RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: paavi - 09.08.06 - klo: 10.06

Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 09.08.06 - klo: 10.06
ku ojoin pihal pukin päällä ekaa tankkia. auto ehti käydä melkein puoli tankillista, kunnes auto yhtäkkiä sammui. yritettii uudelleen käynnistää. laitettiin vähän bensaa suoraan kaaseriin (ku ei autos taida muuta ryyppyy olla) sit hehkutettiin ja vedettiin käynnistys naruu. auto melkein käynnistyi, mutta ei kokeiltiin tulppa että ei ollut märkä. eihän se ollut laitettiin vielä pikkasen bensaa sinne kaaseriin ja vedettiin. muutama veto yritettiin kunnes auton käsi käynnistin naru oudosti jumittui. yritettiin kokeilla vetämällä lähteekö pois jumista, mutta ei. vaikka tulpan ottaa irti, nii vetonaru pysyy edelleen jumissa. osaako joku neuvoa, mitä kannattaisi tehdä. :roll:  jos osaa niin neuvokaa!!! kiitos jos joku neuvoo...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Jose.92 - 09.08.06 - klo: 10.10
Pyöritäppäs vauhti pyörää. Mitä tapahtuu?
Otsikko: no...
Kirjoitti: paavi - 09.08.06 - klo: 10.15
eikös vauhtipyörä ole kampiakselissa kiinni sellainen metalli pyörä minkä kohdalla on pohjalevyssa aukko. edellisessä autossani megaforcessa sitä pystyi hyvin pyörittämään. mutta tässä infernossa se ei pyöri heti pakketista otettuani kokeilin sitä mutta ei silloonkaaan pyöriny... :cry:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Futaba - 09.08.06 - klo: 10.22
Siis vetonaru on jumissa vai moottori on jumissa? Ei hirveen selkeää tekstiä ollut. Mutta, irrota moottori ja irrota vetonarutsydeemi moottorista ja tutki. Jos naru ei oo jumissa ni pyöritä vauhtipyörä pois yläkuolosta (se tiukin kohta kun pyörittää vauhtipyörää, jos se nyt on yläkuolossa). Itselläni oli samanlainen ongelma, starttiboksi ei jaksanut pyörittää moottoria jos se oli yläkuolossa, mutta kun vauhtipyörästä pyöräytti ja starttas ni jakso hyvin pyörittää, alkuvauhdit vaan tarvi.
Otsikko: joo
Kirjoitti: paavi - 09.08.06 - klo: 10.26
sit pitää huomen kokeilla. ku ei voi tänää ku yritin irrottaa sitä moottorii 2 ruuvii läht hyvin mut oiskohan ne toiset 2 sit ollu erikokosii ku niis meinas kannat mennä pilalle toivottavasti ne viel saa irti... vetonaru on jumissa vauhtipyörä tietääkseni kuuluukin olla sellainen tässä autossa että se ei liiku kun käsin pyörittää...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Olbe - 09.08.06 - klo: 10.34
kyllä pitää pyöriä, taitaa mäntä olla jumissa yläkuolo kohdassa...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 09.08.06 - klo: 11.12
No voi helvata kun taas pitää samasta asiasta kahdessa paikassa kirjottaa...
PÄÄTTÄKÄÄ kumpaa ketjua käytätte...

http://rc10.fi/viewtopic.php?p=179808#179808

Siinä vastaus toisessa topikissa.
 :?
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: pali - 09.08.06 - klo: 12.16
Minulla ainakin gigassa teki tota välillä paljonkin.
Siihen kannattaa irrottaa vetolaite.
Gigassa 5min homma..
Joskus auttoi kun veti narusta/nyhti hiljaa mutta nopeeta ja koputteli vetolaitteen kylkeen.
Ja siinä pitäisi olla sama kone tietääkseni kuin gigassa eli varmaan samat konstit toimii..
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 09.08.06 - klo: 13.04
Mikäli kone jumiutuu uutena yläkuoloon niin vetokäynnistintä ei tarvitse purkaa...
Mikäli ainoastaan vetari on mennyt jumiin niin silloin.

Tässä kun nyt vaan vaikuttais että tästä ei ole kyse.

Jos vauhtipyörästä voi kääntää moottoria oikeaan suuntaan, mutta vetari ei toimi niin sillon vika on vetarissa.
Mikäli taas kone ei pyöri edes vauhtipyörästä niin silloin se on vaan yksinkertasesti yläkuolossa jumissa.
Otsikko: ei...
Kirjoitti: paavi - 09.08.06 - klo: 21.35
ei siitä vauhtipyörästä saa millään kiinni et vois pihdeillä vääntää jos lähtis pois jumista ku hoke neuvo jossai foorumis. mitä kannattas alkaa kokeilee. seuraavaks. moottoriikaa ei saa irti ku ne ruuvit ei irtoo siit ja kannat on vähä vähä huonot??? :cry:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Mika R - 09.08.06 - klo: 22.25
moottori pitää irroittaa ekaks, jos ei muuten niin poraamalla ruuvien kannat pois tai dremelillä uudet hahlot ruuvien kantoihin ja sitten talttapääruuvarilla auki

sitten kun moottori on kädessä/pöydällä kuumennus ~100 astetta kuumailmapuhaltimella tulpanreikään, hiustenkuivaajalla välttävästi mutta tuskin riittää

kun lämmitetty kunnolla, papukaijapihdeillä vauhtipyörstä kiinni ympäriltä ja sitten mäntä kuolonkohdasta yli pyörittämällä

ja sitä ei sitten parane jättää siihen uudestaan sisäänajon aikana...
Otsikko: öö
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 14.46
siis vähä tarkennust eka lämmitän 100 asteeseen sit lämmitä tulppaa ja sit vai pihdeil pyöräyttää vauhtipyörää pitäskö koneen lähtee käyntiin, en okeen älynny???
Otsikko: siis...
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 14.51
pitääks pyöräyttää siit ku se vauhtipyörä ei oo enää jumis mut menee uuestaa helposti jumiin???
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Olbe - 10.08.06 - klo: 14.54
kun olet pyöräyttänyt männän alas niin sitten kone kasaan ja käyntiin  :wink:
Otsikko: ei toimi niin
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 15.35
ku laittaa männän alas ja vetää narusta niin se menee uuestaan jumiin, ja se käsikäynnistin on kokoajan jumissa??? eli mitä pitäs tehä???
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Mika R - 10.08.06 - klo: 15.45
saitko sä nyt se männän siis sieltä yläkuolonkohdasta pois?

sitten kun yrität uudestaan niin fulia tankkiin, kunnon lämmitys 50-100 astetta puhaltimella (15 sek), löysää hieman tulppaa,jos tankissa on primeri niin siitä fulia pataan (jos ei niin sitten onkin hankalampi juttu),hehku kiinni ja vetelet narusta
kun käynnistyy niin tulppa kiinni ja menoks
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 15.58
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
saitko sä nyt se männän siis sieltä yläkuolonkohdasta pois?

sitten kun yrität uudestaan niin fulia tankkiin, kunnon lämmitys 50-100 astetta puhaltimella (15 sek), löysää hieman tulppaa,jos tankissa on primeri niin siitä fulia pataan (jos ei niin sitten onkin hankalampi juttu),hehku kiinni ja vetelet narusta
kun käynnistyy niin tulppa kiinni ja menoks


sain männään alakuoloon. eli bensaa tankkiin joo siellä on. lämmitä tulppa lösemmälle, joo. mikä on primeri? ryyppykö? no ryyppyä ei ainakaan ole.

nyt nykimällä narusta ei edes pysty vetämään kun se on jumissa???
Otsikko: lisää vinkkiä
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 16.04
lisää vinkkiä kiitos! :cry:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Hotti - 10.08.06 - klo: 16.26
Ettei se nyt ois leikannu kiinni..

Ihan mahdollista taas tässä tapauksessa kun vain omistaja tietää varmuudella kuinka on käynyt.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Mika R - 10.08.06 - klo: 16.32
jos ei ole ryyppyä niin sitten laita vaikka fuilia tulpasta sisään vähän ja vetele ilman tulpaa..varo ettei lennä silmille!

oikein tehtynä se pitäs tehdä niin että suljet pakoaukon sormella ja sitten vedät löpön pataan nykimällä vetaria, mutta se edellyttää että sun moottori on lämmin jotta ei jää yläkuoloon kiinni

TOISAALTA voi olla just niinku racer sanoo koska ei nyt luulis minkään vetarilla varustetun padan olevan yhtä tiukka ku kisakoneet, eihän siinä ole mitään järkeä koska homma jäis useimmilta tekemättä................
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Hotti - 10.08.06 - klo: 16.45
Uusi kone,liian laiha seos,ja tyhjä käynnilläkin jos pääsee kuumumaan niin eipä ihme jos leipoo.TOSIN, se on huonoa ja tuuria mutta PÄÄOSIN alottelijan tietämättömyyttä.

Ja jos konetta olisi vielä heti uutena kierrätetty pukilla niin silloin ei olisi tuo leipomis efekti yhtään pois suljettu.

TSEMIÄ :lol:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 16.56
no empä nyt usko et on leiponu kiinni, koska ajoin vaan puol tankkii pukin päällä ilman kaasua???????
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 10.08.06 - klo: 16.57
Se ei varmasti ole leikannut.
Aika sankari pitää olla että siinä onnistuu näiden koneiden kanssa uutuuttaan.

Se kone nyt vaan on jäykkä ja ehkä jopa liikaa ryypytetty.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 17.05
niin sitä on ryypytetty paljon. miten sen vetarin sais normaaliks tiiäks koska siinä i ole mitää muuta käyny kuin se mitä sanoit se on vain liikaa ryypytetty sit viel neuvoi, miten sen vetarin sais toimimaan ku on jumis. vetari jumittui kun autoa yritettiin käynnistää
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 17.10
kun koneessa on liikaa polttoainetta, niin voiko olla että joku osa ei pääse liikkumaan normaalisti. mikä voisi olla ja kun kone varmaan pitää avata niin varmaan alotetaan vetarin irrotuksella ja siitä eteenpäin. kokeiltiin tänää vetarii irrotettiin se ja se toimi ihan hyvin...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Hotti - 10.08.06 - klo: 17.11
-Poista vetari koneesta
-paikallista vika
-korjaa se
-laita vetari paikalleen

                                           tai

-Osta uusi vetari
-Laita se vanhan tilalle
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 10.08.06 - klo: 17.26
Mä en nää mitään syytä koneen purkamiselle.

Korkeintaan otat koneen irti, tulppa pois ja lämmityksen jälkeen käännät vauhtipyörästä moottorin vapaaksi. Mikäli siis ei onnistu moottori autossa paikallaan...

Muuta ei siis tarvitse kuin saada se kone liikkumaan, ja siihen ei purkamista tarvita.

Jatkossa vaan kun ryypytetään niin tehdään se huolella ja oikein.
Eli ryypytetään ainoastaan sen verran että letkusta näkee polttoaineen päässeen kaasarille asti.
Tämän jälkeen ei enää ryypytetä.

lämmitä moottori suoraan yläpuolelta, eli suunnaten kuumailmapuhallin suoraan yläpuolelta kohti tulppaa.
Moottoria voi lämmittää ihan kunnolla, eli kannen saa tohottaa vaikka 100 asteeseen.

Tämän jälkeen ei muuta kuin tulppa kierroksen auki, hehku paikalleen ja starttausta... Välittömästi kun kone käynnistyy, tai käy edes pari sekuntia niin käännä tulppa takaisin kiinni.
Sit ei muuta ku sisäänajoa vaan nätisti.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Tounison - 10.08.06 - klo: 17.45
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
jos ei ole ryyppyä niin sitten laita vaikka fuilia tulpasta sisään vähän ja vetele ilman tulpaa..varo ettei lennä silmille!

oikein tehtynä se pitäs tehdä niin että suljet pakoaukon sormella ja sitten vedät löpön pataan nykimällä vetaria, mutta se edellyttää että sun moottori on lämmin jotta ei jää yläkuoloon kiinni


Jos ei saa mottia pyörimään, saa fuilia koneelle myös, painamalla ruiskulla ilmaa paineletkusta. Voi myös puhaltaa, mutta siinä on VAARANA saada bensaa suuhun. Muutenkin kannattaa olla varovainen ettei bensa lentele kun konetta availee.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Henko - 10.08.06 - klo: 18.06
Ja kun tulppaa availee, kannattaa varoa ettei pääse pöpöjä pyttyyn siitä tulpan reiästä. Tosin uuden koneen ollessa kyseessä tästä tuskin on pelkoa.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 20.17
vauhtipyörästä moottorin vapaaksi?? mitä tuo tarkoittaa siis käänetään ala kuoloon vai?
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 20.18
autossa ei ole ryyppy nappia eli miten kannattas ryypyttää?? tässä tapauksessa ja jatkossa??
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: camshaft6 - 10.08.06 - klo: 20.21
Sormi putken tukkeeksi ja muutama nykäisy narusta niin että polttoaine saavuttaa kaasarin.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 20.27
siis minkä putken tukkeeksi sormi?
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Mika R - 10.08.06 - klo: 20.29
PAKOputken
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 10.08.06 - klo: 21.47
aukaisin moottorin otin sieltä sopat pois mitä oli todellakin vahan annoin jonkin aikaa kuivua kokosin ja sitten vauhtipyörä pyöri taas normaalisti ja käsikäynnistin pelitti eli nyt ei kai sitten muuta kuin sisäänajoa jatkamaan vai????
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 10.08.06 - klo: 23.10
Nonniin.. eli näin helpolla taas päästiin...

Kyllä.
Sisäänajoa vaan, ja koita nyt ryypyttää sopivasti. Mielummin liian vähän kuin liikaa.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 13.08.06 - klo: 16.42
yritin startata jumittui, avasin otin sopat pois starttasin jumittui sopat pois, starttasin jumittui annoin olla ja nyt ei enää oo taaskaa jumis et meen tänää taas koklaa et kyl siin mun mielest jotain kyl on???!!!
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: ropsan - 13.08.06 - klo: 17.12
Mitä polttoainetta käytät? Siinä polttoaineessa saattaa olla joku komponentti joka tarttuu sylinterin seinämiin ja estää männän liikkeen!
Olen kerran tavannut tämänkin ilmiön. Oireet ovat tutut. Korjaantui polttoaineen vaihdolla
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 13.08.06 - klo: 18.35
Model Technics Qwik Fire 10

esim veljelläni pureten alpha 3:sta ajetaan samalla bensalla ja toimii hyvin jmittuminen alko kun ryypytettiin liikaa??!!
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 13.08.06 - klo: 20.01
Vaihdappas nyt heti se tulppa.
Ja ethän nyt vaankaan ryypytä edelleen liikaa.
Tuo että sanot ottaneesi sopat pois, startanneesi, ja taas sopat pois, viittaa aivan suoraan siihen että ryypytät edelleen liikaa.

Ei moottori tulvi mikäli sitä ei ryypytä liikaa.
Eli vaihda tulppa, ryypytä OIKEIN ja käynnistä kone.
Tämä ei nyt vaan ole yhtään sen ihmeellisempi homma.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 13.08.06 - klo: 20.26
en edes ryypyttänyt siinä välillä vedin noin 5 kertaa ja se jumittui ja sama en ryypyttänyt kertaakaan tänään kokeilin ri jumittunut mutta ei myöskään käynnistynyt hehku luultavasti heikossa latingissa kokeilen huomenna uudestaan...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: tapsa92 - 13.08.06 - klo: 20.51
eisuntekstistäsaamitäänselväävoisitlisätäisotkirjaimetjasit tenmuutkinasialliseenviestiinkuuluvatasiatesimvälimerkit pisteetsunmuut :evil:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 13.08.06 - klo: 21.39
iha sama
Otsikko: k
Kirjoitti: -PM- - 13.08.06 - klo: 22.06
mitä sit jos se jumittuu? käännä ruuvarilla siitä vauhtipyörästä.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: tapsa92 - 13.08.06 - klo: 22.15
Lainaus käyttäjältä: "paavi"
iha sama

EI ole ihan sama.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 14.08.06 - klo: 09.31
No nyt sitten on. Ei täällä nyt turhaan kannata muista aiheista puhua, kuin tämä aihe on. Vielä siitä, että käännä ruuvarilla vauhtipyörästä. Ei se siitä millään ruuvarilla liikahda. Kunnon pihdit ni sen saa pois jumista... :wink:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 14.08.06 - klo: 14.08
Kun nyt tarkkoja ollaan niin kyllä se ruuvarillä pyörähtää...

Krossarissa se pyörähtää ruuvarilla vailla olisi pahastikkin jumissa, koska pohjan rakoon saa kammettua ruuvarin niin hyvin että ei tee tuskaakaan.
No mutta mutta...

Aivan sama millä sen käännät. Kunhan jumista lähtee.
Mutta siis... Koeta nyt vaihtaa se tulppa uuteen, lataa hehku kunnolla, lämmitä moottoria kunnolla ennen käynnistystä...
Kannen voi lämmittää vaikka 100 asteiseksi, mutta pää asia että saat siihen edes jonkinverran lämpöä.
Jos ei kuumailmapuhallinta löydy niin sitten fööni käteen... Föönillä vaan tarvii lämmittää kohtalaisen kauan ennenkuin saa sylinteriin lämpölaajentumista aikasiks...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 14.08.06 - klo: 17.14
saatiin auto toimii ei kyl lämmitetty. ajettiin tänään 4 tankkia ja hyvin toimii ollaan aina välil annettu koneen jäähtyy ja taas jatkettu mut ei kyl olla lämmitetty. haittaaks se? kuinkakohan monta tankkia pitäs ajaa tota inferno gt:n sisään ajoa onks 5 hyvä vai 7
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 14.08.06 - klo: 17.20
Noniin...
Hyvä että on käyntiin saaty jne.

5 tankin jälkeen voi hieman kiristää neulaa, ja 7 tankin jälkeen voidaan jo hakea säätöjä kohdalleen, ja alkaa ajamaan jo ihan kunnolla.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 14.19
auton on nyt sisään ajettu. täysillä ollaan jo ehditty päästämään. neula on 2 kierrosta auki. auto röpöttää silti. pitäisikö ostaa kuumempi tulppa, nimittäin autolla pystyy ottamaan täydet kaasut hehkun kanssa, mutta ilman sitä auto meinaa sammua???
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 14.35
vastatkaa!!!!!!!!!!!
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Maakari - 16.08.06 - klo: 14.41
mä en ihan 100% varma asiasta ole mutta viisaammat korjatkoon. Eli kyllä pitäisi. Osta kaks tulppaa noin yhen ja toinen kahen asteen kuumempi ja kokeile kummalla toimii hyvin.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Olbe - 16.08.06 - klo: 14.49
kokeile säätää piikimmälle... paljonko lämmöt on ?
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 15.19
ei oo mittarii
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 15.20
aika nopee pitää ottaa sormi pois voisin kokeilla sitä sylkijuttuu miten se nyt menikään
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Catiska - 16.08.06 - klo: 15.33
Räkäset siihen kanteen, mieluusti sinne tulpan luokse. Jos se sylki haihtuu nopeasti (pari sekunttia), niin olet suht oikealla hehtaarilla. Mutta, ei kannata roiskaista sinne mitään valtavaa ikivihreää, sen haihtuminen kestää kuumassakin koneessa vähän pidempään. Suosittelen kyllä lämpimästi ostamaan sopivan mittarin, ne maksaa paljon vähemmän kuin mitä kiinni leikanneen moottorin korjaus...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 16.08.06 - klo: 18.33
Käännä sitä konetta vaan rohkeasti piikimmälle.
Noin 5 minuutin suuruisilla ruuvin käännöillä säädät niin kauan kunnes moottori kulkee nätisti ilman hehkua.

Mikäli sulla on vakio tulppaa vastaava tulppa niin pidä se lämpöarvo...
Ei sitä konetta kuumemmalla tulpalla säädetä, vaan ruuveista.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 22.08
naapurilla on landmax 1. sillä on os 8 tulppa, jolla auto kulki hyvin. tulppa hajos ja laitettiin auton mukana tullut os a3 tulppa kehiin. auto ei enään kulkenut ilman hehkua. kyllä se siin on myös tulpasta kiinni. jos hyppään heti auton vakiosta kylmästä tulpasta kuumaan os 8 tulppaan, niin onko liian iso väli tulppien lämpöarvossa. kokeilen myös huomenna säätää konetta. kannattaako minun ostaa os 8 tulppa vastatkaa nopeasti nimittäin olen menossa jo huomenna 12 jälkeen hobbypointiin???
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 16.08.06 - klo: 22.10
äskeisessä viestissäni puhuin siis inferno gt<.stä
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Divi - 16.08.06 - klo: 22.40
paavi jos kaveris vaihtaa tulpan lämpöarvoa säätämättä konetta niin miksi luulet että se toimis sen jälkeen jos se ennen toimi? Järjenkäyttö on sallittua...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 17.08.06 - klo: 02.21
HEI...

NYT uskot minua etkä yhtään ala edes kyseenalaistamaan.

Joku toinen varmaan voi perustella miksi minun sanani on varmasti painavampi kuin kaverisi.

Sanon että ostat siihen ainoastaan vakiotulppaa vastaavia tulppia lämpöarvoltaan, ja säädät koneen kohdalleen.
Et missään nimessä mene muuttamaan tulpan lämpöarvoa varsinkaan kuumemmaksi jos haluat että moottori tosiaan toimi hyvin.
Tulpan lämpöarvo muuttaa koneessa ennakkoa jne.

Joko siis uskot nyt aivan suoraan minua ilman minkäänsortin ihmettelyitä, tai sitten uskot jos minkä tasoista koneen säätäjää...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 17.08.06 - klo: 06.56
nii eihän se toiminukkaa joutu säätää konetta, mutta sitä, että eikö kannata ostaa infernoon lämpimämpi tulppa kun sisään ajo on jo ajettu??
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 17.08.06 - klo: 07.38
Enkö mä vasta sanonut.

EI :!:

Eikä varsinkaan lämpimämpää kuin sisäänajossa on käytetty.

Sama tulppa mikä tulee moottorin mukana, tai pykälää kylmempi, varsinkin jos ajelee hyvin lämpimällä kelillä.
Nyt kun kesä alkaa olla loppusuoralla niin sanoisin että kuumat kelit on jo takanapäin, eli käytetään ihan sitä vakio lämpöarvoa.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 17.08.06 - klo: 12.42
ai miksi ei saa olla lämpimämpää kuin sisäänajossa olisiko sisään ajo sitten pitänyt tehdä kuumalla tulpalla jos olisi halunnut ajaa myöhemmin kuumalla tulpalla???
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 17.08.06 - klo: 12.53
siis kun alan säätämään konetta, niin pitääkö auton olla käynnissä kun neulaa pistää aina piikimmälle 5 min verran. eli siis autoa ei tarvitse sammuttaa kun neulaa kääntää, vai??????
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: l150040 - 17.08.06 - klo: 12.56
Jotta asia meni oikeasti jakeluun niin sanotaan asia sitten yksinkertaisesti ja hieman karrikoiden.

Sillä lämpimämmällä tulpalla moottorisi ei ainakaan toimi!

Pysy siinä alkuperäisessä tulppamerkissä ja -mallissa! Tehtaalla oikeasti asiaan perehtyneet insinöörit ovat valinneet juuri kyseisen tulpan moottoriin sopivaksi.

Moottoria ei tarvitse sammuttaa. Säädön toimivuutta ei sitten pysty päätteleen heti tai kylmälle koneelle.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 17.08.06 - klo: 16.04
neula oli auki 2 kierrosta väänsin sitä yli puol kierrosta kiinni (aina noin 5 min kerrallaan, mutta yhteensä yli puol tuntia) ja välillä vieläkin röpöttää. aina ei kyllä röpötä. sammuilee joskus.??????
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Divi - 17.08.06 - klo: 17.01
Lainaus käyttäjältä: "paavi"
jos olisi halunnut ajaa myöhemmin kuumalla tulpalla???

Miksi joku haluaisi ajaa kuumalla tulpalla kun kone ei sillä toimi yhtä hyvin kuin vakioarvolla? :shock:
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 17.08.06 - klo: 17.05
no mut eiks mun kone oo aika piikil ja silti sammuilee??
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Divi - 17.08.06 - klo: 17.11
jos röpöttää niin on rikkaalla
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: Sami L - 17.08.06 - klo: 17.14
Mene nyt hyvänen aika jonkun paikallisen kokeneemman harrastajan kanssa räppäämään sitä masiinaa, saat ihan kädestäpitäen neuvot ja samalla sen vempaimenkin kondikseen.

Tätä vatvomista on nyt jatkunut jo hyvä tovi, eikä vielä ole päästy puusta pitkälle.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: *HOKE* - 17.08.06 - klo: 21.01
Nyt loppuu välittömästi se kierrosten laskeminen.

Sillä ei ole mitään merkitystä onko neulasi 0,5 vai 10 kierrosta auki, sen kanssa että onko kone piikillä vai rikkaalla.

Mikäli se ei vakitulppaa vastaavalla tulpalla suostu toimimaan kuin hehku paikallaan niin silloin kone on ERITTÄIN RIKKAALLA!!!

Huomasit itsekkin että kääntäessäsi neulaa kiinni, se parani...

No käännä sitä niin kauan että se toimii.

Ei jaksa enää... antaa olla.
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: paavi - 24.08.06 - klo: 07.34
ostin autoon os a3 tulpan. auto toimii sillä hyvin, eikä sammuile...
Otsikko: auttakaa inferno gt:n käsikäynnistys jumittui!!!
Kirjoitti: jesle92 - 30.08.06 - klo: 18.41
Minä nyt laitan kysymyksen tähän väliin että kumpi on kannattavampi rotos start vai vetonaru   :roll:

mitä on mahtanut tapahtua kun siihen mihen roto start laitetasan se pää että se auto käynnistyy niin se ei enää pyöri autossa   :cry:  :|