Kirjoittaja Aihe: Brushless Savage SS  (Luettu 21013 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #60 : 28.03.05 - klo: 17.17 »
Tuli kahteen kertaan sorry, sivustossa oli jotain lagia.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #61 : 28.03.05 - klo: 17.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
No, ajattelin hommata Traxxasin Revon tai Losin LST:n niin pääsee ajaan kilpaa Hermannin Revon kanssa ja toisekseen tuossa Savagessa ei enää paljoa rakentamista ole.
MMh Double Postaus beijbe!

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #62 : 28.03.05 - klo: 17.28 »
-------------------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 15.07 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa ade

  • Jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #63 : 07.04.05 - klo: 18.58 »
Noniin, tänään sitä kauan odotettua sähköpostia saapuikin Monsters-Paradisesta, mutta se ei ollut oikein mitä olin odottanut:

"this is Yvonne, I am the owner of monsters-paradise.
Sorry, but I have to tell you that we have closed Monsters-Paradise a week ago."

Eli siis kauppa on ilmeisesti lopettanut. Voe perkules... Nyt jäi Conversion Kitti sitten saamatta, joten tähän se minun Brushless Savage -projekti sitten tyssäs. Kai se on sitten päädyttävä E-Maxx:iin, jonka alunperin meinasinkin hankkia...

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #64 : 07.04.05 - klo: 20.48 »
Osta ade Jankalta se savage ja tee siihen sitten alumiinista ja hiilikuidusta osia :P
joo o

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #65 : 07.04.05 - klo: 21.14 »
Kait noita kitteja saa muualtakin vai oliko tuo valmistaja.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #66 : 07.04.05 - klo: 21.47 »
Valmistajasta en tiedä mut www.rcboyz.com ,sieltä saa ainakin kyseistä muutos sarjaa ja minun brushless savage on jo vaihtanut omistajaa.

Poissa ade

  • Jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #67 : 08.04.05 - klo: 16.11 »
Joo tiesin tuon www.rcboyz.com:in, mutta eikös tuo kauppa ole jossain Amerikassa asti, joten niin kaukaa en rupea mitään tilailemaan. Ja Monsters-Paradisehan niitä kittejä taitaa valmistaa, kun tuolla rcboyzin sivuillakin lukee että: "Imported from Germany from Monsters Paradise"...

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #68 : 23.12.05 - klo: 09.12 »
Tämäkin projekti jatkaa eloaan. Savage on nyt minulla ja auton sain kasaan muutama ilta sitten. Päivityksiä on hieman tullut, esim nivelletyt vetoakselit joka paikassa. Moottorille tehoa antaa nyt Kokam:n LiPo:t.

Ensimmäiset testit on tehty ja täysin kokemattomana sähköautoista olin melko yllättynyt järkyttävästä alaväännöstä. Testiajo on tehty toistaiseksi vain olohuoneen ja eteisen laattialla sisätiloissa, joten tilaa ei liiemmin ollut. Keula nousee kuitenkin hienosti ylös kun hieman hanaa antaa. Pitäisi päästä nyt testaamaan jonnekkin hieman tilavammalle alustalle. Kiinnostaisi tietää miten auto oikeasti kulkee ja kauanko akut kestävät..

Tässä kuva:
http://www.rcpics.net/img/70386

-Danger
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #69 : 23.12.05 - klo: 09.42 »
Autohan on ainakin päällisin puolin yhtä hyvässä kunnossa kuin minulta lähtiessään, renkaat on tosin vaihtunu matkalla. Mitkäs sähköt siinä on nykyään? LMT 5200XL?.
   
Aivan älyttömästi tuo ei kulje, jos et ole vaihtanut välityksiä, mut vääntöä kyllä löytyy enemmän kuin yhdestäkään polttismonsusta jos akut ei vaan kyykkää. Muistathan sen että Li-Po akut ei sitten kylmällä luovuta virtaa kovinkaan hyvin.

Kuinkas paksulla akselilla toi sun moottori oli? ... multa vois vielä löytyä eri kokoisia pinioneita pari kappaletta ja ehkäpä spurrikin, jos oikein muistan.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Brushless Savage SS
« Vastaus #70 : 23.12.05 - klo: 10.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Tämäkin projekti jatkaa eloaan. Savage on nyt minulla ja auton sain kasaan muutama ilta sitten...


Ota auto mukaan sitten joskus kun tulet Honkilahden suuntaan.. :wink:

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #71 : 26.12.05 - klo: 18.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Mitkäs sähköt siinä on nykyään? LMT 5200XL?.
   
Kuinkas paksulla akselilla toi sun moottori oli? ... multa vois vielä löytyä eri kokoisia pinioneita pari kappaletta ja ehkäpä spurrikin, jos oikein muistan.


Moottori on Lehner Basic-XL-4200 ja säädin WarriorCar 9920. Täytyy käydä mittamassa akselin paksuus...
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #72 : 29.12.05 - klo: 13.51 »
Nyt on Savage sitten varsinaisesti tyypitetty, kun pääsin erääseen parkkihalliin ajamaan. Pitoa ei ollut juurikaan, lähinnä siitä syystä, että vääntö on aivan mielettömästi. Pyörät sutivat käytönnässä siihen saakka kunnes maksimi nopeus saavutettiin. Toisin hieman pölyinen pinta avitti sutimista aika lailla  :D

Kokemus oli kuitenkin enemmän kuin positiivinen. Välityksistä johtuen auto ei kyllä kulkenut samaa vauhtia kuin polttomoottorilla aikanaan, mutta tuonne halliin ei kyllä vauhtia olisi juuri lisää sopinutkaan. Ajoaika oli tosi positiivinen yllätys ~15min (kaksi 3200mA/7,4V kennoa rinnakkain). Kuitenkin jotakuinkin hana pohjassa koko ajan.

Kyllä nykyinen akku- ja moottoritekniikka mahdollistavat varsin kilpailukykyisen sähkömonsterin rakentamisen. Toisin eihän nuo akut mitään ihan ilmaisia ole. Mielestäni kuitenkin varsin varteenotettava vaihtoehto pihasudittelijalle.  Lapset ja naapurit eivät menetä hermojaan (kovaan ääneen) ja käytettävyys on kohdallaan.

-Sami
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Brushless Savage SS
« Vastaus #73 : 29.12.05 - klo: 14.03 »
Mutta gallona polttoainetta maksaa suunnilleen saman kuin 3000mhA 7,2V akku, joten molemmat ovat kalliita, sähkö ja polttis :wink:

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Brushless Savage SS
« Vastaus #74 : 29.12.05 - klo: 15.51 »
Ja akkua voi käyttää useamman kerran, toisin kuin gallonan löpöä..
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Brushless Savage SS
« Vastaus #75 : 29.12.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Mutta gallona polttoainetta maksaa suunnilleen saman kuin 3000mhA 7,2V akku, joten molemmat ovat kalliita, sähkö ja polttis :wink:


Noh, ei nyt sentään. Tuollainen LiPo-akku maksaa 4-gallonan verran... Ja kaksi sarjassa 8-gallonaa. Sitten kun tiedän kokemuksesta, että niitä pitää olla mieluusti 4 sarjaa, niin puhutaan jo 32 gallonasta. Vielä laturi siihen päälle, niin saadaan jo n. 40 gallonaa. Ennen kuin tuo määrä on ajettu, pitää akutkin uusia  :mrgreen:

Ennenkuin hermostutte, minulla on itselläni sekä polttiksia, että sähkö härpättimiä, harjattomia LiPoilla...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #76 : 30.12.05 - klo: 09.25 »
Joo, ei noiden akkujen kanssa pelaaminen mitään halpaa ole. Varsinkin kun akkuja olisi hyvä olla useampi pari, että ei aina tarvitsisi odotella edellisen lataantumista...
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #77 : 30.12.05 - klo: 09.30 »
Otas joskus videoo siitä autosta tositoimessa, jos vaan mahdollista.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #78 : 02.01.06 - klo: 16.20 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"

Tuleekos tohon samat vaihteet  kun alkuperäises savages. Pakkia ei vissin tarvi ostaa vai pystyykö harjaton vaihtaan sunntaa.  Jarru kannattais varmaan pitää levynä niin ei menisi niin rattaat jarrutukses.


Onkos tämä (levy jarrutus) mahdollista ilman useampi kanavaista vastaria ja lähetintä? Eli nythän nopari kytketään vastarin kaasu/jarru servolle varattuun paikkaan. Jos haluaisi jarrutuksen tapahtuvan kuten ennenkin (levyillä) niin tarvitaan useampi kanavainen vastari vai onkos tähän joku "kikka" jota en oivalla?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Brushless Savage SS
« Vastaus #79 : 02.01.06 - klo: 16.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Onkos tämä (levy jarrutus) mahdollista ilman useampi kanavaista vastaria ja lähetintä? Eli nythän nopari kytketään vastarin kaasu/jarru servolle varattuun paikkaan. Jos haluaisi jarrutuksen tapahtuvan kuten ennenkin (levyillä) niin tarvitaan useampi kanavainen vastari vai onkos tähän joku "kikka" jota en oivalla?


Vastarilta haaroitat kaasun/jarrun johtimen jarruservolle.....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #80 : 02.01.06 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Onkos tämä (levy jarrutus) mahdollista ilman useampi kanavaista vastaria ja lähetintä? Eli nythän nopari kytketään vastarin kaasu/jarru servolle varattuun paikkaan. Jos haluaisi jarrutuksen tapahtuvan kuten ennenkin (levyillä) niin tarvitaan useampi kanavainen vastari vai onkos tähän joku "kikka" jota en oivalla?


Vastarilta haaroitat kaasun/jarrun johtimen jarruservolle.....


Ok. Eihän toi vastari tietenkään virtaa juurikaan ota, joten rinnankytkentä on mahdollinen. Toisaalta eipä toi jarruservokaan kauheasti virtaa vie.

Pitänee sitten kokeilla saako vaihteistosta lisää vauhtia autoon.. =)
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #81 : 17.01.06 - klo: 09.21 »
Vaihdoin 22 pinnisen pinjonin moottin päähän ja nyt alkaa Savagessa olla vauhtia ihan riittävästi, vaikka vaihdetta ei olekkaan. Silti asfaltilta lähtiessä auto keulii ympäri jos hana pohjassa lähtee...

Eilen illalla ajeltiin ulkona ja keli oli mitä parhain. Sulanut lumi joka sittemmin taas jäätynyt.. oli todella kiva ajella, eikä lumi pöllynnyt auton sisään. Hieman suojausta olen kyllä rakennellut sähköjen suojaamiseksi.
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Brushless Savage SS
« Vastaus #82 : 17.01.06 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Vaihdoin 22 pinnisen pinjonin moottin päähän ja nyt alkaa Savagessa olla vauhtia ihan riittävästi, vaikka vaihdetta ei olekkaan. Silti asfaltilta lähtiessä auto keulii ympäri jos hana pohjassa lähtee...

Eilen illalla ajeltiin ulkona ja keli oli mitä parhain. Sulanut lumi joka sittemmin taas jäätynyt.. oli todella kiva ajella, eikä lumi pöllynnyt auton sisään. Hieman suojausta olen kyllä rakennellut sähköjen suojaamiseksi.


Mikäs on ajo aika tuolla kokoonpanolla?
Ps Muistathan tasaladata kennot tarpeen mukaan ja lopeta ajaminen heti kun auto hyytyy ettei kennokohtainen jännite putoa alle 3v arvon.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #83 : 17.01.06 - klo: 10.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"

Mikäs on ajo aika tuolla kokoonpanolla?
Ps Muistathan tasaladata kennot tarpeen mukaan ja lopeta ajaminen heti kun auto hyytyy ettei kennokohtainen jännite putoa alle 3v arvon.


Ajoaika on mielestäni varsin kohtuullinen, eli noin 15 minuuttia. Kun akkupaketteja on kaksi satsia niin kerralla ajoaikaa on puoli tuntia. Varsin kohtuullinen pihasuditteluun, vaikka poikani on kyllä toista mieltä =)

Jep, ei ole kennojännite päässyt koskaan alle 3V:n. Latausvirtana olen käyttänyt 0.6xC vaikka en tiedä onko merkitystä? Mutta kun kiire ei ole ollut..

-Danger
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #84 : 05.12.06 - klo: 09.34 »
Tuli omakotitalo rakenneltua lähes valmiiksi joten taas on aikaa harrastaa =)

Savagen moottori ja sähköpuoli on laitettu uuteen uskoon:
Moottori: FEIGAO_540C_7XL
Nopari: MGM Compro 160 amp, 16 cell brushless car controller
Akut: MaxAmps Lipoly 8000mah 2S2P 7.4V x 2

Kamat on nyt autossa kiinni, koeajoa suoritettu, noin 5m päästiin kunnes lähettimen akku loppu. Nyt odotellaan, että sade loppuisi ja päästäisiin testaamaan.

Vanha motti Lehner basic XL 4200 kuumeni ihan liiaksi vaikka kohtuu hyvin autoa kyllä liikuttikin, tosin vauhti jäi kuitenkin hieman vaatimattomaksi. Nyt vauhtia pitäisi olla huomattavasti enemmän koska jännitettä tuplasti ja akkujen kapasiteettiakin on yli 2 kertaa enemmän kuin ennen...

Raporttia tulee kunhan päästään ajamaan.

-Danger
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #85 : 11.12.06 - klo: 10.17 »
Nyt on koeajo suoritettu. Ajoaika on mieletön. Loppuun en akkuja ajanut, mutta reilusti yli 30min ajeltiin pojan kanssa.

Motti on tosi hyvä, vääntöä löytyy ja ei lämpenen juurikaan (toisin kuin vanha Basic XL). Noparin säätöjä pitänee vielä kokeilla, mutta kivasti liikkuu =) Vauhtiakin on riittävästi vaikka 2-vaihde ei ole käytössä. Lähtee paikoiltaa ilman minkäänlaista nykimistä ja kiihtyy kivasti vaikka renkaat lyökin tyhjää...
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Kari

  • Jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #86 : 14.12.06 - klo: 21.39 »
Mistä saisi tilattua tuollaisen Conversion Kittin jolla sähkömoottorin saa kiinni savageen?

Poissa suiza

  • Jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #87 : 15.12.06 - klo: 17.21 »
Hyper 10TT,Clod keppi,TLT-xrc ,club 10

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Brushless Savage SS
« Vastaus #88 : 18.12.06 - klo: 09.07 »
Nyt on hieman perusteelisempi koeajo suoritettu Savagella. Ajoaika ~50min, hana pohjassa melkein koko ajan! Mielestäni varsin kohtuullinen jo. Huippunopeutta en ole mitannut, mutta arvelisin olevan noin 50km/h. 2-vaihde ei ole siis käytössä, jotta pakittaminen onnistuu pelkällä noparilla. Moottori ei lämpeä juuri mitään, arvioisin noin 50-60 astetta. Tosi tyytyväinen nykyiseen setuppiin. Jos vaan saisin joskus aikaiseksi ottaa kuvaa...

Täytyy kiittää Jesi:ä neuvoista. Nyt Savage kulkee kuten pitääkin =)
- Savage brushless. RC18T brushless.