Terve!
Itse ostin kyseisen auton pari vuotta sitten (sinisenä). Oli siis ensimmäinen oikea radio-ohjattava itsellä. Jotain Nikkoja ollut joskus aikaisemmin...
Kyseinen auto (todellisuudessa siis alustaltaan Traxxas Slash) on osoittautunut erittäin kestäväksi ja monipuoliseksi. Harjallinen moottori on laiska ja hajoaa yleensä 20-40 ajetun akullisen jälkeen. Myöskään mukana tuleva nimh -akku ei ole kovin kummoinen. Joka tapauksessa jos auto on sinulle ensimmäinen ja vertailukohtia ei ole, on varmasti tärkeintä että autolla pääsee heti ajamaan. Itsellä oli kaksi vuotta sitten juurikin tuollainen tilanne. Kun ei "paremmasta tiennyt", riitti harjallisen vauhdit ihan hyvin aluksi. Jos on valmis heti satsaamaan enemmän, voi auton ostaa valmiiksi harjattomilla sähköillä ja lipo -akulla, mutta hintaa tosiaan on reilusti enemmän. Itse olen todennut aivan mukavaksi tilanteen, jossa ajovalmis auto oli kohtuuhintainen ja sitä on sitten saanut parannella ajan saatossa. Autoa ei voi muuttaa nelivedoksi. Tai kaikkihan on mahdollista mutta ei välttämättä järkevää... Itse päädyin takavetoon hinnan takia enkä ole katunut. Jotenkin tuupissa vaan on meininkiä paljon enemmän kun nelivedossa. Yksi kaveri, jolla on aina ollut nelivetoja, kokeili joskus mun tuuppia. Ihmetteli, että kuinka tällä pystyy ajamaan. Kokeilin sitten hänen nelivetoaan ja sillä sai vaan ajaa. Siinä sitten kaverin kanssa ajeltiin radalla ja oltiin kuitenkin tasavertaisia. Eli jos haluaa haastetta, osta takaveto ja jos taas haluaa päästä "helpommalla", osta neliveto. Toki mielipidekysymyskin...
Itsellä auton parannuksiin mennyt varmasti saman verran rahaa kuin ajovalmis maksoi aikanaan, mutta turha tässä(kään) harrastuksessa kovin tarkkaan euroja jälkeenpäin laskea... Paha mieli vain tulee ;) Nykyisillään auto on erittäin suorituskykyinen. Alusta vaihdettu matalan painopisteen versioksi, sähköinä Castle Creationin harjattomat, akkuina Turnigyn Nano-Techit, lipo -laturi, joitakin alustan osia korvattu alumiinisilla, alumiiniset Big Bore -iskarit Losin jousilla, tasauspyörästö tiivistetty ja sopivat rasvat sisällä, ProLinen vanteet ja renkaat yms. Muista autoista ei ole omistajan kokemuksia mutta kaverilla oleva Team Associatedin SC10 olisi varmaan myös hyvä valinta. En tiedä, saako kyseistä autoa ajovalmiina. Kalliimpi joka tapauksessa kuin Traxxas.
Joka tapauksessa, täältä ääni Traxxasille. Kohtuuhintainen, toimiva ja osien saanti hyvä.