Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vee73

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17
61
Kiitos  :smiley:
Aika huomattavasti tippuu.

62
Haulla en löytänyt vastausta tähän aiheeseen.
Voisko joku valottaa paljonko suurinpiirtein painoon vaikuttaa kun laittaa titaaniruuvit?

63
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.09.13 - klo: 22.22 »
Kankiempaa öljyä niin loppuu se.

64
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 14.09.13 - klo: 15.20 »
Periaatteessa tuo akku pystyy helposti tuplaamaan annetun jytkyn.
Joten helposti riittää.

65
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 13.09.13 - klo: 19.44 »
Jees. Ja sitten kun hiekka on märkää niin akku hupenee turbovauhtia.
Tämä 158A mitattu kuivalla hiekalla  :grin:
Hiukan hymyilyttää kun akkua kyselin aikoinaan tähän kaupoista. Niin yksikin kauppa halus väkisin jotain 20C akkua tyrkyttää.
Kun ei minun haluamia 70C akkuja ollu. Kauppias kyseli että mihin tuuppiautoon muka semmosia akkuja tarvit  :grin:
Ei se oikein ummartanu mua.

66
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.09.13 - klo: 20.56 »
Laitoimma mun tuunattuun Slässiin virtaloggerin ja sehän imaisi 158A.
Eipä ihme ettei 3S 70C 5000mAh akku montaa kierrosta riitä  :laugh:

67
 :laugh: Ei tämä voi olla totta etten löydä koko maapallolta gens ace 4000mah 25c 2s akkuja.

68
Hih  :azn: Eipä tuo mittää.
Harmittaa kun ei varastossa ole tuollaisia perusakkuja. Aaargh.  :grin:

69
On on, mutta tyhjät varastot ei paljoa auta.

70
Kiitos  :azn:
Aattelin että tämmöset siihen nyt laitetaan.
http://www.eurorc.com/product/534/gens-ace-4000mah-25c-2s-74v-hardcase-lipo-battery-pack

Ensin meinasin että jotain eksoottista pitää laittaa kun ei ole normiakkuja varastossa suomessa, mutta tilataan ulkomailta.

71
Kaveri tilas tämmösen ja nyt pitäs akut hommata.
http://www.rcm.fi/team-associated-sc10-rs-rtr.html

Kiitos

72
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 27.07.13 - klo: 21.02 »
Tänään tuli 2200W lässillä ajettua aika tolkuttoman monta akullista.
Nyt lukkoperäakseli kesti mainiosti. Tein sen semmosesta Jousitapista.
Muutenkin auto toimi hienosti. Mitä nyt molemmilta puolilta kohtuu uusista MIPin vetareista katkes tapit  :grin:
Ja muutenkin vetarit näyttäs olevan aika soikeana. Toisessa autossa ollut parivuotta ja ne on vaan kuluneet väljiksi.
Tässä ne näemmä yksinkertaisesti porsii. Mutta se on pieni ongelma. Nyt vaan naatitaan...

73
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.07.13 - klo: 11.54 »
Mahtaa siihen saada pelkän varren ostettua.

74
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.07.13 - klo: 17.42 »
Tässä nyt on pätkä bäshäyksestä ja säätöjenhakureissusta.

2200W Slash 2wd

Kaksi akkua sain tyhjättyä niin taas lukkoperäakseli kiero samalta puolelta.
Täytty tehdä kovemmasta materiaalista..

75
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 21.07.13 - klo: 12.02 »
Eilen ajoin tällä viriSlässillä aika monta akullista. Kivaa oli, kunnes tasauspyösästön tilalla oleva suora lukkoperäakseli meni kieroon  :grin:
Nyt aamulla avasin loodan ja totesin kaikkien muiden osien olevan loistokunnossa, eli näyttäs kestävän tehoja aivan riittävästi. Vaihdoin vain akselin.
Täytyy tehdä pianolangasta tai nuorrutusteräksestä niitä akseleita, niin ei ainakaan siitä enää väänny.

Nuo kaikista jytkyimmät MIPin vetarin on tosi vähän ajettuja, mutta ne näyttää aika venyneeltä  :roll:
Näemmä kilowatit ja lukkoperä tekee tehtävänsä.
Toki mun ajot oli aika repiviä ja tuli naatittua tehosta  :cheesy:

Painopistettä pitää vielä saada eteenpäin..

76
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 19.07.13 - klo: 17.23 »
"Stupid" lässituunaus on loppusuoralla :))
Se Anza rungolla oleva lässi josta kuvia tuolla aiemmin, sai uuden voimanlähteen. 2200W 6 pole moottorin (Turnigy TrackStar 4168 2650KV). Hih :) Aika messevä ajettava. Kaasun reagointi on ihan tolkuton, ja moottorissa on vääntöä pienilläkin kierroksilla uskomattomasti.
 
Aivan nakkaamalla moottori ei sopinut paikalleen.
Takapuskurista piti viilailla matskua pois.. Myös Anzan rungon lopusta piti pikkusen viilata reunaa viistoksi. Mitään muuta tuskaa isompi moottorin halkaisija ei aiheuttanut.

Kertaan nyt vielä mistä muista osista tää "Slässi" on koottu.
Nykyään Mamba Monster nopari. Alussahan noppana oli Mamba Max Pro. Mutta se ei pystynyt reagoimaan kaasuun niin nopeasti kuin halusin. Ja vaihto isompaan toi selvästi parannusta tähän.
Mä kun tykkään että voima pitää tulla välittömästi. Ja sen rajoittaminen on vain sormessa.
Akku onThunder Power 3S 5000mAh 70C,
spurri 86,
pinjoni 28,
vetarit on paksuimmat MIPit mitä löytyy. Muut ei kestä kauaakaan.
takarenkaat Pro-Line Sling Shot, näissä paras pito hienolla hiekalla, jolla pääasiassa ajelen.
Alumiininen vaihdelaatikko.
Proline iskarit, jotka muuten ei kovin hyvin öljyjä sisässään pidä. Toisessa autossa samat iskarit ja sama homma. Tasaisesti öljyt häviää kaikista iskareista vaikka kuinka kylvää greenslimeä, vaimitähänsenyoli.
Auton painopisteen sain melkein auton keskelle pienellä lisäpainolla edessä, ja se mahdollistaa huimat kiihdytykset ilman keulan välitöntä nousemista kun kaasua vähänkin lisää.

Diffien kanssa vaan on saanut kovasti taistella.
Mikään markkinoilla olevista tasauspyörästöistä ei kestänyt kymmentä akkua pidempään. Nyt olen laittanut diffin tilalle suoran akselin, ja auto toimii hienosti.
Lukkoperän myötä pito lisääntyi älyttömän paljon. Auto on yllättävän helppo ajaa pehmeällä hiekalla vaikka ei ole tasauspyörästöä.
Toisessa melkein vakio Slässissä joskus kokeillut lukkoperää, mutta se oli aika mahoton ajettava.
Mä luulen että siksikin tämä on helpompi nyt ajaa lukolla, kun takana on aurausta enemmän ja koko auto on painavampi, varmaan siksi perä ei seilaa sinne tänne nii mahottoman nopeasti.
Ja nyt on servokin niin nopea että varmasti ehtii sinne minne käsketään.
Ja oma vaikutuksensa on varmaan alustalla. Sain sen toimimaan yllättävän hyvin kun aikani vaihtelin jousia ja öljyjä, ja iskarien asentoja. Nyt pystyy ajamaan tosi kovaa, ja auto vaan menee tasaisesti vaikka renkaat heiluu maaston mukana hulluna.

Lukkoperä toi lisää vauhtia kurveihin. Aiemmin auto kaatui määrätyssä vauhdissa, mutta nyt vaan painaa kaasua kurvissa niin auto menee kevyessä luisussa kurvit kunnialla.
Ja voimaahan nyt piisaa, vaikka painais kaasua milloin :D
Lukkoperä vaatii nyt vaan erilaisen ajotyylin. Tätä käännetään nyt enemmän vähän niinku kaasulla. Vaatii nyt kovasti opettelua uusi ajotyyli, mutta kun sen sisäistää, on vauhti kohillaan.

Pientä tuunausta voimansiirrossa vaati se akseli missä spurri on.. Siellä toisessa päässähän on semmonen jousisokka jolla se pikku metalliratas lukitaan paikalleen. Jousisokan tilalle laitoin semmosen tapin jolla spurrin pyöriminenkin lukitaan. Piti vaan porata akseliin isompi reikä, ja rattaan uraa suurentaa timanttiviilalla.
Se keskimmäinen ratas laatikossa piti laittaa semmonen erikoiskova.
Eteen masensin kallistuksentakaajan :) Tuntuu olevan pakollinen varuste.

Yhdellä latauksella tällä ei aja kovin pitkään. Virtaa tuntuu menevän melkoisella vauhdilla. Laitoin 10AWG johdot moottorille, ja nekin lämpee selvästi. Johdot tosin on pitkät, koska painopisteen takia asensin nopeudensäätimen aivan eteen, heti puskurin takapuolelle.
Nopeudensäädin ei käy kovin kuumana, tuuletin pyörii ajon aikana,  mutta se sammuu pian kun lopettaa ajamisen.
Edellisellä motilla tuuletin ei pyöriny ikinä.
Moottori pysyy suht viileänä. Se edellinen moottori (Castle Creations 1415 2400kV) lämpeni aivan liikaa jos oikein tosissaan ajoi. Asensin sen päätyyn jäähysiilen ja vielä kolme Yeah Racingin tuuletinta. Sillä jotenkin lämmöt pysyi kurissa. Just noiden lämpöjen takia sitten aloinki ettimään uutta tehokkaampaa mottia.

Nyt näyttäis siltä että tää hullu projekti on sillee päätöksessä, että nyt vaan ajetaan eikä kikkailla jotain :D
Yritän saada videotakin aikaiseksi nyt kun kaikki on mun mielestä kondiksessa.
Että tämmönen rojekti :/ mutta tulipa tehtyä :D






77
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 17.07.13 - klo: 23.02 »
Juu liimaukset pitää tehä uudestaan. Melkein kaikista on pettänyt.

78
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 16.07.13 - klo: 06.16 »
 :grin: :grin: Jaa että Luiset asfaltilla heti sököt  :grin: :grin: Sillälailla.
No hyvä tietää. Hiekalla ne kestää ihan kivasti. Ite en koskaan aja asfaltilla.

79
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.07.13 - klo: 23.14 »
Pioneer Louise. Saa suomestakin eikä maksa juur mitään.
Asfaltilla kestävyyttä en ole kokeillut.
Mutta kaikin puolin erittäin hyvä yleisrengas vaikka on todella halpa.

80
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 09.07.13 - klo: 13.34 »
Hobbykingin se halvin parinkkympin mankka on aivan loistava.
Mulla niitä kolme ja usealla kaverilla pari. Eli monesta on käyttäjätietoa.
Komeesti toimii. Ei ole pahemmin säätöjä muutakuin trimmit ja ohjauksen rajoitin.
Kestää pakkasella huoletonta käyttöä eikä hiekkakaan ole haittaa tehnyt :D


81
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 04.07.13 - klo: 22.35 »
Ei se yksinpuhelu haittaa. Kuitenkin moni käy tiirailemassa kuvia ja muuta. Mutta ei vaan oo mitään sanottavaa :)
Mukava se on kattella hienoja vimpaimia.

82
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 29.05.13 - klo: 06.36 »
Nuo on pehmeällä hiekalla ehdottomasti parhaat. Kaikenmoisia kokeillut turhaan.

83
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 27.05.13 - klo: 18.15 »
Hienoa.
Ja nythän sitten ollaan videoa vailla kun vettä halot  :roll:

84
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 26.05.13 - klo: 21.41 »
Pitäs olla handsfree  :police:

85
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 26.05.13 - klo: 21.15 »
Mun mielestä EC vitosia just on helppo yhellä kädellä kun ei niitä tartte saada kun vähän painaa yhteen. Ja pysyvät hyvin kun sisäkkäin menee liittimet ensin. Pitää vaan sen aikaa yhellä tassulla niitä kontaktis.

86
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 26.05.13 - klo: 20.59 »
Mä luin manuskaa HK:n sivuilta. Siellä on aina niiden tuotteista, niin ei tarvi pitää manuja tallessa :)
Kokeilitko jo kaasun kääntämistä?

87
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 26.05.13 - klo: 19.18 »
Olethan muistanut odottaa aina ne piipitykset?
Periaatteessa ohje oli manuaalissa selkeä, eli pitäs noin onnistua. Kumma homma.

88
Vapaa keskustelu / Vs: rc-vene keskustelu
« : 22.05.13 - klo: 10.59 »
Jos mulla olis nyt akkujen ostotarvetta niin ehdottomasti ostaisin Gens Ace.
On takuulla hintalaatu kohillaan.

89
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 22.05.13 - klo: 10.57 »
Hei muuten. Rcbearings on aika kattava laakeripaikka. Kurkka löytyykö sieltä.

90
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 20.05.13 - klo: 20.23 »
Muutat kahden moottorijohdon paikkaa keskenään niin motti vaihtaa suuntaa. Siis minkä tahansa niistä kolmesta.

Olisi hyvä myös..

Nopari ja ohjain laittaa juttelemaan keskenään, eli kalibroida kaasu.
Yleensä niin että,
Laitetaan nopariin virrat ohjaimen kaasu pohjassa. Jos noparissa nappi niin sitä pitää painaa käynnistettäessä.
Nopari piipittää, ja sitten laitetaan täysi pakki päälle.
Taas piipittää ja kaasu neutraaliasentoon. Ja taas piippien jälkeen sammutetaan kaikista virrat ja sitten kovaa ajoa.
Tässä karkeasti toimenpide. Yleensä menee näin, mutta paras tarkistaa noparin manuaalista.

Kyllähän lässykkä pitäs olla helppo ohjata. Varmaankin jotain hämminkiä jossain..

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17