Miten laakereistaan väljä kone oireilee? Otin vauhtipyörän irti ja etulaakerin stefa oli puoliksi irti ja siis raollaan. Ei tiedä kuinka kauan tilanne on ollut tämä ja paljonko se on imenyt p****a sisään. Kampiakselista pyöritettäessä tuntuu tietynlaista rouheutta/karkeutta ja on ehkä aavistuksen verran väljyyttäkin laakereissa jos tarkasti koittaa tunnustella. Lisäksi käydessä kuuluu sellanen ihmeellinen kahina joka ylittää helposti käyntiäänen ja häipyy aina välillä palaten hetken päästä. Ei vissiin tarvii hirveesti arvuutella, mikä mättää?
Kone (tai säätäjä) toimii ainakin melko huonosti. Tyhjäkäynti tuppaa vaeltamaan, eikä kone tahdo pysyä oikein käynnissä muutakun kovemmilla kierroksilla. Eipä tämä .28 mach tosin koskaan ole oikein luotettavasti käynyt tyhjäkäyntiä, jos vertaa tuohon vielä halvempaan .15 koneeseen, joka kävi kiltisti niin kauan, kuin vaan polttoainetta oli tankissa. Ilmavuotokin saattais aiheuttaa tällaista?
Huomasin myös, että kiertokanki on jäljistä päätellen hinkannut päätylevyyn.
Tuossa vielä video, jossa kuuluu hyvin tuo sivuääni. Lienee parempi laittaa motti palasiksi ennen kuin se tekee sen itse.
hyper7