Kirjoittaja Aihe: Mikä ensimmäiseksi autoksi  (Luettu 23923 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #60 : 09.07.09 - klo: 18.25 »
Eli jokin perus buggy/truggy. itse en ostaisi kyoshoa vaan esim. team associated (vaikka b4 tai b44) katsele vain näitä suomalaisia(miksei ulkomaalaisiakin) rc sivuja niin valitset sen mikä hyvälle vaikuttaa.
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #61 : 09.07.09 - klo: 18.56 »
Miksikäs ei kyoshoa? Ajattelin että tuollainen mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #62 : 09.07.09 - klo: 19.03 »
Miksikäs ei kyoshoa? Ajattelin että tuollainen mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään

minäkään en suosittele kyoshoa, koska sen varaosat maksaa ihan H*LVETISTI

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #63 : 09.07.09 - klo: 19.08 »
on kyosho minusta ihan harkittava vaihtoehto! varaosat maksaa minkä maksaa...
-tauolla-

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #64 : 09.07.09 - klo: 19.12 »
Saakos muiden merkkien varaosia  muuten kuin tilaamalla netistä, ei ainakaan lahdessa myydä muiden kuin kyoshon (kärkkäinen) ja tamian (hobby hiltunen) varaosia :shocked:

Poissa apophis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #65 : 09.07.09 - klo: 19.17 »
Traxxasin varaosat on halpaa kuin makkara, saatavuus erinomainen ja esim. Sabesta saa käytännössä aina seuraavaksi päiväksi osat, kun päivällä tilaa. Ja pienet osat tulee kirjepostimaksulla!

EDIT: alkuperäinen kysyjä olikin touring autoa hommaamassa, mutta jos vaikka muutkin autot on vaihtoehtona :wink:
« Viimeksi muokattu: 09.07.09 - klo: 19.24 kirjoittanut apophis »
Slash & Rustler & Mini Desert Truck

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #66 : 09.07.09 - klo: 20.27 »
Eli millaista autoa suosittelisitte minulle. Itselläni ollut nyt yksi auto Kyoshon pureten alpha ja tarkoitus olis pysyä sähkösissä. Tehoa saisi löytyä mutta myös kestävyyttä sillä se tulee vain pihalla rälläämiseen. Hintahaarukkaan 100-200, mieluiten kyoshossa pysyisin. Neuvokaa alottelijaa :)

osta lazer zx-5! :wink: siinä on asvaltille sekä pihalle soveltuva auto ja kestää ihan riittävästi ja kulkua löytyy vakionakin aika paljon..  tuossa linkkeja autoon: http://www.kyosho.fi/modell_detaljer.aspx?ArtNr=01.30861T1&familj=FamLazZ&BildLopNr=01 ja  http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewProd&productId=857
-tauolla-

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #67 : 09.07.09 - klo: 20.32 »
mini inferno voisi olla aika hyvä, halpa ja nopea, kestävyydestä en sitten tiedä mitään
Tuo ei ole hyvä, halpa eikä nopea. Kyoshon ns. kisa-autot(kit) on hyviä mutta lähes jokainen kyoshon rtr auto on kallis ja huono.
Jos esim. tuon mini infernon kokoista hakee niin hyviä merkkejä/malleja ovat esim. lrp shark, xray, team associated b18/t18
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #68 : 20.07.09 - klo: 17.50 »
Laitan tähän topikkiin auto kyssärini, vaikka ei tuleva auto olekkaan ensimmäinen. Mikä olisi kestävä, 1/10 kokoluokan sähkö monsteri tai truggy bashaukseen?  En ala mitään harjattomia, tai lipoja auton päälle hommaamaan, ellei ne tule siinä vakiona. Itse olen ajatellut http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_65_66&products_id=549  tuota crawleriä muuttaa nopeammaksi menijäksi, mutta säilyttää myös jonkinlaiset crawlaamis mahdollisuudet.  Rakentelu/modaaminen onnistuu.

EDIT!!  Unohdin että auto pitää olla neliveto.
« Viimeksi muokattu: 20.07.09 - klo: 17.58 kirjoittanut ToBy1 »

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #69 : 20.07.09 - klo: 18.00 »
Rustler VXL, Stampede VXL, E-Firestorm RTR / Flux, Speed T / Speed T harjaton (2.4 ghz radiot tais olla), Slash, Slash mini/E-Revo mini VXL 1:16 (1:10 buggyn kokoinen)... jne.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #70 : 20.07.09 - klo: 18.02 »
Et qazu huomannut että juuri ennen kirjoitustasi lisäsin viestiini että auton pitää olla neliveto, kiitos huonomuistisuuteni :D

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #71 : 20.07.09 - klo: 18.03 »
Suosittelen savage fluxia! siine on asennetta ja on pirun kestävä vakiona :wink: Tosin siihen pitää hommata lipot... mut ei kyl ainakaan uutta konetta tarvitse ostaa vähään aikaan kun tehoa löytyy kuin pienestä kylästä. Miksi haluat nelivedon jos kerta tulee bashailuun??
« Viimeksi muokattu: 20.07.09 - klo: 18.06 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #72 : 20.07.09 - klo: 18.09 »
Truggykonversiosta tai buggykonversiosta sais parhaan nelivetoisen, mutta sellaista et saa muuten kuin käytettynä tai sitten pitäisi itse tehdä konversio tahi ostaa konversioalusta.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #73 : 20.07.09 - klo: 18.14 »
Itse olen ajatellut http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=46_65_66&products_id=549  tuota crawleriä muuttaa nopeammaksi menijäksi, mutta säilyttää myös jonkinlaiset crawlaamis mahdollisuudet.  Rakentelu/modaaminen onnistuu.   Miten on tuon auton laita, tykkään itse kyllä rakentaa, mutta onko tuosta järkevä tehdä "normi monsteri", ja tuskin harjattomia minä tuohon tarvitsisin, kun mulle riittää vähän yli 40km/h nopeus?

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #74 : 20.07.09 - klo: 18.21 »
onko tuosta järkevä tehdä "normi monsteri", ja tuskin harjattomia minä tuohon tarvitsisin, kun mulle riittää vähän yli 40km/h nopeus?

Minusta ei ole kyllä järkevää alkaa crawleria modailemaan monsteriksi koska ovat kummiskin aika eri maata... Osta joku kitti paketti ni saat koota itse auton :wink: Nii no harjaton on aina harjaton elikkäs huoltovapaampi, vie vähemmän akkua ja eikä kuumene läheskää niin paljon kuin hiilellinen. Kannatan ostamaan suoraa jonkun auton jossa on valmiina harjaton setti (esim HPI savage flux) niin säästyt pähkäilyltä että minkähän motin ostas jne...jne.. Kyllähän saat sitte vaikka hajonneet osat korjata itse jos välttämättä haluat modata jotain tai sitte teet jotain lisä härpäkettä autoon tms...
-tauolla-

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #75 : 20.07.09 - klo: 18.26 »
Mulla on olisi valmiina 12 lankanen moottori ja siihen nopari.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #76 : 20.07.09 - klo: 18.30 »
Mulla on olisi valmiina 12 lankanen moottori ja siihen nopari.
  jaa no sitte teet niinkuin haluat. Jos haluat modata niin osta crawleri ja pistä tuo kone siihen ni eiköhän se siite :wink:
-tauolla-

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #77 : 20.07.09 - klo: 20.26 »
Truggykonversiosta tai buggykonversiosta sais parhaan nelivetoisen, mutta sellaista et saa muuten kuin käytettynä tai sitten pitäisi itse tehdä konversio tahi ostaa konversioalusta.
Komppaan hieman Qazua tässä, esim. oma Ofna/HoBao Hyper Mini ST-E konversioalusta on ollut erittäin positiivinen kokemus. Autoa saa liki valmiina esim. Towerilta, omat sähköt vain kiinni.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #78 : 20.07.09 - klo: 20.33 »
Mutta edelleen, esim. hobao hyper mini st-e + harjaton moottori + nopari + lipot + kunnon lipolaturi = maksaa minun rahamäärille liikaa. ;)

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #79 : 20.07.09 - klo: 20.35 »
Jos rahaa on rajallisesti niin silloin on luovuttava jostain asiasta... esimerkiksi nelivetoisuudesta. Jos kaikki kamppeet on hommattava niin helposti saa menemään 1:10 kokoiseen autoonkin 350 EUR.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #80 : 20.07.09 - klo: 20.41 »
Ei kaikkia kamppeita tartte hommaa. Kyllä mulla on parikin tehokasta  nihm akkua  ja niille laturi, mutta kun noissa konversioissa on melkein pakko käyttää lipoja kun kyykkäilee niin pirusti muuten. Ja mulle on neliveto ja korkea maavara ja kestävä auto ne tärkeimmät seikat.
Eli hakusassa edelleen mieluiten neliveto sähkömonsteri, mutta tryggykin käy.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #81 : 20.07.09 - klo: 20.46 »
Mutta edelleen, esim. hobao hyper mini st-e + harjaton moottori + nopari + lipot + kunnon lipolaturi = maksaa minun rahamäärille liikaa. ;)
Eihän tuossa linkkaamassasi AX-10:ssakaan ollut sähköjä. Motti + nopari + lipot esim. http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-13t-brushless-motor-35a-sl-esc-flyermate-car-c-272-p-1-pr-1897.html. Jos virtalähde löytyy, ei laturi maksa montaa kymppiä. Ja jos ei ole kiire ladatessa, löytyy pienellä virralla lataavia tasaavia lipolatureita erittäin pienellä rahalla.

Ja toimiihan se myös harjallisella koneella, jos sellainen jo on, samoin nimhit kelpaa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #82 : 20.07.09 - klo: 21.00 »
Juup harjalliset ja nimhit olisi. offtopic: Mikä oli se sivu jossa pysty laskemaan laskennallisen nopeuden rc autolle?

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #83 : 20.07.09 - klo: 23.28 »
Täällä on pitkä tarina AX10:n muuttamisesta Foffi autoksi alustamuutoksineen yms. Katso jos kiinnostaa:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=458.0

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #84 : 21.07.09 - klo: 20.43 »
Kiitos LaNi5. Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm? Mitä mieltä olette kumman ostaisin juurikin piharälläykseen: Kyosho twin forcen vai ax-10?  Oisko tossa twinissä pakko käyttää 2 harjallista, jos harjallisilla meinais ajella? Saakohan twiniin enää atalasta varaosia, ax10 ainaskin sais varaosia rc garagelta?

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #85 : 21.07.09 - klo: 20.52 »
Elä ny hyvä ihmine osta kyoshoa. jos ostat niin osta PRO malleja.
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #86 : 21.07.09 - klo: 20.54 »
Jep, taitaa autonvalinta kallistua ax10 puolelle, ellei tule nyt muita autoja vastaan.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #87 : 21.07.09 - klo: 20.55 »
Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm?

Vakio ax-10 on 12,5" eli 31,75cm akselivälillä.
son loppu ny.

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #88 : 21.07.09 - klo: 21.04 »
 
Eikös tuo ax-10 ole aika kapea, noin 18cm, ja aika pitkä suhteessa noin 43cm?

Vakio ax-10 on 12,5" eli 31,75cm akselivälillä.

Kori olikin 18cm leveä, pitkä kori on tuon 43cm ja auto 25cm leveä.
Katoin vahingos korin mitat auton mitoiksi :D

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #89 : 21.07.09 - klo: 22.15 »
Tuossa kun oli puhetta kyosho twin forcesta, käy aina joskus itselläkin mielessä jäykkäakselisen monsterin/crawlerin rakentaminen. Ei ehkä mitään täysiveristä crawleria vaan nopeampi monsu johon voisi mahdollisesti jos kiinnostaa niin vaihtaa "hitaamman" pannun ja tiedän kyllä että savage tms. olisi nopeaan rymyämiseen toimivampi lähtökohta, mutta haluaisin jäykät akselit ulkonäkösyistä ja auto tulisi "leluksi" vähäiselle käytölle(ja kunnon rymyämiseen on jo vehkeet). Myös 1/8 koko on plussaa kuin myös kardaaniveto, eli..

Onko kukaan pistänyt twin forcen/mad forcen akseleita kestotestiin, eli kestävätkö suuria tehoja(tai saako kestämään) tai onko akseleissa muita heikkouksia minkä takia niihin ei kannata sekaantua?
(kestotestistä ei nyt siis kelpaa mikään laiska vakio tekniikka)
..eli jos jollain on ollut siis vaikka tehokas harjaton twinissä olisin kiitollinen kesto kokemuksista..

Muitakin 1/8 koon jäykkiä akseleita voi vinkata..siis kardaanilla, ei moottori akselissa mallisia.(kestäviä sellaisia)
Ei ihan eka auto, eli sori ot..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot