31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Z Racers ry - Mini-Z -kerholla Espoon Mikkelässä tapahtuu
« : 28.05.15 - klo: 19.36 »
Varattu
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Itse äänestän kiinteiden ajovuorojen puolesta jotka aina päällä.
Ihmiset tottuu tuttuihin juttuihin ja niistä tulee rutiineja.
Yhtä juttua en kyllä ymmärrä, miksi on niin vaikeaa ilmoittaa jos auto kippaa jonnekin päin rataa, viimeksi joku piilotti kymppikrossarinsa ajolinjan kohtaan, joka sattui juuri olemaan minun kohdalta katsottuna tolpan takana ja hiirenhiljaa hipsi itse autoansa nostamaan. Sen verran tullut itse ajeltua että kolmas silmä ja korva ihmetteli auton yhtäkkistä katoamista ja kolarin ääntä mutta mitään ei näkynyt. Tarpeeksi kun kyseli ympäriinsä saatiin joku varovainen ilmoitus mistä auto vois löytyä.
Ihan oikeesti ei siinä ole mitään noloa että kaataa joskus. Ilmoitusta kehiin vaan niin osaa muut varoa, säästyy aikaa ja euroja!
Ystävällistä ohjeistusta vaan jos näitä tilanteita tulee niin hyvä tulee.
Tämä oli parasta mitä foorumilta olen pitkään aikaan lueskellut!!! Todella hienoa työtä!!
Sähkö ja GPS mukaan 78,6 km/h 4s lipolla ja 17/46 väleillä.
Saa nähdä miten menee 6s lipolla..
No tuonhan pystyy tarkalleen laskemaan.. Äkkiä päästä heitettynä 115km/h 6s:llä
Ollaan vähän leikitty 2wd slashilla, kuinka kovaa pääsee 160m suoranpätkällä. 4s, koneena vakio Velineon 3500kv. Suora loppuu kesken, paras kellotus gepsiin 129,9km/h. Ihan hauskaa, vaikka ihan järjetöntä kesäpuuhaa :-)
https://www.youtube.com/watch?v=3lDfR9Pe1W0&feature=youtube_gdata_player
Kuva aikaisemman 125km/h vedon jälkeen:
En nyt epäile, mutta vähän tuntuu hurjalta nopeudelta 4 S lipolla ja vakio koneella, täytyy olla isot välitykset..ja ei toi vauhti nyt niin kovin isolta näyttänyt..onko gbs tarkistettu ?
Hyvinhän pojilla meni kisat ja yleisesti katsottuna Suomalaisilla meni hyvin, tästä on hyvä mennä itse kisoihin kuuakuden päästä. Mutta minulle ainakin opetettiin jo ennen kouluikää, että ei pidä nuolasta ennenkuin tipahtaa. Pieni nöyryys on ihan paikallaan välillä :)
Kannattaa myös huomata lähetin ja vastaanotin LiPo/LiFe akkuja ladatessa että latausjohdot ovat yleensä todella ohuita.
Niistä ei saa kunnolla läpi 1C latausvirtaa, varsinkaan kun johto ei ole uusi.
Latailen lähettimen aina huomattavasti pienemmällä virralla. Yleensä 1A
Tällä tyylillä akku tulee täyteen.
Isommalla virralla ladatessa latausjohto yleensä vastustaa sen verran että laturi näyttää korkeamman jännitteen kuin se akussa oikeasti on.
Tämän voi todeta helposti ladaten akun täyteen ja katsoen mitä lähetin sanoo akun jännitteeksi.
Tai monissa latureissa katsoo kennokohtaiset jännitteet ja saa huomata että vaikka laturi sanoo koko akulle jännitteeksi 8.4V niin kennokohtaiset jännitteet ovat 4V per kenno... Eli vasta 8V yhteensä.
Laturi katkaisee latauksen, eikä akku ole todellisuudessa vielä lähelläkään täysi.