Yllätys yllätys, meikäläiselläkin on kerrankin mielipide asiaan!
Samassa tilantessa kuin Jassu, eli suojatti-piltin juuri jätettyä TJ-luokan, johon korkeintaan itse vielä palaan, mielipiteeni on tämä:
Jassun ajatukset olivat kaikki hyviä, paitsi yksi. Tätä en sulata:
- Akkumäärän rajoitus, eli esim 2kpl akkuja/kilpailu, jolloin lataaminenkin tapahtuisi varmana pienemmillä virroilla ja käyttöikä pitenesi.
On nähkääs sillä lailla, että tälläkin foorumilla opetetaan junnuja hyvään akkujen hoitoon. Vaikka NiMH-akut eivät otakaan nokkiinsa parista käyttökerrasta per päivä, ei sitä useampaan käyttöön pidä ainakaan sääntöjen puitteissa pakottaa.
Toinen pointsi on se, että akkurajoitus pakottaa käyttämään aina niitä parhaita ja kalleimpia. Se jos mikä on suurta tuhlausta. Ainoat jotka siitä iloitsevat, ovat akkukauppiaat.
Itselläni on tapana hyvinkin tarkkaan miettiä, miten hyvän akun laitan mihinkäkin tilanteeseen. Jos alkuerissä menee tiukille, niin sinne parasta. Muussa tapauksessa vähempikin riittää. Hyviä akkujani, joita tällä hetkellä on juuri 2 kpl, säästän niin paljon kuin mahdollista. Olisi kammottavaa joutua käyttämään niitä silloin kun siihen ei kisatilanteen kannalta ole syytä.