Nyt on sitten ensimmäiset EM-kisat takana ja hyvällä mielellä taas Suomessa. Kisamatkassa ja paikassa ei oikeestaan ollut mitään muuta eroa kuin että kaikki oli vain monta kertaa suurempaa: kisamatka oli yhteensä 4000 km, kisa kesti 5 päivää ja kilpailijoita oli melkein 150.
Ensimmäinen treenipäivä (keskiviikko) oli aika shokki kun lämpöä ulkona oli yli 35 astetta ja mekkausteltassa vielä huomattavasti lämpimämpää. Yllättävän hyvin kyllä vehkeet pelas heti alusta alkaen vaikka noin lämpimässä en ole koskaan ennen kisannut.
Sen huomasin heti, että arvokisoissa ei kyllä kaupasta ostetuilla vehkeillä korkealle päästä, onneksi sain Orionin Oscar Jansenilta b-teamikoneen niin ainakin kulkupuoli oli kunnossa eikä koneelle tarvinnut tehdä muuta kuin viedä erän jälkeen huoltoon ja hakea 30 min ennen ajoa takaisin. Kiitokset tästä loistavasta palvelusta vielä kerran Team Orionille!
Omassa alkueräryhmässäni (ryhmä 2) oli muutama oikein paha vastaantulija suoralla ja silloin piti aina höllätä kaasua. Onneksi ne osasivat useimmiten antaa ihan hyvin tietä, mutta ajoa vaikeutti suuri tasoero koko erän suhteen. Pitkässä kisassa olosuhteet merkitsi isoa osaa ja kunnon olosuhteet löytyivät vain noin puolesta alkueräkierroksista riippuen missä ryhmässä ajoi. Lisäksi uudet renkaat tarjosivat sekuntikaupalla paremman tuloksen.
Omaan alkuerätulokseen olen ainakin tyytyväinen, se tuli viimeisellä kierroksella ja yhden akun ajetuilla renkailla. Jäin sekunnin verran yhtä ylempään finaaliin (H), mutta Vesan ja Christerin finaaliin (G) ei ollut kovin realistisia mahdollisuuksia. Kiitokset Juholle laina-akuista kuudenteen alkuerään. Viimeisessä finaalissa sain dumbattua omat akut totaalisesti ja siinä meni lopputuloksissa 4 sijaa, mutta kyllä sitä autookin tuli poljettua kun akut oli tuota ennen aina kestäneet sen viisi minuuttia