Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 399727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #540 : 10.02.05 - klo: 18.51 »
2002 ja 2003 voitti Juho ,  ja 2004 jonas kaerup(miten lie kirjotetaan) voitti myös assolla EM:t. Ja  2004MM:issä Juho oli 5. (MM:ien paras xray taisi olla vasta 11...)
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Jylhiz

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #541 : 27.02.05 - klo: 12.26 »
TC4 ja ulosjousto?
En saa, en sitten mitenkään itteäni mielyttävää ulosjousto määrää takapäähän.
Muilla ongelmia tuon suhteen?
Asso TC4 / Kyosho inferno mp7.5

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #542 : 27.02.05 - klo: 13.19 »
Luopajärven Jussilla tais olla sama ongelma.. Ratkaisu on, että sun täytyy kasata iskarit pidemmäksi mitä ohje sanoo, että saat tarpeeksi ulosjoustoa. manuaalissa sanotaan "väärät" pituudet iskareille. Joku assokuski varmaan tietää oikeat pituudet?

Poissa Jylhiz

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #543 : 27.02.05 - klo: 18.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Luopajärven Jussilla tais olla sama ongelma.. Ratkaisu on, että sun täytyy kasata iskarit pidemmäksi mitä ohje sanoo, että saat tarpeeksi ulosjoustoa. manuaalissa sanotaan "väärät" pituudet iskareille. Joku assokuski varmaan tietää oikeat pituudet?


Tjaahas, mitä tarkoitat tuolla? ei alakiinnitys kuppia pohjaan saakka?
Asso TC4 / Kyosho inferno mp7.5

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #544 : 27.02.05 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jylhiz"
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Luopajärven Jussilla tais olla sama ongelma.. Ratkaisu on, että sun täytyy kasata iskarit pidemmäksi mitä ohje sanoo, että saat tarpeeksi ulosjoustoa. manuaalissa sanotaan "väärät" pituudet iskareille. Joku assokuski varmaan tietää oikeat pituudet?


Tjaahas, mitä tarkoitat tuolla? ei alakiinnitys kuppia pohjaan saakka?


Juuri näin.

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #545 : 27.02.05 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Jylhiz"
TC4 ja ulosjousto?
En saa, en sitten mitenkään itteäni mielyttävää ulosjousto määrää takapäähän.
Muilla ongelmia tuon suhteen?


Jos ne tukivarret tippuu alemmas kuin neloseen sen asson droop gaugen mukaan, ei sillä oo enää mitään käytännön merkitystä. Jotain 3-4 siihen saa ihan ohjekirjan mukaan auton kasaamalla. Miksi siihen pitäisi edes saada enemmän drooppia?


Vähän tuoreempi setup CS-27 renkaille, varmaan toimii ihan hyvin jos on esim. menossa Ouluun kisoihin:

Etupää:

Hopeiset jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#1 shimmit tukivarsien alla (siis ne ohuimmat)
Lyhyt ohjauslinkki, 2 shimmiä hyppyohjausta
Pitkä akseliväli (kaikki 3 shimmiä tukivarren takana)
Pitkä ylälinkki, sisäpuolen pallon alla 2 shimmiä
2 astetta casteria, 1,5 camberia, auraus 0
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi sisin reikä iskarintuessa
Ohjauslinkin sisäpuolen pallon alla 3 shimmiä
Droop 5
Maavara 5mm
Oneway

Takapää:

Vihreät jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#2 shimmit tukivarsien alla
Pitkä akseliväli (3 shimmiä tukivarren edessä)
Pitkä ylälinkki (myös hubissa), musta (matalampi) sisäpuolen pallo
1 aste camberia
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi uloin reikä iskarintuessa
2.0 auraus, droop 4
Maavara 5.5mm
Akut edessä

CS-27:t ja ohuet JB siniset foamit.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa Jylhiz

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #546 : 28.02.05 - klo: 21.10 »
Lainaus
Jos ne tukivarret tippuu alemmas kuin neloseen sen asson droop gaugen mukaan, ei sillä oo enää mitään käytännön merkitystä. Jotain 3-4 siihen saa ihan ohjekirjan mukaan auton kasaamalla. Miksi siihen pitäisi edes saada enemmän drooppia?
 




No minun ongelma juuri tuo minkä Tatti jo äskettäin valaisi.
Elikkäs se että iskarista loppuu pituus! ja jousi jää kireelle tukivarren ala asennossa enkä saa siihen ns. "ulosjoustoa" :(
toki saahan siihen sitä ulosjoustoa pari milliä jos pudotan maavaran 1-2milliin :)

että näin.
sain kyllä jo yv:nä vastauksen/korjauksen ongelmaan
Asso TC4 / Kyosho inferno mp7.5

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #547 : 02.03.05 - klo: 10.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jylhiz"
Lainaus
Jos ne tukivarret tippuu alemmas kuin neloseen sen asson droop gaugen mukaan, ei sillä oo enää mitään käytännön merkitystä. Jotain 3-4 siihen saa ihan ohjekirjan mukaan auton kasaamalla. Miksi siihen pitäisi edes saada enemmän drooppia?
 




No minun ongelma juuri tuo minkä Tatti jo äskettäin valaisi.
Elikkäs se että iskarista loppuu pituus! ja jousi jää kireelle tukivarren ala asennossa enkä saa siihen ns. "ulosjoustoa" :(
toki saahan siihen sitä ulosjoustoa pari milliä jos pudotan maavaran 1-2milliin :)

että näin.
sain kyllä jo yv:nä vastauksen/korjauksen ongelmaan


Jos sait sen YV:nä laita se ihmeessä myös tänne, jotta tieto kiertää teamissä ! Muillakin voi olla samoja ongelmia.

Meillä sama set-up kuin Juholla tosin takapala on 2,5 astetta ja hyvin toimii. Diffi aika kireellä.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Jylhiz

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #548 : 03.03.05 - klo: 13.42 »
ainakin ensiapuna voisi laittaa tc3:n iskarin alakiinnikkeet, kun ovat hieman pidemmät ja pysyvät luonnollisesti paremmin kiinni kun 4:sen kupit
Asso TC4 / Kyosho inferno mp7.5

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #549 : 07.03.05 - klo: 09.09 »
No niin. Asso toimi kuin unelma Oulussa! Uusi set-up on todella helppo
ajaa ja nopea. Uuttakin on set-uppiin tulossa.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #550 : 07.03.05 - klo: 20.17 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
No niin. Asso toimi kuin unelma Oulussa! Uusi set-up on todella helppo
ajaa ja nopea. Uuttakin on set-uppiin tulossa.


Allekirjoitan. Nyt torpassa ja riksussa tuolla uudella setupilla ajaneena voin kertoa että auto ei ole koskaan mennyt niin hyvin!
Kannattaa tosiaan ruuvata kiinni, helppo ajaa ja nopea kuten CAi tuossa sanoi.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #551 : 16.03.05 - klo: 13.45 »
Tietääkö kukaan syytä että miksi aika usea harrastelia sanoo assoa p*skaksi?
Anteeksi kielenkäyttöni...

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #552 : 16.03.05 - klo: 15.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Tietääkö kukaan syytä että miksi aika usea harrastelia sanoo assoa p*skaksi?
Anteeksi kielenkäyttöni...


Ehkä mielipidekysymys.Mutta en oikeen usko, kun ajelen itse assolla ja ei se niin huono kuitenkaan ole.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #553 : 16.03.05 - klo: 16.50 »
No esim. yksi kaverini ei ole edes nähnyt koko vehjettä, eli B3, ja haukkuu silti, ja sanoopa vielä että kaikki assot on sieltä... :roll:
Luulempa että ovat vaan kateellisia...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #554 : 16.03.05 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
No esim. yksi kaverini ei ole edes nähnyt koko vehjettä, eli B3, ja haukkuu silti, ja sanoopa vielä että kaikki assot on sieltä... :roll:
Luulempa että ovat vaan kateellisia...


Noin puhuu vain kaikki jotka tietävät RC-autoista vain Nikon.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #555 : 16.03.05 - klo: 20.02 »
No itseasiassa hän on ostamassa Traxxasia, ja ei tiedä parempaa kuin Traxxas, nyt se haastaa että Bandit on parempi kuin B3... :roll:

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #556 : 16.03.05 - klo: 20.14 »
Mitä mahdollisia syitä voi olla että TC3 kääntyy jarruttaessa oikealle? Edessä oneway.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #557 : 16.03.05 - klo: 23.23 »
Sulla on ns. tviikki vinossa tai iskareissa eri määrä öljyä.
Mieleen tulee vielä teorioita harituksesta... ja siitä että olompi renkas lämpeää enemmän kuin sisempi=> pitää paremmin... mutta tämä teoria kaatuukin siihen siihen että auto kääntyy jarruttaessa vastakkaiselle puolelle kuin mikä on radan nopein mutka (yleensä pääsuoralle tultaessa tai sen jälkeinen mutka)

One wayn kanssa jarrutusefekti on vain takapäässä. Eli vain takapyörät jarruttaa. Näinpä tehokas jarru toimii kuin 1:1 auton käsijarru.

Tviikki suoraan: maavara on molemmilta puolita sama.
Kannattaa tarkistaa maavara kaikista pohjalevyn kulmista ja säätää se tasan oikeaksi. Kierrettävissä iskareissa puoli kierrosta on lähellä puolta milliä maavaran muutosta ja se on tosi paljon.



Kun iskarit on hyvin tehty sieltä ei kuulu "ininää".

Asson iskarit saa helposti toimiviksi laittamalla korkkiin öljyä kierteisiin asti ja säiliöön niin että sitä on "yli" eli öljyn pintajännitys pitää sen vielä säiliössä. Nopea hatun kääntö säiliön päälle n. puolikierrosta vikasuuntaan eli vastapäivään, jotta kierteet osuu kohdilleen ja sitten kiinni. Öljyä saatta valua yli.. nah.. Toden näköisesti iskari on nyt niin täynnä ettei varsi mene sisään. Öljytippa onkin helppo poistaa kiertämällä korkkia hieman auki (tai lähes kokonaan auki) ja painamalla varsi sisään. Korkki kiinni ja pitäis olla bueno. (öljyä on helpompi poistaa kuin lisätä)
Jos eka iskarissa tuntuu olevan liikaa öljyä, tee silti toinen ja säädä molempiin yhtä paljon öljyä (öljytipan poisto). Näin saat helposti samanlaiset iskarit kummallekin puolelle.

Näin teen itse iskarini. Harvemmin epäonnistuu.

-Kommenttia...
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Asso Talk
« Vastaus #558 : 17.03.05 - klo: 07.44 »
Kannattaa myös tarkastaa pyörän laakerien kunto. Jos toisella puolella on jo vähän huonokuntoisempi laakeri, auto pyrkii kääntymään tälle puolelle. Myös yksisuuntalaakeri voi pyöriä toisella puolella huonommin.

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #559 : 17.03.05 - klo: 09.52 »
auttaiskohan takadiffin kiristys? Voiko tämä vaikuttaa?
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #560 : 17.03.05 - klo: 10.47 »
Mulla on aina ponnistanut auto ihan minne sattuu, jos on one-way käytössä ja jarruttelee. En nimittäin jarruta koskaan autolla, kun ajan radalla, tietysti pois lukien stopparit. Aina kun jarruttaa, niin käytössähän on vaan takajarrut, niin sehän selittää asian, jos oot koskaan kokeillut henkilöautolla kässäriä liukkaalla, vaikka ajasit suoraan, niin perä pyrkii alta karkuu...

Poissa japa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #561 : 17.03.05 - klo: 19.21 »
Päivän säätelyjen tulos on ettei se enää käänny aina samalle puolelle. Vois kokeilla diffillä joku päivä.
Team Associated TC3FT/GM/Nosram/Corally/Peak/Mugen

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #562 : 18.03.05 - klo: 22.37 »
Lainaus käyttäjältä: "evok"
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
No niin. Asso toimi kuin unelma Oulussa! Uusi set-up on todella helppo
ajaa ja nopea. Uuttakin on set-uppiin tulossa.


Allekirjoitan. Nyt torpassa ja riksussa tuolla uudella setupilla ajaneena voin kertoa että auto ei ole koskaan mennyt niin hyvin!
Kannattaa tosiaan ruuvata kiinni, helppo ajaa ja nopea kuten CAi tuossa sanoi.


Jälleen yksi allekirjoittaja lisää......

Tänään kerhossa kun katselin juniorin ajoa tuolla setapilla, ei voinut kuin todeta: "Hyvin toimii!"
Kuten junnu sanoikin: "Ei ole niin agressiivinen kääntymäänkään!"

Taka-auraus oli nyt 2.5 , mutta stanulla varmaan onnistuu nyt 2.0:n !
Ajoi tänään 12 t "sorvinmoottorilla"! (viimeinen vain Petelle ja Jarnolle  :mrgreen:  )

EDIT: Korjattu kirjoitusvirheitä, joita kädet paketissa kirjoittamalla, tuntuu tulevan normaaliakin enemmän!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
RC10 B4
« Vastaus #563 : 07.04.05 - klo: 09.24 »
Kesä se vaan tulee väistämättä. Kohta laitetaan krossibaanatki kuntoon.

En löytäny hakemalla mitään B4:n setuppia. Oisko jollain takataskussa heittää muutamia setuppeja ja kokemuksia setupista. Niin tietääpi vähän mistä lähtee liikkeelle krossi SM sarjaan valmistautuessa.

btw. Kaikki mukaan ajamaan krossi SM:ää!
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #564 : 07.04.05 - klo: 10.58 »
jenkkifoorumeilla (www.rc10b4.com) ovat kehuneet factory team setuppia toimivaksi http://www.teamassociated.com/racerhub/setup/setup_ftb4_standard.pdf

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Re: RC10 B4
« Vastaus #565 : 07.04.05 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyke_"
Kesä se vaan tulee väistämättä. Kohta laitetaan krossibaanatki kuntoon.

En löytäny hakemalla mitään B4:n setuppia. Oisko jollain takataskussa heittää muutamia setuppeja ja kokemuksia setupista. Niin tietääpi vähän mistä lähtee liikkeelle krossi SM sarjaan valmistautuessa.

btw. Kaikki mukaan ajamaan krossi SM:ää!


Joo, täällä ainaskin odotellaan crossikelejä jo kieli poskella :mrgreen:

Ajoitko Jyke muuten viimekesänä lainkaan crossia? Vai oletko lähdössä mukaan uudella autolla?

Crossi on senverran rentoa puuhaa että minusta ei kannata olla huolissaan tuosta set-up hommasta, koska juttelin joku aika sitten Termosen Joukon kanssa joka sanoi että se manualin perus set-up on ihan toimiva ja jolla on hyvä lähteä liikkeelle.

Itse en ole ajanut radalla vielä senttiäkään omalla B4:lla, mutta toivottavasti Hyvinkäälle pääsee jossain vaiheessa purkamaan enimpiä ajohimoja :)
Sponsored by own wallet

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #566 : 07.04.05 - klo: 18.18 »
Ai niin, Prolinen Bowtie:t on hyvä liimata taakse valmiiksi.... ne toimii :D
Sponsored by own wallet

Poissa Jyke_

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #567 : 07.04.05 - klo: 19.17 »
Ok.. Bow tiet...

Aattelin tässä kun kädet syyhyää niin tutkailla vähän erilaisia setuppeja.
Niistä saa hyvin tietoja. Esim mihin ei kosketa koskaan ja millä tehdään suurimmat vaikutukset...

Cruisaaja: Jeps, taidan bow tiet liimata ja 4 ribit eteen.. tai sit ne edget.. Ajoin viimeksi krossia kisoissa 2002 kesällä Hyvinkään SM(10.). Viime kesänä taisin treenata muutaman akun.

Thnx Golub.
RC Pisteestä saa ja Assolla pääsee! ;-)

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Re: RC10 B4
« Vastaus #568 : 07.04.05 - klo: 20.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Jyke_"
Kesä se vaan tulee väistämättä. Kohta laitetaan krossibaanatki kuntoon.

btw. Kaikki mukaan ajamaan krossi SM:ää!


Joo, täällä ainaskin odotellaan crossikelejä jo kieli poskella :mrgreen:

Crossi on senverran rentoa puuhaa että minusta ei kannata olla huolissaan tuosta set-up hommasta, koska juttelin joku aika sitten Termosen Joukon kanssa joka sanoi että se manualin perus set-up on ihan toimiva ja jolla on hyvä lähteä liikkeelle.

Itse en ole ajanut radalla vielä senttiäkään omalla B4:lla, mutta toivottavasti Hyvinkäälle pääsee jossain vaiheessa purkamaan enimpiä ajohimoja :)


Tuosta tulikin mieleen viimekesän kirjoitukseni....

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Jep, ei ole aikoihin ollu niin hauskaa kisoissa.
Melkein kaikki mikä mekaanikolta voi mennä pieleen, myös meni.

Onneksi sen huomasi vasta kotona.   :D
Tähän asti on tullut yksi keskeytys koko harrastuksen aikana, ensimmäisen kilpailun ensimmäinen aika-ajo lähtö.

Nyt ensimmäisessä crossikisassa kaksi keskeytystä, ja viimeiseen finaalilähtöön aloitus varikolta, =seitsemän viimeistä kierrosta mukana!

Suosittelen koko sydämestä tätä lajia, harmi että ainakin nyt muutoksen jälkeen viimeinen kisa jää ajamatta. Riparin Konfirmaatio!

1700:lla akullakin näköjään pärjää yhtä hyvin, tai ........... :lol:

Kaikki "pihacrossaajat" nyt vaan hoitamaan asiat niin, että on kilpailuissa mukana!


Joten ei voi kuin nousta.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #569 : 10.04.05 - klo: 14.22 »
Thunder Tiger on mennyt ja ostanut Asson,uutinen löytyy mm. tuolta:
http://www.neo-buggy.net/