Kirjoittaja Aihe: Apua Auton Valintaan  (Luettu 15600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni993

  • Jäsen
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #60 : 27.07.06 - klo: 09.46 »
Okei

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #61 : 27.07.06 - klo: 10.22 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Haloo haloo...
Jos tosiaan pihalla meinaa ajaa niin silloin EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA sitä 18 assoa... Se EI KESTÄ.


Saako tälle absoluuttiselle totuudelle perusteita. Taikka selvennyksen, että mikä kohta autossa ei kestä?

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #62 : 27.07.06 - klo: 14.57 »
pinjonin ja spurrin väliin menee kiviä helposti, ajoi sitten asvaltilla tai hiekalla. Touring radalla varmasti pääsee pidempään kuin kierroksen mutta onko siitä iloa? En mä vaan RC18T:tä jaksanu kauaa kattella kun ei sillä mihinkään päässy :|

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #63 : 27.07.06 - klo: 23.20 »
Poistin muutaman viestin, jotka eivät liity suoraan aiheeseen ja joiden poistaminen säilyttää yleisen mielenrauhan foorumilla.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #64 : 27.07.06 - klo: 23.30 »
Bra :)
- Tapsa

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #65 : 28.07.06 - klo: 12.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
pinjonin ja spurrin väliin menee kiviä helposti, ajoi sitten asvaltilla tai hiekalla. Touring radalla varmasti pääsee pidempään kuin kierroksen mutta onko siitä iloa? En mä vaan RC18T:tä jaksanu kauaa kattella kun ei sillä mihinkään päässy :|


Ollaanhan me FG-kuskit totuttu erilaisten suojien tekemiseen. ;)

Betonipinnalla pääsin eilen ajelemaan noilla Asso RC18 sarjan autoilla, ja kyllä kivaa oli. Ei siellä rattaita vaihdeltu. Melkein alkoi polttelemaan siihen malliin, että pitääkö oma hommata. Jotain suojaa sinne pitäisi ehkä rakennella, jos hiekalla ajelee. Toisaalta varaosien hinta on sitä luokkaa, että noita rattaita voi ostella pussillisen. Hintaisekseen kuitenkin oikea radio-ohjattava siinä mielessä, että varaosaa ja viripalikkaa löytyy paljon.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #66 : 28.07.06 - klo: 13.22 »
Tuohon assoon saa USAsta jyrsityn ratas suojan (nylonista) joka on hinnaltaan n.35usd ja sen jälkeen sillä voi mennä vaikka mihin ajamaan mutta minun mielestä tuon auton paras paikka on todellakin puhdas betoni,asvaltti johon on lisätty hyppyreitä sm esteitä rataan.
Jos nyt isorattaan ja pinioni väliin menee kivi se on pois sieltä n.1minuutissa.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #67 : 28.07.06 - klo: 13.28 »
no juu ne rattaat maksaa muutaman euron kpl mutta joutuu irrottamaan aikas monta ruuvia vaihtaakseen  :)

Jenkkilästä saa valmiin suojan 25$ + postitus...

http://www.drivenpro.net/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #68 : 28.07.06 - klo: 17.54 »
Se betoni jolla eilen ajelut oli, oli erittäinkin puhdasta.

Esim viimetalvena ajeltiin porukalla parkkihallissa... Ei tarvinnut kovinkaan kummosta tavaraa pinnasta löytyä kun jo kohta jollain alkoi rattaat poraamaan.
Se nyt ei kylläkään sen enempää haitannut kuin että otti vaan sen pienen jyvän pois rattaan välistä... Mutta mutta... Kyse onkin ollut ihan siis pihalla ajamisesta. Sisältää siis myös ihan oikeeta soraa ja hiekkaa.
Siihen kyseinen auto ei yksinkertaisesti vaan sovi.
Ratassuoja varmasti auttaa asiaa, mutta hyvin äkkiä kyseisestä pikkuautosta on jokin muu paikka jumissa.

Pliis... eihän nyt tästäkin keksitä väkisillä väännön aihetta. Jokainen joka kyseisen auton omistaa, tietää sen että sillä ei vaan todellakaan lähdetä puitoon ajelemaan. Toisin kuin 1:10 autolla.
Eli kyseinen henkilö joka täällä apua auton valintaan kyseli... mikäli tosiaan haluat ajella pihalla niin hommaa 1:10 krossari.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #69 : 28.07.06 - klo: 18.07 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pliis... eihän nyt tästäkin keksitä väkisillä väännön aihetta. Jokainen joka kyseisen auton omistaa, tietää sen että sillä ei vaan todellakaan lähdetä puitoon ajelemaan. Toisin kuin 1:10 autolla.
Eli kyseinen henkilö joka täällä apua auton valintaan kyseli... mikäli tosiaan haluat ajella pihalla niin hommaa 1:10 krossari.


Luulisin että jokaisella kyseisen auton omistajalla on omat mielipiteensä, joten kunnioitathan sinäkin niitä ja kerrot vain omasi. Jonkun mielestä auto voi hyvinkin olla loistovalinta maastoon, josta sinä et taas perusta. Kaikki on kiinni aikaisemmista tottumuksista. Itse olen kylläkin myös krossarin kannalla jos maastoa ajattelee.

Ratassuojan tekeminen ei ole mahdoton asia siihen autoon, mutta nikkaruutta pitää olla. Luulisin että vaivattomammin pääsee tilaamalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #70 : 28.07.06 - klo: 18.13 »
Siis mitä ihmettä sä horiset...

Joo.. mähän se olenkin ihan asvalttikuski...

Siihen kun ei millään mielipiteellä ole mitään tekemistä soveltuuko jokin auto esim soralle.
Tuo pikkuasso EI SINNE SOVELLU. Ei vaikka kuinka olisit sitä mieltä.
Mene ja hommaa kyseinen auto ja aja sillä edes parit metrit jollain hiekkatiellä niin tiedät.
Tai hommaa nyt tuollainen auto edes silmiesi alle ihmeteltäväksi niin tiedät mistä ylipäänsä on edes kyse.

Mikäli tuollaisen auton omistat tai olet sellaisella ajellut niin tiedät kyllä... Älä siis jauha turhaan sontaa.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #71 : 28.07.06 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pliis... eihän nyt tästäkin keksitä väkisillä väännön aihetta.


Kas kummaa, kun jokainen aihe, johon "hoke" kommentoi, menee väännöksi. Missähän olis syy? Jos joku uskaltaa ketjussa kyseenalaistaa näkemyksen, niin jo alkaa karmea vääntö, ja jo vedetään jonkun äitikin aiheeseen mukaan. Voisko vähä löysätä ja yrittää vaikka ajatella niin, että kaikki muut tänne kirjoittajat eivät välttämättä ole idiootteja.  :mrgreen:

Toki on hyvä, että joidenkin autojen heikkoja kohtia tuodaan julki, ja niin pitääkin. Eipähän tule sitten pahoja pettymyksiä, kun etukäteen tietää ne heikot kohdat. Pikkuasso ei silti varmaankaan ole huonoin hankinta hintaluokassaan. Nimittäin hinta kuitenkin pompsahtaa, jos pitää 1/10 autoa hankkia ohjaimineen kaikkineen.

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #72 : 28.07.06 - klo: 21.21 »
Team Asson RC18B näyttää mehukkaalta. Mutta huuto.netissä joku kauppaa schumacherin kisabuggyä satasella. Mukana tulee miljoonalaatikkokin.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=35380656

tai luulisin että shumi...
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #73 : 28.07.06 - klo: 21.24 »
:lol:  :lol:  :lol:

Noniin... nyt alkaa jo tulla parempaa tekstiä... kiitos.

Eh siis...
Heti alusta asti sanoin että auto ei ole ihan pihakäyttöön soveltuva, eikä se itseasiassa ole täysin siihen suunniteltukaan.
Silti tänne tuodaan näitä näkemyksiä/mielipiteitä esille.
Miksi??
Yksikään näkemys ja mielipide kun ei vaan saa tuota autoa soveltumaan hiekkakentälle.

Kyseinen auto ei missään nimessä ole huono hankinta, onhan minullakin sellainen ja erittäin hauska vehjehän se on.
Mutta kun nyt ei olekkaan siitä kyse.
On kyse siitä että joku on hankkimassa itselleen ihan oikeaa RC-autoa jolla voisi kunnolla tämän harrastuksen aloittaa.
Se toki onnistuu tällä rc18 autollakin, mutta silloin täytyy tietää tarkkaan että se ei ole kovin kummoinen piharälläys vehe.
Ellei siis alustana ole hyvinkin puhdas pinta eli esim asvaltti.

Mikäli nyt siis tosiaan tämä kysyjä on hankkimassa autoa jolla voi vaikka kesämökillä ajella niin ihan suosiolla kannattaa silloin unohtaa tuo Asso rc18 ja hankkia ihan 1:10 kokoinen krossari.
Vaikkapa käytetty asson takavetokrossari.
Niitä saa edullisesti ja usein mukana tulee vino pino renkaita ja varaosia.
Nämä myös kestävät aloittelevan kuljettajan törmäilyt paremmin.

Ja ei... siihenkään ei auta mielipide saati näkemys.
Vaikka kuinka mulla olis näkemys että mun mielestä rc18 on hyvä auto kunnon krossiin niin ikäväkyllä asia ei ole näin.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #74 : 28.07.06 - klo: 21.33 »
Täyttä asiaahan "Hoke" tässä kirjoittaa. Ja usein asia menee paremmin perille, kun ei pidä niin hirveää messua. Yleensä riittää, kun absoluuttisen totuuden perustelee muutamalla sanalla.  :wink:

Korjattu: "mielipiteensä" muutettu "absoluuttisen totuuden".

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #75 : 28.07.06 - klo: 21.40 »
Ei mielipidettään, vaan faktan.

Ja se on selitetty jo ties kuinka monta viestiä taaksepäin.

Tämän jälkeen vaan tulee taas vänkää, taas vänkää ja taas kerran vänkää...
Eikö kukaan koskaan lue näitä viestejä.
Aina tullaan kommentoimaan väliin hölmöyksiä.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #76 : 28.07.06 - klo: 22.17 »
Ajattelin etten sano mitään, mutta pakko kun pitää sanoa. Jos multa kysytään mökkiajoon autoa, niin samalla asoon teilatessa suljen myös 1/10 sähkcrossin vaihtoehdoista. Panostaisin samantien sähkömonsteriin. Ostaisin vaikka käytettynä hyväkuntosen. Tämä johtunee siitä, että harvan ihmisen mökki loppujenlopuksi sattuu olemaan crossi/matto radan vieressä.
Crossarissa on sähäkkyyttä, mutta sähäkkyydellä ei suurista esteistä mennä ylös. Sama juttu hiemankin korkeassa ruhikossa tai heinikossa.

Mun mielestä monsteriin on tässä tapauksessa järkevämpi panostaa. Ensimmäisenä autonakin se voi olla miellyttävämpi kuin crossari. Stadium tosin olisi hyvä välimuoto, mutta siitä sitten lisää jos tarvetta tulee.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #77 : 28.07.06 - klo: 22.29 »
Krossaria turha teilata pois koska sillä voi tosiaan harrastuksessa mennä selkeästi eteenpäin... Aloittamalla esim kilpailemisen.
Krossarilla voi myöskin ajaa siellä kesämökillä, koska harvan mökki on sentään keskellä viidakkoa.

Monsut vaatii hieman paremmat sähköt jotta niillä saavutetaan sama suorituskyky kuin takavetokrossilla.
Ja siltikään ne eivät yllä lähellekkään samoihin ajo-ominaisuuksiin.

Tää nyt on tietenkin kiinni siitä mitä autoltaan haluaa, ja onko ajatellut jossain vaiheessa kehittyä harrastuksessaan.
Krossarilla se kehittyminen pihasudittelusta kisaamiseen on ylivoimaisesti helpointa.

Mikäli ei halua ajatella kehittymistä lajissa niin silloin toki vaikkapa stampede on loistava härveli.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #78 : 28.07.06 - klo: 23.31 »
HOKE ei oo sattunu tulemaan mieleen että näillä voi jumalauta ajaa muutenkin kuin kilpaa?????? Joka aiheeseen mihin vastaat, tuntuu vahvin perustelu tälle ja tälle autolle olevan se että tällähän saa ajaa kisaakin... Toiset ei vaan jaksa innostua siitä radalla, samaa ympyrää ajamisesta tuntitolkulla. Saattaa olla mukavaa ensimmäiset 10 kierrosta mutta ne mä vaan missään radalla jaksaisi pelkästään ajella. Pidä mielessä että kaikki ei ajattele samalla tavoin kuin sä :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #79 : 29.07.06 - klo: 00.11 »
Äläpäs ala kiroilemaan siinä...
Lue teksti ja ymmärrä sisältö.

Kokoajan toitotin että mikäli haluaa kehittyä ja ehkä jopa aloittaa kilpailemisen.
Ota huomioon että se on aika monella loppujenlopuksi kuitenkin haaveena.
Ei kaikilla, ei tietenkään... Koskaan ei vaan tiedä.

Mikäli aloittelija ajattelee että hän voisi joskus ehkä jopa jatkaakkin pihasudittelusta pidemmälle niin sehän on selkeää että silloin kannattaa jo aloittaakkin mahdollisimman samansuuntaisella kalustolla.

Jos taas suositellaan autoa jolla ei kunnolla pysty ajamaan siellä missä ehkä halutaan niin saattaa harrastus loppua lyhyeen.
Hyvin monella kun mielenkiinto katoaa kun joutuu kokoajan vaihtamaan osaa tai oma auto ei kuljekkaan niin kivasti kuin ehkä joskus radan reunalla käydessä on saattanut nähdä.

Kilpailukelpoinen auto on yksinkertaisesti toimivin ja myös monessa suhteessa kestävin, ajettavin ja nopein.
Ja nimenomaan mikä aloittelijalle on erittäin suuri plussa niin ostaessa käytetyn auton joltain kisaajalta, mukana tulee jos jonkinmoista nippeliä ja säkki renkaita.
Vaihtoehtona siis edullisin ja EHKÄ mahdollista jatkoa ajatellen kalusto on myös kelpoisa.

Divi... HUOM... ehkä

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #80 : 29.07.06 - klo: 00.50 »
Hmm, todellakin ehkä. Minulla oli viikon lapissa, mökillä mukana crossari, tosin sähkö crossari. JConcepts BJ4 WE. Eli, siis ihan oikea, täysiverinen kilpuri. Kuitenkin jo eka päivänä tuli mieleen, miksen ottanut monsteria tai jotain muuta härpäkettä mukaan kuin tuon crossarin. Sillä kyllästyi aika nopeasti siihen piharälläykseen, kun ei ollut oikeaa rataa antamassa haastetta, ja taas luonnon "ratojen" antamat haasteet oli liikaa crossarin etenemiskyvylle...
Myönnän, että jos olisin ottanut polttiscrossarini (Hyper) mukaan, niin olisi se vähän paremmin maastossa kulkenut, mutta ei riittävän hyvin.

Eli, crossarit on hienoja autoja niinkuin HOKE on monesti tuonut esille, mutta, jos et aja radalla, niin mielestäni tylsiä. Jos taas haluat ajaa vain kisaa, niin älä muuta (tai asfalttirata-autoa) mietikään. Mutta, muuten en voi suositella niitä hupikäyttöön. Jos taas kisaaminen alkaa houkutella, tee niin kuin minä, osta se turisti tai crossari vaikkapa toiseksi autoksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #81 : 29.07.06 - klo: 01.13 »
Juurikin näin... Itsellä kokemusta B4:sesta... ei vaan jaksanu kiinnostaa kun en radalle pääse tällä hetkellä ajelemaan. Vaasa olis 50km päässä joten ehkä vuoden päästä vois jotain krossaria taikka touringia harkita un pääsee omalla autolla liikkumaan. B4 oli pihassa tosiaankin tylsimys, kesti kyllä hyppyjä ihan kiitettävästi :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #82 : 29.07.06 - klo: 01.28 »
Kiitos...
Samoilla linjoilla ollaan...

Eli JOS on kiinnostunut...
Sitä kun ei tosiaan koskaan tiedä ennenkuin kokeilee.
Joku voi olla ettei kiinnosta mikään muu kuin pieni räppäily siellätäällä ennenkuin hankkiikin sen ensinmäisen auton.
Sitten ruvetaan tekemään erinäisiä "ratoja" tai mitälie hommeleita missä ajellaan... Silloin saattaakin herätä heti se kipinä että vois olla hienoa päästä ajamaan kilpaa muiden lajitovereiden kanssa.
Tässä vaiheessa jos onkin alla auto joka ei siihen sovellu niin on muoremmalla hätä kädessä kun ei (ehkä) pieni pudjetti annakkaan periksi hommata kalustoa jolla se onnistuisi. Nopeesti saattaakin tulla se kyllästyminen eteen.

Tähän väliin voisi muistuttaa kuinka tälle koko harrastukselle onkaan tässä vuosien saatossa käynyt...
Yli 10 vuotta sitten suomessa ajettiin lähinnä pelkästään sähkökrossia...(juu oli muitakin, mutta se ns. jokamiehen laji oli sähkökrossi)
Tällöin oli harrastajia niin paljon enemmän etten edes viitsi arvioida moniko kymmenkertaisesti.
Sitten kun alkoikin tulla näitä muita lajeja niin porukkaa alkoi katoamaan.
Hommattiin sitä ja tätä kalustoa... Aloittelevan oli erittäin vaikea päästä sisään kun ei ollutkaan mitenkään varma mikä se olis se ensinmäinen yksinkertaisin tapa päästä muiden mukaan ajamaan.
Nelarikrossi kuoli lähes kokonaan ja sähkökrossi kokonaisuudessaan aika rajusti.
Turistia ajaa suht paljon, mutta täytyy sanoa että kun rajatorppaan menee tänäpäivänä vilkaisemaan niin eihän siellä ole kuin murto-osa siihen määrään nähden mitä oli ennen.
En sitten tiedä että eikö tosiaan tänäpäivänä suomalainen veri vedä jokaista ottamaan mittaa toisistaan vai mikä on kun aina ollaan suosittelemassa ensinmäiseksi autoksi sellaista jolla ei kuitenkaan pääse kavereiden kanssa tasapuolisesti kisailemaan, jos mikäli ehkä kun alkaa kiinnostamaan.
Ehkä ei tule koskaan kiinnostamaan... Tai ehkä ei missään nimessä alkujaankaan halua edes kyseisen luokan autoa... Sitten tehdään se päätös sen mukaan.

Mutta ottakaapas ja selatkaa ylemmäs niin näette mistä tämä taas lähti.
Oli kiinnostunut jäppinen joka pähkäili hommatakko 1:18 auto vai 1:10...
Krossareista oli tässävaiheessa kyse.
1:18 autosta kerrottiin heti että se ei sovellu pihakäyttöön niin hyvin että sellaista kannattaa ensisijaiseksi autoksi hommata. No tämähän taas lähti tyypillisesti näihin kummallisiin mielipide/näkemys juttuihin rönsyilemään ja nyt ollaan jo menossa monstereissa. Näyttää siltä että suunta on kohti polttiksia ja lopulta ollaan 1:5 autoissa.
Vaikka kysyjä oli pienehköllä pudjetilla liikkeellä ja oli jopa hankkimassa Asso rc18 autoa.
Mielenkiinnolla vain odotan mihin tässä vielä joudutaan.
Ja kauhulla ajattelen kuinka sekaisin tämän uuden harrastajan pää onkaan jo saatu.

Mennäänkö siis vielä enemmän ohi aiheesta vai palataanko tähän kumpi hänen kannattaa hankkia... 1:18 vai 1:10 sähkökrossari????
Vai tehtäiskö niin että pidetään suut kiinni ja odotetaan että kyseinen kaiffari uskaltautuu takaisin tänne kirjoittelemaan ja kertomaan enemmän mieltymyksistään ja suunnitelmistaan???

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #83 : 29.07.06 - klo: 09.32 »
Noista lähtökohdista ehdottomasti käytetty B4 tms. Ei tuossa ole edes noilla eväillä miettimistä. Siksi kait muitakin vaihtoehtoja on esitelty, jotta saataisiin meille muillekin vääntöä :D  Minulle henk. kohtaisesti sopii kaikki vaihtoehdot, itselläni on turistia, crossia, monsua ja stadiumia. Eli, sikäli ei omaa lehmää ojassa.

Osta minkä ostat, kunhan ostat laadukkaan auton.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #84 : 29.07.06 - klo: 12.05 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Mikäli ei halua ajatella kehittymistä lajissa niin silloin toki vaikkapa stampede on loistava härveli.


Heti ensimmäiseksi, anteeksi pitkä viesti mutta joku järki tähänkin hommaan pitää saada. On totta, että crossari on paras valinta mahdollisen tulevan kilpailun kannalta, mutta kuka ajattelee vielä ensimmäisen auton kohdalla tätä. Tietääkö kyseinen alottelija kuinka paljon maksaa esim. kilpaileminen + matkat sun muut? Mitäs siinä jos 1 kisan käy ajamassa sillon tällön, mut omasta mielestä se ei riitä perusteluiks et crossari ois ykkösvalinta. En itseasiassa edes ymmärrä miksi ihmiset puhuvat alottelijalle heti kisaamisesta. Se on älytöntä, koska kyseinen henkilö tuskin on 18 ja pääse ajamaan autolla radalle, saatika sitten suuria tuloja omaava työelämässä oleva. Jos kuitenkin päättää tulevaisuudessa lähteä kisaamaan, niin kokemuksella voin sanoa, että suoralla ajaminen (kaasua ja jarrua lukuunottamatta) ei auta kisaamiseen yhtään.

Itselläni oli crossari, jolla ajelin pihassa, tiellä ja kentillä. Radalla tuskin sain pidettyä autoa käsissä. Tosin, kaasu ja jarru oli hallussa. Paras treeni rata-ajoon on ajaminen vaikka maksimilla jonkinnäköstä omatekosta rataa, jossa on haastetta. Itse tein aina pikkuratoja (tampereella ei vielä ollut rataa) , jossa aijelin yksikseni. Pikkuhiljaa alko oppimaan auton liikkeet kunnolla. Nyt osaa jo FG:lläkin radalla pelkästään että ajoi silloin joskus crossarilla paljon (Fg:llä kuitenkin huomattavasti vaikeampi opetella).

Aivan älytöntä hoke väittää että monsterilla ajaminen ei kehitä lajissa. Itseasiassa mietin että onko sinulle asiasta puhuminen yhtä hyödyllistä, kun ateistille puhuminen uskosta. En aina älyä maastoajoinhoasi. Sanoisin että monsterilla on vaikeampi ajaa radalla, kun crossarilla. Sitten kun monsterilla treenaa, crossari menee jo helposti itsestään. Hyväkuntosella stampedella kohtuu hyvillä sähköillä pitää todellakin osata ajaa.

 Turha alkaa puhuu p****a tästä. Kerroin vain oman mielipiteeni ja minulla sentään on kokemuksia monstereista ja crossareista, molemmista radalla ja maastossa! Ja mikä parasta, monsterilla PÄÄSEE MYÖS VAIKEASSA MAASTOSSA!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #85 : 29.07.06 - klo: 15.13 »
Siis kiesus sentään.
Mikä helv sulla on kun et tajua edes mitä kirjoitetaan.
Edelleen. Lue mun teksti sanasta sanaan ja YMMÄRRÄ SE.
Oot kyllä suoraan sanottuna aivan naurtettava jässikkä.
Mikäli minä jotain kirjoitan niin siellä on slaidikumi pistämässä vastaan.

Ja minullako ei sitten ole kokemusta monsuista, stadiumeista, touringeista, mattoautoista, crossareista...???
Voin luvata että tässä 13 vuoden aikana olen ehtinyt omistamaan ja ajamaan jos jonkinmoista härveliä.
Joten älä sinä ytitäkkään selittää että sulla sentään on kokemusta.
Sen vertaa ei ainakaan ole elämästä kokemusta että tajuaisit jollain olevan ehkä jopa enemmän sitä kokemusta kuin sinulla.

Nyt sitten sitä äidinkieltä hieman opiskelemaan ja varsinkin LUETUN YMMÄRTÄMISTÄ.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #86 : 29.07.06 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Aivan älytöntä hoke väittää että monsterilla ajaminen ei kehitä lajissa. Itseasiassa mietin että onko sinulle asiasta puhuminen yhtä hyödyllistä, kun ateistille puhuminen uskosta. En aina älyä maastoajoinhoasi. Sanoisin että monsterilla on vaikeampi ajaa radalla, kun crossarilla. Sitten kun monsterilla treenaa, crossari menee jo helposti itsestään. Hyväkuntosella stampedella kohtuu hyvillä sähköillä pitää todellakin osata ajaa.


Hyvin naurettava väite.

Crossarilla täytyy osata ajaa jotta sillä kiertää rataa kovaa.
Tehdäänpäs pieni testi...
Tule sinä (tai joku monsukuski) radalle monsterin kanssa niin minä tulen crossarin kanssa.
Ajetaan muutama läppi ensin omilla autoilla ja kellotetaan se.
Vaihdetaan tämän jälkeen ohjaimia ja kellotetaan aika oudolla autolla.

Lupaan että et ole lähelläkään samoja sekuntilukuja krossarilla, mutta minä ajan varmasti sillä monsulla samaan kuin sinä, ellen jopa kovempaa.

Yksinkertasesti krossari kehittää koko lajiin parhaiten (ei unohdeta tietenkään turistia, mutta se onkin ratapuolen juttuja ja nyt ei puhuta siitä).
Se johtuu yksinkertaisesti siitä että kyseisen auton ajo-ominaisuudet ovat ensiluokkaiset ja varsinkin kaikki mahdolliset säädöt on mahdollista säätää. Nämä kaikki säädöt kun jotenkuten hallitsee ja krossarilla alkaa omatekemällä radalla kiertää nätisti niin silloin ajaa kohtalaisen nätisti jo ihan oikeaakin rataa.

No mutta aivan sama... Tätä ei jokainen tajua kuitenkaan.

Mutta Slide ei tajunnut millään edes sitä että jos vaikkapa kuljettaja haluaa joskus ajaa vaikka krossikisaa... JOS... Etkö voi ymmärtää että sinä et tiedä mitä hän ajattelee.
En tiedä minäkään... en niin väitäkkään, minä sentään tarjoan mahdollisuutta helpoimpaan tiehen kilpailua ajatellen JOS sellainen alkaa vaikka kiinnostamaan.

Ja varsinkin se kaikkein tärken tässä näyttää porukalta jäävän edelleen...
Onkohan tää jo kolmas vai neljäs kerta kun tämän sanon...
Aloittelijalle joka liikkuu pienehköllä pudjetilla, on järkevintä hankkia kisaajan käytetty auto. Siksi että mukana tulee iso läjä uutta varaosaa, renkaita ja muita nippeleitä. Auto on myös varmasti säädetty siten että sillä on kenen tahansa kohtalaisen helppo ajaa.
Ainakin helpompi kuin aloittelin itse keksimillä säädöillä.

Meniskö nyt jakeluun vai vieläkö halutaan olla naurettavia??????

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #87 : 29.07.06 - klo: 16.06 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"


Hyvin naurettava väite.

Crossarilla täytyy osata ajaa jotta sillä kiertää rataa kovaa.
Tehdäänpäs pieni testi...
Tule sinä (tai joku monsukuski) radalle monsterin kanssa niin minä tulen crossarin kanssa.
Ajetaan muutama läppi ensin omilla autoilla ja kellotetaan se.
Vaihdetaan tämän jälkeen ohjaimia ja kellotetaan aika oudolla autolla.

Lupaan että et ole lähelläkään samoja sekuntilukuja krossarilla, mutta minä ajan varmasti sillä monsulla samaan kuin sinä, ellen jopa kovempaa.

No mutta aivan sama... Tätä ei jokainen tajua kuitenkaan.

Mutta Slide ei tajunnut millään edes sitä että jos vaikkapa kuljettaja haluaa joskus ajaa vaikka krossikisaa... JOS... Etkö voi ymmärtää että sinä et tiedä mitä hän ajattelee.
En tiedä minäkään... en niin väitäkkään, minä sentään tarjoan mahdollisuutta helpoimpaan tiehen kilpailua ajatellen JOS sellainen alkaa vaikka kiinnostamaan.


En tajua itse miksi aina teilaat muiden ehdotukset ja mielipiteet. Enkö juuri sanonut että se on mielipiteeni! Tuntuu että kaikessa missä hokepoke on mukana, juttu kärähtää loppuun hänen 13v kokemuksensa vaippaperunaväitteidensä kanssa.

Kaikki muut olen omistanut paitsi polttistouringia. Tiedän varsin hyvin autoista ikääni verrattuna ja uskallan väittää että joistakin asioista monstereihin liittyen enemmänkin kuin sinä. Olen rakentanut crawlerin (täysin omista suunnitelmista, ainoat valmisosat clodin gearboxit) ja tämän hetken BL projekti loppusuoralla. Sen perusteella tiedän jotain tekniikasta. Sanon vain siksi ennen kun alat taas tietämystäni halveksumaan, äläkä väitä ettet halveksunut! Sillä ei ole merkitystä, mutta en yksinkertaisesti jaksa vääntää nuorisopoliitikon kanssa painaako broileri 2kg vai 2,1kg.

En tietenkään pysty samaan vauhtiin crossilla kuin kilpakuski. Kun vaikeammalla opettelee, niin helpon osaa. Sama juttu isoissa autoissa. Monstereissa kääntö on heikompi, kuten mahdollisesti jarru sun muut hienosäätöominaisuudet. Esimerkissä tietenkin nopeus autoilla olisi sama, koska esimerkki muuten olisi täysin typerä. Täten olisi ihme jos crossarilla ajaisi huonommat ajat, kuin monsterilla.

Väitän myös että crossikuski, joka ei ole ajanut radalla, ajaisi huonommat ajat  kuin minä crossarilla. Täysin siksi, koska olen opetellut vaikeammalla autolla ajaa. Puhut kuitenkin asiaa, kun sanoit että ajaisit samat ajat tai nopeammin monsterilla radalla kuin minä. Kun on vankka pohja radalla ajamisessa, niin taito pysyy autosta huolimatta. Et silti pystyisi lähellekkään omia ennätysaikojasi monsterilla. Tämä johtunee siitä että monsteri ei ole hyvin soveltuva radalle ja täten vaikeampi hallita. Elikkä siis monsterilla on vaikeampi ajaa nopeasti ---> crossarilla siis helpompi---> monsterilla opettelu esim omalla pikkuradalla antaa vankan pohjan kisoja varten. Pitää kuitenkin muistaa että crossarin ja monsterin täytyy tällöin olla yhtä nopeat!

Tiedän että jankkaat kisoihin sopivasta autosta, mutta entä jos henkilö ei haluakkaan kisailla ja ajaa mielummin maastossa. Ja mikä ongelma monsterikisoissa on. Nytkin ollaan järjestämässä Oulussa monsterikisoja. Kokoajan monsterit yleistyvät, koska jotkut haluavat ajaa myös muualla kuin siellä ympyräradalla. Nyt ymmärrän miksi toitotat uusien kisakuskien perään kokoajan. Olet yksin koska ylpeän luonteesi takia kukaan ei halua kisailla kanssasi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #88 : 29.07.06 - klo: 16.17 »
Hetkinen hetkine...
Sinä kyseenalaistit minun kokemukseni mainitsemalla että sinulla on sentään kokemusta...

Ja yksinkertaisesti monsteri ei ole vaikeampi ajaa.
Sillä on helpompi ajaa ihan jo rauhallisempien liikkeidenkin takia.
Okei... krossarilla on helppo kiertää rataa jos sitä kiertää erittäin hitaasti, mutta koetappas ajaa sillä kovaa.
Monsulla on helppo ajaa kovaa (niin kovaa kuin mihin se pystyy) koska se ei yksinkertaisesti kykene kovin rajuun suoritukseen.
Siinä vaiheessa kun huomaa että krossari ei mene jostain pitkästä nopeasta mutkasta kovempaa, koska siinä on röykkyjä, huomaakin että joku tulee samanlaisella autolla ulkokautta ohi...
Tällaista ei monsuissa ole. Se menee mutkan läpii siinä mihin se pystyy, eikä kuski sitä pysty kovin kummosesti muuksi muuttamaan.
Joo... toki tähänkin saadaan iso ero aikasiks, mutta se ei johdu auton vaikeudesta ajaa, vaan puhtaasti ajotaidosta silloin.

Minäkin voin sanoa että jokainen rata-auto on erittäin helppo ajaa.
No onhan se helppoa kun ei tarvii hyppiä ja pomppia, eikä radassa ole reikiä, mutta en voi sitä silti helpoksi sanoa, koska kovaa ajaminen ei sitä todellakaan ole.
Näin se menee myös krossissa, mutta sen olen huomannut että monsua kyllä kuskaa kovaa mutkassa aivan kuka tahansa. Senkuin tekee sen mihin auto pystyy.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Apua Auton Valintaan
« Vastaus #89 : 29.07.06 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Nyt ymmärrän miksi toitotat uusien kisakuskien perään kokoajan. Olet yksin koska ylpeän luonteesi takia kukaan ei halua kisailla kanssasi.


Muahahaha... eihän näin pihalla vaan voi olla.

Ja minä en toitota uusien kisakuskejen perään...
Taas näyttää olevan mahdotonta tajuta asiaa jonka olen moneen kertaan sanonut.

Se on mahdollista että häntä kiinnostaa kisaaminen...
Sinä et sitä tiedä, minä en sitä tiedä eika tiedä kukaan muukaan.
Moni sen silti tietää mikä auto on paras lähtökohta mikäli näin on.

Ja itseasiassa kun tarkkoja ollaan niin tämä rönsyäminen on lähtenyt liikkeelle siitä että miksi 1:18 asso ei sovellu pihalle.

Uskomattomiin vääntöihin te nämä käännätte.