181
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.01.12 - klo: 21.05 »
Vaihdoin diffiin ja painelaakeriin keraamiset kuulat.Samalla tuli myös modifioitua radion liipaisin uuteen uskoon.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
spammineston sanat yhteen. Itsellä ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut, eikä edelliseen kisaan ilmottautuessa mitään narinaa kuulunut. vahvistuksen näet ruudulla kun olet tehnyt ilmon. Ei se ole vaikeeta ;)
Ohjeesta vain puuttuu tuo että sanat pitää kirjoittaa YHTEEN!
Siinä lukee vain "kirjoita näkemäsi kaksi sanaa"
Maalaisjärjellä kaksi erillistä sanaa kirjoitetaan erikseen, ei YHTEEN!
Edit:Eikä tule vahvistuksia s:postiin yhteenkirjoittamallakaan.
Pitäkää tunkkinne, sanon minä.
Onkohan jollain sanoa jotain lähtökohtaa lähinnä noihin punch ja ennakon säätöihin,mistä voisi lähteä liikkeelle?Vakioasetukset ovat ihan hyvät, ehkä vähän reilusti tehoa riippuen kokemuksesta. Ennakkoa voi tiputtaa hiukan jos tuntuu että menee liian luja. Yksi hyvä päivitys on varmasti virisoftan asennus, säätimessä on hyvin todennäköisesti nyt stocki softa sisällä missä on reilusti ennakkoa pohjalla. Viri softa on parempi ajaa ja 8.5t moottorilla ei tarvitse enempää ennakkoa kuin mitä virisofta antaa.
Vähän on muutenkin auki tuo miten tuota ennakkoa aletaan yleensä hakemaan sopivaksi.
Assossa on tällä hetkellä 18t pinjoni ja 17-21t pinjonit löytyy.
Anteeksi nyt -HL- mutta kuten sanoin jo aikaisemminkin.
Hommat selväksi ennenkuin neuvotaan.
Akkujen jännitteitä on harvakseltaan mittailtukin.
Akun maksimi jännite saa olla 8.4 ja siihen sallittiin joku toleranssi... Sitä en tarkemmin muista mikä se oli... joskus ainakin oli 0.4V
Löytyy AKK:n säännöistä mikäli haluaa tuon toleranssin tarkistaa.
Akkuja ei siis saa yliladata.
Eikä se ole suurella osalla lipolatureista edes mahdollistakaan... Joillain on, ja tämän takia näitä joskus tarkistellaankin.
Tästä asiasta ei tarvitse ressata, mikäli omistaa nykyaikaisen LiPo laturin... ja mikäli omistaa lipo akut niin silloin yleensä omistaa myös lipo laturin
WJ luokassahan mennään maastosarjan sääntöjen mukaan... poikkeavuudet ja tarkennukset löytyy WJ säännöistä.
Kaveri vaan itse sano, että renkaat on jo selvä peli ja kysyi, että onko muuta huomioon otettavaa.Ehottomasti mukaan vaan!
Ainut asia mikä täytyy ottaa huomioon on tosiaan noi renkaat, akuilla tai auton painolla ei ole väliä.
Pistetäänpäs hieman tarkennusta ettei neuvota aloittelevaa kisaajaa heti päin metsää...
WJ säännöissä on selkeästi että aloittelijat saavat ajaa vapaalla renkaalla.
Eli ei tarvitse edes renkaiden suhteen stressata.
Akkujen täytyy olla kovakuoriset ja korkeintaan 2S
Perusasiat selväksi ennenkuin neuvotaan
Lukasin vissiin junnun viestin vähän hätäsesti kun ajattelin, hänen tietävän että akun pitää olla 2s ja kovakuorinen.
Alkuperäisessä viestissäkin kysyttiinkin, että pitääkö akun olla hyväksytty ja siihen annoin vastauksen.
Mut hyvä, että korjasit...
Vaihdoin eilen toisen radion ja nyt,kun laittaa virrat päälle,niin aina välillä servo pitää pientä narinaa ja myös hieman liikahtaa.Yritin radiosta muutella asetuksia,mutta en saanut sitä toimimaan.Vika todennäköisesti servossa, se korjaa omaa asentoaan kun pitää tuollaista ääntä. Se on osassa servoja ihan normaalia että surisee autossa paikallaan ollessa, pöydällä vapaana ääntä ei kuuluisi kuulua.
Ja tosiaan servo on siis pysynyt samana.
Ei sinäänsä iso vika,mutta olisihan tuo hyvä saada korjatuksi.
Auttaako tuohon vikaan nyt se konkan liittäminen vai mikä avuksi?
Ehottomasti mukaan vaan!
Ainut asia mikä täytyy ottaa huomioon on tosiaan noi renkaat, akuilla tai auton painolla ei ole väliä.
Pistetäänpäs hieman tarkennusta ettei neuvota aloittelevaa kisaajaa heti päin metsää...
WJ säännöissä on selkeästi että aloittelijat saavat ajaa vapaalla renkaalla.
Eli ei tarvitse edes renkaiden suhteen stressata.
Akkujen täytyy olla kovakuoriset ja korkeintaan 2S
Perusasiat selväksi ennenkuin neuvotaan
Ajattelin kokeilla tuota vanhaa servoa mikä on tällä hetkellä firessä kiinni.Jos lähetin on päällä ja synkassa vastarin kanssa, niin taitaa servosta olla ns. asentoanturi rikki. Tuskin sille mitään oikein voi tehdä, yleensä rattaat on vain uusittavissa servossa.
Kun koitin sitä,mitään ei tapahtunut ja päätin avata sen.
Heti kun laittaa virrat päälle,niin servo alkaa pyörimään ympäri.Ja jos laittaa rattaat paikalleen,niin lyö heti jumiin ja lämpenee tietysti.
Mitäköhän sille on voinut tapahtua?
Ja koitin servoa vain tuossa asson vastarissa,kun ei ole kuin yksi vastari itsellä.
Edit.
Niin ja ohjaukseen ei siis reagoi ollenkaan.
Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?
Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.
Liimaa vaan kehiin, ei noi tuupit servoja riko kun se keula on niin kevyt. Muista sitten pistää liimaa sinne liukupinnoille, ei pelkästään ulkopuolelle.
Manuskassa opastetaan tekemään seiveri mutterilla ensin kierteet ennen kuin asennetaan jousen kanssa ;) Kannattaa liimata jousella puristuvat muoviosat yhteen... loppu se ohjauksen tunnottomuus.
Jos tarkoitat ahdistamisella sitä että yrittää tuoda johdot iskarituen ja korin välistä läpi, niin ei kyllä mikään koppa siit kohdasta taida tilavampi olla. Tarkoitus kun vissiin "virallisesti" on tuoda piuhat iskarituen läpi. Tätä en kyllä suosittele jossei ole moottori kiinni liittimellä olevilla piuhoilla... Leikkaa vaan sitä korin reunaa enemmän.
Sähköille eniten tilaa taitaa olla juuri tuossa Prolinen Vortexissa (B4.1 vakiokori). Siinä on noi sivut aikasta korkeat.
Sisällä ainakin ajettiin viime talvena ratasdiffillä, eikä oltu hitaampia verrattuna kuuladiffiin