Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - l150040

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 51
31
Yleensä nykyisissä polttoainetankeissa on sisällä huomattavasti parempi suodatin, joten siihen ulkopuoliseen suodattimeen ei välttämättä pitäisikään jäädä mitään.  :wink:

32
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 23.01.08 - klo: 08.41 »
Kiitos Jerzi!

Tämä kysymäni auto on kyllä krossari, tai ainakin sellaiseksi hyvin modattu. Tuosta formulasta eroa on: renkaat, kori, iskarit, keskidiffi, siiven teline...

Kyseistä autoa on myyty näköjään myös Robbena ja Jamarana  :wink:

33
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 22.01.08 - klo: 15.12 »
Yleensä jokaisessa RC-liikkeessä, joka myy osia 1/8-autoihin, on myös vanteille liimattuja renkaita. Ja yleensä vanteille liimattuna ne renkaat ostetaankin.

34
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 21.01.08 - klo: 15.53 »
Siitä ei ole apua. Siinä lukee muistaakseni "Double Filter 125 ml" tms.

35
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 20.01.08 - klo: 12.35 »
Tuossa olisi pari kuvaa:



36
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 10.01.08 - klo: 21.55 »
Kyseinen linkki oli jo esillä pari viestiä takaperin, ja ei auttanut. Otan kuvia, kunhan ehdin.

37
Yleinen keskustelu / Vs: vastarin antennit
« : 10.01.08 - klo: 10.07 »
Jos itse ei osaa vaihtaa, niin kyllähän se kannattaa.

38
Polttisautot / Vs: Auton tunnistusta
« : 10.01.08 - klo: 09.59 »
Kyseinen linkki oli kyllä tuttu, ja ko. autoa ei valitettavasti löytynyt sieltä.

39
Polttisautot / Auton tunnistusta
« : 09.01.08 - klo: 10.43 »
Tuli tuossa vastaan yksi mielenkiintoinen auto, jota en pystynyt tunnistamaan. Valitettavasti kuvaa ei vielä ole, mutta eiköhän sellainenkin saada. Tuntomerkit ovat seuraavat:

- 1/8 polttiskrossari
- Ilmeisesti 80-luvun lopulta tai 90-luvun alusta
- Moottori pitkittäin takana oikealla
- Tankki moottorin etupuolella
- Metalliosat hopean värisiä
- Auton mittainen ylärunko
- 19mm hexit
- Ilmeisesti 3 diffiä
- Muistikuvieni mukaan ei ole Kyosho, Mugen tai Crono

Olisiko ehdotuksia

40
Tuossa olisi minun setup, jos sillä joku nyt mitään tekee ;-)

http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/temp/S400Setup.pdf

Muutama vinkki:

- Laittakaa servonssästäjän mutteriin (siihen isoon pyöreään) ruuvilukitetta. Muuten se tuppaa aukeileen. Esikiristystä saa olla enemmän kuin ohjeissa on sanottu.
- Takadiffin huolloksi riittää levyjen kääntö
- Oneway edessä rauhoittaa syheröisellä radalla autoa sopivasti, ainakin minun hyppysissä

41
Sähköautot / Vs: novak 410-m1c tiedot! nopari
« : 28.12.07 - klo: 20.53 »
Ohjeet löytyy niinkin yllättävästä paikasta kuin Novakin kotisivuilta. Ja tällä kertaa ne ei ole edes mitenkään "piilossa".

http://teamnovak.com/download/instructions/pdfs/410mxc_410m1c.pdf

42
Sähköautot / Vs: Novak T-4 (vuodelta 1988-1994 =D) APUA
« : 23.12.07 - klo: 09.51 »
Jokunen vuosi sitten kun keskustelin Novakin teknisen tuen kanssa, niin he suosittelivat T4:lle lankarajoitukseksi 17 lankaa ja T1:lle 12 lankaa. Omassa käytössä nuo rajat ovat olleet toimivia. Noparit ovat pysyneet ehjinä.

43
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.12.07 - klo: 10.43 »
Tuossa olisi minun pikku matonen:


44
Yleensä moottoria ei suojata mitenkään. Joskus kunnon vesikelillä moottorin päälle on vedetty esim. ilmapallo, mutta tälläkin on haittansa mm. moottorin ylikuumenemisen muodossa.  Eli suosittelen oleen ajamatta kunnon vesikeleillä. Pieni kosteus ei kuitenkaan ole juurikaan haitallista moottorille - kunhan laakerit on öljytty kunnolla.

Toisaalta esim. hiekalla ajaessa on riski, että moottoriinkin menee hiekkaa, joka voi vahingoittaa moottoria. Tämän takia ilmastointi aukot voi suojata pirkkaniksin mukaisesti vetämällä moottorin yli palan mamman vanhaa sukkahousua.   

45
Yleinen keskustelu / Vs: 2xbrushless
« : 20.12.07 - klo: 14.44 »
Tämä riippuu aivan asennuksesta. Kahdella moottorilla saadaan joko lisää vääntöä tai sitten lisää nopeutta.

46
Sähköautot / Vs: levyjarrut?
« : 12.12.07 - klo: 08.39 »
Saahan sitä kokeilla, mutta mitään ihmeempiä tuloksia on sitten turha edes toivoa. Harvoin ne omat kokeilut onnistuu, vaikka muuten voikin olla ihan hauskaa kokeilla ja askarrella.

Jenkki-sivu: http://www.jenkki.fi/  :wink:

47
Sähköautot / Vs: levyjarrut?
« : 11.12.07 - klo: 14.24 »
Saisikos etupyörät jarruttamaan asentamalla one-wayn "väärin päin"

Toki, mutta tuolloin sinulla on takavetoinen auto, joka jarruttaa neljällä pyörällä.

48
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 30.11.07 - klo: 13.22 »
On, jos se ei lämpene juurikaan yli 40 asteiseksi.

49
Sähköautot / Vs: Säätimien kisalaillisuudesta
« : 28.11.07 - klo: 08.42 »
Kyllä se Novakin hiiletön moottori toimii sensorittomalla säätimellä. Sensorijohto vaan jää sitten kytkemättä. Vaikka se toimiikin, niin epäilen tämän yhdistelmän olevan kuitenkin huomattavasti "tunnottomampi" kuin sensorillisella noparilla. Ainakaan itse en ole päässyt testaamaan sensoritonta säädintä, jolla voisi oikeasti ajaa touring-autolla. Sensorilliset moottori-säädin-yhdistelmät ovat huomattavasti herkempiä ja jopa loogisempia ajaa.

50
Heitetään ihan lonkalta yksi mahdollinen ratkaisu pulmaan -> Pudotetaan kennojen määrää vielä viidestä neljään. Ei ole mitenkään vaikeata valvoa ja suorituskyky laskee toivottavasti toivotulla tavalla. Lisäksi laitteiden kuluminen ei lisäänny tällä tavalla.

Se lankamäärän kasvattaminen on varmasti myös hyvä vaihtoehto. Eikö LRP:ltä tullut se Eraser 15,5T moottori. Voisiko tämä olla parempi vaihtoehto.

51
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 15.11.07 - klo: 08.07 »
Jos tekisit niin, kuin käsketään niin voisi toimia. Kokeile nyt aluksi kytkeä se oranssi ja ruskea yhteen, vaikka kuinka tuntuisi loogisemmalta laittaa ruskea maihin.

Laturin ei tarvitse olla kiinni.

Mikä ihmeen harmaa johto???

52
Sähköautot / Vs: PC-powerit ja powerit yleensä
« : 12.11.07 - klo: 20.38 »
Nätti oikosulku sulla! Miksi yksi punaisista 5V johdoista menee maaliittimeen?

Kuvaan pitäisi lisätä vielä vihreä johto, jotka ovat kytketty yhteen jonkun mustan kanssa (eli maihin).

53
Yleinen keskustelu / Vs: Kysymyksiä
« : 10.11.07 - klo: 10.23 »
Sähkömoottorin pitäisi pyöriä vastapäivään, kun katsotaan moottoria akselin (se johon tulee pinjoni) päästä.

Moottorin suunta vaihdetaan kääntämällä moottorin päätyä kannuun nähden 180 astetta. Jos suunta käännetään vaihtamalla johtojen paikkaa, ennakko jää negatiiviseksi -> Ei hyvä!

54
Sähköautot / Vs: Miksi sähköauto?
« : 08.11.07 - klo: 08.13 »

55
Polttisautot / Vs: Silmä
« : 02.11.07 - klo: 09.02 »
En tiedä miten kuva välittyy aivoihin mutta siinä kohtaa kun välittyy niin aika nopea pitää olla tuo korjaus. Miksi ratapuolella asia on todettu jo ilm. kauan sitten? Samat silmät ja päät..

Ihan kokemuksesta voin sanoa, että ihminen reagoi nopeimmillaan noin 100 ms ärsykkeeseen. Eli viesti silmiltä kulkee esim. käsille tuon ajan. On kuitenkin hyvä muistaa, että tämän jälkeen kaikki viiveet lasketaan tuon päälle. Toisaalta radion viive on tuohon reakointiaikaan nähden häviävän pieni, joten en usko sillä olevan suurtakaan vaikutusta. Ja vielä kun huomioidaan se, että kädellä tehty ohjausliike ei ole viiveetön. Eli oletan, että nopea servo pystyy kääntymään käytännössä aivan saamaa vauhtia käden kanssa (tai siis tuon radion viiveen verran myöhässä).

Tein joku vuosi takaperin alkeellisen testin touring-auton kanssa. Minulla oli viisi eri nopeuksista laadukasta servoa väliltä 0,05-0,20. Tämän testin perusteella en huomannut enää mitään eroa 0,10, 0,08 ja 0,05 nopeuksisien servojen välillä. 0,20 nopeuksinen servo oli selvästi hidas, jonka huomasi selvästi ajossa. 0,14 nopeuksinen servo olikin sitten jo siinä ja siinä, mutta siinäkin huomasi pienen pientä hitautta 0,10 nopeuksiseen servoon verrattuna.

Minun on pitkään tehnyt mieli tehdä testi hieman tieteellisemmin videokameralla, joka ottaa 1000 kuvaa sekunnissa. Tällöin näkisi ihan oikeaasti, mitä tapahtuu.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Polttis vs Sähkö
« : 31.10.07 - klo: 10.09 »
Minun ehdoton totuus on se, että molemmat ovat parhaita. Jos vain toinen pitäisi valita, niin valitsisin molemmat.  :wink:

57
Polttisautot / Vs: käytetyt polttis autot
« : 28.10.07 - klo: 13.54 »
Me opimme tästä sen, että käytettyä ostaessa pitää osata ostaa käytettyä. Kaikilta tämä vain ei onnistu! Uutta ostaessa taitoa ei tarvitse olla ihan yhtä paljon.

58
Se on oikeasti pätevä tutka. Tarkkuus ja toleranssit on melkein tuhansien eurojen poliistutkien luokkaa, eli kyllä sen pitäisi kelvata leikkiautojen mittaamiseen.

59
Sähköautot / Vs: Konsultaatiota kaivataan
« : 24.10.07 - klo: 22.10 »
Vika on hyvin todennäköisesti moottorissa ja erityisesti sen hiilissä. Hiilet eivät todennäköisesti ole kunnon kontaktissa kollektoriin. Mahdollisia syitä tähän on useampia:

- Hiilikanavat likaiset tai lytyssä -> tarkasta, että hiilet liikkuvat vapaasti kanavissa, ja putsaa ja suorista tarvittaessa
- Hiilet loppuun kuluneet -> vaihda hiilet
- Kollektori pahasti palanut -> sorvaa kollektori

Eli lyhyesti huolla moottori!

Ohjeet löytyy esim: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html#huolto

60
Juuri tähän suuntaanhan f1:siä ollaan viemässä. Ensikaudella esim. luistonesto ei ole enää sallittu.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 51