Kirjoittaja Aihe: Mikä ensimmäiseksi autoksi  (Luettu 23805 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #30 : 30.01.09 - klo: 09.29 »
Totta. Tosin kerholaisista moni ajaa Asson TC4 autoa jotka ovat RTR malleja, kaikki ovat pelittäneet hienosti, joten autokohtaisia eroja on. On totta että autoa joutuu korjaamaan, sehän kuuluu autoharrastukseen. Esim RC18T autoon diffi maksaa n 15 e puoli, eli jos haluaa päivittää diffit molemille puolille tulee hintaa n 30e. Kaikkia autoja joutuu välillä päivittämään ja korjaamaan, myös laadukkaita rakennussarjoja
Joo on vaihtelua tietysti automerkittäin, itsellä on ft shark buggy ja jos olisin halunnu siihen vaihtaa esim rtr malliin alumiiniset 'etuknucklet' (vai mitä ne ovat viralliselta nimeltään) ja kuuladiffit, olisi hinta noussut esim. hobbylinnan kautta lähelle 100euroa, joka olisi jo vähän liikaa ottaen huomioon rtr-mallin hinnan verrattuna ft-malliin.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #31 : 30.01.09 - klo: 09.38 »
Totta. Tosin kerholaisista moni ajaa Asson TC4 autoa jotka ovat RTR malleja, kaikki ovat pelittäneet hienosti, joten autokohtaisia eroja on. On totta että autoa joutuu korjaamaan, sehän kuuluu autoharrastukseen. Esim RC18T autoon diffi maksaa n 15 e puoli, eli jos haluaa päivittää diffit molemille puolille tulee hintaa n 30e. Kaikkia autoja joutuu välillä päivittämään ja korjaamaan, myös laadukkaita rakennussarjoja
Joo on vaihtelua tietysti automerkittäin, itsellä on ft shark buggy ja jos olisin halunnu siihen vaihtaa esim rtr malliin alumiiniset 'etuknucklet' (vai mitä ne ovat viralliselta nimeltään) ja kuuladiffit, olisi hinta noussut esim. hobbylinnan kautta lähelle 100euroa, joka olisi jo vähän liikaa ottaen huomioon rtr-mallin hinnan verrattuna ft-malliin.

Näinhän se on. Olen kuitenkin sitä mieltä että ostaa kerralla sen hyvän rakennussarjan ja vaikka halvemmat sähköosat. Vaikea sanoa muista merkeistä mutta esim Assosta Factory Team versiot ovat mielestäni rautaa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #32 : 30.01.09 - klo: 09.40 »
Näinhän se on. Olen kuitenkin sitä mieltä että ostaa kerralla sen hyvän rakennussarjan ja vaikka halvemmat sähköosat. Vaikea sanoa muista merkeistä mutta esim Assosta Factory Team versiot ovat mielestäni rautaa.
Juu ehdottomasti FT.

Poissa lehmustus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #33 : 30.01.09 - klo: 15.36 »
Kyllä sitä nyt hiukan täytyy ottaa tähänkin asiaan kantaa. Eli kaikille jotka harkitsee tai on alottamas rc-autoilua, niin suosittelen että ostaa käytetyn laatu auton (xray, asso, tamiyan kisatouring sarja). En nää mitään hyötyä ostaa jotain rtr pakettia uutena eikä noita halvempia uusia edes kitteinä, koska kuten aiemmin mainittiin auton päivittämiseen menee sen verran rahaa et sillä sais jo tämmösen kunnon turistin käytettynä. Sähköjäkin löytyy käytettynä esim täältä foorumilta halvalla ja ihan laatumerkkejä. Itse kun autoilua noin kuus vuotta sitten alottelin niin ekaksi autoksi ostin käytetyn asson tc3 ja sähkötkin löytyi käytettynä huokeaan hintaan. Siitä sitten kun vauhdin tarve kasvoi ja alko kisaaminen kiinnostaa niin joku 3v sitten ostin sitten uutena xray t2 ja sähköinä olivat vieläkin samat mitkä ostin käytettynä ja vieläkin ovat käytössä mattiksessa. Ton kerroin valaistakseni uusia harrastajia siitä että uutta hyvää ei saa halvalla ja käytetyllä autolla kannattaa aloittaa jos ei sitten parin kkn päästä enää kiinnostakkaan, saa välineet myytyä samaan hintaan pois. Ja sähköjäkään ei tarvitse välttämättä uusia vaikka autoa vaihtaisikin kisasempaan.
2x Xray T2 &T1FK04 | 2xCorally SP12M Ahoniemi | Asso B3FT&TC3FT | Futaba | Graupner XS6 Pro | CS electronics | Tekin

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #34 : 30.01.09 - klo: 16.26 »
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto, väite ei pidä paikkaansa.. aiemmin olen ajellut: asso rc10t4,hb lighting 10gt sport,hong nor x1-crt ja tällä hetkellä on fg marder, eli tuosta tulee tulevasta autosta tulee kakkos auto/ talviauto.. paljonko sellanen asso rc18t rakennusarja maksaa?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #35 : 30.01.09 - klo: 16.45 »
Sellaisen saa noin 150 e uutena FT kitti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #36 : 30.01.09 - klo: 17.04 »
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto
Sitten varsinkin olettaisi enemmän tai vähemmän kokeneen kuskin osaavan välttää rtr:iä vaikka olisikin vain kakkosauto :grin:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #37 : 30.01.09 - klo: 17.23 »
En mä nyt tiedä. Asson RTR paketit on ihan ajettavia paketteja. Ja jos autolta ei kisaominaisuuksia vaadita
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #38 : 30.01.09 - klo: 19.28 »
ihan piha suditteluun auto on tulossa.. sellanen rakennussarja kyllä houkuttaa, silloin ois ainakin vähäksi aikaa näperrettävää..
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #39 : 30.01.09 - klo: 19.34 »
Pihasudittelussa on mukava kun autossa on hieman tehoa..ja rtr:n voimansiirto ei yleensä kestä vakiota tehokkaampaa tekniikkaa. Ja se että päivitää rtr:n kokonaan vastaamaan kittiä maksaa paljon..
Eli suosittelen myös kittiä heti alkuun, säästää pitkän pennin loppu peleissä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa lehmustus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #40 : 30.01.09 - klo: 19.48 »
no niin heti alkuun näytää siltä että muut luule että tämä olisi minun eka auto, väite ei pidä paikkaansa.. aiemmin olen ajellut: asso rc10t4,hb lighting 10gt sport,hong nor x1-crt ja tällä hetkellä on fg marder, eli tuosta tulee tulevasta autosta tulee kakkos auto/ talviauto.. paljonko sellanen asso rc18t rakennusarja maksaa?
no ei sitä ny nokkiinsa tarvii ottaa, meinasin ton viestin ihan yleiseksi neuvoksi rc-autoiluun mukaan haluaville
2x Xray T2 &T1FK04 | 2xCorally SP12M Ahoniemi | Asso B3FT&TC3FT | Futaba | Graupner XS6 Pro | CS electronics | Tekin

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #41 : 30.01.09 - klo: 23.54 »
Pihasuttailuun jos auton haluaa niin lähtisin ehkä itse ostamaan 1:10 autoa. Itsellä on yksi 1:18 auto ja kyllä sillä ajaa hyvin tasaisella ja sellaisella alustalla, joka on tasainen, vaikka kumpua ja hyppyä olisi mutta jos on isompaa kiveä/ruohoa niin ei välttämättä enää kuje niin hyvin. Mutta huom vain oma mielipide.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #42 : 31.01.09 - klo: 04.26 »
1/18  toimii crossaukseen ihan hyvin. Juuh ainahan se parempi on kun ostaa rakennussarjan ja siihen sähköt
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #43 : 02.02.09 - klo: 15.22 »
nyt näyttää siltä että siihen mini-raveen olen kallistumassa.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa tessu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi tämä
« Vastaus #44 : 03.02.09 - klo: 21.39 »
osta ilman muuta ensimmäiseks autoks Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 mulla on se ittellä ja kovaa menee varmasti neljäkymmentä ja maksaa vain 159e :wink:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi tämä
« Vastaus #45 : 04.02.09 - klo: 02.19 »
osta ilman muuta ensimmäiseks autoks Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 mulla on se ittellä ja kovaa menee varmasti neljäkymmentä ja maksaa vain 159e :wink:

Laitahan vähän perustelua miksi tuo auto kannattaisi ostaa. EI riitä se että menee ainakin 40 KM/H
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tessu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #46 : 04.02.09 - klo: 08.14 »
no toi Team Losi Mini Rammunition Monster Truck 1/18 kestää todella hyvin ja on neliveto hyvät jouset on ja kun sen ostaa saa koko paketin siihen tulee kaikki kääntyy hyvin on pakki ja maavara on korkea hyppyreistä voi ajaa ja se on monster!!! :grin:

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #47 : 04.02.09 - klo: 08.53 »
"maavara pakki kääntyy monsteri hyppii"

WTF????

Mitä tuosta ylläolevasta tekstistäkin pitäis muka saada selvää?
Siis mitä hemmettiä peruskouluissa nykyään opetetaan kun ei osata kirjoittaa selvää tekstiä??? Sen ymmärrän että kaunokirjoitus voi tuottaa joillekin ongelmia ja joillekin jopa tikkukirjoitus, mutta että ei NÄPPÄIMISTÖLLÄ osata kirjottaa niin voi yhden kerran..
Hemmetti näitä isänmaan toivoja..
« Viimeksi muokattu: 04.02.09 - klo: 08.58 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa tessu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #48 : 04.02.09 - klo: 16.09 »
nii varamaan hyvä kun osaat sit ittekkin kirjottaa

Poissa reNppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #49 : 06.04.09 - klo: 11.06 »
Mitä noin 200e maksavaa sähkö buggyy/monsteria suosittelisitte ensimmäiseksi autoksi?

Piha ajeluun, eli ei ihan matalaa mutta ei korkeetakaan.
Traxxas Stampede VXL

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #50 : 06.04.09 - klo: 11.49 »
Mä suosittelen Traxxas Slashia jos meinaa ajaa ulkona. Auto on ERITTÄIN kestävä, sille on luvassa kisoja tälle kaudelle. Slashistä pääsee myös varmasti järkevään hintaan eroon jos tykkää ruveta harrastamaan jotain muuta.
Auto on vesisuojattu eli ei tartte sitäkään varoa.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #51 : 06.04.09 - klo: 15.21 »
onko tamiya tt01 hyvä ekaks drifti/touring auto ulko ja sisä käyttöön?

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #52 : 06.04.09 - klo: 16.14 »
onhan se hyvä. Lisäksi löytyy järjetön määrä lisäpalikkaa autoon. Rattaat on suojattu kanssa joten voi ajaa vaikka hiekalla, tosin maanvaraa ei niin hirveesti ole.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #53 : 06.04.09 - klo: 17.17 »
onhan se hyvä. Lisäksi löytyy järjetön määrä lisäpalikkaa autoon. Rattaat on suojattu kanssa joten voi ajaa vaikka hiekalla, tosin maanvaraa ei niin hirveesti ole.

ajattelinki ennemmi asfaltilla :laugh:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #54 : 06.04.09 - klo: 21.24 »
Mä taas olen kuullut että TT-01 on vakiona klappia kuulemma paljon. Tämä on vain kuulunut korviin, itse en ole autoa ikinä omistanut, vaikkakin auto itsessään on kiinostanut. Joitain osiahan siihen kanattaa päivittää, jotta se kestää driftiajossa. Halpa on ainakin autorakennus sarja
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #55 : 07.04.09 - klo: 12.22 »
Joo, niin löytyy väljää sieltä täältä, mutta ei se mikään kisapirssi olekaan. Mielestäni hyvä auto juuri driftaukseen ja ulkona ajamiseen kun on hyvin rattaat suojattuna.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #56 : 07.04.09 - klo: 16.14 »
Joo, niin löytyy väljää sieltä täältä, mutta ei se mikään kisapirssi olekaan. Mielestäni hyvä auto juuri driftaukseen ja ulkona ajamiseen kun on hyvin rattaat suojattuna.
Ja saahan sen klapin pois halutessaan. Autoon löytyy vaikka minkälaista viripalikkaa yms
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #57 : 09.07.09 - klo: 17.38 »
Eli millaista autoa suosittelisitte minulle. Itselläni ollut nyt yksi auto Kyoshon pureten alpha ja tarkoitus olis pysyä sähkösissä. Tehoa saisi löytyä mutta myös kestävyyttä sillä se tulee vain pihalla rälläämiseen. Hintahaarukkaan 100-200, mieluiten kyoshossa pysyisin. Neuvokaa alottelijaa :)

Poissa RealTaste

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #58 : 09.07.09 - klo: 18.04 »
Haluatko enemmän asfaltti auton mallisen vai krossi mallisen?
Kyosho Inferno 7.5Kyosho mini-z monsterTraxxas rustler (mamba sidewinder 5700)

Poissa Vilperix

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä ensimmäiseksi autoksi
« Vastaus #59 : 09.07.09 - klo: 18.16 »
No silleen että molemmilla kulkis, eli ei kauheen matalaa katuautoa, mutta ei myöskään monsteria...