luulisi ihan noin nopeasti kuluvan.Taitaa tuo pieni hiekka tehdä kiusaa,vaikka ei paljoa ole hiekalla ajeltu ja suoja on paikoillaan.

Kannattaisikohan katsella jostain jonkun muun merkkisiä osia?

163
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.50 »
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?

Ajoaika tulee niistä mAh:sta ja tuo C on purkuvirta.Mitä isompi tuo C-arvo on niin sitä enemmän se antaa virtaa.
Eli 5000mAh/25C antaa 125A ja esim. 4000mAh/25C antaa 100A.
25C*5000mAh/1000=125A

Ok, alkaa hieman seljetä kun oikein rautalangasta vääntää. Osaatko sanoa kauanko tuollaisella 5000mAh akulla ajaa?

Riippuu aika paljon paikasta,renkaista,välityksistä ja liipasinsormesta,mutta luokkaa 20-30min.
Voi siis heittää jonkun verran.

164
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.39 »
ei se autoon vaikkuta vaan niihin sähköihin. isompi c luku akussa tarkottaa sitä että se kestää kovemman virran kulutuksen.

Pienemmällä c-luvulla olevalla akulla ajaa siis vähemmän aikaa? Vai mitä tarkoitat kovemmalla virrankulutuksella?

Ajoaika tulee niistä mAh:sta ja tuo C on purkuvirta.Mitä isompi tuo C-arvo on niin sitä enemmän se antaa virtaa.
Eli 5000mAh/25C antaa 125A ja esim. 4000mAh/25C antaa 100A.
25C*5000mAh/1000=125A

165
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 22.28 »
Tuo akku antaa 125A,että kyllähän se niihin vakio sähköihin riittää hyvin.

Itse ajelin omalla firellä 5000mAh/20c(100A) akuilla.Noparina 60A ja moottorina 7.5t(4000kv) losi.

166
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 07.07.12 - klo: 21.53 »

167
Tuli oltua 12-16 radalla.Yksin sai ajella,mutta olipahan tilaa radalla enkä ollut muiden edessä.
Rata saa tältä suunnalta kyllä kehuja.Vaikka ajo oli vähän hakusessa,niin oli aivan törkeen mukava ajaa.

Vajailla akuilla oli hyppyreitten kanssa vähän tekemistä,mutta ei se paljoa menoa haitannut.
Mitään en saanut rikki,sinäänsä hyvä,koska vähäisetkin varaosat unohtui kiireessä kotiin.

Joka tapauksessa uudestaan täytyy tulla.
Toivottavasti sattuu muitakin paikalle silloin.

168
Ulvilan baanalla taipuu 1/10 krossari hienosti, hypyt on "hiinä ja hiinä" tuuppikrossarille, pituuden puolesta nimittäin. Nelivetokrossarilla pääsee varmasti tosi komeesti, ehkä jopa nitro/patterikaseja lujempaa ;)

Sekaan vain!

Jyrki Lehto
ATAK/UA;UlvilanFK

Ei sen niin väliä vaikka ne hypyt olis vähän siinä ja siinä.Mennään sitten maita myöden.
Aika vähille muutenkin jäänyt tuo radalla ajelu.Ei ole kun yhdet WJ kisat takana ja niistä ei paljon kehumista löydy.
Jos nyt vähän saisi vaan tuntumaa tuohon radalla ajeluun.

Melkein se sitten on se lauantai ja jos siihen klo. 12 koittaisi ehtiä,niin ehtisi hetken olemaankin.

Onko joku muu menossa heti klo.12?

169
Vieläkö teillä on käytäntönä se,että radalle pääsee ajelemaan kerran/pari kertaa veloituksetta?

Tietääkö kukaan vielä onko menossa radalle pe/la?
Itse ajattelin tulla koittamaan joko pe 13-15 tai la n. 12.

Onkos ulvilassa muuten näkynyt yhtään muita asson krossareita?

170
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton ajaminen
« : 28.06.12 - klo: 19.47 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

Trukissa on ainakin puolet enemmän massaa renkaissa, ja siksi reagoi kaasun liikkeisin ilmassa paremmin.

Tuo 22t pinioni(kin) vaikuttaa liian pieneltä b4:seen, ainakin olettaen että moottori on kutakuinkin 8,5t ja vakiospurrilla ajetaan.
Liian lyhyet välitykset johtavat siihen, että auton vauhti hyppyrin nokalla ei ole enää juurikaan kiihtyvä, jolloin usein käy niin että auto menee nokilleen lennossa. Ja koska välitys on lyhyt, ei myöskään ilmalennon aikana ole mahdollista korjata auton asentoa, kun ei ole reservissä kierroksia.

Itselläni oli asso/x6 -aikana aina vähintaan 26t pinioni kiinni. Moottorina toimi aina yleensä joku Sp-johdannainen 8,5t...

Hyppääminen sinänsä on taitolaji, johon kyllä kehittyy tuntuma ajokilometrien myötä. Ja sitten on myös niin päin ahteria tehtyjä hyndiä, joista ei voi hypätä oikein edes tuurilla :roll:

Autossa on kiinni 8.5t hobbywingin combo ja myös vakiospurrilla mennään.
Täytyy melkein seuraavaksi koittaa,että onko tuolla pinjonilla todellakin niin suuri vaikutus.Toivoa vaan,ettei sähköt lämpene liikaa.
Ja ennakot on myös ollut tosiaan nollissa.

Sen jälkeen vaan lisää kierroksia alle.

Kiitokset neuvoista.

171
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton ajaminen
« : 28.06.12 - klo: 15.38 »
autoa ohjataan ilmassa kaasulla. lämää niin saat keulan ylös (perän alas) ja jarrua niin saat keulan alas (perän ylös)

Tiedän kyllä tämän,mutta sepäs siinä onkin kun se lämän tiskiin laittaminen ei tarpeeksi auta siihen perän laskemiseen.

Edellinen trukki reagoi tähän asiaan huomattavasti paremmin ja oli myös 2wd ja takaveto.

172
Yleinen keskustelu / Vs: RC-auton ajaminen
« : 27.06.12 - klo: 21.41 »
Miten pystyy vaikuttamaan kaikista parhaiten siihen,että saa auton perän laskemaan ilmassa paremmin?

Nokan saan kyllä laskemaan hyvin,siinä ei ole sellaisia ongelmia.Perän kanssa saa tuskailla,jos sattuu lähtemään hyppyristä siten,että jää perä hirveän ylös.

Tietysti se taitaa olla parhain keino,että tulee hyppyrille aina niin,että auto olisi ennemmin kutakuinkin suorassa tai perä alhaalla,mutta taidot ei vielä riitä siihen.

Auto siis asson b4.1ft:
Edessä ruskeat jouset(35wt),takana vihreät jouset(30wt),mitään ballast weightiä ei ole käytössä,pinjonina on tällä hetkellä 20t,mutta tarkoitus olisi koittaa 22t laittaa paikoilleen.

Iskarit edessä:ylhäällä sisimmässä ja alhaalla sisimmässä.
Iskarit takana:ylhäällä keskellä ja alhaalla sisimmässä.
Painoa on sellaiset 1560g.

Eli täytyykö sitä vaan opetella ajamaan paremmin vai onko tuolle mitään tehtävissä?



173
Millasia diffiöljyjä tuohon sc malliin kannattaisi kokeilla,jos ajattelee ajelua savipohjaisella crossiradalla?

Ei ole oikeen kokemusta näistä nelivedoista vielä.Tällä hetkellä heittää perän hiekalla aika hätäisesti ympäri,mutta diffissä onkin varmaan pelkästään jotain rasvaa.

 

174
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.

Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.

Eiköhän siihen käy ihan tuo: http://www.hobbylinna.com/complete-differential-p-23173.html
Näyttää Hobbylinnassa ainakin olevan varastossa. Tietysti kannattaa ensin avata diffi ja katsoa että mikä siellä on vikana, ettei välttämättä tarvi koko settiä ostaa.

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=120933&x=0&y=0 Tuosta isoimmasta kilkkeestä oli näköjään toinen ruuvi pudonnut ja näytti toinenkin olevan löysässä.Sama homma etupäässä.
Täytyy varmaan laittaa lukitetta,jos pysyisi paremmin kiinni.

Näytti vaan olevan hobbylinnasta tietenkin kyseiset ruuvit loppu.

175
Tuli pojalle ostettua tuo sc malli.
5 min tuossa hiekalla koitin autoa ja takaa lähti diffi pois pelistä.

Ei näytä hirveästi olevan varaosia pelkästään tuohon sc malliin suomessa vai käykä esim. diffiin muiden mallien osat myös?
Vielä en autoa availlut,että en tiedä sitten mitä mahtaa olla rikki.

176
käännä ohjaimesta kaasu ja vaihda kahden moottorin johdon paikkaa keskenään, mikäli ne on vielä liittimillä.
toinen tapa on kääntää ohjaimesta kaasu ja tehdä kalibrointi uudestaan, ei välttämättä tosin auta.

Sehän sen ongelman ratkaisi.

177
Epaa on käännetty monta kertaa ja kalibroitu noin kymmenen kertaa.

Tuo johtojen paikkojen vaihto tuli äsken itselle myös mieleen.Mutta kolvailuksi menee.

178
Nyt on suuria ongelmia hobbykingin 150A noparin kalibroinnissa.Piti pojan kanssa lähteä ajelulle heti,mutta eihän se ihan niin sitten käynytkään.

Jostain löysin ohjeet missä set nappi pidetään koko ajan pohjassa,mutta niin ei tapahdu yhtään mitään.

Ohjain päälle,akku kiinni,set nappi pohjaan ja nopari päälle.Odottaa niin kauan,että led muuttuu oranssiksi.
Kaasu pohjaan(piip),jarru pohjaan(piip,piip),neutraalille(piip,piip,piip) ja led sammuu.Ilmeisesti tässä kohtaa pitäisi olla valmista.

Sitten ne ongelmat:

Kaasulla menee eteenpäin jarrun vauhdilla,pakilla taaksepäin kaasun vauhdilla.Kun kääntää ohjaimesta kaasun epan niin,kaasulla taaksepäin kaasun vauhdilla ja pakilla eteenpäin pakin vauhdilla.

Mitä nyt mahdan tehdä väärin?

Sensoriton kone on nyt kiinni.Ja kun laittaa virrat päälle,niin kuuluu normi piippaukset.

179
Selvä.Kiitos tiedosta.

180
Osaako joku sanoa mihin aikaan ovet aukeaa huomenna?
Ei tulisi ainakaan sitten liian aikaisin paikalle.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 11