Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1026043 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
sähkät sekoilee
« Vastaus #1740 : 08.05.11 - klo: 19.00 »
Kun käynnistän sähköt autosta ja lähettimestä niin servot rupee hulluna kääntämään renkaita ja laittamaan kaasua. Mikä voisi olla Vikana? En jaksanut ettiä valmista topiccia. :wink:
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa jopje

  • Tulokas
    • Profiili
Vs:
« Vastaus #1741 : 08.05.11 - klo: 21.12 »
mikä on vialla kun ei saa tyhjäkäyntiä säätöihin?  :undecided:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1742 : 08.05.11 - klo: 21.18 »
Viimeksi aiheesta syntyi 5 sivua
http://rc10.fi/index.php?topic=43026.0

Aloitapa lukemalla siitä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1743 : 09.05.11 - klo: 16.21 »
Mikä firma myy Suomessa Prolinen siipiä 1/8 buggyyn?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1744 : 09.05.11 - klo: 16.26 »
Rc-piste:  http://www.rcpiste.fi/do?action=group&id=147

Vähän alemmas kun kelaat, niin löytyy.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1745 : 09.05.11 - klo: 17.13 »
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Sinne lähti pari siipeä tilaukseen...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Olsu123

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1746 : 09.05.11 - klo: 17.29 »
Olisko jollain tietoo mistä sais hyvän ohjeen savagen spurrin vaihtoon? pirun monen mutkan takana se saaterin vaihdelaatikon irrottaminen..  :shocked:     Savage 3.5
Hpi Savage 3.5

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1747 : 09.05.11 - klo: 18.04 »
Noo voisko joku sanoo jos tietää tosta sähkö ongelmasta...  :evil:
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa meikaleinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1748 : 10.05.11 - klo: 02.51 »
Startti boksi ei jaksa pyöräyttää gallonan ajettua Alphaa käyntiin. Tulpan löysyttäminen käynnistyksen ajaksi voisi helpottaa? (boksi yhdellä 775 koneella ja 2 x 7.2 nimihillä) Vielä pitäisi saada jotkut säädöt joista olisi hyvä lähteä säätämään tuota kohdalleen? Ylä ja ala neulalle jos jollain olisi antaa vinkkiä, niin olisi hyvä ja helpottaisi hommaa huomattavasti. Tulppana Alphan T3.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: sähkät sekoilee
« Vastaus #1749 : 10.05.11 - klo: 07.15 »
Kun käynnistän sähköt autosta ja lähettimestä niin servot rupee hulluna kääntämään renkaita ja laittamaan kaasua. Mikä voisi olla Vikana? En jaksanut ettiä valmista topiccia. :wink:

Antenni poikki mahdollisesti jostain kohtaa...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1750 : 10.05.11 - klo: 07.16 »
Startti boksi ei jaksa pyöräyttää gallonan ajettua Alphaa käyntiin. Tulpan löysyttäminen käynnistyksen ajaksi voisi helpottaa? (boksi yhdellä 775 koneella ja 2 x 7.2 nimihillä) Vielä pitäisi saada jotkut säädöt joista olisi hyvä lähteä säätämään tuota kohdalleen? Ylä ja ala neulalle jos jollain olisi antaa vinkkiä, niin olisi hyvä ja helpottaisi hommaa huomattavasti. Tulppana Alphan T3.

Neuloille en osaa sanoa säätöjä, mutta lämmitä sitä konetta kuumailmapuhaltimella tai hiustenkuivaajalla ennen käynnistystä, niin lähtee helpommin käyntiin ja pysyy kone hyvässä kunnossa pidempään :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1751 : 10.05.11 - klo: 10.15 »
Startti boksi ei jaksa pyöräyttää gallonan ajettua Alphaa käyntiin. Tulpan löysyttäminen käynnistyksen ajaksi voisi helpottaa? (boksi yhdellä 775 koneella ja 2 x 7.2 nimihillä) Vielä pitäisi saada jotkut säädöt joista olisi hyvä lähteä säätämään tuota kohdalleen? Ylä ja ala neulalle jos jollain olisi antaa vinkkiä, niin olisi hyvä ja helpottaisi hommaa huomattavasti. Tulppana Alphan T3.

Ekana säädät tyhjäkäynnin. Otat 2mm hexiavaimen tai vaihtoehtisesti esim tönärillä mittaat että kaasarin rungon ja tyhjäkäyntineulan kannan välissä on 2mm rako.

Sitten sekä yläneula että alaneula tasan neularungon kanssa.

Nyt riippuen siitä mikä kone sulla on mennään seuraavasti:

S/Z/A852 ja A872

Yläneulaa tästä noin 15min kiinni.

Alaneulaa käännät 1 kierroksen kiinni

Lämmität koneen kuumailmapuhaltimella ja käyntiin. Käyttelet pukilla jonkun 5min että on varmasti lämmin. Annat reilusti kaasua ja lasket tyhjäkäynnille. Jos ei meinaa käydä, niin alaneulaa kiinnippäin sen verran että käy nätisti tyhjää.

F850

Muuten sama, mutta yl'neulaa saat kääntää 15min sijaan koko kierroksen kiinni

Noilla pääsee tarpeeksi lähelle totuutta, että autolla pystyy ajamaan ja koneen säätämään lopullisesti kohilleen.

Tärkeetä tässä on, että kun ton tyhjäkäynnin on säätänyt kohdalleen SIIHEN EI KOSKETA. Jos ei käy tyhjää on kone liian rikkaalla. Alaneulaa kiinni kunnes käy. Kun säätää yläneulaa kohdalleen ja kiertää ruuvia kiinni, jos tyhjäkäynti nousee niin AVAA ALANEULAA sen verran että käy tasaisesti. Jos taas joudut avaamaan yläneulaa ja tyhjäkäynti puutuu, niin KIRISTÄ ALANEULAA kunnes käy taas nätisti. Ainoastaan siinä tilanteessa jos neulat on kohdallaan ja omasta mielestä tyhjäkäynti on vähän liian kova / matala, niin sitten voi pikkuisen kääntää tyhjäkäyntiruuvia. Alphan koneissa kuten muissakin on tärkeää, että kone on kunnolla käyntil'mpöinen ennenkuin alkaa säätämään. Eli jos kone on edellisellä kerrala toiminut OK ja nyt käynnistettäessä on rikkaalla, johtyy se luultavimmin siitä että kone on kylmä. Ajele se lämpöiseksi ja tarkista sitten säädöt. Jos niitä ruuveja kokoajan veivaa kuin naapurin tuijjaa niin sitten niitä saa veivata maailmantappiin asti. Suomen oloissa muutokset on niin pieniä, että kerran säädetty kone toimii harrastajalla 90% ajasta niin hyvin, että sitä ei tarvitse säätää jos ei muuta tulppaa tai polttoainetta tai pilliä. Edelleen jos kone yhtäkkiä käyttäytyy oudosti, on vika 95% muualla kuin kaasarin säädöissä (tankki, fuililetkut, pilli, tulppa, kytkinlaakerit jne.) Kisakuskit sitten erikseen, siellä tehdään vähän enemmän hienosäätöä     
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1752 : 10.05.11 - klo: 15.14 »
Tänään tuli opittua.

Jekku tuolla Inferno MP-ketjussa kertoi hymiön kera, ettei teräksisen päärattaan vaihdon jälkeen sitten hajoakaan mitään. Opin, miksi siinä oli se hymiö.

Miten erotan teräksisen kytkinkellon seosmetallikellosta? Kahdenlaisia kelloja löytyy, 2x kuulalaakeroituja (jotka ovat kestäneet) ja neulalaakeroituja (jotka kuoriutuvat kuin banaani paastoneen bodarin hyppysissä). Onko tuosta tehtävä johtopäätös, vai onko sattumaa?

Toinen oppi oli, ettei pidä pikaliimaa käyttämän ruuvilukitteena kytkimessä jos liuotin on loppu. Siellä lepäävät viimeiset kytkinlaakerit toisen koneen akselilla. Minkä kokoisia kytkinlaakerit ovat? Mistä löytyisi prikkasarja kytkimelle, jossain muistelen nähneeni sellaisia?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1753 : 10.05.11 - klo: 15.40 »
Laakerit on 5x10x4
Näitä sekä shimmejä löytyy jokaisesta hyvin varustetusta RC liikkeestä.
Tiedän ainakin hobbyfactoryssa olevan.

Kyseistä ruuvia ei tarvitse laittaa lukitteella kiinni.
Lukitteella laittaminen on monesti jopa turhaa tuossa kohteessa, koska lukite antaa periksi monesti siellä sadan asteen tietämissä tai hieman jälkeen...
Eli aina kun kone lämpenee niin se lukite sulaa, eikä siis sillä ole mitään tekemistä siellä juuri silloin kun moottorilla ajellaan.

Kampuran päässä kannattaa ehdottomasti käyttää lieriökantaista ruuvia missä on 2,5 millin kuusiokolo.
Ja mieluiten vielä 12.9 terästä oleva ruuvi.

Tämän saa aina sopivan kireelle... ja avaimen koosta johtuen edes hivenen nylppääntynyt avain ei haittaa kun ruuvin saa vielä nätisti auki.
12.9 teräs tietysti myös sitä kunnolla kestävää, eli ruuvi ei vahingossakaan katkea kampuran sisään vaikka reilummin kiristäisikin, eikä kanta nylppäänny myöskään herkästi.

Poissa Elvis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1754 : 10.05.11 - klo: 17.36 »
Okei, kiitos. Kyllä tää tästä taas. Tässä kun ei ole lähellä hyvin varusteltuja liikkeitä, niin menee tilailuksi tai ajeluksi. Noita ruuvejakin saisi olla vähän parempi valikoima pakissa.

Laitoin pikaliimaa kun lukitetta ei ollut ja edellisellä yrityksellä taas ko. ruuvi oli ajon aikana löystynyt, enkä jaksanut kesken kiivaiden testien alkaa hakkaamaan meistillä niin pieniä shimmejä. Tyhjiä kaljatölkkejä kyllä olisi vaikka kuinka.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1755 : 11.05.11 - klo: 15.59 »
Luin tosta THE CAR autosta niin siellä tuli vastaan sellainen kun kinasteltiin noista porttien lukumäärästä, niin mitä enemmän niitä portteja oikeen on, niin viekö auto enemmän vai vähemmän (jostain oon kuullu että vähemmän) ja mitä muuta eroa siinä on?Kinnostais tietää vähän tulevaisuutta varten :tongue:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1756 : 11.05.11 - klo: 19.00 »
ei ne portit tarkota mitään kulutuksen suhteen.
Useammalla imupuolen portilla saadaan täyttöä muokattua tarkemmin.
Yleisen uskomuksen mukaan on ajateltu että enemmän portteja, enemmän tehoa koko kierrosalueella.
Näin on toki monesti ollutkin, paitsi että OS on vuosia näyttänyt miten 3 portilla on saatu paljon tehoa koko alueelle.
Ei niitä porttimääriä kannata kenenkään sen enempiä ihmetellä saati varsinkaan porttejen lukumäärän mukaan eroja vertailla... Vielä vähemmän kannattaa kuvitella että porttejen lukumäärä tarkottaisi pienempää tai suurempaa polttoainekulutusta.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1757 : 11.05.11 - klo: 20.50 »
Juu juu selvä kiitos! :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Olsu123

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1758 : 11.05.11 - klo: 22.20 »
Olisko jollain tietoo mistä sais hyvän ohjeen savagen spurrin vaihtoon? pirun monen mutkan takana se saaterin vaihdelaatikon irrottaminen..  :shocked:     Savage 3.5

Tai; Pitääkö savagessa ottaa moottori vai loota irti spurria vaihtaessa? Niinnoinniin kumpi on helpompi tapa? :D
Hpi Savage 3.5

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1759 : 11.05.11 - klo: 22.26 »
Paras ohje mikäli kukaan kyseistä asiaa monta kertaa itse tehnyt ei tule kertomaan on...
Yritys ja erehdys.

Ruuvari käteen ja lähdet vaihtamaan sitä kautta kuin se itsestäsi fiksuimmalta näyttää.
Mikäli oli hirveä tuska niin seuraavalla kerralla kokeilet toista tapaa.

Itse ruuvaamalla jää parhaiten mieleen miksi jokin tyyli oli kenties huono...

Poissa nniso

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1760 : 11.05.11 - klo: 22.50 »
Nyt tuli oman kyöstin nosram rs30 monster moottoriin jotain ongelmaa. Eikä omat taido tällähetkellä keksi että mikä säädoissä on vikana. Elikkäs, kun autolla ajaa ja pysähtyy niin tyhjäkäyntiä käy hyvin noin 7 sekuntia
sen jälkeen tyhjäkäynti hidastuu ja moottori sammuu. Käsittääkseni tuo liittyy alaneulan säätöihin mutta en tiedä kumpaan suuntaan alaneulaa pyöritän elikkäs apua jos saisi?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1761 : 12.05.11 - klo: 00.53 »
Olethan ajanut koneella jo pari minuuttia ennen tuota?
Kulkeehan kone iloisesti suoralla ja moottorin lämmöt pysyttelee 120-130 välissä?

Mikäli näin on niin sillon säädät alaneulaa hivenen kiinnipäin. (5 minuuttia... eli toisinsanoen kahdestoistaosakierros kerrallaan)

Koneenhan ei tarvitse pysyä tyhjäkäynnillä kuitenkaan 30 sekuntia pidempään... ainakaan kovin hyvin.

Pikkuisen rikkaalla oleva alapää on terveellisempää koneelle, kuin laihalla oleva.

Poissa nniso

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1762 : 12.05.11 - klo: 09.58 »
Kyllä kone on kyllä lämmin  lämmötkin pysyvät kurissa ja kulkee suoralla ihan kivasti. Joo pitää tänään kokeilla tuota, ja vielä sellainen ongelma kun moottori on ajettu lämpimäksi ja sen antaa käydä tyhjäkäynnillä ja sitten ku se sammuu niin sitä ei saa vetostartilla käymään jos pitää kaasua normaalisti eli siis tyhjäkäynnillä. Eli kaasu pitää olla täysin pohjassa kun on laitat käymään ja sitten pitää vielä jonkun aikaa autosta pitää kiinni ja antaa kierroksia ettei moottori sammu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1763 : 12.05.11 - klo: 11.23 »
Mitäilmeisemmin tulee myös kohtalaisen paksua savua tuolloin kun uudestaan käynnistät ja kaasuttelet...
Eli tosiaan alapäästä paksulla.

Mikäli yläpää on kohdallaan niin teet alapään säädön seuraavasti.

Ajat koneen kunnolla lämpimäksi...
Aja kaasu pohjassa pari kertaa pitkähkö suoranpätkä ja pysähdy viereesi.
Laske rauhassa 10 koneen käydessä tyhjää...
Tai katot kellosta aikaa tuon 10 sekuntia jos et luota omaan arvioon ajasta...
Ruttaa kaasu pohjaan ja seuraa tarkkaan mitä kone tekee.

Mikäli pölläyttää paksusti ja sammuu... alapäätä kiinni.
Mikäli lähtee liikkeelle, mutta vastahakoisesti ja savuttaen reilusti... Alapäätä kiinni.

Toista homma laskien 20.
Edelleen sama juttu.

Kun olet päässyt siihen tilanteeseen että kone jaksaa lähteä 20 sekunnin jälkeen kohtalaisen nätisti niin toistat homman vielä laskien 30.
30 sekunnin jälkeen koneen pitääkin jo savuttaa selkeästi ja lähteä röpöttäen liikkeelle.

Kun olet päässyt jotakuinkin tuohon 20 sekunnin hujakoille niin alapää on aikalailla alueella.
Tarkasta tyhjäkäynti...

Aja ja tarkista koneen lämmöt...
Mikäli ovat nousseet turhan korkeaksi niin yläpäätä karva auki.
Trimmaat yläpäästä koneen kipittämään kivasti suoralla ja lämmöt pysymään sopivassa haarukassa...
Toista alapään säätö laskien 20 ja 30...
Homma selvä ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

Tämän jälkeen kun alapää on kohdallaan, ei koskaan tarvitse alapään säätöihin koskea, ellet sitten vaihda polttoainetta.
Kelejen mukaan yläpää voi vaatia pienen trimmauksen.


Poissa nniso

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1764 : 12.05.11 - klo: 12.30 »
Asia selvä. Iso kiitos erittäin selvistä ohjeista HOKE:lle!

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1765 : 12.05.11 - klo: 12.48 »
siinä oli mielestäni hyvä ohje jos vertaa useimpiin.^^

entä miten on tuon savutuksen kanssa? kun minä ajelutan autoani niin lähtiessä tulee kyllä hyvän näköinen savu vana perässä noin 5 metriä, mutta sen jälkeen ei juuri savua näy.

entäs kun tuota alaneulaa säätää niin kuuluuko sitä toisen puolen ns, vastapuolta myös ruuvata saman verran ikään kuin mukana vai annanko vaan olla?

onko liian piikillä? ja mikä pää, kun kössillä huomauttivat kannen väristä joka on muuttunut sinisestä liilaksi, että kävisi liian kuumana.

onkohan vaikuttanut huonosti moottoriin sisään-ajettaessa se että on luultavasti ollut se pakarin alku käyrä halki jo pidempään? tuntuu vaan ettei oikeen muuten tahdo toi kone muilla säädöillä toimia. eikä ainakaan ohjeen mukaisilla tehdas säädöillä onnistunu ollenkaan, ei edes luvannut.

tarvii varmaan tilata uus pata ebay.stä kun maksaa saman verran ku pytty mäntä setti, ja kaikki osat on sitte uusia.  :cool:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1766 : 12.05.11 - klo: 12.55 »
Kyllähän polttomoottoriautosta pitää pakokaasuja tulla.

Ero onkin siinä että savuttaako se nätisti, vai onko kyseessä paksu savu ja kone lähtee vähän nuhaisesti liikkeelle pienen tyhjäkäynnin jälkeen.

Keskiruuvia ei missään nimessä käännetä.
Eli sitä mikä on luistia vastapäätä pääneulan kanssa samalla puolella.
Sillä vaikutetaan muihin asioihin kuin seokseen ja kyseisellä ruuvilla saa moottorin kuin moottorin helpoiten todella sekaisin.

Tehdassäätöihin olen ottanut kuukaudenkin sisään jo useamman kerran kantaa...
Nehän ei ole mitään muuta kuin asento missä kone pitäisi saada käyntiin ja aina aikalailla rikkaan puolella.
Ja yleisin virhe mitä tehdään kun tehdassäätöjä lähdetään ruvailemaan, on että ei pidetä luistia paikoillaan kun alaruuvia käännetään, jolloin luisti pääsee liikkumaan kiristyksen mukana ja alapää menee kierrostolkulla laihalle.

Moottori säädetään aina sen mukaan miten se toimii... ei minkään tehdassäätöjen tai muidenkaan ohjeiden mukaan missä kerrotaan kierrosmääriä paljonko ruuvi on auki.
Jokainen kone kun on yksilö ja säätöihin vaikuttaa todella paljon käytettävä polttoaine, tulppa, ilman kosteus ja lämpötila jne.

Poissa slayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1767 : 12.05.11 - klo: 17.57 »
Mitä ihmettä yritin säätää konetta mutta kone rupeaa hirnumaan kuin hevonen jos antaa kaasua  Jos annan vähän enemmän niin kone sammuu heti !!! .apuvaa auttakaa  :angry:
Vaikka kuinka ois päivä pielessä silti rc:t on aina mielessä.
 traxxas slayer 3.3,traxxas t-maxx 3.3,assosiated tc4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1768 : 12.05.11 - klo: 18.28 »
kone on pahasti laihalla.
Avaa alaneulaa ainakin neljäsosakierros.

Poissa 82juha

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #1769 : 12.05.11 - klo: 20.07 »
Kysytään nyt vielä täältäkin .kone on rb tm 928 .Tulppa os p3.Onko kone tosiaan väljä vai liian vaikea säätää?Tuntuu että neulat ovat suht kohdillaan ja vie trukkia aivan kipeästi mutta kun olen ajanut edestakaisin isolla parkkipaikalla ,jossa auton säätö tapahtui niin kaasu pohjassa kulkee hyvin mutta sitten kun siirryt "pumppaavaan ajoon" ja hetken ajat niin auto alkaa röpöttämään.Sitten painat kaasupohjassa suoraa niin paukkuu putkessa ja saat ajella kaasu pohjassa tosi kauan ennenkuin normalisoituu tai sitten sammuu kokonaan.Käynnistät uudestaan ja taas toimii hetken ja sama laulu.Heitänkö siis koneen mäkeen?liian arvokasta toi mäntä/ sylinteri setti tuohon moottoriin.Neuvoja otettas vastaan voiko mikään muu aiheuttaa tuota kun väljä kone.