Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - junnu_85

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11
181
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.01.12 - klo: 21.05 »
Vaihdoin diffiin ja painelaakeriin keraamiset kuulat.Samalla tuli myös modifioitua radion liipaisin uuteen uskoon.

182
spammineston sanat yhteen. Itsellä ei ainakaan mitään ongelmaa ole ollut, eikä edelliseen kisaan ilmottautuessa mitään narinaa kuulunut. vahvistuksen näet ruudulla kun olet tehnyt ilmon. Ei se ole vaikeeta ;)


Ohjeesta vain puuttuu tuo että sanat pitää kirjoittaa YHTEEN!

Siinä lukee vain "kirjoita näkemäsi kaksi sanaa"

Maalaisjärjellä kaksi erillistä sanaa kirjoitetaan erikseen, ei YHTEEN!


Edit:Eikä tule vahvistuksia s:postiin yhteenkirjoittamallakaan.
Pitäkää tunkkinne, sanon minä.

Eipä tullut itselläkään vahvistusta mailiin,mutta perille oli ilmoitus kuitenkin kuulemma mennyt.

183
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 13.01.12 - klo: 21.02 »
Onkohan jollain sanoa jotain lähtökohtaa lähinnä noihin punch ja ennakon säätöihin,mistä voisi lähteä liikkeelle?
Vähän on muutenkin auki tuo miten tuota ennakkoa aletaan yleensä hakemaan sopivaksi.
Assossa on tällä hetkellä 18t pinjoni ja 17-21t pinjonit löytyy.
Vakioasetukset ovat ihan hyvät, ehkä vähän reilusti tehoa riippuen kokemuksesta. Ennakkoa voi tiputtaa hiukan jos tuntuu että menee liian luja. Yksi hyvä päivitys on varmasti virisoftan asennus, säätimessä on hyvin todennäköisesti nyt stocki softa sisällä missä on reilusti ennakkoa pohjalla. Viri softa on parempi ajaa ja 8.5t moottorilla ei tarvitse enempää ennakkoa kuin mitä virisofta antaa.

Radalla on tullut ajettua vajaa viisi tuntia,joten kokemusta ei juuri ole.
Olisikohan tuota ennakkoa ollut 15 astetta,kun niitä asetuksia selailin.

Cut-offia nostin heti tuohon 3.4V/kenno.

184
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 13.01.12 - klo: 20.43 »
Ostin tuon xerun v2.1 60A/8.5t combon ja olisi tarkoitus sillä osallistua tuohon seuraavaan turun WJ kisaan.
Pääsen radalla käymään sitä ennen kerran ja se pitäisi silloin saada säädettyä itselle sopivaksi.

Onkohan jollain sanoa jotain lähtökohtaa lähinnä noihin punch ja ennakon säätöihin,mistä voisi lähteä liikkeelle?
Vähän on muutenkin auki tuo miten tuota ennakkoa aletaan yleensä hakemaan sopivaksi.
Assossa on tällä hetkellä 18t pinjoni ja 17-21t pinjonit löytyy.

Radiossa on exp,jos sitä kannattaa edes kisoja varten kokeilla.

Tuota initial brake force säätöä en oikein ymmärtänyt,että mitä sillä haetaan takaa?

Neuvot kelpaavat myös yv:llä.

185
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 07.01.12 - klo: 08.09 »
Minulla on laturissa jst/xh tasuriliitin ja nyt pitäisi saada tasattua tuo GM:n 2s pötkölipo,jossa on tuo jst/g2 liitin.
Osaako joku sanoa löytyisikö tuohon väliin joku piuha jostain?
Olen yrittänyt etsiä,mutta ei ole tullut vastaan.

186
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 06.01.12 - klo: 14.07 »
Anteeksi nyt -HL- mutta kuten sanoin jo aikaisemminkin.

Hommat selväksi ennenkuin neuvotaan.

Akkujen jännitteitä on harvakseltaan mittailtukin.

Akun maksimi jännite saa olla 8.4 ja siihen sallittiin joku toleranssi... Sitä en tarkemmin muista mikä se oli... joskus ainakin oli 0.4V
Löytyy AKK:n säännöistä mikäli haluaa tuon toleranssin tarkistaa.
Akkuja ei siis saa yliladata.
Eikä se ole suurella osalla lipolatureista edes mahdollistakaan... Joillain on, ja tämän takia näitä joskus tarkistellaankin.
Tästä asiasta ei tarvitse ressata, mikäli omistaa nykyaikaisen LiPo laturin... ja mikäli omistaa lipo akut niin silloin yleensä omistaa myös lipo laturin

WJ luokassahan mennään maastosarjan sääntöjen mukaan... poikkeavuudet ja tarkennukset löytyy WJ säännöistä.

Selvä.
Täytyy  käydä vielä tarkistamassa.

187
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 06.01.12 - klo: 07.20 »
Ehottomasti mukaan vaan!

Ainut asia mikä täytyy ottaa huomioon on tosiaan noi renkaat, akuilla tai auton painolla ei ole väliä.  :smiley:

Pistetäänpäs hieman tarkennusta ettei neuvota aloittelevaa kisaajaa heti päin metsää...

WJ säännöissä on selkeästi että aloittelijat saavat ajaa vapaalla renkaalla.
Eli ei tarvitse edes renkaiden suhteen stressata.

Akkujen täytyy olla kovakuoriset ja korkeintaan 2S

Perusasiat selväksi ennenkuin neuvotaan  :angry:
Kaveri vaan itse sano, että renkaat on jo selvä peli ja kysyi, että onko muuta huomioon otettavaa.
Lukasin vissiin junnun viestin vähän hätäsesti kun ajattelin, hänen tietävän että akun pitää olla 2s ja kovakuorinen.
Alkuperäisessä viestissäkin kysyttiinkin, että pitääkö akun olla hyväksytty ja siihen annoin vastauksen.

Mut hyvä, että korjasit...

Olisihan sitä ehkä voinut itsekin vähän paremmin asian esittää.

Sellainen tuli vielä mieleen,että muistaakseni lueskelin maastosarjan säännöistä,että siellä olisi jokin tietty marginaali akun jännitteelle ennen lähtöä.
Onko WJ kisoissa sama sääntö olemassa,jos niin mikä?

188
Vaihdoin eilen toisen radion ja nyt,kun laittaa virrat päälle,niin aina välillä servo pitää pientä narinaa ja myös hieman liikahtaa.Yritin radiosta muutella asetuksia,mutta en saanut sitä toimimaan.
Ja tosiaan servo on siis pysynyt samana.

Ei sinäänsä iso vika,mutta olisihan tuo hyvä saada korjatuksi.

Auttaako tuohon vikaan nyt se konkan liittäminen vai mikä avuksi?
Vika todennäköisesti servossa, se korjaa omaa asentoaan kun pitää tuollaista ääntä. Se on osassa servoja ihan normaalia että surisee autossa paikallaan ollessa, pöydällä vapaana ääntä ei kuuluisi kuulua.

Ei luulisi,että servo ainakaan on rikki mennyt.
Kyseessä siis savöxin servo,eikä ole edes kovin vanha.Yhtään en ajanut välissä,kun tuon radion vaihdoin ja futaban radiolla toimi moitteetta.
Ja testasin sitä pöydällä ilman renkaita.

189
Vaihdoin eilen toisen radion ja nyt,kun laittaa virrat päälle,niin aina välillä servo pitää pientä narinaa ja myös hieman liikahtaa.Yritin radiosta muutella asetuksia,mutta en saanut sitä toimimaan.
Ja tosiaan servo on siis pysynyt samana.

Ei sinäänsä iso vika,mutta olisihan tuo hyvä saada korjatuksi.

Auttaako tuohon vikaan nyt se konkan liittäminen vai mikä avuksi?

190
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 03.01.12 - klo: 22.16 »
Ehottomasti mukaan vaan!

Ainut asia mikä täytyy ottaa huomioon on tosiaan noi renkaat, akuilla tai auton painolla ei ole väliä.  :smiley:

Pistetäänpäs hieman tarkennusta ettei neuvota aloittelevaa kisaajaa heti päin metsää...

WJ säännöissä on selkeästi että aloittelijat saavat ajaa vapaalla renkaalla.
Eli ei tarvitse edes renkaiden suhteen stressata.

Akkujen täytyy olla kovakuoriset ja korkeintaan 2S

Perusasiat selväksi ennenkuin neuvotaan  :angry:

Tuosta vapaan renkaan säännöstä olen lukenut,ei vain äsken muistunut mieleen.Tarkoitus olisi kuitenkin ajaa sillä renkaalla,millä muutkin ajavat.
Tuota en tiennytkään,että akut pitää olla kovakuoriset.Pitää siis sellaiset vielä jostain hommata.

Riittääkö  muuten kaksi akkua tuollaiseen kisapäivään?

191
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 03.01.12 - klo: 20.24 »
Noista winter jumps kisoista.

Eli niissä ilmeisesti saa ajaa ilman lisenssiä ja muillakin,kuin noilla hyväksytyillä akuilla.Itsellä on pari eri merkkistä akkua.
Onko autossa olemassa jotain painorajaa tai muuta mikä täytyisi ottaa vielä huomioon ennen kisoja?

Takarenkaat tietenkin sovitaan jo vähän ennen kisoja.

Tekisi mieli osallistua tuohon seuraavaan turun kisaan,mutta vielä vähän mietityttää esim. tuo tilan antaminen nopeammille kuskeille.Niille kun varmaan joutuu sitä tilaa antamaan sen koko 5 min.
Ja sitten muutenkin se kisapäivän eteneminen,kun ei ole juurikaan siitä tietoa.

Olisi hauska nähdä millaista touhua se oikein käytännössä on ja sattuisi ne kisat olemaan tuossa aika lähellä vielä.

192
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 19.12.11 - klo: 20.22 »
Pojalle sain tänään väsättyä talven ensimmäisen lumilinnan.Onneksi tuntuu olevan aika vähään tyytyväinen.
Saa nähdä miten kauan pysyy kasassa,kun tuntuu koko ajan vaan tulevan vettä.

193
Viimeisimmät ostokset.

Hobbywing Xerun Sensored Brushless Combo (60A) (8.5t)
Imax b6 AC
1 x ASC1581 Ft Buggy Front Spring Kit (8)
1 x ASC6588 Stealth Black Grease
1 x ASC6591 Stealth Differential Lube
1 x ASC6919 Button Head Socket Screw 4-40x5/16 (6)
1 x ASC6573 Stealth Differential Thrust Washer
1 x RPM73381 Heavy Duty White Rod Ends (12)
1 x ASC9588 Front Wheel 2.2 RC10B4 (2)
1 x ASC9589 Rear Wheel 2.2 RC10B4 (2)
1 x ASC9587 Wing Mount & Shim Set RC10B4
1 x ASC9603 Slipper Pad RC10B4 (2)
1 x ASC9651 Kimbrough Spur Gear 81t
1 x Ceramic diff thrust balls 5/64“(2.0mm) 12 pieces
1 x Vampire Racing Ceramic diff balls 3/32“ 2.44mm12 pieces
1 x Fastrax kuusiokoloavain vaihdettavilla kärjillä - tuumakoot
1 x Fastrax Car Stand Blue
1 x Racers Edge iskunvaimenninöljy 50wt
1 x Racers Edge iskunvaimenninöljy 25wt
1 x Racers Edge iskunvaimenninöljy 30wt
1 x Racers Edge iskunvaimenninöljy 35wt
1 x Racers Edge iskunvaimenninöljy 45wt

Ja vielä pitäisi joku bägi autolle löytää.

194
Yleinen keskustelu / Vs: RC-työkalut ja varusteet
« : 18.12.11 - klo: 11.32 »
Nyt olisi tullut aika hommata jotain kuljetuslaukkua tuolle asson krossarille.Tuli vastaan tällainen http://www.apexmodels.com/gbu0-prodshow/902000025.html

Onko kenelläkään tullut mitään saman tyylistä laukkua vastaan mikä olisi mahdollisesti vielä halvempi?

195
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.12.11 - klo: 19.54 »
Tuo punisherin koppa itseltä jo löytyykin.
Täytyy laittaa rahat siis joihinkin muihin varusteisiin.

Nättejä pirssejä :grin:

196
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.12.11 - klo: 18.33 »
Jos ajattelee radalla ajoa tuolla b4.1 ft mallilla,niin mitä osia olisi hyvä/järkevä lähteä päivittämään jo entuudestaan hyvässä autossa?

Olisiko esim. keraamiset kuulat diffiin järkevä ostos?

197
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 18.11.11 - klo: 12.49 »
Otin assosta sähköt pois ja purin diffin vaihteeksi osiin.Se ei vaan kuulosta hyvältä.
Oliskohan ne painelaakerin prikat vähän sohlot,täytyy tutkia.

198
Ajattelin kokeilla tuota vanhaa servoa mikä on tällä hetkellä firessä kiinni.
Kun koitin sitä,mitään ei tapahtunut ja päätin avata sen.

Heti kun laittaa virrat päälle,niin servo alkaa pyörimään ympäri.Ja jos laittaa rattaat paikalleen,niin lyö heti jumiin ja lämpenee tietysti.

Mitäköhän sille on voinut tapahtua?

Ja koitin servoa vain tuossa asson vastarissa,kun ei ole kuin yksi vastari itsellä.

Edit.
Niin ja ohjaukseen ei siis reagoi ollenkaan.
Jos lähetin on päällä ja synkassa vastarin kanssa, niin taitaa servosta olla ns. asentoanturi rikki. Tuskin sille mitään oikein voi tehdä, yleensä rattaat on vain uusittavissa servossa.

Lähetin oli päällä ja vastarissa paloi vihreä ledi normaalisti.Eli se asia pitäisi olla kunnossa,koska se auto on muutenkin koko ajan käytössä.
"Lennosta" vaan koitin toista servoa testata sillä vastarilla.
Parempaa vaan tilalle sitten.

199
Ajattelin kokeilla tuota vanhaa servoa mikä on tällä hetkellä firessä kiinni.
Kun koitin sitä,mitään ei tapahtunut ja päätin avata sen.

Heti kun laittaa virrat päälle,niin servo alkaa pyörimään ympäri.Ja jos laittaa rattaat paikalleen,niin lyö heti jumiin ja lämpenee tietysti.

Mitäköhän sille on voinut tapahtua?

Ja koitin servoa vain tuossa asson vastarissa,kun ei ole kuin yksi vastari itsellä.

Edit.
Niin ja ohjaukseen ei siis reagoi ollenkaan.

200
Onkos näistä nopareista toinen selvästi parempi?
http://fi.eurorc.com/product/131/hobbywing-xerun-60a-esc-v21-ftt tai
http://www.racersrcshop.com/orca-spark-60a-nopeudensaadin-85t-moottori-p-1191.html

Olen niitä tutkiskellut,mutta kysytään nyt vielä,jos jollain on molemmista kokemuksia.

Ja olisi tulossa Asson B 4.1seen ja kisoissa olisi tarkoitus ajella.

201
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 18.10.11 - klo: 19.45 »
Asson diffi purettu ja kasattu.Samalla vähän uudelleen säätöä.
Katsotaan miten sujuu lauantaina LRP Areenalla.

202
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 11.10.11 - klo: 12.33 »
Onko kenelläkään tietoa,että löytyykö suomesta joltain muulta merkiltä b4:seen sopivia jousia eteen?

Pitäisi saada vähän jäykempiä kuin nuo ruskeat.
Jos ei tarvitsisi lähteä niitä tilailemaan ulkomailta.

203
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 13.56 »
Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

Liimaa vaan kehiin, ei noi tuupit servoja riko kun se keula on niin kevyt. Muista sitten pistää liimaa sinne liukupinnoille, ei pelkästään ulkopuolelle.

Selvä homma.Liimaa siis.

204
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 09.10.11 - klo: 13.27 »
Manuskassa opastetaan tekemään seiveri mutterilla ensin kierteet ennen kuin asennetaan jousen kanssa ;) Kannattaa liimata jousella puristuvat muoviosat yhteen... loppu se ohjauksen tunnottomuus.

Ajaakohan saman asian,jos laittaa vaan saverin kokonaan lukkoon?

Joku taisi joskus aikasemmin myös puhua jotain tosta liimaamisesta.

205
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 04.10.11 - klo: 20.19 »
Lauantaina tuli testattua ensimmäisen kerran assoa radalla(yleensäkin ensimmäinen kerta radalla).
Autossa oli kiinni vakio renkaat,mitkä eivät toimineet radalla yhtään.Onneksi radalla oli ystävällinen kuski,joka antoi testata autoa schumin renkailla.
Ja niillä ajaminen luonnisti huomattavasti paremmin.

Auton kääntymiseen en ollut tyytyväinen sillä maalatulla asvaltilla.Matolla ei ollut ongelmia.Mielestäni joutui hirveästi himmaamaan vauhtia että selvisi mutkista.
Miten tuota ongelmaa kannattaa lähteä purkamaan?Jouset/öljyt?

Ja autossa oli siis edessä ruskeat jouset/30wt öljyt ja takana vihreät jouset/25wt öljyt.
Kuulemma alusta ainakin saisi olla jonkun verran jämäkämpi.
Olisiko nuo siniset jouset sopivammat tuolle radalle?

Mutta muuten kahden akun ajan oli meno aivan mahtavaa.Ja porukka varsin rentoa.Uudestaan on pakko mennä.
Hyvä mieli jäi päivästä varsinkin,kun em. kuski antoi nuo lainatut schumin renkaat kotiin viemisiksi.
Kiitos vielä niistä.

206
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.09.11 - klo: 19.43 »
Jos tarkoitat ahdistamisella sitä että yrittää tuoda johdot iskarituen ja korin välistä läpi, niin ei kyllä mikään koppa siit kohdasta taida tilavampi olla. Tarkoitus kun vissiin "virallisesti" on tuoda piuhat iskarituen läpi. Tätä en kyllä suosittele jossei ole moottori kiinni liittimellä olevilla piuhoilla... Leikkaa vaan sitä korin reunaa enemmän.

Sähköille eniten tilaa taitaa olla juuri tuossa Prolinen Vortexissa (B4.1 vakiokori). Siinä on noi sivut aikasta korkeat.


Juuri tuota meinasin.Täytyy vaan ottaa korista lisää pois.

207
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 08.09.11 - klo: 17.20 »
Mahtaako bee nelkkuun saada jostain hieman isompaa/erimallista koria?

Ahdistaa jonkun verran tuosta kohtaa mistä nuo noparista lähtevät johdot kulkevat.Vai onko nuo kaikki korit tuosta kohtaa saman mallisia?

Oli ainakin tuo vakio koppa,punisher ja bulldog.En ainakaan muita huomannut,kun niitä haeskelin.

208
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 20.08.11 - klo: 21.50 »
Purin asson diffin ja kasasin uudestaan.Parempihan siitä vaan tuli.

209
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 16.08.11 - klo: 16.34 »
Tosiaan treenailuasteella ollaan vielä.Metriäkään en ole radalla vielä ajanut.
Jos hommais sen ratasdiffin vaikka talveksi ja tutustuisi vielä paremmin tohon kuuladiffiin kesää silmällä pitäen.

Mitä nyt tutkiskelin,niin eipä tuo ratasdiffi ainakaan ulkomailla ole saanut hirveästi suosiota kisapiireissä.

Huomasin myös tuon ehkä hieman huonon mekattavuuden.

210
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 15.08.11 - klo: 20.52 »
Sisällä ainakin ajettiin viime talvena ratasdiffillä, eikä oltu hitaampia verrattuna kuuladiffiin :wink:

Juuri tuota tietoa kaipailinkin. :grin:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 11