Kirjoittaja Aihe: HPI RS4 3 EVO  (Luettu 4237 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« : 22.06.06 - klo: 14.34 »
en löytänyt hakemalla juttua autosta, kuitenkin se vaikuttaa suositulta (näkee usein) olisi hieno tietää lisää käyttökokemuksia  :?

Poissa Enigma

  • Jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #1 : 22.06.06 - klo: 15.23 »
Täysin asvaltti auto mutta jos ajopaikkoja on niin mikä ettei.. Ja merkki on hpi, ei rtr  :D
Protech enigma xs

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #2 : 22.06.06 - klo: 17.02 »
Multa näyttäs tuolta tallista löytyvän tommone vanhempi malli kyseisestä autosta, ostin käytettynä ja kerran oon päässy testaan, ja kaasarissa oli ilmavuotoja eikä sen takia aivan kunnolla pelittänyt...
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=441&lang=en

Jos joku sattuis tartemaan niin tämä autoni saattaisi olla myytävänä, nyt on se kaasarikin tiivistetty.  :)

Mulla on siihen edellisen omistajan tekemät piikkirenkaat  joilla kuulemma pääsee ihan hyvin talvellakin.
Vaikka vaan kerran olen päässyt kokeilemaan niin voin sanoa että hyvin kulki tuolla Hpi:n t-15 motillakin! :mrgreen:

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #3 : 24.06.06 - klo: 11.50 »
millä polttisturisteilla väki ajelee ellei tällä  :(  kun threadeja ei oikein ole

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #4 : 28.06.06 - klo: 22.52 »
ajattelin hommata tuon RS4 EVO ja failsafen siihen, miten tuo auto kestää vai kestääkö mitään tai olisiko jotain toista vaihtoehtoa tarjolla  :o

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #5 : 28.06.06 - klo: 23.29 »
Ihan kiva auto ja kestävä se ainakin on.

Itellä tuo ollut käytössä jonkin aikaa ja hyvin kestänyt kovaakin käsittelyä.  :lol:

Tietysti nopeampiakin ja ns. parempiakin on mutta tästäkin mallista saa nopeamman ja auto kasvaa kuljetajan taitojen mukana.

Tähän autoon kun löytyy paljon kaikkea parannus osaa...

Joissakin autoissa tietyt hyvyydet on jo vakiona mutta toisaalta on kiva kehittää autoa ja huomata miten se vaikuttaa auton suorituskykyyn ja samalla itse kehittyä kuskina kun meno vain kiihtyy.

Tätä kun löytyy sekä kittinä jonka voi itse koota ja joka myös sisältää kaikkea herkkua jo valmiina.
Tämä oli oma valintani.

Tai sitten rtr satsina jolloin pääsee nopeasti radalle ja joka on ihan bueno aloittelijalle jolla ei vielä ole kaikkia high end radioita ja ym. välineitä valmiina.
Hintakin tällä on huokea.

Eli kyseinen auto on huokea ja kestävä valinta ja sopii mainiosti sekä aloittelijoille ja vähän kokeneemmillekkin.
Niin parkkipaikka kuin katu että ratakäyttöön joko huviksi tai myös klubitason kisaamiseen.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #6 : 29.06.06 - klo: 00.07 »
juu kiitos vastauksista, tuo malli jota meinasin sisälsi roto startin valmiiksi, se vaan on oudossa paikassa niin että takaiskari on vähän tiellä, tuo vissii käynnistetään ilman koria eikö niin  :o

auton alapuolella näkyy vaihderattaat ja kytkin? paljaana, mutta siihen näköjään voi helposti laittaa esim palan jeesusteippiä niin ei kivet lennä väliin  :wink:

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #7 : 29.06.06 - klo: 00.32 »
Noo, helppo tapa on tehdä koppaan reikä josta saa roton sisään.

Ei mulla nyt ainakaan ole ollu kivien kanssa ongelmia...

Jos sen aukon tukkeaa niin mahdolliset kivet jotka sisään menee ei pääse helposti putoamaan pois.

Ja se kytkimen ja vauhtipyörän aukko on starttiboksia varten.

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #8 : 29.06.06 - klo: 01.50 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"


Tietysti nopeampiakin ja ns. parempiakin on
 :mrgreen:


 :o voisitko laittaa esimerkkejä, jos on tiedossa jokin malli joka olisi parempi myös varaosien saannin kannalta  :wink:
tuossa saman mallin 18SS versiossa näyttäisi olevan kestävämmät osat, jos se on paljon parempi muutenkin saattaisin hommata sen  :wink:

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #9 : 29.06.06 - klo: 09.26 »
Ofnalla on CD3 ja Team Associetedilla on NTC3+ jotka molemmat on enemmmän race spec.

Varaosien saannista sitten en mene takuuseen, Assoon saa ainakin varaosia Rc-Pisteestä ( http://www.rcpiste.pp.fi/ )
ja Sabesta ( http://www.sabe.fi/hobby/ ) , mutta tuosta Ofnasta en tiedä...

Itseä ainakin tuo Ofna voisi kiinnostaa...
http://www.ofna.com/cd3prortr.html

Itellä on tuo 18SS ja olen ihan iloinen että sen valitsin juuri niiden optio-osien takia...

Varaosia en juuri ole tarvinnut muuta kuin huolto tarkoituksessa.
Ajotyylistä riippuen, mutta siinä kolmen gallonan jälkeen kannattaa tehdä pika huolto.
Tarkista kaikki vetokupit ja mikäli niissä on akselin kanssa välystä niin vaihtoon vaan, muuten rupeaa vetareita ja takakardaaneita paukkua...

Mulla on eteen vaihdettu cvd:t ja suunnitelmissa on vaihtaa ne läpi koko voimansiirron.
Sen myötä saa välykset pienemmäksi ja kulumaa hidastettua.
Lisää kestävyyttä ja suorituskykyä.

Onhan siellä "pellin alla" muutakin mutta, siitä toiste!

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa ladatusta

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Mahtavia videoita...
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #10 : 29.06.06 - klo: 10.21 »
Lainaus käyttäjältä: "ballu"


auton alapuolella näkyy vaihderattaat ja kytkin? paljaana, mutta siihen näköjään voi helposti laittaa esim palan jeesusteippiä niin ei kivet lennä väliin  :wink:

No itse en mitään teippi viritelmiä laittaisi, Hpi mt2, joka on lähes sama auto, niin siinä on vaihteiston kohdalla semmoinen muoviläpyskä joka ei ole umpinainen kuin etuosastaan ja kivet pääsevät takaa valumaan pois.
Mulla on tämmöinen viritys ja hyvin tuntuu toimivan.
Se on myös huomattu että ne kivet eivät niinkään mene siitä reiästä, vaan jostain sieltä edestä ja kerääntyvät tankin alle, mulla on siinä tankin ja vaihteiston välissä myös  muoviläpyskä pystyasennossa joka estää kiviä menemästä vaihteille.

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #11 : 02.07.06 - klo: 15.59 »


siinähän se, kulkee kyllä ihan homona kakkosella  :o
tarkotus olisi vaihtaa kori jahka saan sen valmiiksi

tosi kiva ajettavakin, pidän paljon enemmän tästä ku rush evosta, vissiin turistit on mun juttu :wink: tämä driftaileekin ilman mitään lisäpalikkaa

käyn impivaarassa jahka saan hommattua kunnon vastarin akun ja fail safen, siellä on ollut ennen ihme häiriöitä

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #12 : 06.07.06 - klo: 23.51 »
miten muut rs4 omistajat säätää kallistuskulmia renkaissa  :o  tarttis säätää ku kaikki renkaat o sisäpuolelta paljon kuluneemmat ku ulkoa  :|

edit: joudun näköjään ostamaan tuon Adjustable turnbuckle Set   :o aika hassu että tulee ss mallissa vakiona mutta ei tuossa

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #13 : 07.07.06 - klo: 15.24 »
Jees, renkaita menee ihan kiitettävästi impivaarassa. Kulmat nollissa itsellä. Jos tänään saan auton kuntoon niin huomenna päivällä ajamaan?

Poissa ballu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #14 : 08.07.06 - klo: 10.21 »
hommasin noi säädettävät tukivarret ny voi vaihtaa kallistus-kulmaaki :o
http://koti.mbnet.fi/bunta/RS4_2.JPG :o
viel pitäs säätää vaihteisto kuntoo ku vaihtaa ihan liia myöhää  :? pääsen huomenna vast säätämää

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #15 : 01.08.06 - klo: 22.45 »
http://koti.phnet.fi/mikap/rc/P7300004.JPG   tuli laitettua nosramin .18 moottori , vaikuttas hieman pirteemmältä ja odottelen säädettäviä tukivarsia et sais alustan kunnolla säätöihin

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #16 : 01.08.06 - klo: 22.50 »
Pilli tossa autossa hankaa eniten, trust me :P saa nykyisin kokoajan uusia akseleita kun tuppaavat katkeavan. Itsellä siis HPIn .18

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #17 : 01.08.06 - klo: 22.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Korpse"
Pilli tossa autossa hankaa eniten, trust me :P saa nykyisin kokoajan uusia akseleita kun tuppaavat katkeavan. Itsellä siis HPIn .18



oon viilannu isommaksi sen laipan alku käyrästä

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #18 : 01.08.06 - klo: 22.54 »
Juu, ite viilasin alkunälkään kun odottelin THSn piippua...messissä tuli THSn oma alkukäyrä

EDIT:

http://personal.inet.fi/private/an/IMG_2107.jpg
http://personal.inet.fi/private/an/IMG_2108.jpg

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #19 : 13.09.07 - klo: 19.30 »
Mitä iskariöljyjä porukka käyttää RS4:ssa. Kaveri osti tollasen ja iskarit tuntuis kaipaavan huoltoa. Ja miten tuota kakkoselle vaihtoa voi säätää aikaisemmaksi.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #20 : 13.09.07 - klo: 20.01 »
Siellä vaihdelaatikossa pitäisi olla kakkos rattaan sisällä ns. keskipakois kytkin, jossa on yleensä pari ruuvia joita löysentämällä kakkonen tarraa aikaisemmin ja kiristämällä myöhemmin..Lootan rattaita ei todennäköisesti tarvi irrottaa vaan kakkosen rattaasta löytyy hampaiden vierestä pari reikää ja niistä todennäköisesti kuusiokololla saa säädettyä (jousien) kireyden.. Niistä rei´istä voi olla hieman hankala löytää niitä säätö ruuveja(2 kpl yleensä, säädä molemmat, ei vain toista), mutta liikuttelet voimansiirtoa hissukseen, niin kyl se siitä..Noin se on lähes kaikissa turisteissa, todennäköisesti myös siinä, sori en tiedä joka palikan "virallista nimeä", mutta eiköhän tuosta selvää saa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #21 : 13.09.07 - klo: 20.18 »
Eiköhän tuo onnistu noilla neuvoilla.
Nyt kun joku vielä laittais jotain noista öljyistä, saa laittaa diffin ja iskarien öljyistä tietoo.
Autolla ajetaan ihan vaan parkkiksella, en tiedä onko porukoilla eri setuppeja radalle ja parkkipaikoille, mutta laittakaa jotain niin päästään lähteen liikkeelle jostain.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #22 : 13.09.07 - klo: 20.43 »
En tuosta mallista tiedä enkä 1/10 muistakaan hirveästi(ollut kyl joskus 1/10 turisti) kun itellä toi 1/8 evolva, mutta oisko iskareihin joku 40... viisaammat voi sanoo enemmän, mut ei toi ihan metsään mene..toivottavasti :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Tukez

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #23 : 13.09.07 - klo: 21.54 »
Lootan rattaita ei todennäköisesti tarvi irrottaa vaan kakkosen rattaasta löytyy hampaiden vierestä pari reikää ja niistä todennäköisesti kuusiokololla saa säädettyä (jousien) kireyden.. Niistä rei´istä voi olla hieman hankala löytää niitä säätö ruuveja(2 kpl yleensä, säädä molemmat, ei vain toista
Siellä ei ole kuin yksi säätö ruuvi. Se toinen ruuvi löysentää sen koko kytkimen siitä lootan akselista.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI RS4 3 EVO
« Vastaus #24 : 13.09.07 - klo: 22.51 »
Aaa, sori sitten, kuten sanoin juuri kyseistä ei itsellä ole ollut.. Omissa on ollut kummassakin palassa oma säätö ruuvi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot