Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - l150040

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51
61
Polttisautot / Vs: mikä hajoaa ensimmäisenä?
« : 15.10.07 - klo: 12.22 »
KUSKI

Seuraavaksi hajoava komponentti riippuu melkoisesti autosta. Vikaherkkiä paikkoja on esim. voimansiirto, tukivarret, kori jne.

62
Ehkä siveellisempi tai jopa parempi tapa on säästää kaikenmaailman sähkölaitteiden pakkauksissa tulevat silica gel kosteudenpoistopussukat. Sellaisen kun sijoittaa esim. sinne vastariboxiin, niin kosteus pysyy kurissa. Lisäksi se on helposti "uudellaanladattavissa". Laittaa vain sen uuniin noin 150-175 asteeseen pariksi tunniksi.

Jos ei meinaa muuten löytyä kyseistä ainetta, niin vierailu lähimmässä marketissa auttaa. Osa perinteisestä kissanhiekasta on kyseistä ainetta isorakeisessa muodossa.

63
Sähköautot / Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« : 12.10.07 - klo: 10.17 »
Tavallisella asfaltilla et luultavasti saa autoa pitään millään kunnolla, koska se on liian epätasainen, pölyinen ja muutenkin likainen. Mene ajaan sisälle tai RC-autoille tarkoitetulle radalle.

CS27 renkaat eivät ole huonot asfaltilla, jos vain se asfaltti on kunnossa (=tasainen ja ehdottoman puhdas). Lisäksi ilman lämpötilan pitäisi olla huomattavasti lämpöisempi.

Et sinä ajamalla saa siitä pohjalevystä irtoamaan hiilikuitupölyä siten, että se aiheuttaisi jotain ongelmia. Jonkun kontaktimuovin tms. voi vetää pohjaan asfalttiajelua varten, jotta pohjalevy vahingoittuisi vähemmän. Se on halvempi vaihtaa kuin pohjalevy.

Pinjoni riippuu isorattaan koosta, radasta, ajotavasta jne. Ei voi siis sanoa ihan suoraan. Valitse sellainen, ettei moottori tule tulikuumaksi. Moottori saa kuitenkin lämmetä.

64
Sähköautot / Vs: Hiilikone kysymyksiä.
« : 12.10.07 - klo: 10.09 »
1. Voi, mutta on mahdollista, että saat vain kieron kollektorin -> eiköhän jostain löydy se sorvikin
2. Ankkurit on tasapainotettuja joko poraamalla tai epoksiklunsseilla. Samalla periaatteella voi sen tehdä myöhemminkin, jos on vehkeet (= eipä taida olla)
3. Sen PITÄISI olla parempi. Kiistatonta hyötyä siitä ei taida kuitenkaan olla.
4. Vain vähän (katso sivuiltani ohjeet ankkurin keskittämiseen magneettikenttään moottoribn huolto osiossa).
5. Löysempi jousi = enempi kierroksia, tiheämpi välitys, mielummin miinuspuolelle, mahdollisesti enemmän radiohäiriöitä, Jäykempi jousi = enemmän vääntöä, pitempi välitys, mielummin pluspuolelle, vähemmän radiohäiriöitä. Kannattaa siis kysyä ihan moottori kohtaisia jousivinkkejä kokeneemmilta.
6. Kyllä se on hyvä olla
7. Niissä on OIKEASTI suuria eroja.
8. Voi toki

65
Tuolla kokemuksella ei varmasti ole kiinni autosta! FK05 ja T2 007 ovat kuitenkin molemmat loistavia autoja. Ehkä joku huippukuski voi ajaa tuolla 007-mallilla kierroksen 0,1 sekuntia nopeammin, mutta vähemmällä kokemuksella ei varmasti vaikutusta huomaa.

Nimimerkillä FK05:lla ajelen itsekin edelleen.

66
Sähköautot / Vs: Purkulaite
« : 05.10.07 - klo: 13.10 »
On sillä se virka IB/EP-kennoissa, että jos kenno ei purun jälkeen 'palaudu' siihen 1,2V tasoon, se on purettu liian tyhjäksi (kapasiteetti kärsii) tai kenno on jo menettänyt suorituskykynsä.

Lähinnä tarkoitin sitä, että kuormittamattomasta kennosta ei pysty kovin helposti päätteleen, missä jännitteessä purkulaite on katkaissut purun.

67
Sähköautot / Vs: Purkulaite
« : 05.10.07 - klo: 09.39 »
Ettet vain mitannut katkaisujännitettä purun jälkeen ilman kuormaa. Tuolla kuormattomalla jännitteellä ei ole mitään virkaa. Vain kuormitetulla jännitteellä on merkitystä. Eli laita mittari purun aikana akun napoihin ja katso sitten missä, jännitteessä purku katkeaa. Toinen vaihtoehto on tietenkin kuormittaa kennoa kevyesti esim. jollain pienellä vastuksella mittauksen suorittamiseksi.

68
Yleinen keskustelu / Vs: Dremelit
« : 30.09.07 - klo: 19.49 »
Dremelillä ei pysty tekeen naisesta miehen ymmärrettävää, mutta melkeinpä kaikki muu onnistuu.

70
Polttisautot / Vs: Polttoaine ei kulje kaasariin.
« : 26.09.07 - klo: 07.56 »
Syynä on todennäköisesti juuri polttoaineesta jäänyt öljy, mutta voi siellä kaasarissa olla joku roskakin. Eli kannattaa tutkia ja puhdistaa kaasari.

71
Vapaa keskustelu / Vs: Paras elokuva kautta aikojen!!!!
« : 21.09.07 - klo: 14.54 »
Ehdottomasti paras elokuva on Monsterit Oy  :laugh:

Tämän jälkeen voisi mainita Bud Spencerin ja Terence Hillin leffat.

72
Ari-Pekka Liljeroos

73
Polttisautot / Vs: 1:8 polttiksen kulutusosat
« : 16.09.07 - klo: 07.37 »
Autoissa on yleensä mitäsattuu-säädöt, eli auto kannattaa ensin säätää, ja sitten vasta ajaa. Toisaalta monesti ajon aikana ja ajon jälkeenkin kannattaa autoa säätää.

74
Sähköautot / Vs: Moottorityypin tunnistaminen?
« : 10.09.07 - klo: 08.44 »
Kyllä se magneettisuus voi olla kadonnut jo niin merkittävästi, että sen huomaa ilman sen kummempia tieteellisiä menetelmiä. Se on sitten ihan eri asia, että riittääkö se edelleen sille pihasudittelijalle.

75
Yleinen keskustelu / Vs: Kiteiden värikoodit
« : 07.09.07 - klo: 14.45 »
Ruskea 26.995
Punainen 27.045
Oranssi 27.095
Keltainen 27.145
Vihreä 27.195
Sininen 27.255

76
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 25.08.07 - klo: 11.22 »
Nyt se Yada Pro on sitten koottu ja koristeltu radalle pääsyä varten. Valitettavasti tähän hätään ei löytynyt keltaisilla vanteilla renkaita. Muutenhan auto olisi täydellinen - siis ainakin ulkonäöltään.  :p :p




77
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 25.08.07 - klo: 07.22 »
Minun tietääkseni Racing Factory hankki Hobaonsa ihan tämän suomalaisen maahantuojan kautta, joten puurot ja vellit on mennyt sekaisin. Jos nyt sitten itsekään ymmärsin, mistä on kyse.

78
Polttisautot / Vs: Paras truggy?
« : 23.08.07 - klo: 10.48 »
En pysty ottamaan kantaa siihen, mikä on oikeasti paras truggy, koska minulla ei ole riittävää kokemusta jokaisesta truggystä. Itseasiassa kokemukseni rajoittuu vain muutamaan merkkiin ja malliin. Näissäkin erot ovat olleet suorastaan marginaalisia. Suurempi merkitys on ollut ihan säädöillä ja olosuhteilla. Tämän takia en lähde edes näistä sanomaan parasta.

Yleensäkin vikana näissä tämän tyyppisten kysymysten vastauksissa on se, ettei niillä ole yleensäkään mitään arvoa. Oletusarvonahan on aina se, että "Minun truggy on paras". Mielipiteillä alkaisi olla arvoa oikeasti vasta sitten kun olisi ihan aikuisten oikeasti testattu eri merkkejä ja malleja yhtenevissä olosuhteissa riittävän kauan. Jo huomattavaa parannusta näihin mielipiteisiin tulisi, jos edes perusteltaisiin ne vastaukset ihan kunnolla, vaikka kokemusta ei olisikaan useammasta merkistä tai mallista.

Sitten oma lukunsa on sitten nämä protot, joita kovin harva on päässyt testaamaan. Miten jonkun paparatsikuvan perusteella pystytään oikeasti sanomaan auton suorituskyvystä ja paremmuudesta. Joku ensimmäisenasteen proto voi oikeasti olla täysi susi jo syntyessään ja kokea totaalisen uudelleen suunnittelun tai huomattavia muutoksia ennen markkinoille pääsyä - jos ylipäätään pääsee markkinoille ollenkaan.

Vielä kun muistetaan, ettei kaikki etsi sitä suorituskykyisintä autoa kilparadalle. Joillekin voi ihan oikeasti merkata pelkästään ulkonäkö, hinta tai vaikka se absoluuttinen huippunopeus.

Eli yhteenvetona voisin sanoa, että minun truggy on se paras, koska siinä on pinkki kori.  (ei mulla oikeasti ole mitään truggyä enää)  :undecided:

79
Lihavoitu kohta tarkoittaa sitä, että lähettäessäsi ihan perinteisenä postina, osoita se kyseiselle henkilölle. Ainakin itse lähetin kuvan ihan replynä samaan sähköpostiosoitteeseen. Eiköhän se kameralla otettu kuva kelpaa, kunhan on hyvälaatuinen.

80
Jos tuo laturisi on pulssilaturi, heitä se äkkiä jorpakkoon. NiMh-akut eivät voi sietää NiCd-akuille tarkoitettuja pulssilatureita. Eli hommaa jostain laturi, joka osaa oikeasti ladata NiMh-akkuja.

81
Polttisautot / Vs: Korin leikkaaminen
« : 16.08.07 - klo: 10.13 »
Helmat yms. helpot suorat linjat menee ihan tavallisilla saksilla. Pyörän kaaret yms. hankalammat paikat tarvitsee sitten jo melkein tukevat lyhyillä ja käyrillä terillä varustetut sakset.

Toinen vaihtoehto on leikata hankalat paikat karkeasti tavallisilla saksilla ja viimeistellä sitten vaikka Dremelin hiekkapaperirummulla.

82
Vapaa keskustelu / Vs: Kuinka tilata
« : 14.08.07 - klo: 14.50 »
Kannattaa ehdottomasti tilata suoraan Schumacherilta. Ainakin aikoinaan tavarat tulivat mallikkaasti.

Kuluja tulee itse osan hinta ja postikulut. Iso-Britania kuuluu EU:hun, jotenka tavara liikkuu vapaasti ;-)

83
Sähköautot / Vs: Minkä auton ostaisin ?
« : 29.07.07 - klo: 15.21 »
Kannattaa kuitenkin huomioida, että tulee TowerHobbiesinkin valikoimaan aikaisintaan syyskuun puolivälissä, eli Suomessa tuota ei tule saamaan ainakaan aikaisemmin.

84
Yleinen keskustelu / Vs: Sisähallia crossareille?
« : 29.07.07 - klo: 15.15 »
Valkeakoskella ajettiin viime talvena polttiskrossareilla.
pakokaasujen kanssa oli kuitenkin melkoisen suuria ongelmia, joten ovat aikeissa siirtyä sähkökrossareihin.

Jos joku muu halli löytyy, kannattaa vakavasti suhtautua kyseiseen ongelmaan ja ottaa se huomioon jo ennen hallin käyttöä.

85
Polttisautot / Vs: Protechiltä uusi malli!
« : 29.07.07 - klo: 09.21 »
Onneksi vaan MELKEEN kaikki.

En ota kantaa tuohon Yada TRR:ään, koska ei ole tullut vielä Suomeen.

Onhan se harmi, että sellaiset maailmalla menestyneet merkit kuin Xray, Mugen, Kyosho... ovatkin menneet tekemään sellaisen virheen, että ovat kehittäneet Truggynsä krossarin pohjalta. Onhan se ihan järjetöntä, että Truggyssä käytetään samaa radioboxia, tasauspyörästöä, moottoripukkia, polttoainesuodatinta, ilmanputsaria, polttoainetankkia... Eihän ne voi mitenkään toimia truggyssä, kun ne on alunperin tarkoitettu buggyyn.  :wink:

86
Sähköautot / Vs: Tamiya pinionit?
« : 23.07.07 - klo: 21.12 »
Taitaa olla kyseessä 48p.

87
Joitakin kertoja on ollut ongelmia. Tähän asti asiat ovat hoituneet mallikkaasti ottamalla yhteyttä myyjään. Yleensä tapaukset ovat edenneet seuraavasti: Sähköposti myyjälle -> viallinen tavara takaisin postitse -> uusi tavara tilalle. Joskus uusi ehjä/oikea tavara on lähtenyt samana päivänä, kun olen reklamoinut tuotteesta. Eli minulle ei ole tullut ongelmia reklamaatioiden kanssa.

88
Sähköautot / Vs: Kuumaliima eristeenä?
« : 21.07.07 - klo: 09.22 »
Miten olisi ihan sähkärinteipin käyttö. Kuumaliima ei välttämättä ole ihan paras valinta, koska se on melkoisen herkkää kuumuudelle. Autossa on kuitenkin komponentteja, jotka voivat sulattaa liimaa.

89
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 20.06.07 - klo: 09.29 »
Siihen käy 3+3 muodossa olevat satula-akut. Eli tuossa kuvassa keltaisen sillan paikalle juotetaan riittävän pitkä välijohto. Sopivan pituuden selvität vaikka tekemällä ensin nuo kaksi 3:n kennon sarjaa ja sovittamalla niitä autoon sopivan välijohtoehdokkaan kanssa.


90
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.05.07 - klo: 08.24 »
Kannattaa varmaankin hankkia tai askarrella sellainen väliliitin, jossa toisessa päässä on laturiin sopiva liitin ja toisessa tuollainen Deans microplug-liitin.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 51