Kirjoittaja Aihe: RC18T & Mamba  (Luettu 3605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« : 23.05.06 - klo: 00.20 »
Tänään laitoin Mamban kv8000 RC18T:hen kiinni. Kulkee aikas helevetisti, mutta kiihtyy todella huonosti. Kun painaa "kaasun" pohjaan niin aluksi se kiihtyy noin puoleen huippunopeudesta vielä suht nopeasti, ja parin sekunnin päästä tulee sellanen kunnon buusti ja vasta kiihtyy täyteen nopeuteen. Mistäs tämmönen käytös autossa johtuu? Pinjoni ja muu välitys on vakio. Pitäiskö tässä käyttää pienempää pinjonia?

Edit. Jaahas, taisin itse löytää jo vastauksen tuolta Castle Creationsin sivulta kysymykseeni. Eli, ilmeisesti noi RC18T:n vakio akkuliittimet ei vaan johda virtasta tarpeeksi...?

Kuka noita Deans Ultra liittimiä myy suomessa?
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #1 : 23.05.06 - klo: 00.34 »
Saattaa johtua siitä ettei vakioakku pysty luovuttamaan niin paljoa virtaa mitä tuo "8 tonninen" mamba vie kiihdytyksessä.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Re: RC18T & Mamba
« Vastaus #2 : 23.05.06 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "JPI"


Kuka noita Deans Ultra liittimiä myy suomessa?


Hobbylinnasta saa ainakin...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #3 : 23.05.06 - klo: 11.42 »
Riittääkö vakioakun virranantokyky mamballe?

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #4 : 23.05.06 - klo: 11.53 »
Joo, sekin voi olla yksi syy ettei vakioakusta tule tarpeeksi virtaa. Castle kyllä suosittelee GP:n kennoja. Kokeilen ekana vaihtaa Deansin liittimet, jos ei toimi niin sitten täytyy ostaa GP:n akkukennoja.
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #5 : 23.05.06 - klo: 12.23 »
pienempi pinjoni voisi myös auttaa, 8000kv kiertää kuitenkin sen verran että huippunopeus jää kuitenkin aikamoiseksi :)

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #6 : 23.05.06 - klo: 16.23 »
Pienempää pinjoniakin kokeilen samalla kun liittimet vaihdan. Jos huomenna kerkeäis...
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #7 : 23.05.06 - klo: 17.07 »
Miten mambassa olet säätänyt ne cut-offit? Toisaalta vakioakku + mamba = epäyhtälö, suosittelen lipoa. Itse joskus kituilin akullisen vakioakulla (koneena tuolloin 4200kv), oli yhtä nykimistä ja pätkimistä.

Poissa helppo68

  • Tulokas
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #8 : 23.05.06 - klo: 17.14 »
Mulla olis lipo myynnissä.

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #9 : 24.05.06 - klo: 00.01 »
Deansin liittimillä ja pienemmällä pinjonilla kiihtyminen parantui huomattavasti. Tosin en päässyt sitä vielä kokeilemaan muualla kun olohuoneessa. Huomenna testiajot ulkona...:D
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #10 : 24.05.06 - klo: 14.26 »
No nyt on huonon ilman vuoksi testattu autoa tässä meidän 100 neliön toimistossa :lol: , missä on tilaa jo ihan hyvin.  

Ohjelmoitiin siitä vielä se Cutoff Voltage asentoon "no cutoff"  ja Starting Power asentoon "normal"

Kiihtyy ja kulkee ihan tajuttomasti!  :shock:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #11 : 24.05.06 - klo: 14.37 »
Iske 3-kennonen lipo siihen ja kokeile sitten kulkeeko :P

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #12 : 24.05.06 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Korpse"
Iske 3-kennonen lipo siihen ja kokeile sitten kulkeeko :P


 :lol:  Joo, voin kuvitella että kulkee. Tsekkailen noita lipoja vähän myöhemmin, nyt kulkee jo ihan riittävästi mulle...
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
RC18T & Mamba
« Vastaus #13 : 24.05.06 - klo: 15.49 »
Muista kytkeä cutoffi takaisin jos (ja kun) vaihdat lipoon...  :wink:

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #14 : 24.05.06 - klo: 16.45 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Muista kytkeä cutoffi takaisin jos (ja kun) vaihdat lipoon...  :wink:


Jep!
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #15 : 30.05.06 - klo: 12.39 »
Nyt on AP1500mAh-7.4V(2S1P) 26C LiPot tilattu Sabesta.
Saas nähdä miten kulkee :lol:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
RC18T & Mamba
« Vastaus #16 : 01.06.06 - klo: 21.57 »
Voi hyvänen aika. Kulkee niin kovaa tuolla Mamba/LiPo yhdistelmällä ettei auto meinaa pysyä kasassa kun ajelee. :shock:
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...

Poissa Korpse

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #17 : 02.06.06 - klo: 17.48 »
Nii-in, kuvittele mitä se kulkisi 3kennosella lipolla :P

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #18 : 02.06.06 - klo: 18.21 »
Kuvitelkaa ennemmin pääsiskö edes akullista särkemättä diffin rattaita?  :roll:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #19 : 09.06.06 - klo: 18.53 »
Nyt alkaa menemään hermot kun ei nuo koneet kestä... hiilet menee nopeesti eli harjatonta oon vähä miettiny. Tehoa ei nyt haeta sillä vakiokoneellakin on tehoja riittävästi mutta eihän se pahitteeksikaan ole. Ajoaikaa sais tulla lisää ja täytyy toimia 6 kennolla koska mitään lipolaturia en nyt ala hommaamaan. ehkä myöhemmin. Mamban kv 5400 settiä oon miettiny mutta muutama kysymys vielä:
a) Onko mamban kannu kokonaan suojattu vai pääseekö sinne pölyä sisään?
b) Riittääkö 6 kennoinen 1100-1400mah akku tuolle mamballe ja onko silloin vielä tehoa edes vakiokoneen vertaa?
c) Onko olemassa mitään halvempaa laadukasta brushless-settiä RC18T:hen?

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #20 : 09.06.06 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Nyt alkaa menemään hermot kun ei nuo koneet kestä... hiilet menee nopeesti eli harjatonta oon vähä miettiny. Tehoa ei nyt haeta sillä vakiokoneellakin on tehoja riittävästi mutta eihän se pahitteeksikaan ole. Ajoaikaa sais tulla lisää ja täytyy toimia 6 kennolla koska mitään lipolaturia en nyt ala hommaamaan. ehkä myöhemmin. Mamban kv 5400 settiä oon miettiny mutta muutama kysymys vielä:
a) Onko mamban kannu kokonaan suojattu vai pääseekö sinne pölyä sisään?
b) Riittääkö 6 kennoinen 1100-1400mah akku tuolle mamballe ja onko silloin vielä tehoa edes vakiokoneen vertaa?
c) Onko olemassa mitään halvempaa laadukasta brushless-settiä RC18T:hen?


a) on suojattu
b) kyllä pitäis riittää, tehoa aika sopivasti 1/18 autolle 5400 mamba + 7.2V akku yhdistellä ja etenkin vääntöä on aivan tajuttomasti, joten pystyt käyttämään todella suurta pinionia.
c) Suosittelen kyllä Mambaa, hyvä ja toimiva paketti... muita vaihtoehtoja micro auton brushless nopariksi löytyy ainakin Quark:lta (Sky & Technology), Align:lta, Schulze:lta, Tekin:ltä... Moottoreita löytyykin sitten vaikka minkälaisia, useilta eri valmistajilta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
RC18T & Mamba
« Vastaus #21 : 09.06.06 - klo: 23.22 »
Kiitoksia Turtle... Jos jollain on tuollanen vähäajettu mambasetti niin YV:tä tulemaan ;)