Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jonasz

Sivuja: [1]
1
Olen käyttänyt kilpamoottoripyörässä tähän asti 14,4V 4300mAh NiMH akkua. Nyt on kuitenkin kuormaa kertynyt aikalailla (sytytys, servonohjaus, servomoottori, solenoideja..) ja tuo tuo NiMH akku rupesi jo selvästi kyykkäämään ja jännite tippumaan.
Tästä syystä olen ensi kesäksi aikeissa siirtyä Lipo-akkuihin. Suunnittelin kahden 3000mAh 14,8V 20C pakettia rinnan (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9264).
Tällöin olisi helposti riittävä kapasiteetti kahteen radallaolo kertaan sekä virranantokyky nuilla lipoilla on sen verran kova ettei jännitteen kyykkäämistä varmaankaan tulisi sekä toisen akun hajoaminen ei rinnanollessa heti pysäytä matkaa. Myöskin nuiden lipojen keveys on plussaa.

Tähän asti ollut käytössä Imax B6-laturi, mutta tuon tasuria on muistaakseni haukuttu.
Toinen ongelma on se, että haluaisin vaihtaa aina kaksi akkua kerralla ja sitten ladata molempia akkuja samaan aikaan. Jos akut ovat 4S niin tarvin ilmeisesti 8S laturin? Myöskin nuiden välijohtojen kanssa olen hiukan hukassa. Tarvinko jonkun erityisen 8S->2x4S jakojohdon?

Jos nyt joudun tuon laturin vaihtaan niin kumpi näistä olisi parempi vaihtoehto:
Imax B8 vai Turnigy Accucel-8?

Vielä yksi probleema on tuo voltage cut-laite. Haluaisin nuiden akkujen perään jonkun yksinkertaisen katkaisimen mikä lopettaa virrankulun, kun jännite tippuu 12 volttiin. Kaikki löytämäni laitteet sisältävät virranannon ohjaukseen katkaisupisteen jälkeen. Tässä tapauksessa pärjäisin kuitenkin selvästi yksinkertaisemmallakin laitteella.

Sivuja: [1]